Κλόντια Σίφερ με όλα τα σούπερ μόντελς των ’90s

Η Κλόντια Σίφερ παρουσιάζει το λεύκωμα «Captivate! Fashion Photography from the '90s» το οποίο θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ στις 25 Ιανουαρίου (η βρετανική έκδοση κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβριο).

Εκατό πενήντα από τις πλέον εμβληματικές φωτογραφίες μόδας της δεκαετίας του 1990 παρουσιάζει η Κλόντια Σίφερ.

Η Κλόντια Σίφερ παρουσιάζει το λεύκωμα «Captivate! Fashion Photography from the ’90s» το οποίο θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ στις 25 Ιανουαρίου (η βρετανική έκδοση κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβριο).

claudia shifer

«Ας είμαστε ειλικρινείς – καμία φωτογραφία μόδας δεν μπορούμε να αποκαλέσουμε εμβληματική τη στιγμή της σύλληψής της. Αυτό το στάτους έρχεται μόνο αν αντέξει στον χρόνο» λέει η Κλοντια Σίφερ.

«Η φωτογραφία μόδας είναι ένας μεγάλος γρίφος τάσεων και ονείρων και παρ’ όλο που γεννιέται από τη στιγμή μπορεί να αποκτήσει διαχρονικό στάτους και να αιχμαλωτίσει ένα μεγαλύτερο αφήγημα. Οι πιο αξιομνημόνευτες φωτογραφίες είναι συχνά προκλητικές και θέτουν υπό αμφισβήτηση τις αντιλήψεις μας για τη θηλυκότητα».

Η μούσα μυριάδων σχεδιαστών μόδας συγκέντρωσε εμβληματικές φωτογραφίες θρυλικών φωτογράφων, συμπεριλαμβανομένων των Richard Avedon, Herb Ritts, Karl Lagerfeld, Peter Lindbergh, Corrine Day, Mario Sorrenti και Ellen von Unwerth μαζί με υλικό από το προσωπικό της αρχείο, το οποίο για πρώτη φορά βλέπει τα φώτα της δημοσιότητας. Το εξώφυλλο του λευκώματος κοσμεί μια «χορογραφημένη» φωτογραφία πέντε σούπερ μόντελ που τράβηξε ο Richard Avedon για καμπάνια του Gianni Versace.

«Δούλεψα με τόσους πολλούς φωτογράφους, οι οποίοι επίσης έγιναν μέντορες. Πρόσωπα όπως τους Ellen von Unwerth, Herb Ritts, Richard Avedon, Arthur Elgort και αυτή τη δημιουργική υπερδύναμη, τον Karl Lagerfeld, που όλοι τους μου έδωσαν πραγματική γνώση της δεξιοτεχνίας καθώς και των διαδικασιών της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, του μοντάζ και της έκδοσης. Ο ρόλος του μοντέλου είναι να ζωντανέψει τη μόδα, αλλά αυτή ή αυτός είναι ένα μόνον συστατικό στην αλχημεία της δημιουργίας της εικόνας» τονίζει.

«Η δεκαετία του 1990 ήταν μια περίοδος-ορόσημο που έφερε τα πάνω κάτω όσον αφορά τα ιδανικά της ομορφιάς και της μόδας» εξηγεί. «Οι καμπάνιες έγιναν ένα κομμάτι με αξία της εικαστικής κουλτούρας και η φωτογραφία μόδας ήταν μια “εξιδανικευμένη εικόνα” και μια νέα, δημοκρατική μορφή τέχνης. Ήταν σκληρός ο ανταγωνισμός για να τη δημιουργία καθοριστικών εκστρατειών προώθησης. Σκεφτείτε την Kate Moss από τον Mario Sorrenti για τον Calvin Klein, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Fabien Baron – αυτές οι καμπάνιες έγιναν μέρος της συζήτησης για το στυλ».

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

Δρ. Μαίρη Καρδάρας: Το motto μας στο “The Demos Center” είναι «αφιερώστε το υπόλοιπο της ζωής σας στην πρόοδο»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Τον γραφικό πεζόδρομο της οδού Ηπίτου στην Πλάκα επίλεξε το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (ACG), για την ίδρυση του The Demos Center...

Έφη Σπηλιώτη: Η Τέχνη είναι ανάγκη, αναπνοή μου 

Η καταξιωμένη καλλιτέχνιδα Έφη Σπηλιώτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κεφαλονιά. Αποφοίτησε με άριστα και από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο  και από τη Σχολή Δοξιάδη –...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this