Mε το σταδιακό πέρας των απαγορεύσεων και των περιορισμών και την πολυπόθητη επιστροφή των χώρων τέχνης στην κανονική λειτουργία τους, η γκαλερί ΑΛΜΑ εγκαινιάζει την ομαδική έκθεση Σε Μικρή Κλίμακα: Ένα Ψηφιδωτό Σύγχρονης Δημιουργίας, η οποία αποτελείται εξ ολοκλήρου από έργα μικρών διαστάσεων.
Η επιμελητική ομάδα της γκαλερί προσκάλεσε 39 σύγχρονους καλλιτέχνες, συνεργάτες και μη, Έλληνες και διεθνείς, για να μετατρέψουν τον χώρο της σε ένα ψηφιδωτό σύγχρονης δημιουργίας.
Με την έκθεση αυτή, η ΑΛΜΑ ελπίζει σε έναν γόνιμο διάλογο μεταξύ κοινού και τέχνης -φωτογραφίας, ζωγραφικής, σχεδίου, γλυπτικής, κατασκευών και μικτής τεχνικής- με θέμα την εξέλιξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας εν καιρώ πανδημίας και με γνώμονα τη μικρή κλίμακα. Ένα μικρό έργο αγκαλιάζει τον θεατή με διαφορετικό τρόπο από ένα επιβλητικό έργο μεγάλων διαστάσεων. Με περισσότερα από 50 μικρά έργα λοιπόν, η έκθεση προσκαλεί το κοινό να πλησιάσει, να εστιάσει στη λεπτομέρεια και να αναρωτηθεί αν και πώς τελικά η κλίμακα διαμορφώνει τον τρόπο που βιώνουμε το έργο τέχνης.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες:
Αλέξανδρος Αλεκίδης, Σύλβια Αντωνιάδη, Άγγελος Αντωνόπουλος, Γιώργος Αυγέρος, Ανδρέας Βούσουρας, Βάι Γι, Γρηγόρης Γκρόζος, Ελένη Ζούνη, Σταμάτης Θεοχάρης, Γωγώ Ιερομονάχου, Γιώργος Καβούνης, Γιώργος Καζάζης, Μιχάλης Κιούσης, Δημήτρης Κόκκορης, Χρήστος Κωστούλας (Capten), Κώστας Λάβδας, Νίκος Λαγός, Δήμητρα Λαζαρίδου, Ιβάν Λαρντσνάιντερ, Σταμάτης Λάσκος, Μιχάλης Μανουσάκης, Ειρήνη Ματσούκη, Κυριακή Μαυρογιώργη, Μαρία Μαυροπούλου, Άγγελος Μεργές, Κατερίνα Μερτζάνη, Τάσος Μισούρας, Ίντσε Μόζες, Κυριάκος Μορταράκος, Ηλίας Παπαηλιάκης, Κωνσταντίνος Πάτσιος, Μάριος Σπηλιώπουλος, Στέργιος Στάμος, Δημήτρης Τάταρης, Βάνα Φερτάκη, Παντελής Χανδρής, Πρόδρομος Χαραλαμπίδης, Μανώλης Χάρος & Μανταλίνα Ψωμά.
Η Ειρήνη Ματσούκη παρουσιάζει το έργο της και σχολιάζει: “Η δουλειά μου είναι μια βιωματική απεικόνιση χώρων που μπλέκεται το μέσα με το έξω, αλλά και ένα παιχνίδι με τα υλικά και τα χρώματα όπως και με το τυχαίο που προκύπτει κατά
τη ζωγραφική διαδικασία.”
Ο Μανώλης Χάρος συμμετέχει σχολιάζοντας: “Δύο έργα, θα έλεγα, νοσταλγικά. “Μη με λησμονείς” ήταν ένα αγαπητό θέμα στις κάρτες και τα επιστολικά δελτάρια των αρχών του προηγούμενου αιώνα, τότε που οι αποστάσεις ήταν μεγάλες και ο σπαραγμός του αποχωρισμού συνήθης. Ήταν και το όνομα ενός λουλουδιού που βάζαν οι ερωτευμένοι στα βιβλία σα σελιδοδείκτη, και τώρα τα βρίσκουμε εμείς, όταν όλα εκείνα στα οποία αναφερόντουσαν έχουν λησμονηθεί. Never more είναι το ποίημα του Ε. Α. Πόε. Σπαρακτικό, νοσταλγικό, καμία σχέση με καράβια, αλλά μ’ αρέσει. Εγώ, έτσι κι αλλιώς, καράβια βλέπω στο μακρινό ορίζοντα και πάνω τους φορτώνω τις διαθέσεις και τις σκέψεις μου.”
Η Σύλβια Αντωνιάδη συμμετέχει με το έργο «FILTERING TOXICITY 2021» Ακρυλικά σε ξύλο 50×43 cm και δίνει μια αίσθηση φρίκης αλλά και σαγήνης.
Η αρχή των γήινων όντων, το κύτταρο και οι μεταλλάξεις του.Ο άνθρωπος μέσα στον χρόνο της Ιστορίας του, πώς αντιδρά στις επιθέσεις του περιβάλλοντος κατά περίπτωση; Η Τζιν Χάρλοου στα εικοσιέξι της χρόνια χάνει τη ζωή της από την γρίπη.
Η Μπέτυ Ντέιβις, μετά από πολλές περιπέτειες υγείας, φτάνει ογδονταενός ετών καπνίζοντας αρειμανίως.
Το πρόσωπο της αντοχής είναι η ζωή που με δύναμη διυλίζει την τοξικότητα.
Το πρόσωπο της ομορφιάς είναι ο θάνατος που παγώνει την μακάρια εικόνα.
Ο Πρόδρομος Χαραλαμπίδης συμμετέχει με τη σειρά “Tiles”, Oil on wood, 30cm x 40cm each, 2021.
Η ενότητα αυτή με τίτλο “Tiles” αποτελείται από ζωγραφικά έργα τα οποία έχουν αποδοθεί σε ξύλο με χρώματα λαδιού και προέκυψε ως μέρος της προηγούμενης ζωγραφικής σειράς με τίτλο “R.I.P – Rest In Pool”.
Αφορά την αποσπασματική αναπαράσταση πλακιδίων πισίνας και αποτελεί μια μελέτη αφαιρετικής και γεωμετρικής απόδοσης του σύγχρονου αρχιτεκτονικού αστικού τοπίου.
Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος συμμετέχει με το έργο “Adam and Eve”, 40×40 εκ, μικτή τεχνική σε καμβά, 2020.
Το έργο αυτό είναι η προσωπική του αφήγηση της αποστασίας των Πρωτοπλάστων.
Διαδραματίζεται σε μια μοντέρνα εκδοχή του Κήπου της Εδέμ με τον καρπό του Δέντρου της Γνώσης στο κέντρο της σύνθεσης και την ανθρώπινη παρουσία να υπονοείται συνεκδοχικά από νεκροκεφαλές και έμφυλα σπαράγματα. Το κίτρινο είναι το φως του άλλου κόσμου, ενός κόσμου γεμάτου ενέργεια, έτσι όπως τον περιγράφει ο Χάξλει στις Πύλες της Αντίληψης.
Ο Μανώλης Μανουσάκης συμμετέχει με μία ωδή στα όνειρα. Με τόπους αλμύρας και με υγρασίες μυρωμένων σωμάτων φτιάχνουμε όνειρα ελπίζοντας στις διάφανες διαδρομές τους.
Info έκθεσης
Γκαλερί Άλμα στην Αθήνα
Τριήμερα εγκαίνια: Πέμπτη 13, Παρασκευή 14 Μαΐου (12:00 – 21:00)
& Σάββατο 15 Μαΐου 2021 (12:00 – 16:00)
Διάρκεια έκθεσης: 13/5/21 – 12/6/21