Οι βιτρίνες του Bisso Bistrot

LANDSCAPE SYMPHONY, σε επιμέλεια του Francesco Piazza

Το lanscape Symphony είναι ένα πρότζεκτ από “καλλιτεχνικές βιτρίνες” στο Bisso Bistrot Palermo.
4 καλλιτέχνες καθένας με το δικό του τοπίο, γήινο, ανθρώπινο, νοηματικό, σωματικό.

Αυτή είναι και η σειρά των καλλιτεχνών
Roberto Fontana
Demetrio di Grado
Nikos Moschos
Kiki kolympari

Μπορούμε να αντιδράσουμε με έκπληξη, μελαγχολία, με χαρά παρουσία ενός τοπίου. Κινητό, αλλάζει μόνο με τις μεταβαλλόμενες εποχές, αλλά ταυτόχρονα και αμετάβλητο παραμένει αποτυπωμένο στη μνήμη μας. Είναι η επίδρασή του στην ψυχή μας, που αλλάζει, και που μπορεί να αποκαλύψει πράγματα για εμάς πιθανώς βυθισμένα και έτοιμα να βγουν τελικά στην επιφάνεια. Διότι σε όλους μας ζεί ένα εσωτερικό τοπίο, το οποίο είναι το αποτέλεσμα συνεχούς επεξεργασίας, ευτυχίας και πόνου. Και αναμνήσεων φυσικά.

Η τέχνη συγκεντρώνει με τον δικό της τρόπο, κομμάτια του κόσμου και θραύσματα τοπίων, τα οποία είναι επίσης βλέμματα, αντικείμενα, μέρη που κατοικούνται από ονειρεμένες μορφές στις οποίες υπάρχει η αγάπη ενάντια στις φυλές και τους πολιτισμούς. Είναι ακριβώς κομμάτια της καθημερινής ζωής που ξεκινούν και τελειώνουν στο φυσικό χώρο και την απόσταση του παρατηρητή.

12 Δεκεμβρίου

3/4 ΝΟΥΣ: ΝΙΚΟΣ ΜΟΣΧΟΣ

“Η δουλειά μου λειτουργεί σαν ένα αλληγορικό ημερολόγιο που καταγράφει τη σχέση μου (και ίσως τη σχέση του καθενός από εμάς) με τη φύση, την τεχνολογία, το χρόνο και το θάνατο”

Νίκος Μόσχος

Παρατηρώντας τη ζωγραφική του Νίκου Μόσχου ο θεατής ξεφυλλίζει μια εγκυκλοπαίδεια, ένα μεσαιωνικό “bestiarium”, ένα εγχειρίδιο τεχνολογίας, του οποίου οι «ορισμοί» λαμβάνουν σώμα και χρώμα, ενώνονται σε έναν περίπλοκο διανοητικό οργανισμό.

Η ποπ αισθητική του εκφράζεται σε μια ρεαλιστική ζωγραφική που φτάνει σε τρομακτικές κορυφές πάθους και αναστρέφει αναλογίες και ιεραρχίες, δημιουργώντας ψυχεδελικά στοιχεία που σχεδόν ποτέ δεν είναι αναγνωρίσιμα: είναι μέλη ενός ενιαίου σώματος του οποίου η φυσική κατάσταση εξαφανίζεται για να ανοίξει το δρόμο σε ένα ψυχολογικό τοπίο, καρπός μιας σύγχρονης αιτιοκρατίας.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this