“Άγριος Σπόρος” στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ

Ο Άγριος Σπόρος του Γιάννη Τσίρου από 2 Οκτωβρίου και για 5η χρονιά στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ.

Μία από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων, ο Άγριος Σπόρος του Γιάννη Τσίρου, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, από την Ομάδα Νάμα συνεχίζει για πέμπτη χρονιά τις παραστάσεις του στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ ανοίγοντας τη νέα θεατρική περίοδο.

Ένα εξαιρετικό έργο για τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία με πικρό χιούμορ και με ανάγλυφες όλες τις παθογένειες ενός λαού που έχει μάθει να είναι θύμα και θύτης την ίδια στιγμή. Ένα επαρχιακό τοπίο όπου η ανυπακοή σε διατάξεις και νόμους αποτελεί καθημερινή άσκηση επιβίωσης. Ένα κλίμα που μεταστρέφεται από ανυπόστατες υποψίες. Ο ήρωας δεν κατανοεί ποτέ με ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους θεωρείται ύποπτος. Η απολογία του είναι πάντα αδύναμη, γιατί το κατηγορητήριο βασίζεται πάντα σε μισές αλήθειες. Αλλά όταν η μισή αλήθεια συμπληρώνεται από προκατάληψη είναι αρκετή για να σε καταδικάσει.

Λίγα λόγια για το έργο:

Με την αυτοσχέδια καντίνα που έστησε ο Σταύρος σε μια απόμερη παραλία προσπαθεί να φέρνει βόλτα τα χρέη που τον έχουν ζώσει πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους λιγοστούς τουρίστες. Όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού γερμανού θα φέρει φέτος τα πάνω κάτω. Οι σε βάρος του υποψίες απ’ τους γερμανούς που κατέφθασαν στην περιοχή διχάζουν στην αρχή το χωριό, αλλά όλοι σιγά-σιγά θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, το φυσικό τοπίο παραβιάζεται, η γεννήτρια δημιουργεί ηχορύπανση, το χοιροστάσιό του, που βρωμάει, δεν έχει και άδεια και… πάει λέγοντας. Άσε που αυτός είναι κι ο σφάχτης της περιοχής.

Οι υποψίες που με τα συμφραζόμενα και τις προκαταλήψεις έγιναν βεβαιότητες θα μείνουν μετέωρες όταν οι έρευνες θα στραφούν αλλού. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως πριν. Μόνο η ακλόνητη πεποίθηση του Σταύρου, που θα παλεύει αενάως με νύχια και με δόντια, πως οι άλλοι ευθύνονται για όλα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Γιάννης Τσίρος
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά, Κοστούμια, Δ/νση Παραγ.: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική & Επιμέλεια ήχου: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Μαρία Αναματερού, Γιώργος Χατζηνικολάου
Βοηθός σκηνοθέτη: Περίκλεια Χονδροπούλου, Κωνσταντίνος Κεσσίδης
Υπεύθυνη επικοινωνίας παράστασης: Ελεάννα Γεωργίου
Βοηθός παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα

ΔΙΑΝΟΜΗ
Σταύρος: Στάθης Σταμουλακάτος
Χαρούλα: Χριστίνα Μαριάνου
Αστυνομικός: Χρήστος Κοντογεώργης

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=X7og8bkla6s&t=5s

Γράφτηκε για το έργο:

Αποσπάσματα κριτικών από τον έντυπο τύπο για τον «Άγριο Σπόρο»

«…στο θέατρο Επί Κολωνώ που ιερουργεί η Ελένη Σκότη με τον Γιώργο Χατζηνικολάου γενικό διευθυντή και εικαστικό καλλιτέχνη ανέβηκε ένα μικρό αριστούργημα. Πρόκειται για το έξοχο κείμενο του Γιάννη Τσίρου «Άγριος σπόρος», όπου ο συγγραφέας καταγράφει με τρόπο αφοπλιστικά καίριο ό,τι θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει οδυσσειακό πνεύμα, την αιώνια περιπλάνηση, τις μεταμορφώσεις, τις προσποιήσεις, τις αποδράσεις, και τις καταφυγές ενός λαού θύτη και θύματος, κυνηγού και κυνηγημένου, κυνικού και ευαίσθητου, προδομένου και προδότη, μάρτυρα και καταδότη.[…]

Η Σκότη μέσα στο λιτό και συνάμα λειτουργικό σκηνικό του Χατζηνικολάου, φωτισμένη από τον Αντώνη Παναγιωτόπουλο και τη μουσική του Στέλιου Γιαννουλάκη, δίδαξε ό,τι μόνο αυτή ξέρει να διδάσκει σήμερα στο θέατρό μας: θέατρο συμπεριφοράς, ό,τι δόξασε η σχολή του Actor’s Studio. Τι ρυθμός, τι παύσεις, τι υπόγειο χιούμορ, τι αδρότητα χαρακτήρων και τι επικοινωνιακός οίστρος. Ο Τάκης Σπυριδάκης ενσαρκώνει (κυριολεκτικά) ένα αναγνωρίσιμο ελληνικό υβρίδιο υποκριτικό διαμάντι ανθολογίας. Η Ντάνη Γιαννακοπούλου λάμπει με αξιοθαύμαστη καθαρότητα μέσων και θα λάμψει προσεχώς με ό,τι καταπιαστεί.

Ο Ηλίας Βαλάσης είναι λιτός και αδρός σ’ έναν ρόλο ευαίσθητης συναισθηματικής ισορροπίας…»

ΤΑ ΝΕΑ, 18/1/2016 του Κ. Γεωργουσόπουλου

«… Η Ελένη Σκότη βρήκε την εσωτερική ουσία του έργου και παίζοντας από τον σκληρό νατουραλισμό εώς την υπαρξιακή αφαιρετικότητα, ανέδειξε το έργο σαν ένα μαχαίρι που τέμνει εγκάρσια «μία φέτα ζωής» αφήνοντας να φανούν οι διαστρωματώσεις της. Ο Τάκης Σπυριδάκης ανεπιφύλακτα εξαιρετικός, δεν έπεσε στην παγίδα του μπρουτάλ, δίνοντας στον Σταύρο μία σπάνια εσωτερικότητα…»

ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 23/1/2016 της Ο. Μοσχοχωρίτου

«…Η Ελένη Σκότη (με πολύτιμη συνδρομή σκηνικού Γιώργος Χατζηνικολάου – φωτισμών Αντώνης Παναγιωτόπουλος – μουσικοηχητικής επιμέλειας Στέλιος Γιαννουλάκης) προσέγγισε με τσεχοφική οπτική, πολυδιάστατα και πολυεπίπεδα, το έργο, φώτισε συμβολισμούς χιούμορ, ποιότητα και στοχασμό, οδηγώντας τή -σοφά επιλεγμένη- διανομή σε σπουδαίες ερμηνείες. Ο μπρούτος, διστακτικός εύγλωττη σωματική αφήγηση αστυνομικός του Ηλία Βαλάση (έξοχη σταδιακή του μεταμόρφωση από φιλαράκι σε φερέφωνο του γενικού κατηγορητηρίου και υποτελή προς Αρχές και ξένους) ζωντάνεψε όλα τα αθέατα πρόσωπα που καθορίζουν την έκβαση. Τρυφερή, δίκαιη, με αντικειμενική ματιά στα πράγματα η Χαρούλα της Ντάνης Γιαννακοπούλου, σηματοδοτεί τις μειωμένες αντοχές της νέας γενιάς σε διαρκώς ακυρωνόμενους στόχους και μακρόσυρτες κρίσεις. Ο Τάκης Σπυριδάκης ως μπλαζέ, αθυρόστομος, ψυχάρας Σταύρος, έπλασε ρόλο ζωής και ανθολογίου οδηγώντας
με αλάθητο μέτρο τη μανιέρα του ως τις πιο απαιτητικές κορυφώσεις…»

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 6/03/2016 της Ά. Κολτσιδοπούλου

«…Απολαυστικός στο έπακρο ο Τάκης Σπυριδάκης, υπήρξε άριστη επιλογή για τον ρόλο του Σταύρου, προσδίδοντας αφοπλιστική αμεσότητα στον μηρούτο,τσαπατσούλη και ευρηματικό ήρωά του και σκιαγραφώντας τον ειρωνικά βαρύθυμο χαρακτήρα του, μεταξύ ελεγχόμενης απελπισίας και ακαθόριστης, αλλάζωτικής ελπίδας για μιαν έξοδο κινδύνου απ’ τους μοντέρνους καιρούς…»

ΕΠΕΝΔΥΣΗ, 9/1/2016 του Η. Λογοθέτη

«…Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, απογυμνωμένη από οτιδήποτε περιττό, παρουσιάζει μια συμπυκνωμένη απεικόνιση του αυθόρμητου λόγου της καθημερινής ζωής ποντάροντας στο ρυθμό, τον τόνο και φυσικά τις ερμηνείες. Βλέποντας τον Τάκη Σπυριδάκη να ερμηνεύει τον Στράτο, σου δίνεται η αίσθηση πως αυτός ο ρόλος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του.[…] . Ο Σπυριδάκης εντυπωσιάζει με το νεύρο και τη ζωτικότητά του και μαζί με τους συμπρωταγωνιστές του, την Ντάνη Γιαννακοπούλου και τον Ηλία Βαλάση, καταθέτουν υποδειγματικά δουλεμένες ερμηνείες, έχοντας εντοπίσει τη σωστή θερμοκρασία των ρόλων και την απαραίτητη μεταξύ τους χημεία…»

ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 14/1/2016 της Μ. Κρύου

Βραβεία & Διακρίσεις

Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος ( 8 Νοεμβρίου 2016)
Άγριος Σπόρος – 3ο Βραβείο καλύτερης παράστασης 
Ελένη Σκότη – 3ο Βραβείο Σκηνοθεσίας
Τάκης Σπυριδάκης – 1ο Βραβείο ανδρικής ερμηνείας

35η απονομή Κορφιάτικων βραβείων (31 Οκτωβρίου 2016)
Γιάννης Τσίρος – Βραβείο νεοελληνικού έργου – βραβείο Νίκος Ζακόπουλος για τη συγγραφή του έργου “Άγριος Σπόρος”
Ντάνη Γιαννακοπούλου – Βραβείο γυναικείας ερμηνείας “Μαίρη Αρώνη”

4η απονομή Βραβείων all4fun (3 Οκτωβρίου 2016)
1ο Βραβείο καλύτερης παράστασης
Τάκης Σπυριδάκης – Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας της χρονιάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Πρώτη Παράσταση 5ης Σεζόν: Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019
Τελευταία Παράσταση: Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020
Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη, Παρασκευή & Σάββατο 9:15μ.μ,Κυριακή 7:30μ.μ
Τιμές Εισιτηρίων
Καθημερινές: Κανονικό 15€, Φοιτητικό/Άνω των 65/Ανέργων 12€
Σάββατο/Κυριακή/Αργίες: Κανονικό 17€, Φοιτητικό & Ανέργων 14€, Άνω των 65 15,00€
Διάρκεια: 100’(χωρίς διάλειμμα)
Χώρος: Κεντρική Σκηνή/Επί Κολωνώ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΜΕΧΡΙ 30/9:
https://www.viva.gr/tickets/theater/epi-kolono/agrios-sporos/

Θέατρο Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12 κ Λένορμαν 94, Αθήνα 104 44
210 513 8067
Facebook Page: https://www.facebook.com/epikolono.gr/

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Greek Brand New: Η ελληνική δημιουργία επανασυστήνεται στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου

Δέκα χρόνια συμπληρώνει ο θεσμός Greek Brand New και τα γιορτάζει με μια μεγάλη, επετειακή έκθεση από την Παρασκευή 10 έως την Κυριακή 12...

Sebastian Delen: Επέτειος δέκα ετών για την Villa Αφαία στην Αίγινα

Συνέντευξη- Ρεπορτάζ: Ζέτα Τζιώτη Η πρόσφατη επίσκεψή μας στο ρομαντικό νησί της Αίγινας, και πιο συγκεκριμένα, στη Βίλλα Αφαία του Σεμπαστιάν Ντελέν (Sebastian Delen) συνδύασε...

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this