Ο Γιώργος Κρανίου στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

H έκθεση με τίτλο «Νεκρές Φύσεις» θα διαρκέσει έως το Σάββατο 15 Μαίου 2021.

Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Κρανίου «Νεκρές Φύσεις». Η έκθεση αποτελείται από μια ενότητα περίπου 35 έργων από λάδι σε καμβά με θέμα της, όπως αναφέρει η ιστορικός της τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, «φαινομενικά τουλάχιστον, κουτιά από φαρμακευτικά σκευάσματα».

Και συνεχίζει: «Ο Κρανίου ζωγραφίζει εκ του φυσικού αντιμετωπίζοντας τις συσκευασίες των φαρμακευτικών προϊόντων όπως θα αντιμετώπιζε μια οποιαδήποτε νεκρή φύση, στήνοντας, φωτίζοντας, σκηνοθετώντας, όπως θα έκανε και με ένα ζωντανό μοντέλο – τα μοντέλα του είναι τα συγκεκριμένα κουτιά των φαρμάκων, αναμφισβήτητοι πρωταγωνιστές στη σκηνή της ζωγραφικής του.

Τα φάρμακα παίζουν σήμερα τον ρόλο μιας σύγχρονης θεότητας και συχνά αποτελούν την εύκολη λύση. Η θέα τους προκαλεί συνειρμούς αρνητικούς: αποστείρωση, απομόνωση, σωματική ή ψυχική αδυναμία, πόνος, ασθένεια, κρίση, θάνατος. Κατά συνέπεια, η ανάδειξη των κουτιών που τα περιέχουν σε αισθητικά αντικείμενα θα μπορούσε να θεωρηθεί απόλυτα άκαιρη. Μπορεί ένα κουτί από ψυχοφάρμακα να είναι “όμορφο” – αξίζει να ζωγραφιστεί; Υπάρχει κάτι αφύσικο, κάποια προσποίηση, στην απόπειρα της απεικόνισής του; Τη θέση του στον καμβά του Γιώργου Κρανίου θα μπορούσε να διεκδικεί εξίσου ένα οποιοδήποτε κουτί;».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΑΝΙΟΥ, Μπεταδίνη λευκός τοίχος, 2021, λάδι σε καμβά, 100×80 εκ.

«Το θέμα ενός έργου δεν είναι σίγουρα κάτι που μπορεί να αγνοήσει κανείς και δεν είναι φυσικά ποτέ τυχαίο στις επιλογές ενός καλλιτέχνη. Στο αναπάντεχο θέμα τους, εξάλλου, οφείλουν σε μεγάλο βαθμό τα συγκεκριμένα έργα μια στιλιζαρισμένη ψυχρότητα, μια αίσθηση πολύτιμου και μαζί μια υπαινικτική απόσταση από τη σωματική διάσταση της ζωγραφικής εικόνας. Την ίδια στιγμή, όμως, αναιρείται ο οποιοσδήποτε συνειρμός μπορεί να προκαλεί η έννοια του ψυχοφάρμακου: συντελείται εδώ η μεταμόρφωση των κουτιών αυτών σε εκφάνσεις μιας πληθωρικής ζωγραφικότητας, η οποία υπογραμμίζεται από έντονη θεατρικότητα στον χειρισμό και στην απόδοση των εικονιζόμενων.»

«Ξεκινώντας από τη ζωγραφική εκ του φυσικού, και με παρακαταθήκη στιγμές των μεγάλων δασκάλων της, ο Κρανίου προσεγγίζει το απόσταγμα της όψης των πραγμάτων χωρίς, παραδόξως, να εγκαταλείπει την ιεροτελεστία του μοντέλου, στην περίπτωσή του το στήσιμο των φαρμάκων μπροστά στα μάτια του προτού εμπλακεί στην περιπέτεια της μεταμόρφωσής τους, της απομάκρυνσης από το ορατό, της μεταμόρφωσης της δικής του ματιάς εντέλει. Σαν τα βάζα και τα μπουκαλάκια του Μοράντι, οι μικρές “πολιτείες” των κουτιών του Γιώργου Κρανίου αντλούν ξανά και ξανά από την ίδια εικονογραφία με πειθαρχία και με σαφήνεια, οδηγώντας χαμηλόφωνα, κάθε φορά, σε ένα συγγενικό αλλά μοναδικό αποτέλεσμα.»

Η έκθεση συνοδεύεται από πλήρως εικονογραφημένο δίγλωσσο κατάλογο (ελλ-αγγλ) με κείμενο της ιστορικού της τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, από όπου και προέρχονται τα παραπάνω αποσπάσματα.

Eπιμέλεια έκθεσης και καταλόγου: Ελισάβετ Πλέσσα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΑΝΙΟΥ, Terra Rossa, 2021, λάδι σε καμβά, 100×120 εκ.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως το Σάββατο 15 Μαΐου 2021

Ώρες λειτουργίας
Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 14:30, 18:00 – 21:00
Σάββατο 11:00 – 14:30

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Δεξαμενή, 10675
210 72 13 938
www.athensartgallery.gr

*Παρακαλώ σημειώστε ότι λόγω covid-19 η ασφάλειά σας καθώς και του προσωπικού της Αίθουσας Τέχνης Αθηνών παραμένει η προτεραιότητά μας. Τηρούμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και για αυτό σας παρακαλούμε να εισέρχεστε με μάσκα προστασίας. Για να επισκεφθείτε την έκθεση παρακαλούμε ενημερωθείτε για τα ισχύοντα μέτρα μετακίνησης.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this