“Ανθρώπινοι Ζωολογικοί Κήποι: Ον” στο Θέατρο Εμπρός

Μια τιμητική παράσταση στο χώρο που ξεκίνησαν οι ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι. Για μια μόνο παράσταση Τετάρτη 17 Απριλίου στο Θέατρο Εμπρός.

Οι ”Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι” είναι το αποτέλεσμα μιας ερευνητικής διαδικασίας (θεωρητικής και πρακτικής) που ξεκίνησε το 2014 με στόχο να αναδείξει ανθρωπολογικά, κοινωνικά, φιλοσοφικά, και πολιτικά ζητήματα μέσω των παραστατικών τεχνών.

Ο τίτλος της έρευνας είναι ”Shake the facts” και  τέθηκαν τα εξής ερωτήματα: Τι θα γινόταν αν μετακινούσαμε τα προσωπικά και κοινωνικά  δεδομένα μας, τις ακλόνητες δηλαδή πεποιθήσεις που διαμορφώνουν την προσωπικότητα και την κοινωνία; Γιατί  συνεχίζουμε να αποδεχόμαστε γεγονότα άδικα και αντιλήψεις καταπιεστικές; Γιατί συμπεριφερόμαστε σαν να μην έχουμε αποδεχθεί τα λάθη του παρελθόντος; Με ποιους τρόπους και ποιες κινήσεις μπορεί να υπάρξει ισορροπία και αρμονία στο άτομο και τις κοινωνίες; Η παράσταση εμπνεύστηκε από τις εθνολογικές εκθέσεις ή «Negro Villages» που διεξάγονταν το 18ο, 19ο και στις αρχές του 20ού αιώνα.

To ON
Ένας άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως το τέλειο παράδειγμα αποφυγής. Η ανατομία των λαθών του εκτίθεται σε προσεκτική μελέτη.

Η τελειοθηρία, το κέρδος της γνώσης, ο σκοπός του όλο και καλύτερα, ο φόβος του λάθους, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου που κάνει απεγνωσμένες προσπάθειες να ανήκει στο σύνολο, ένα αίσθημα πολύ σημαντικό της ύπαρξής του. Η  ζωή ενός πραγματικού ”όντος” και κυρίως τα ελαττώματα του εκτίθενται σε κοινή θέα.  Ο χαρακτήρας της έκθεσης είναι αυτοακυρωτικός. Εξετάζουμε την ανάγκη επιδιόρθωσης ως μια ανάγκη του ανθρώπου να θέλει να αποφύγει τον εαυτό του για να βρει έναν άλλον καλύτερο, κοντά στα πρότυπα των επιβεβλημένων αξιών. Αυτό το διαρκές πήγαινε-έλα αιτίας αποτελέσματος και το κυνήγι ενός ιδανικού εαυτού αποτελεί το βασικό θέμα της παράστασης.

Η παράσταση εστιάζει στο φόβο της ετερότητας ως τη ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία χτίζονται προσωπικοί και κοινωνικοί μηχανισμοί συμπεριφορών. Είναι μια βαθιά περιήγηση στη σχέση μεταξύ σώματος-νου, διεισδύει στα προσωπικά δεδομένα που δημιουργούνται από τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες και εξετάζει το κατά πόσο υπάρχει – και που βρίσκεται η ελεύθερη/ ανεξάρτητη βούληση.

…μια μονάδα δεν μπορεί να είναι μόνο ένα. Είναι πολλά, είναι όλα αυτά που την απαρτίζουν. Ένας αέναος κύκλος ένωσης και διαχωρισμού. Πως να πιστέψω στο ένα; Πιστεύω στο άπειρο. Πιστεύω στη δύναμη που μου δίνει το άπειρο να το καταλάβω.

Έρευνα – Σκηνοθεσία: Νέλλη Πουλοπούλου
Μουσική σύνθεση: Βάλυ Ιωάννου
Δραματουργία: Άννα Τζάκου
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσσα Αρέθα
Σκηνογραφία- Κοστούμια: Γιάννης Γιαννούλης. Κωνσταντίνος Γκουγκούνης
Video- Διέυθυση φωτογραφίας: Θάνος Τσάκωνας

Ερμηνεία: Βάλυ Ιωάννου, Νέλλη Πουλοπούλου

Παραγωγή: Ομάδα NV Sisterhood- Quilombo Lab

info παράστασης

Τετάρτη 17/4
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Ώρα 21.00
Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά
Πληροφορίες:-Κρατήσεις θέσεων 210 5227961, 690 7530418

Σύντομα βιογραφικά των συντελεστών:

Η Νέλλη Πουλοπούλου είναι περφόρμερ, σκηνοθέτης και χορογράφος. Αποφοίτησε ως αριστούχος από τη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν. Μελέτησε εντατικά σωματικό θέατρο και ιδιαίτερα τις τεχνικές Grotowsky, Odin Teatret, View points, σύγχρονο χορό, και Butoh. Στις παραστάσεις της ενσωματώνει στοιχεία παράδοσης διαφορετικών πολιτισμών, και χρησιμοποιεί τεχνικές visual/sound installation και Site specific performance.

Έχει εργαστεί σε θεατρικούς οργανισμούς και σε Φεστιβάλ όπως Εθνικό θέατρο Πολωνίας GRECJI, Αισχύλεια Ελευσίνας, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στο Φεστιβάλ Ελλήνων χορογράφων. Έχει διδάξει σεμινάρια θεάτρου και χορού στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Είναι συνιδρύτρια του πολιτιστικού κέντρου Quilombo Centro Cultural και μέλος της κίνησης καλλιτεχνών με αναπηρία.  

Η Βάλυ Ιωάννου πήρε δίπλωμα πιάνου και πτυχίο αρμονίας στο ωδείο “Μάξ Χάλλεκερ” και συνέχισε τις σπουδές της στη κοινωνιολογία και μουσικολογία στo Ρεντινγκ της Αγγλίας και στο πιάνο στη Βασιλική Ακαδημία της Κοπεγχάγης.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα, σεμινάρια και master classes πιάνου, σωματικού θεάτρου, σύγχρονου χορού, τεχνικής Αλεξάντερ, tai-chi, μουσικοκινιτικής, δημιουργικής διδασκαλίας και φωνητικής σε Ελλάδα, Αγγλία, Δανία και Αμερική και έχει συμμετάσχει σε ρεσιτάλ, μουσικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και παραστάσεις (ΚΠΙΣΝ, Olvio theatre, Six dogs, Στέγη Γραμμάτων και τα Τεχνών, Πλανητάριο, AB3 Athens Biennale, Rooms 2017, Φεστιβάλ Εδιμβούργου, Tedx Athens, κ.α).

Η Άννα Τζάκου είναι υποψήφια διδάκτωρ στις παραστατικές πρακτικές στο πανεπιστήμιο του Exeter (UK) ως υπότροφος του ιδρύματος Ωνάση. Ενσωματώνει αρχές Βουδισμού σε αμερικανικές και ευρωπαϊκές μεθόδους του μεταμοντέρνου θεάτρου για τη σύσταση μιας παραστατικής πρακτικής σώματος και τοπίου. Εργάστηκε σε θεατρικές παραστάσεις τόσο σε θέατρα και δημόσιους χώρους όσο και σε φυσικά τοπία.

Έχει συμμετάσχει σε παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών, της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών και σε φεστιβάλ όπως Athens Biennale 3, Αρχαίου Δράματος Αθήνας και Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού. Έχει παρουσιάσει την έρευνά της σε συνέδρια performance και γεωγραφίας στην Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία.

Παράλληλα έχει διδάξει σεμινάρια actor training, κίνησης και διαλογισμού σε θεατρικές ομάδες, πολιτιστικούς χώρους και στο Drama Department στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ. Σπούδασε στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ και στο Naropa University (Boulder, CO) με υποτροφία Fullbright.http://eprofile.exeter.ac.uk/annatzakou