Κυκλοφορεί μετά από πολλά χρόνια η τρίτομη «Νεοελληνική Αθυροστομία» της Μαίρης Κουκουλέ από τις εκδόσεις Νεφέλη.
Το περιεχόμενο είναι όπως λέει και ο τίτλος η “Νεοελληνική Αθυροστομία”, δηλαδή όλων των ειδών οι βρισιές, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, οι βωμολοχικές παροιμίες και όλα τα συναφή από προφορική παράδοση, μαθητικά τετράδια, προσωπικά ημερολόγια, γήπεδα, στρατώνες, πανεπιστήμια, σχολεία, παρέες.
Η Μαίρη Κουκουλέ έκανε τόσο συστηματική δουλειά καταφέροντας να συλλέξει χιλιάδες καταγραφές ενώ όταν πρωτοκυκλοφόρησε στα ελληνικά, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ήταν ένα πρωτοποριακό τόλμημα.
Έγραψαν για το βιβλίο:
«… ένα γλωσσολογικό μνημείο που περιέχει και διασώζει, στον αιώνα τον άπαντα, όλες τις παιδικές, εφηβικές, νεανικές, στρατιωτικές, πολιτικές κτλ. αισχρολογίες του ωραίου ελληνικού λαού». ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ, 1983
«… βιβλίο καταπληκτικό… και σαν εμφάνιση και σαν περιεχόμενο· πολύ πρωτότυπα όλα, μια άλλη ανεξερεύνητη πλευρά της ελληνικής πραγματικότητας». ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ, 1983
«… θαυμάσιο βιβλίο… θα γίνει η βίβλος μου εδώ που η αθυροστομία υπάρχει μόνο σαν απουσία. Το διάβασα μια φορά όλο –τι δουλειά!– τώρα το διαβάζω σιγά σιγά, σαν μετάληψη». ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΛΛΙΦΑΤΙΔΗΣ, 1983
«Η Μαίρη Κουκουλέ, αλλά και ο Αμερικανός λαογράφος G. Legman, που την προέτρεψε να κάνει αυτή τη δουλειά και έγραψε την εισαγωγή στο βιβλίο της, υπογραμμίζουν τον ανατρεπτικό χαρακτήρα των νεοελληνικών αθυροστομιών, αφού σ’ αυτές τα “όσια και ιερά” του έθνους γελοιοποιούνται και μάλιστα από κοινωνικά καταπιεσμένες ομάδες, όπως οι μαθητές, οι φαντάροι κ.λπ.». ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΚΟΥΡΤΟΒΙΚ, 1986
«… δάσκαλοι, παπάδες, αστυνομικοί, γονείς, πολιτικοί ή ποδοσφαιρικοί αντίπαλοι, θείοι και θείες, οι αρχαίοι Έλληνες (εδώ θα βρείτε πλήρη και σε διαφορετικές παραλλαγές τη σεξουαλική Ιλιάδα), διάφοροι σοφοί και σοφίες, το έθνος, η πατρίδα, το κόμμα, η θρησκεία, η πορνεία, οι επαρχιώτες, οι αστοί, οι ξένες γλώσσες, η ερωτική πράξη στις διάφορες εκφάνσεις της, η ιεραρχία, ποικίλοι θεσμοί, η κοινωνία συνολικά, όλα διακωμωδούνται, χλευάζονται ή βρίζονται ασύστολα αλλά με τρόπο ευρηματικό και, γιατί όχι, καλλιτεχνικό». ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ, 2019
Διαβάστε το απόσπασμα του βιβλίου ΕΔΩ