Οι έμπειροι ηθοποιοί Γιώργος Γαλίτης & Θανάσης Κουρλαμπάς, θα ξετυλίξουν όλη την υποκριτική τους γκάμα επί σκηνής, τόσο σε δραματικό όσο και σε κωμικό επίπεδο, ενσαρκώνοντας όλους τους ρόλους του διηγήματος, σε ένα παιχνίδι, το οποίο κοντράροντας τον τίτλο, σφύζει από Ζωή.
Από τον Οκτώβριο το έργο “ανεβαίνει” στο θέατρο Αλκμήνη σε πανελλήνια πρώτη.
«Δεν υπάρχει μεγαλείο εκεί που δεν υπάρχει απλότητα, καλοσύνη και αλήθεια.» Λ.Τ.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει ξαφνικά βαριά. Ο επικείμενος Θάνατός του, εκμηδενίζει όλη την προηγούμενη «ανούσια» ζωή του. Η επιλογή του Τολστόι όσον αφορά το κύρος του χαρακτήρα που επιλέγει για πρωταγωνιστή του, δεν είναι τυχαία, θέλοντας να δείξει ότι μπρος στον Θάνατο είμαστε όλοι ίσοι. Καθόλου τυχαίος και ο επιθετικός ρεαλισμός της περιγραφής των τελικών σταδίων της ζωής του Ιβάν Ιλίτς, όπως επίσης και η γαλήνη με την οποία τελικά ο ήρωας διαχειρίζεται τον θάνατό του. «Μέσα του λάβαινε χώρα κάτι τρομερό, καινούργιο, το πιο σημαντικό από όσα του είχαν συμβεί μέχρι τώρα στην ζωή του. Ένιωθε πως σειόταν συθέμελα ολόκληρη η ύπαρξή του.»
Ο κλασικός συγγραφέας, μέσω του έργου του «Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς», το οποίο βασίζεται σε αληθινή ιστορία, επιχειρεί ένα προσκύνημα στον Θάνατο, αντιλαμβανόμενος εις βάθος τη σημασία της μνήμης Θανάτου.
Το να θυμάται δηλαδή ο άνθρωπος ότι είναι θνητός, ότι θα ‘ρθει η στιγμή που θα πεθάνει. Και τότε, το μόνο που θα ορθωθεί μπροστά του, θα είναι το ΠΩΣ έζησε. Αυτή η σκέψη κάθε άλλο παρά λυπηρή είναι καθώς, όπως σημειώνει και ο υπαρξιστής φιλόσοφος Λεφ Σεστόφ «Υπάρχει στη ζωή κάτι ανώτερο από τη λογική, διότι η ζωή αναβλύζει από μια πηγή που βρίσκεται υπεράνω της λογικής». Έτσι, ο Τολστόι, σ’ αυτό το έργο, τοποθετεί τον Θάνατο σε περίοπτη θέση.
«Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες στα πιο σημαντικά και πιο ώριμα έργα του Τολστόι.
Ποια είναι η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και παρόλο που από μικρή ένιωθε μια κλίση προς την τέχνη του θεάτρου, σπούδασε ναυτιλιακά. Μετά τον επαναπροσανατολισμό της, σπούδασε ηθοποιός στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη. Έχει παρακολουθήσει διαφόρων ειδών σεμινάρια ενώ πηγαίνει συχνά στο Λονδίνο για να μελετά θεατρικές παραστάσεις.
Το 2011 δημιούργησε τη μη-κερδοσκοπική εταιρία A PRIORI www.a-priori.gr μέσω της οποίας σκηνοθετεί και κάνει παραγωγή σε θεατρικές παραστάσεις, μέρος των εσόδων των οποίων δίνεται πάντα σε φιλανθρωπικές δράσεις.
Σκοπός της είναι να παρουσιάζει έργα τα οποία, συνήθως, δεν έχουν ξαναπαρουσιαστεί στο ελληνικό κοινό ή έργα που έχουν παρουσιαστεί στο παρελθόν αλλά η δυναμική τους απαιτεί τη συνέχειά τους. Πιστεύει στον διδακτικό χαρακτήρα της τέχνης του θεάτρου και στην ψυχαγωγική του διάσταση (λέγοντας ψυχαγωγική εννοεί αυτό που πραγματικά λέει η λέξη) και γι’ αυτό προσπαθεί να είναι πολύ επιλεκτική στα έργα και στα μηνύματα που αυτά δίνουν στους θεατές. Παράλληλα με το θέατρο ασχολείται με την ποίηση (έχει εκδώσει μέσω της A PRIORI την ποιητική συλλογή “Αιώνια Αντίβαρα”).
Για εκείνη η Συνεργασία, ο Σεβασμός και η Πίστη είναι τρεις μαγικές λέξεις οι οποίες εμπεριέχονται στη λέξη Αγάπη και απαιτεί από τον εαυτό της αλλά και από τους συντελεστές, να την προσφέρουν απλόχερα σε όλες τις παραστάσεις τους.