Έκθεση γλυπτικής της Βαρβάρας Σπυρούλη στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «χωροδυναμικά πεδία» θα διαρκέσει έως το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020.

Άνοιξε για το κοινό η ατομική έκθεση γλυπτικής της Βαρβάρας Σπυρούλη, με τίτλο «χωροδυναμικά πεδία» στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.

Στην έκθεση παρουσιάζεται μια ενότητα γλυπτών από συρμάτινα και μεταλλικά πλέγματα με λεπτούς φλοιούς ξύλων ανοιχτού χρώματος. Τα χρώματα όπου υπάρχουν, λειτουργούν σαν στίξεις και υπαινιγμοί. Η εικαστικός είναι σαν να διακεντά με την σκέψη, με την αισθαντικότητα και με την φαντασία της το κενό, στα υποβλητικά της αυτά έργα, προσδίδοντάς τους ένα εσωτερικά λαβυρινθώδη κι αβαρή όγκο, με διάφανη ωστόσο σωματικότητα και φωταύγεια υπόστασης. Σε κάθε ενότητα έργων που παρουσιάζει γίνεται αντιληπτό πως εκείνο που κυρίαρχα την απασχολεί είναι οι σχέσεις ορατού και αθέατου, δομών και επιφανειών, ύλης και χώρου, νομοτελειών και συγκυριών, οντολογίας και φαινομενολογίας, ιδιοτήτων και ενεργειών.

Ο εικαστικός προβληματισμός της εικαστικού εστιάζεται με διαφορετικό πάντοτε τρόπο, τόσο στα παλαιότερα όσο και στα πιο πρόσφατά της έργα στην έννοια της διαμεσότητας. Το φως και οι σκιάσεις, οι εγγύττητες και οι αποστάσεις, τα μεγέθη και οι εντυπώσεις που προκαλούνται στο βλέμμα του παρατηρητή, μέσα από τη σχετικότητα της θέσης του και της αντίληπτικότητάς του, από τη μία παράμετρο. Η άλλη παράμετρος αφορά τον ρόλο της ενσυναίσθησης,σχετικά με το οπτικό άνοιγμα που διαμορφώνεται εκ μέρους του θεατή.

Βαρβάρα Σπυρούλη, Γεωδεσίες

Στα έργα αυτά της Βαρβάρας Σπυρούλη εκτός όλων των άλλων, γίνονται αλληγορικά έμμεσες αντιστοιχίες, τόσο με την φύση του υποσυνειδήτου, όσο και με την περιβαλλοντική επίσης φύση. Το πιο σημαντικό ωστόσο γνώρισμα είναι, ότι ασκείται μέσα από τα συγκεκριμένα γλυπτά και μάλιστα χωρίς κραυγές ή ρητορείες, κοινωνική κριτική. Αυτή αφορά τις «δικτυώσεις» και παράλληλα τις διαδικτυακές σχέσεις, τις αλληλεξαρτήσεις και τις επενέργειες της «ύλης» οποιασδήποτε μορφής, χωρίς εξωραϊσμούς.

Οι αλληγορίες αυτές βλέπουμε να προεκτείνονται, στηλιτεύοντας ως «δίκτυα» τα επιτεύγματα (όχι μόνον τα τεχνολογικά), που υποτίθεται πως διασώζουν αλλά στην ουσία ναρκοθετούν ελευθερίες, καταλύοντας με προσχήματα σωτηρίας ή ευδαιμονίας, παλαιότερες ανθρώπινες διεκδικήσεις και κατακτήσεις.

Συναναστρεφόμαστε ηθελημένα ή αθέλητα μέσα από δίκτυα επικοινωνίας που μας ποδηγετούν και μας ομαδοποιούν. Ερχόμαστε σε επαφή, όπως υποδηλώνουν τα έργα της Β. Σπυρούλη, με «δίκτυα» ανταλλαγών και συστημάτων ζωής, αλλά και διαμόρφωσης αντιλήψεων. Η φύση των «δικτύων» μιας τέτοιας «ύλης» αντικατοπτρίζεται ευρύτερα στις ανθρώπινες σχέσεις και συμπεριφορές μας.

Αντανακλούν νοοτροπίες και μεθοδεύσεις, όπως φαίνονται σε πολλές από τις κοινωνικές δομές, τους οικονομικούς συσχετισμούς, παραπέμποντας ακόμη και στις διακρατικές, άλλοτε πάλι στις πολιτικές τακτικές που ακολουθούνται ή εφαρμόζονται σε πολλά πλάτη και μήκη του κόσμου, με τις ορατές και τις αθέατές τους όψεις, με τις σκιάσεις και με τα διάφορα επίπεδα «συντελεστών», εκεί όπου έχουμε δει ορισμένα από τα «πλέγματα» να μετατρέπονται μέχρι και σε επιτελεστικές πλεκτάνες, κάτω από οποιαδήποτε προσχήματα, εσχάτως μάλιστα και χωρίς αυτά, δυστυχώς, τα προσχήματα.

Η έκθεση συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο και κείμενο της ιστορικού της τέχνης Αθηνάς Σχινά, από όπου και προέρχονται τα παραπάνω αποσπάσματα.

Βαρβάρα Σπυρούλη, Κοχλιάριο

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Δεξαμενή, 10675
210 72 13 938
www.athensartgallery.gr

Ώρες Λειτουργίας
Τρίτη – Παρασκευή 11:00-14:30 και 18:00-21:00
Σάββατο 11:00 – 14:30
Δευτέρα, Κυριακή κλειστά

*Τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και παρακαλείστε να εισέρχεστε με μάσκα προστασίας. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this