Οι Γ. Αβλάμης, Ε. Γκινοσάτη, Κ. Πάτσιος…«ερωτοτροπούν με το κενό»

Ο «Έρωτας για το κενό» είναι το στοιχείο που ενώνει τρεις σύγχρονους, ελπιδοφόρους Έλληνες καλλιτέχνες με διαφορετική εικαστική γλώσσα στην κοινή τους έκθεση που με τίτλο “Amor Vacui” φιλοξενείται από την Πέμπτη στο i-D ProjectArt. 

Γεράσιμος Αβλάμης

Πρόκειται για τους Γεράσιμο Αβλάμη, Ελένη Γκινοσάτη και Κωνσταντίνο Πάτσιο, οι οποίοι πραγματεύονται, ο καθένας με τον τρόπο του, την έννοια του κενού ή μη κενού στην τέχνη. Την οργάνωση και επιμέλεια της έκθεσης έχουν η Μαρία Ξανθάκου και η Λουίζα Καραπιδάκη.

Η αφαιρετική προσέγγιση της ζωγραφικής, είναι κοινό στοιχείο στο έργο και των τριών καλλιτεχνών. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 24/1 με μεγάλη επιτυχία και με τους καλλιτέχνες παρόντες να υποδέχονται το κοινό και να το ξεναγούν στα έργα τους, μαζί με τις δύο επιμελήτριες της έκθεσης και την οικοδέσποινα του i-D ProjectArt Ειρήνη Ντέρου.

Γεράσιμος Αβλάμης

Ας δούμε όμως τι λέει ο κάθε καλλιτέχνης για τη συμμετοχή του σ αυτή την έκθεση και πως πραγματεύεται την έννοια του κενού στη δουλειά του:

Ο Γεράσιμος Αβλάμης παρουσιάζει έργα, με εμφανή μινιμαλιστικά στοιχεία. Η δουλειά του είναι εμπνευσμένη από την πόλη και βαθιά επηρεασμένη από το graffitti και την street art, με τα οποία επίσης ασχολείται: «στα έργα μου υπάρχει μια σχέση πύκνωσης και αραίωσης», λέει ο Γεράσιμος Αβλάμης. «Η αντίθεση κενού-γεμάτου έχει έντονο χαρακτήρα. Συχνά χρησιμοποιώ γραμμές και σύμβολα, πολλά στρώματα λευκού χρώματος, αφαιρώντας από την κουλτούρα του δρόμου την πλουραλιστική, έθνικ διάθεση της.

Τα έργα έχουν γραμμικό χαρακτήρα και δύο διαστάσεις, καθώς στόχος είναι να μην προκαλούν ψευδαισθήσεις στο θεατή, να έχουν όσο το δυνατόν αφαιρετική υπόσταση, ώστε να μην τον καθοδηγούν, αλλά να τον αφήνουν ελεύθερο σε μια σύγχρονη κοινωνική παρατήρηση της τέχνης.»

Ελένη Γκινοσάτη

«Στα έργα μου γίνεται μια απεικόνιση της πραγματικότητας της κοινωνίας γύρω μας, κατακερματισμένης, διασπασμένης, αλλόκοτης», σημειώνει από την πλευρά της η Ελένη Γκινοσάτη, στα χειρονομιακά έργα της οποίας η ένταση του χρώματος είναι πιο ορατή. Ωστόσο πάντα η αφορμή είναι η κενή επιφάνεια που συναντά σε ένα χρωματιστό ύφασμα: «Πάνω στον καμβά οι φόρμες και οι χειρονομίες  δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικά είδωλα-σύμβολα τα οποία είναι συνηθισμένος να διακρίνει ο ανθρώπινός νους, αλλά σε επινοήσεις της στιγμής», συνεχίζει η καλλιτέχνις.

Ελένη Γκινοσάτη

«Ζωγραφίζω σε μεγάλες επιφάνειες χρησιμοποιώντας έντονες αντιθέσεις, εντάσεις, αυξομειώσεις, γραφές-διαγραφές, λάθη-διορθώσεις. Η ζωγραφική μου πολλές φορές λειτουργεί και ως λύτρωση-λύση, διαφυγή σε άλυτους προβληματισμούς και κοινωνικά ζητήματα.» 

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος, παρουσιάζει έργα τα οποία είναι κολάζ σε χαρτί. Στη δουλειά του o έρωτας για το κενό έρχεται σε αντιδιαστολή με τον τρόμο του κενού -horror vacui:«Η δουλειά μου παίρνει την έμπνευση της από το «δέρμα» της πόλης, από τις αφίσες που είναι επικολλημένες στους τοίχους και εμπεριέχει τη φθορά των στοιχείων τους.

Αποτελεί κάτι ανάμεσα σε προσωπικό ημερολόγιο και ημερολόγιο πόλης», λέει ο Κωνσταντίνος Πάτσιος. «Πρόκειται για περιεκτικά έργα με λίγα παραστατικά στοιχεία, με έντονη αντίθεση ανάμεσα στις κενές και τις γεμάτες επιφάνειες, όπου η χειρονομία, ή το σχήμα έχουν τον πρώτο λόγο και όχι τόσο η ζωγραφική αφήγηση. Με ενδιαφέρει πολύ να παίρνω κάτι και να το μεταμορφώνω, να του δίνω νέα διάσταση», καταλήγει.

Η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη γράφει αναφορικά με τη συνάντηση των τριών καλλιτεχνών στην έκθεση “Amor Vacui“:

«Τρεις διαφορετικές εικαστικές γραφές συνυπάρχουν και ορίζουν μια σύγχρονη εικονογραφία μέσα από το ατέρμονο παιχνίδι του κενού-μη κενού στην τέχνη. Τα επιβαλλόμενα κενά δεσπόζουν, αν και δυναστεύονται από τον φόβο του κενού και οι καλλιτέχνες πιστοί στους άυλους κανόνες του amor vacui διαπραγματεύονται αισθητικά τα έργα τους με διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα, ζωγραφική, κολλάζ, σχέδιο και μικρές εγκαταστάσεις. Ο θεατής καλείται να ανακαλύψει μέσα από ένα συναρπαστικό υπερθέαμα μιας μεταμοντέρνας εικαστικής αφηγηματικότητας μορφές της σύγχρονης «κενοφοβίας» στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό της Ελένης Γκινοσάτη, στις ευρηματικές εικονογραφικές μεταπλάσεις του Κωνσταντίνου Πάτσιου και στις χωρίς όξυνση σχεδιαστικές αντιπαραθέσεις του Γεράσιμου Αβλάμη».

Διάρκεια έκθεσης έως τις 23 Φεβρουαρίου 2019.

Ώρες λειτουργίας:Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 10.00 -19.00. Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, 10.00-21.00. 

i-D ProjectArt: Κανάρη 12, Κολωνάκι,  10674 Αθήνα, τηλ. 2103221801.

www.idconceptstores.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this