Ομαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος ξεκινάει τη νέα εικαστική σεζόν με την ομαδική έκθεση υπό τον τίτλο Αλεξιθυμία*. Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι το Σάββατο 23 Οκτωβρίου 12:00-18:00. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και το Σάββατο 20 Νοεμβρίου. Παράλληλα τα έργα της έκθεσης θα παρουσιάζονται ψηφιακά στο «περίπτερο» του Τεχνοχώρου ως συμμετοχή στην Art Athina 2021 που και φέτος θα διεξαχθεί διαδικτυακά.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι

Σωτηρία Αλεβίζου, Νικόλας Αντωνίου, Αννή Ζαβιτσάνου, Ηλίας Κασσελάς, Σταυρούλα Μιχαλοπούλου, Θανάσης Μπερούτσος, Αγγελική Πανταζοπούλου, Ελένη Παρχαρίδου και Ράνια Φραγκουλίδου.

Η έκθεση έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα με την μορφή να κυριαρχεί στα έργα ακόμα και όταν αυτή σαφώς υπονοείται. Η διαφορετική προσέγγιση κάθε καλλιτέχνη σε ένα θέμα τόσο προσφιλές όπως η ανθρώπινη φιγούρα στην τέχνη, δημιουργεί ένα εντυπωσιακό συνονθύλευμα έργων. Ο θεατής μέσα από αυτή την πολυφωνία καλείται να συνδιαλλαγεί με τα έργα, αφήνοντας πίσω στερεότυπα και προκαταλήψεις που επηρεάζουν την κρίση του.

Ελένη Παρχαρίδου, λάδι και ακρυλικά σε καμβά, 95×130 cm

Ο Πάρης Καπράλος, εικαστικός επιμελητής σημειώνει μεταξύ άλλων για την έκθεση

«Από τη φύση μας είμαστε ανίκανοι να παραμένουμε για καιρό σε δυστοπίες, αποζητούμε την ελευθερία και τη δημιουργικότητα, μέσα από την έκφραση των συναισθημάτων μας. Σε μία κοινωνία σε αδυναμία έκφρασης υπό το ψυχολογικό βάρος φόβου, ανασφάλειας και με υψηλό το αίσθημα αβοηθησίας, μια γενικευμένη αλεξιθυμία ίσως είναι το επόμενο “κύμα”, όταν πια θα έχει παρέλθει η βιολογική απειλή. Από αυτή την κατάσταση δεν εξαιρείται ο καλλιτέχνης ως κοινωνικό υποκείμενο. Παρόλα αυτά, το έργο τέχνης έχει τη δυναμική να επηρεάσει την κοινωνία προτείνοντας τρόπους σκέψης και καλλιεργώντας αξίες.»

Και συνεχίζει λέγοντας ότι

«…Κατά τον Wittgenstein σκοπός της τέχνης είναι να απελευθερώσει τη σκέψη από τα δεσμά του παρελθόντος και να ανοίξει νέους ορίζοντες στην κατανόηση της πραγματικότητας. Οι εννέα καλλιτέχνες της έκθεσης εισφέρουν ο καθένας μία δική του οπτική, εγγεγραμμένη σε προσωπική σημειολογία, αποτυπωμένη με ιδιωματικές γραφές. …Οι εξπρεσιονισμοί, οι αλληγορίες και οι συμβολισμοί των έργων δεν είναι μέτρο κατανόησης, αλλά μια διαισθητική γλώσσα που συνδιαλέγεται με το μυαλό και τη ψυχή.»

Νικόλας Αντωνίου, μικτή τεχνική σε καμβά, 170×120 cm

Καλλιτεχνική επιμέλεια έκθεσης Ηλέκτρα Δουμά – Χαλκούση
Kείμενο τεκμηρίωσης Πάρης Καπράλος

*Ως αλεξιθυμία ορίζεται η κατάσταση που βιώνουν άνθρωποι με δυσκολία στην κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων τους και αφορά επιστημονικό όρο που επινόησε πρώτη φορά ο ψυχίατρος Πέτρος Σιφναίος.

Χορηγός οίνου εγκαινίων: Wine o clock

Αγγελική Πανταζοπούλου, λάδι σε καμβά, 100×70 cm

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

Ημέρες και ώρες λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη 11:00 – 17:00
Σάββατο 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 12, Αθήνα | metro Ακρόπολη
211 182 38 18
www.technohoros.org | [email protected]

Ηλίας Κασσελάς
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this