Η “Ζω-γραφική Ομιλούσα” του Δημοσθένη Δαββέτα στην Gallery Art πρίσμα

Η Gallery Art πρίσμα εγκαινιάζει την ατομική έκθεση του εικαστικού Δημοσθένη Δαββέτα.

Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ προσωπικότητα με πολλές αξιοσημείωτες δραστηριότητες, καθηγητής στη φιλοσοφία της τέχνης στο IESA στο Παρίσι, ποιητής συγγραφέας, αρθρογράφος σε σημαντικά διεθνή περιοδικά Art forum, Art studio, Beaux Arts Magazine, Calleries Magazine, στις εφημερίδες Liberation, Figaro & Les  Echos, επίσης με μεγάλη πολιτική δραστηριότητα.

Η Ζωγραφική διαδρομή του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΔΑΒΒΕΤΑ έχει ρίζες στη παιδική του ηλικία, σχεδίαζε και έγραφε στο ίδιο πλαίσιο, αργότερα όπως αναφέρει και ο ίδιος στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης.

“Αυτή η συνήθειά μου να γράφω και να σχεδιάζω μέσα στο ίδιο πλαίσιο, αργότερα που έψαχνα να βρω τη πλαστική μου γλώσσα, έγινε σιγά σιγά το θεμέλιο της εικαστικής μου ταυτότητας. Γραφή και εικόνα συνυπήρχαν άρρηκτα συνδεδεμένοι, ως κλαδιά του ίδιου πλαστικού – εικαστικού κορμού. Γραφή και εικόνα έγιναν οι συντρόφοι μου, αυτοί που μπορούσαν να καλύψουν το φόβο του κενού και της  απουσίας που με τρόμαζε υπαρξιακά από την πολύ νεαρή μου ηλικία”.

Η ιστορικός τέχνης ΜΑΡΙΑ ΜΟΣΧΑ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΔΑΒΒΕΤΑ αναφέρει:

“Η πάντα τολμηρή μορφοπλαστική γλώσσα του Δημοσθένη Δαββέτα έχει κάποιες σταθερές, γνώρισμα κάθε συνεπούς στις εσωτερικές του ενοράσεις καλλιτεχνη, λέξεις που εισχωρούν στο ζωγραφικό έργο με τη διπλή τους ιδιότητα ως φωνήματα και ως μορφήματα, εξπρεσιονιστική γραφή, ανορθόδοξους χρωματισμούς, και ένα φόβο κενού.

Και συνεχίζει η ιστορικός τέχνης στα τελευταία του έργα κάνει κάτι πολύ ενδιαφέρον ενώ φαινομενικά δεν τον εγκαταλείπει, δηλαδή τα έργα του μας δίνουν την εντύπωση ότι είναι ζωγραφισμένα απ’ άκρη σ’ άκρη, στη πραγματικότητα ένα σημαντικό μέρος τους, δεν είναι παρά το λευκό του χαρτιού, που όμως εντάσσεται οργανικά στο σύνολο, ενώ συχνά παραλείπονται σκόπιμα σχήματα και μορφές, με τέτοιο όμως τρόπο που η φαντασία μας να τα συμπληρώσει, και άρα είναι σαν να υπάρχουν. Η έννοια του κενού στη διαμόρφωση του φιλοσοφικού, επιστημονικού, και θεολογικού λόγου είναι βασική και εν εξελίξει.

Ο  Δαββέτας χωρίς να εγκαταλείπει τα γνωρίσματα της τέχνης του, διερευνά τα όρια τους, οι λέξεις παρεμβαίνουν λιγότερο εμφατικά, η γραφή γίνεται πιο γραμμική, στο πρότυπο  της  αρχαιοελληνικής και της βουδιστικής τέχνης που αποτελούν άλλωστε εν πολλοίς ένα βασικό πόλο άντλησης έμπνευσης, με ελεύθερο τρόπο του καλλιτέχνη, εκτός από το μορφικό και ως προς το εννοιολογικό τους περιεχόμενο, ενώ η χρωματική γκάμα περιορίζεται σε παραλλαγές των τριών βασικών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, μπλε)”.

Η δημιουργική πορεία του τον οδηγεί συνέχεια σε καινούργια μονοπάτια .

“Η Τέχνη έδωσε μια άλλη διάσταση στη Ζωή”.

Έτσι καταλήγει το κείμενο του εικαστικού ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΔΑΒΒΕΤΑ για το κατάλογο της έκθεσης του.

“Ζω-γραφική Ομιλούσα”.

Διάρκεια έκθεσης 17 Ιανουαρίου έως 17 Φεβρουαρίου 2019

Ώρες λειτουργίας Τρ/Πεμ/παρ 10.30–15.00 &18.00–21.00 Τετ/Σαβ 10.30–15.00

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΝΑΤΑΣΑ ΘΩΜΑΚΟΥ

Gallery Art πρίσμα

Κουντουριώτου 187 Πειραιάς

τηλ. 2104296790

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ανδρέας Παχατουρίδης: Επενδύουμε συστηματικά στον πολιτισμό ως καταλύτη αναγέννησης

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη Ο Ανδρέας Παχατουρίδης, ο αγαπητός και επιτυχημένος Δήμαρχος του Περιστερίου, ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη προσωπικότητά του και την αφοσίωσή του στην...

Μπλε Ζαφείρι της Ρένας Ρώσση-Ζαΐρη: Το βιβλίο που περπατά σε δύσβατα μονοπάτια

Γράφει η Ανδριανή Βουβάκη Η Ιστορία Ο θάνατος του Μάρκου ήταν άραγε τραγικό δυστύχημα ή ανθρωποκτονία από πρόθεση; Ο Άλκης είναι σίγουρος πως η Μελάνθη κάτι του...

“Το όνομα” έρχεται στο θέατρο Αθηνά

Μπορούμε να πούμε στους φίλους μας όσα πιστεύουμε γι’ αυτούς ή μόνο όσα θα ήθελαν να ακούσουν; Ένα πείραμα θα μας πείσει… Το γαλλικό πολυβραβευμένο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this