Παρακολουθήσαμε πρόβα της “Λυσσασμένης Μπαλαρίνας” στο Studio Μαυρομιχάλη

Μετά από το lockdown και το ξαφνικό κλείσιμο των θεάτρων, οι θεατρικές πρόβες έχουν ήδη ξεκινήσει και οι ηθοποιοί ευελπιστούν ότι θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι επερχόμενες πρεμιέρες που έχουν προγραμματιστεί μετά το πρώτο μισό του μηνός Οκτωβρίου.

Για αυτό κι εμείς, στο πλευρό των καλλιτεχνών εν γένη, οι οποίοι είναι από τους πλέον οικονομικά πληγέντες από την πανδημία, παρευρεθήκαμε στην πρόβα του έργου “Λυσσασμένη μπαλαρίνα” του Grigory Konstantinopolsky, σε διασκευή και σκηνοθεσία Λιούμπας Κριβοχίζας. Η πρεμιέρα του έργου έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 02 Νοεμβρίου 2020 στο Studio Μαυρομιχάλη.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Λίγα λόγια για το έργο

Η “Λυσσασμένη Μπαλαρίνα” ήταν μία από τις πέντε νουβέλες που έγραψε ο διάσημος Ρώσος σεναριογράφος Grigory Konstantinopolsky για τις ανάγκες της κινηματογραφικής ταινίας το “Γατάκι” – “Koshecka” (2009) – την οποία και σκηνοθέτησε ο ίδιος. Μετά την επιτυχία της ταινίας, η ανωτέρω νουβέλα ξεκινά να εμφανίζεται στα ρωσικά θέατρα, ενώ στην Ελλάδα είναι η πρώτη φορά που θα παρουσιαστεί.

Το κεντρικό νόημα του έργου, όπως μας λέει και η σκηνοθέτης, είναι το υπαρξιακό θέμα του κατά πόσο αντέχουμε να κυνηγήσουμε το “Μεγάλο Όνειρο” και κατά πόσο αντέχουμε να δεχθούμε την σκληρή αλήθεια ότι “Το Όνειρό Μας” μπορεί να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα.

Η παράσταση

Υπό αυτό το πρίσμα, στη σκηνή του θεάτρου εμφανίζεται μπρος το κοινό μία πρώην επαγγελματίας μπαλαρίνα, την οποία υποδύεται η Λιούμπα Κριβοχίζα, για να μας αφηγηθεί την ιστορία της ζωής της. Το έργο ξεκινά με την παρουσίαση των τωρινών συνθηκών ζωής της ηρωίδας, η οποία χαρακτηρίζεται από ένδεια. Εν συνεχεία, μέσω μίας αναδρομής στο παρελθόν, το κοινό θα γίνει μάρτυρας των ονείρων της μπαλαρίνας όταν ξεκίνησε το μπαλέτο, των θυσιών που επέβαλε στον εαυτό της προκειμένου να διακριθεί, της επαγγελματικής της πορείας, των ερώτων που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή της και πως επηρέασαν την καριέρα της,  του τραγικού συμβάντος που έθεσε τέλος στην καριέρα της και την έθεσε ταυτόχρονα εκτός χώρου.

«Ταλέντο δεν σημαίνει τίποτα»

Το έργο, αν και ουσιαστικά μπορεί να προσεγγιστεί ως μονόλογος, καθώς όλη η αφήγηση εκτυλίσσεται γύρω από τη ζωή της μπαλαρίνας, έχει προσεγγιστεί με την προσθήκη επί σκηνής των ηθοποιών Ρένα Κουμπαρούλη, Άννα Μίχου και Κυριάκου Ψυχάλη. Οι ηθοποιοί, ουσιαστικά, αναλαμβάνουν δευτερεύοντες βοηθητικούς ρόλους – ως προς την οπτικοποίηση της αφήγησης – ενώ παράλληλα μέσω των χορογραφιών που εκτελούν, χαρίζουν αρκετές κωμικές στιγμές στο κοινό.

Τα σκηνικά, απ’ ότι μας ενημέρωσαν, θα είναι λιτά και θα επικεντρωθούν στο κομμάτι του φωτισμού, ως προς την σκηνική πλαισίωση των ηθοποιών. Μια πρώτη εικόνα των κουστουμιών μπορούμε να πάρουμε από τις επισυναπτόμενες φωτογραφίες του άρθρου, ενώ επίσης μας ενημέρωσαν ότι θα υπάρχει και αλλαγή κουστουμιών κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Περισσότερα στοιχεία δεν θα θέλαμε να δώσουμε, ώστε να αφήσουμε στο θεατή την ευκαιρία να τα ανακαλύψει παρακολουθώντας την παράσταση.

Εν μέσω των δεδομένων συνθηκών, ας ελπίζουμε να ανοίξουν τα θέατρα και ο κόσμος να αισθανθεί ασφάλεια, ώστε να ξανά γεμίσει, έστω και με αριθμητικούς περιορισμούς, τις αίθουσες αυτών.

Συντελεστές:

Κείμενο: Grigory Konstantinopolsky

Μετάφραση / Διασκευή: Λιούμπα Κριβοχίζα

Σκηνοθεσία: Λιούμπα Κριβοχίζα

Βοηθός σκηνοθέτη:  Πέτρος Παπαγιαννέλλης

Σκηνογραφία: Νάντια Σκορδοπούλου

Κοστούμια:  Ελισάβετ Σαμινέλη

Επιμέλεια μουσικής- μουσική διδασκαλεία:  Σόνια Ζορμπά

Φωτογραφίες: Κοσμάς Ινιωτάκης

Φωτισμός: Αλέξανδρος Πολιτάκης

Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη 

Ερμηνεύουν:  Λιούμπα Κριβοχίζα, Ρένα Κουμπαρούλη , Άννα  Μίχου και Κυριάκος Ψυχάλης

Info:

Πρεμιέρα: Δευτέρα 02 Νοεμβρίου στο Studio Μαυρομιχάλη 

Παραστάσεις: Δευτέρα &Τρίτη στις 21:30 (Μέχρι 23/10)

Διάρκεια: 60 λεπτά

Είδος: Δραματοποιημένη Λογοτεχνία

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ γενική είσοδος (10 και 8 ευρώ μειωμένα)

Share this
Tags
Alexia Lymperi
Alexia Lymperi
Η Αλεξία αγαπά το θέατρο. Σπουδάζει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα executive MBA in financial planning του πανεπιστημίου Πελοποννήσου και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Επικοινωνία από το Donau University Krems, καθώς και πτυχίο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Κρίκετ: Πολιτισμός και αθλητισμός στο νησί των Φαιάκων

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη  Λίγα λόγια για το Κρίκετ  Το Κρίκετ παίχτηκε για πρώτη φορά στη νότια Αγγλία τον 16ο αιώνα. Μέχρι το τέλος του 18ου...

Σαν σήμερα απεβίωσε ο Παριζιάνος μεταϊμπρεσιονιστής Πωλ Γκωγκέν

Γράφει η Μαρία Δήμου Σαν σήμερα απεβίωσε ο Παριζιάνος μεταϊμπρεσιονιστής, Πωλ Γκωγκέν, ένας φιλόδοξος, εκκεντρικός εικαστικός που αφέθηκε πλήρως στις μεγαλύτερες και μοναδικές του αγάπες: τα...

Αλέξανδρος Λιακόπουλος – Τάκης Μαυρωτάς: «Η έκθεση Περικλής και Ντίκος Βυζάντιος μας προτείνει μια πλατιά γνωριμία της δημιουργικής περιπέτειας δυο σημαντικών ζωγράφων» 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Στην έκθεση «Περικλής και Ντίκος Βυζάντιος: Ζωγραφικές Συγγένειες και Αντιθέσεις», η οποία θα φιλοξενείται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, οι...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this