Ένα νέο απόκτημα-προσφορά ανήκει εδώ και λίγες μέρες στην μόνιμη συλλογή της Σύγχρονης Πινακοθήκης Villa Ροδόπη που ίδρυσε το 2000 και λειτουργεί μέχρι σήμερα ο διεθνής εικαστικός Κώστας Ευαγγελάτος στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς.
Πρόκειται για τον βραβευμένο πίνακα ‘΄Τρείς Παίδες εν καμίνω΄΄ που φιλοτέχνησαν μαζί πριν από χρόνια στην Ζάκυνθο ο εικαστικός-ιστορικός Λεόντιος Πετμεζάς και η εικαστικός -αγιογράφος, κριτικός τέχνης Μαριλένα Φωκά.
Το εμβληματικό και επιβλητικό σε ισχύ έκθεμα που θα παρουσιαστεί με τα καινούργια αποκτήματα της Πινακοθήκης και έργα διαπρεπών δημιουργών στην φετινή θερινή επικείμενη έκθεση του χώρου έχει εκτεθεί σε ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις στις οποίες ξεχώρισε και πάρει έχει αρκετά εγκωμιαστικές κριτικές από σημαντικούς ιστορικούς, θεωρητικούς και κριτικούς τέχνης που επισημαίνουν για αυτό:
Ως καινοτόμος αγιογραφική σύλληψη,κατηγορία στην οποία εντάσσεται, δίνει προτεραιότητα σε μια εσώτερη ανάγκη αποτύπωσης που αφήνει έντεχνα να διαφαίνεται με πεποίθηση η επιδεξιότητα, η καλαισθησία και η ευρηματικότητα και ο ευκρινής συμβολισμός των αξιόλογων δημιουργών απέναντι στην συγκεκριμένη θεματολογία και βέβαια πρώτιστα στην τεχνοτροπία απεικόνισης προσώπων και θρησκευτικών σκηνών.
Η απαράμιλλη τεχνική του αναδεικνύει την συνολική οντότητα της σημαίνουσας διάστασης του, σε σχέση με την ρευστότητα του υλικού και συγκροτείτε από τις ποικίλες εικαστικές ικανότητες αλλά και τις αναζητήσεις των δύο ιδιαίτερα αναγνωρισμένων στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό καλλιτεχνών.
Τους αφορά καίρια και προσωπικά το θεολογικό περιεχόμενο και η ανατύπωση του ως πνευματική εξύψωση και ανύψωση.
Μέσα από την αναπαράσταση των ιστορικών γεγονότων του Ευαγγελίου μεταλλάσσουν και μεταφέρουν το γεγονός διαχρονικά σε σχέση με τον σημερινό πάσχοντα και βαλλόμενο άνθρωπο τονίζοντας αφ ενός την αγωνία και τον προβληματισμό του για τα τεκταινόμενα και αφετέρου την δύναμη που επιτρέπει να αναπτύσσετε ακόμη περισσότερο η βαθύτερη σχέση με το θείο στοιχείο.
Οι υψιπετείς δυνατότητες της σημαντικής εικονογραφίας τους εκφέρουν μια διάθεση για ερμηνεία που άπτεται παράλληλα με τη δημιουργία τονίζοντας μια δυναμική που διευρύνεται απέναντι στην σύγχρονη τέχνη. Εκφράζονται μέσα από το χρώμα και τη γραμμή ακολουθώντας την διαίσθηση που καταλήγει βαθμιαία σε νέες εικαστικές λύσεις.
Ωστόσο το πολυκύμαντο επιτείχιο επίτευγμα που εξετάζουμε διαφυλάττει την καθαρή έννοια της εικόνας των ιερών ναών, που παραμένει ειδομένη μέσα από καθαρά θεολογική προσέγγιση και άποψη, που αποδίδεται σε σχήματα που φωτίζουν συγκινούν και παραδειγματίζουν τη ψυχική ανταπόκριση και την πορεία του σύγχρονου ανθρώπου προς την συνεκτική σύνδεση, που καθίσταται ευνόητη πλέον ανάμεσα σε εναλλαγές κινήσεων και σημειώσεων προέκτασης.
Ο Λεόντιος Πετμεζάς και η Μαριλένα Φωκά με αξιοσημείωτη εργατικότητα και ευπρόσδεκτη αφοσίωση συνεχίζουν ένα καθημερινό αγώνα κοντά πάντα στις πραγματικές αξίες της αγιογραφίας, αντλώντας έμπνευση και ενέργεια σε γενικότερο και ειδικότερο επίπεδο διαβούλευσης. Η ακούραστη παραγωγικότητα και ο πειραματισμός τους που αγγίζει τα όρια της εμπειρίας και της ταύτισης με το αντικείμενο επιβεβαιώνουν το πάθος που έχουν για αυτό που κάνουν.
Όσον αφορά την εκτελεστική διαδικασία, ξεκινούν έχοντας κοινό σημείο αναφοράς και παράλληλα πηγή διευθέτησης τα υπερβατικά σε ευλάβεια και σεβασμό εικονικά πρότυπα. Ερμηνεύουν την κάθε φόρμα με τον δικό τους τρόπο που πηγάζει από την έκφραση.
Προσαρμόζουν τις συνθέσεις λαμβάνοντας υπόψη την υφή του δεδομένου χρόνου τον οποίο αξιοποιούν με προσοχή και ακρίβεια προσδίδοντας έντονη θρησκευτική ατμοσφαιρική αντίληψη με διαβαθμίσεις,άξονες τονικότητας,διαχύσεις και εγχύσεις ιδεογραμμάτων, λεπτομερειακές νύξεις και παλλόμενες διαδρομές εκφάνσεων.