Έκθεση φωτογραφιών του Πάνου Κοκκινιά στην Ελληνογερμανική Αγωγή και δημιουργία έργου in situ

Ένα εικαστικό γεγονός πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (15/1/2020) το βράδυ στην Ελληνογερμανική Αγωγή. Η έκθεση φωτογραφιών του φωτογράφου Πάνου Κοκκινιά εγκαινιάστηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου και πλαισιώθηκε από ξεχωριστές δράσεις.

Οι κ.κ. Κατερίνα Λυμπεροπούλου, Αθηνά Σχινά, Μαργαρίτα Πουρνάρα, και Φώτης Απέργης στα εγκαίνια της έκθεσης του Πάνου Κοκκινιά στην Ελληνογερμανική Αγωγή

Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής ήταν αναρτημένες και εξαιρετικά φωτισμένες αντιπροσωπευτικές έγχρωμες φωτογραφίες του καλλιτέχνη, για τον οποίο μίλησε η επιμελήτρια της έκθεσης, Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης, κυρία Αθηνά Σχινά.

Ως ειδικός αναφέρθηκε με γλαφυρότητα και συμπυκνωμένο λόγο στη ‹‹φιλοσοφία›› της εικονιστικής σκηνοθεσίας με την οποία ο Πάνος Κοκκινιάς διαμορφώνει τις φωτογραφικές του συνθέσεις, οι οποίες αποτυπώνονται ως στιγμιαία γεγονότα, φωτίζοντας ωστόσο τις παραδοξότητες, τις αντιφάσεις, τα ερωτηματικά και τις ουτοπίες των καθημερινών ανθρώπων που καθρεφτίζουν τους εαυτούς μας.

Στην συνέχεια η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Πουρνάρα συνομίλησε με τον δημιουργό ενώπιον του κοινού και του έθεσε καίριες ερωτήσεις σχετικά με τους τρόπους που δημιουργεί ανά περίπτωση τα έργα του. Εκείνος μίλησε με εξομολογητικό χαρακτήρα για τον εαυτό του και την τέχνη του καθώς και για τις φωτογραφίες της έκθεσης.

Ο κ. Σωτήρης Τσιόδρας με τη σύζυγό του Μίνα στα εγκαίνια της έκθεσης του Πάνου Κοκκινιά στην Ελληνογερμανική Αγωγή

Εξήγησε ότι χρησιμοποιεί τη ζωή του στις εικόνες του, «χρησιμοποιεί» φίλους και συγγενείς, τους οποίους και ευχαρίστησε για την υπομονή τους, ενώ δεν δίστασε να εξομολογηθεί ότι έχει πολύ άγχος στη δουλειά του, ότι η δουλειά του έχει πολύ «κουζίνα», όπως χαριτολογώντας ανέφερε. Μεταξύ άλλων είπε:

«Με τη φωτογραφία μπορεί να πει κανείς είτε αλήθειες είτε ψέματα. Κριτήριο για το αν η φωτογραφία έχει αξία είναι το να μεταφέρει ένα νόημα και όχι το πώς αυτή έγινε».

Ο Πάνος Κοκκινιάς παραδέχτηκε ότι ασχολείται πολύ με τη λεπτομέρεια και χρησιμοποιεί πολλές λήψεις, πριν καταλήξει στην τελική εικόνα. Σε ερώτηση για το «μέγεθος» των ανθρώπων στις φωτογραφίες του αφοπλιστικά απάντησε:

«Πολλές φορές οι άνθρωποι φαίνονται μικροσκοπικοί στα έργα μου, ακριβώς διότι ο άνθρωπος είναι μικροσκοπικός σε σχέση με τον κόσμο».

Για την πηγή ή τις αφορμές της έμπνευσής του ο Πάνος Κοκκινιάς ανέφερε:
«Δεν πιστεύω στην έμπνευση. Όσο μεγαλώνω συνειδητοποιώ ότι μέσα από το έργο μου θέλω να μιλήσω για τον κόσμο».

Η πολύ ενδιαφέρουσα αυτή βραδιά ολοκληρώθηκε δημιουργικά. Αρκετοί παριστάμενοι από το κοινό, παιδιά, γονείς και φιλότεχνοι, συμμετείχαν στη σκηνοθεσία μιας εμπράγματης εικαστικής «παραγωγής» του Πάνου Κοκκινιά, που όλοι μαζί χάρηκαν, καθώς αποτέλεσαν μέρη ενός ζωντανού και διαδραστικού έργου, που αποτύπωσε ο φωτογραφικός του φακός.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου έως Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα– Παρασκευή 10:00 – 20:00
Σάββατο & Κυριακή 10:00 – 14:00

Ελληνογερμανική Αγωγή
Οδός Δημητρίου Παναγέα, 15351 Παλλήνη Αττικής
210 8176700 www.ea.gr

Στο αίθριο της Ελληνογερμανικής Αγωγής ο Πάνος Κοκκινιάς σκηνοθετεί και φωτογραφίζει
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ομαδική εικαστική έκθεση στην Villa Aphea στην Αίγινα

Πριν από 10 χρόνια, ερωτευτήκαμε την Ελλάδα, το νησί της Αίγινας και την όμορφη Villa Aphea. Η βίλα διαθέτει γοητεία, εκπληκτική γραφική θέα στο...

Η αισθητική μετάβαση στον κλασικισμό του φωβιστή Αντρέ Ντεραίν

Γράφει ο  Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Αντρέ Ντεραίν / André Derain γεννήθηκε το 1880 στο Σατού, κοντά στο Παρίσι, σε ευκατάστατη οικογένεια...

Πέτρος Καραβέβας: Οι αυτοπροσωπογραφίες καλλιτεχνών: μια ιδιάζουσα κατηγορία πορτρέτων 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Με τον όρο «αυτοπροσωπογραφία» αναφερόμαστε στην προσωπογραφία ενός καλλιτέχνη που έχει φιλοτεχνηθεί από τον ίδιο. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ένα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this