Καλοκαίρι 2020 – Γκαλερί Citronne στον Πόρο

Εκθεσιακό πρόγραμμα της γκαλερί Citronne στον Πόρο για το Καλοκαίρι 2020

Στη γκαλερί Citronne του Πόρου

Από τις 27 Ιουνίου, ο Νίκος Μάρκου θα παρουσιάσει στον εκθεσιακό χώρο της γκαλερί CITRONNE στον Πόρο, την φωτογραφική ενότητα “Topos”, σε συνέχεια και σε διάλογο με την ατομική του έκθεση “Inner Space” (που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2020 στον χώρο της γκαλερί στην Αθήνα). Με τον τίτλο αυτόν ο εικαστικός φωτογράφος επιλέγει χώρους τους οποίους ορίζει ως προσωπικό Τόπο- δηλαδή, ως σημείο ιδιωτικής αναφοράς.

Νίκος Μάρκου, TOPOS, Πασαλιμάνι, Digital chromogenic print, 146×115εκ., 2005
Με την ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί CITRONNE, Αθήνα – Πόρος

Ο Τόπος, αστικά και άλλα αποσπασμένα τοπία κατατείνουν προς έναν σαφή ή ασαφή ορίζοντα ο οποίος, σκοπίμως, τα καθιστά πεπερασμένα. Η ανθρώπινη παρουσία είτε λείπει είτε είναι εντελώς υπαινικτική· είναι, όμως, ορατές οι συνέπειες της: ρύπανση, καταστροφή του περιβάλλοντος, φθορά της φύσης, αλλοίωση της φυσιογνωμίας του χώρου. Στην συγκεκριμένη ενότητα κυριαρχούν κατά πλειονότητα εικόνες της Αθήνας, όπου η φθορά έχει εξελιχθεί σε βίωμα καθημερινότητας. Και στην ύπαιθρο, όμως, διακρίνονται ανάλογα στοιχεία- όπως το ημιβυθισμένο σκάφος το οποίο τέμνει τον ορίζοντα και την θάλασσα της Ελευσίνας. Ακόμη και οι λωτοί στο ανώνυμο τοπίο περισσότερο υπαινίσσονται την απώλεια της μνήμης, παρά την καρποφόρο βλάστηση.

Who is Who

O Νίκος Μάρκου

Ο Νίκος Μάρκου (Αθήνα, 1959), σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά από το 1980 εργάζεται ως καλλιτέχνης φωτογράφος. Έχει κάνει δεκαπέντε ατομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πάνω από εξήντα ομαδικές εκθέσεις· επίσης, έχει αποσπάσει βραδεία και διακρίσεις σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Το έργο του Νίκου Μάρκου έχει δημοσιευτεί σε δύο μονογραφίες: Geometries, κείμενα Κωστής Αντωνιάδης & Όλγα Δανιηλοπούλου, Εκδόσεις Αδάμ 2000 και COSMOS, κείμενο Ηρακλής Παπαϊωάννου, εκδόσεις tetarto, 2004.

Νίκος Μάρκου, TOPOS, Κεπατσίνι- Τελωνείο, Digital chromogenic print, 146×115εκ., 2005 Με την ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί CITRONNE, Αθήνα – Πόρος

Info

Διάρκεια έκθεσης
Σάββατο 27 Ιουνίου έως Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020

Γκαλερί CITRONNE- Πόρος
Πλατεία Αφων Βιρβίλη, 18020 Πόρος
697 9989 684
[email protected]

Ώρες Λειτουργίας
Δευτέρα, Τετάρτη – Κυριακή 11.00-13.00 & 19.00-23.00
Τρίτη κλειστά

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου

1. Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ , “La mer Grecque”, 100×73εκ., Λάδι σε καμβά, 2013
Με την ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί CITRONNE, Αθήνα – Πόρος

Το καλοκαίρι του 2020, η γκαλερί CITRONNE συνεχίζει την ετήσια συνεργασία της με την Εφορία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου, με την οποία συνδιοργανώνει και συνεπιμελείται την “περιοδική έκθεση ενός σύγχρονου καλλιτέχνη”.

Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζονται έργα του Κωνσταντίνου Ξενάκη, κολάζ, χάρτες και βιβλία-αντικείμενα, υπό τον γενικό τίτλο “Κωνσταντίνος Ξενάκης: Ελλάδα, Κώδικες Γραφής”.

5. Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ, World Wide War, 100×100εκ., Λάδι σε καμβά, 2014
Με την ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί CITRONNE, Αθήνα – Πόρος

Καλλιτέχνης με διεθνή παρουσία, ο Κωνσταντίνος Ξενάκης αυτο-καθορίζεται από ένα αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Η πολυσήμαντη εικαστική́ του γλώσσα εμπνέεται από σημεία και σύμβολα που ξεκινούν από τον αρχαίο κόσμο της Αιγύπτου και της Ελλάδας και φτάνουν έως την σύγχρονη πραγματικότητα: αστικές δομές, συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, χαοτικό διαδίκτυο. Χαρτογραφεί και κωδικοποιεί, συνδυάζει στοιχεία παρόντος και παρελθόντος, καταγράφει και καταγγέλλει τα αδιέξοδα της επικοινωνίας, την έλλειψη κατανόησης, την ασυνεννοησία του σύγχρονου κόσμου.

Τα έργα του ενοποιούν χρόνο και χώρο, καθώς τέτοια ερωτήματα ανέκαθεν κινητοποιούσαν μια παγκόσμια ανησυχία. Αναπτύσσονται πάνω στον άξονα Επανάληψη / Αντιπαράθεση / Υπέρθεση, μια κωδικοποιημένη εικόνα του σύγχρονου πολιτισμού. Έτσι, το έργο τέχνης καθίσταται μέσον ιδεολογικής κριτικής στο υπάρχον κοινωνικό-πολιτικό σύστημα.

Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης έφυγε από την ζωή στις 5 Ιουνίου 2020. Η έκθεση του Κωνσταντίνος Ξενάκη “Ελλάδα και Κώδικες Γραφής” θα υπενθυμίσει την ισχυρή του φωνή και την επιδραστική του παρουσία ανάμεσά μας. Tο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου και η γκαλερί CITRONNE θα αποτίσουν έτσι ένα φόρο τιμής στο έργο και την προσφορά του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη στο εικαστικό γίγνεσθαι.

Who is Who

O Κωνσταντίνος Ξενάκης

Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης γεννήθηκε το 1931 στο Κάιρο, όπου έκανε και τα πρώτα του βήματα στη ζωγραφική. Σπούδασε στο Παρίσι (1956- 1961), αρχιτεκτονική και διακόσμηση στην École Supérieure des Arts Modernes και ζωγραφική στην Académie de la Grande Chaumière. Η πρώτη του ατομική έκθεση έγινε στη Σουηδία (1969, Sôdertalje Konsthal). Το 1970 πήγε με υποτροφία της DΑΑD στο Βερολίνο, όπου δίδαξε στο Schiller College και στη Hochschulle fur Bildende Kuste. Εκείνη την εποχή παρουσίασε και την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα (1971, Ινστι- τούτο Γκαίτε, Αθήνα), η οποία λειτούργησε, μέσα στη δικτατορία, σαν μια τολμηρή παρέμβαση σε καλλιτεχνικό και πολιτικό επίπεδο.

Από το 1973, εγκατεστημένος στη Γαλλία, δίδαξε στην Ecole Normale Superieure de l’Enseignement Technique (Cachan), συμμετείχε σε επιτροπές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ανέπτυξε έντονη καλλιτεχνική και εκθεσιακή δραστηριότητα στον διεθνή χώρο, με δεκάδες ατομικές εκθέσεις και μεγάλο αριθμό ομαδικών. Tο 1996 τιμήθηκε με το βραβείο Delmas του Institut de France. Από το 1995 αρχίζει να μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Παρισιού και Αθήνας. Το 1996, τιμώντας την αιγυπτιώτικη καταγωγή του, παρουσιάζει στην Αλεξάνδρεια και στο Κάιρο αναδρομική έκθεση με τίτλο «Η Επιστροφή του Καλλιτέχνη: 1958-1996». Στην Ελλάδα εκθέτει σε τρία μέρη την αυτοβιογραφική σειρά με τίτλο «Το βιβλίο της ζωής», (1995, 1997, 2003), ενώ το 2003 γίνεται και αναδρομική παρουσίαση έργων του της τελευταίας εικοσαετίας (Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη). Έχουν κυκλοφορήσει στα ελληνικά δύο μονογραφίες για το έργο του, το 1995 και το 2009.

3. Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ, “Bennet”, 40x90x17εκ.,
Μικτή τεχνική, 2000
Με την ευγενική παραχώρηση της Γκαλερί CITRONNE, Αθήνα – Πόρος

Info

Διάρκεια έκθεσης
Σάββατο 27 Ιουνίου έως Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου
Πλατεία Κορυζή, 18020, Πόρος
697 9989 684

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα, Τετάρτης – Κυριακή 08.30-16.00
Τρίτη κλειστά

Οργάνωση έκθεσης
Γκαλερί CITRONNE και Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων
Επιμέλεια έκθεσης
Τατιάνα Σπινάρη και Μαρία Γιαννοπούλου

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this