Μάρκος Καμπάνης: «Ούτε μέρα χωρίς γραμμή»

Ο καλλιτέχνης μιλά για τη νέα του έκθεση που φιλοξενείται στο i-D ProjectArt ως τις 4 Μάϊου.

«Ούτε μέρα χωρίς γραμμή» λέει μέσα από τον τίτλο της νέας του ατομικής έκθεσης ο Μάρκος Καμπάνης και το εννοεί, καθώς η σχέση του με τη ζωγραφική είναι καθημερινή και αδιατάρακτη.

Η έκθεση φιλοξενείται από την Πέμπτη στο I-D ProjectArt επί της οδού Κανάρη και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα ζωγραφικής και μια επιλογή χρηστικών αντικειμένων. Την οργάνωση και επιμέλεια της έκθεσης έχει η Μαρία Ξανθάκου.


Γράφει η Ζέτα Τζιώτη

Πιο συγκεκριμένα, για την έκθεση ο Μάρκος Καμπάνης επέλεξε έργα από δυο διαφορετικές εικαστικές ενότητες «Το Μουσείο Των Δέντρων» και το «365».

Η σειρά «365» είναι ένα σύνολο  μικρών έργων ζωγραφισμένων ένα κάθε μέρα για την διάρκεια ενός έτους. Η σειρά «Μουσείο των Δέντρων» αποτελείται από έργα με θέμα τα δέντρα όπως αυτά έχουν εμφανιστεί στην ιστορία της τέχνης, από την αρχαιότητα ως την σύγχρονη εποχή και από την Ανατολή ως τη Δύση.

Επίσης η έκθεση εμπεριέχει έργα με ποικίλη θεματογραφία και τεχνικές: τοπία, εσωτερικά, δέντρα, αφηρημένες συνθέσεις, πρόσωπα, διακοσμητικά μοτίβα ζωγραφισμένα με πολλές τεχνικές και υλικά όπως ακρυλικά, λάδια, κάρβουνο, παστέλ, μονοτυπίες, νωπογραφίες. Παράλληλα εκτίθενται και δείγματα εφαρμοσμένης τέχνης, κυρίως ζωγραφισμένα, πολυτελή ξύλινα κουτιά.

«Έκανα τη σειρά 365 ζωγραφίζοντας κάθε μέρα χωρίς κανέναν απολύτως τεχνικό, υφολογικό ή θεματικό περιορισμό για να δω αν στο τέλος του έτους υπάρχει κάποιο νήμα που συνδέει φαινομενικά διαφορετικά και αταίριαστα μεταξύ τους  έργα», λέει ο Μάρκος Καμπάνης σημειώνοντας ότι η καθημερινότητα και τα συναισθήματα επηρεάζουν τα έργα, αλλά ότι δεν θέλησε να κάνει ημερολογιακή καταγραφή γεγονότων και αισθημάτων.

Τα δέντρα παράλληλα είναι ένα αγαπημένο θέμα στο οποίο επιστρέφει συχνά ο Μάρκος Καμπάνης: «Δέντρα ζωγραφισμένα υπάρχουν σε διαφορετικούς πολιτισμούς που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Μου αρέσει να ανιχνεύω τα κοινά στοιχεία και τις συγγένειες που μπορεί να υπάρχουν σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους και τεχνοτροπίες, από την βυζαντινή εποχή ως τη σύγχρονη Ιαπωνία και να τα αναδεικνύω.»

Ο καταξιωμένος ζωγράφος  σπούδασε ζωγραφική στο St Martin’s School of Art του Λονδίνου, όπου και παρέμεινε ως το 1980. Οι εικαστικές του αναζητήσεις δεν σταματούν ωστόσο στη ζωγραφική. Ασχολείται και  με την χαρακτική, την εικονογράφηση βιβλίων, την αγιογράφηση ναών, ακόμη και τη σκηνογραφία η την φιλοτέχνηση χρηστικών αντικειμένων.

Μέσω της συγκεκριμένης έκθεσης γίνεται φανερή η παραπάνω πληθωρικότητά του Μάρκου Καμπάνη ως ζωγράφου, καθώς και η πολλαπλότητα των εικαστικών του αναζητήσεων, η εκτενής  ασχολία με τα κάθε λογής υλικά, τις μυρωδιές τους, τις μεταξύ τους μίξεις. «Μου αρέσει να χρησιμοποιώ πολλές τεχνικές και υλικά ζωγραφικής από ακρυλικά ως νωπογραφία, από κάρβουνο ως μονοτυπία, από οξυγραφία ως λάδι και μαγεύομαι από την δυνατότητα κάθε υλικού να κάνει το έργο τόσο διαφορετικό», επισημαίνει ο Μάρκος Καμπάνης.

Ανιχνεύοντας τον τίτλο της έκθεσης και επεξηγώντας τον ο ζωγράφος σημειώνει πως πράγματι ζωγραφίζω κάθε μέρα, ή τουλάχιστον βρίσκομαι στο εργαστήριο.  Η καθημερινή ενασχόληση οφείλεται στη σχέση μου με τη ζωγραφική, την οποία ασκώ συστηματικά από 14 χρονών.

Είναι αυτό που αγαπώ και ξέρω να κάνω. Πιστεύω επίσης ότι νέες ιδέες και εικαστικοί προβληματισμοί έρχονται μέσα από την ίδια τη δουλειά, από τη διαδικασία της ζωγραφικής. Ωστόσο το “κάθε μέρα χωρίς γραμμή” είναι ρητό που αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα ζωγράφο Απελλή. Άλλωστε το έχει πει πολύ εύστοχα ο Κ.Π. Καβάφης σ ένα ποίημα του «και μες στην τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απ’ τη δούλεψη της», καταλήγει.

Event Info:

Μάρκος Καμπάνης «Ούτε μέρα χωρίς γραμμή».

Οργάνωση, επιμέλεια Μαρία Ξανθάκου.

Διάρκεια: ως 4 Μαΐου.

i-D ProjectArt: Κανάρη 12, Κολωνάκι,  Αθήνα, τηλ. 2103221801.  www.idconceptstores.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this