Γράφει η Μαρία Τριγώνη
“Οι Μάγισσες του Σάλεμ”, το ατμοσφαιρικό έργο του Αμερικανού συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ παρουσιάζεται επιτυχημένα για ακόμη μια χρονιά στο θέατρο Βρετάνια.
Με όπλο ένα άκρως μεταφυσικό κείμενο διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια των θεατών μια ιστορία που περιέχει μαγεία, ξόρκια ακόμα και το όνομα του διαβόλου του ιδίου, μα πάνω απ’ όλα έναν απαγορευμένο έρωτα και τις καταστροφικές του συνέπειες.
Η ομάδα των μαγισσών, με κορυφαία την Δανάη Επιθυμιάδη, πλαισιώνει σχεδόν κινηματογραφικά την παράσταση με την έντονη κινησιολογία της, μα προπάντων λειτουργεί ως καταλύτης για την εξέλιξη της πλοκής.
Ο Άκης Σακελλαρίου ενσαρκώνει άριστα με την ερμηνεία του τις λεπτές εκφάνσεις του ρόλου του, ενός μετανιωμένου άπιστου συζύγου που προσπαθεί να αποδεσμευτεί απ’ την εμμονική ερωμένη του, του σκεπτόμενου ανθρώπου που αρνείται ορθολογιστικά και κωμικά την ύπαρξη δαιμονίων, του παραδομένου φυλακισμένου που ετοιμάζεται να συμμορφωθεί και τέλος εκείνου που παραμένει μέχρι εσχάτως πιστός στις απόψεις του.
Η Ρένια Λουϊζίδου με τη σειρά της είναι μια αντιπροσωπευτική σύζυγος της εποχής του έργου, ήρεμη και μετρημένη απόρροια της ασθένειας που βιώνει, ενδεχομένως επιλόχεια κατάθλιψη, συμπαραστέκεται στο σύζυγο της επαναλαμβάνοντας το ελεύθερο της προσωπικής του επιλογής για την τελική έκβαση της θανατικής του καταδίκης.
Η αγάπη που νιώθουν αμφότεροι αποδίδεται άριστα με τον πρώτο τους διάλογο όντας φυλακισμένοι, μέσα στο δίλημμα που εκφράζουν, μεταξύ του ένστικτού της επιβίωσης και της ανάγκης να υπερασπίζεσαι τα πιστεύω σου.
Ο υποβλητικός φωτισμός της Χριστίνας Θανασούλα μαζί με το σταυροειδές σκηνικό της Αρετής Μουστάκα με την κρυμμένη φυλακή- καταπακτή και τη νεκρή φύση εντείνουν την αίσθηση του κοινού πως είναι κομμάτι εκείνης της σκοτεινής, ακριβής από την Χριστίνα Πανοπούλου μαυροφορεμένης, περιόδου.
Σκηνοθετικά μαεστρικό σημείο απ’ τον Νικορέστη Χανιωτάκη, η τοποθέτηση του πάλαι ποτέ παράνομου ζευγαριού γυρισμένου με πλάτη και σε απόσταση δείχνοντας την τωρινή ανυπαρξία επαφής με την απατημένη σύζυγο να βρίσκεται κυριολεκτικά και μεταφορικά ανάμεσα τους, κρατώντας στα χέρια της το μέλλον τους.
Μια παράσταση που η διάρκεια και το περιεχόμενο της συνθέτουν την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης θεατρικής εμπειρίας.
Συντελεστές:
Μετάφραση–Σκηνοθεσία:Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά:Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια:Χριστίνα Πανοπούλου
Πρωτότυπη μουσική:Γιάννης Μαθές
Επιμέλεια κίνησης:Αντιγόνη Γύρα
Φωτισμοί:Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνογράφου:Φραντζέσκα Μπούτση,Έμιλυ Ονησιφόρου
Βοηθός ενδυματολόγου:Μαρία Φέξη
Συνεργάτις θεατρολόγος:Χριστιάννα Μαντζουράνη
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελευθερία Μπενοβία
Οργάνωση παραγωγής:Αναστασία Γεωργοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής:Ναταλία Μπαρούς, Φραντζέσκα Μπούτση
Φωτογραφίες:Αγγελική Κοκκοβέ
Προβολή-Δημόσιες Σχέσεις:Μαρκέλλα Καζαμία
Διανομή:
Τζον Πρόκτορ: Άκης Σακελλαρίου
Ελισάβετ Πρόκτορ: Ρένια Λουιζίδου
Δικαστής Ντάνφορθ: Μιχάλης Αεράκης
Άμπιγκεϊλ Γουίλλιαμς: Δανάη Επιθυμιάδη
Σαμουήλ Πάρις: Γιάννης Καλατζόπουλος
Ρεβέκκα Κόρει: Μελίνα Βαμβακά
Τζον Χέηλ: Κώστας Κάππας
Μαίρη Γουόρεν: Ισιδώρα Δωροπούλου
Τόμας Πάτναμ: Θωμάς Γκαγκάς
Άννα Πάτναμ: Κατερίνα Νικολοπούλου
Μπέτυ Πάρις: Άννα Κλάδη
Μέρση Λιούις: Αντουανέτα Παπαδοπούλου
Τιτούμπα: Δανάη Ομορεγκιέ Νεάνθ
Χώρος: Θέατρο Βρετάνια
Πανεπιστημίου 7
Τηλ 210 3221579
Ώρες ταμείου: 10:30 – 13:30 & 17:00 – 21:30 (από Τρίτη έως και Κυριακή)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη19:00:25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Πέμπτη 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Παρασκευή 21:00:25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Σάββατο 18:00: Γενική είσοδος 18 ευρώ (λαϊκή απογευματινή)
Σάββατο 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Κυριακή 19:15:25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Φοιτητικό: 16 ευρώ (εκτός βραδυνής Σαββάτου)
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη:
Ανέργων: 13 ευρώ
Άνω των 65, ΑΜΕΑ και έως 26 ετών: 16 ευρώ
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκη & ΜΥΘΩΔΙΑ