“Τρωάδες” απ’ την ομάδα ΘΕΑΜΑ. Μια περιοδεία που δεν πρέπει να χάσεις.

Γράφει η Μαρία Τριγώνη

Οι “Τρωάδες” του Ζαν πολ Σαρτρ περιοδεύουν αυτό το καλοκαίρι απ΄ την συμπεριληπτική ομάδα ΘΕΑΜΑ και είναι μια παράσταση που πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσεις στην θεατρική σου ατζέντα.

Με όπλο ένα κείμενο που βρίσκει έρεισμα στο σήμερα, ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια του θεατή οι ανεξίτηλες συνέπειες που ακολουθούν μια πολεμική σύρραξη, όχι μόνο στην πλευρά των ηττημένων αλλά και σ’ αυτή των νικητών, ενώ παρουσιάζεται η αντικειμενοποίηση της γυναίκας και η δυσμενή θέση, που ακόμα και στις μέρες κατέχει.

Θέτοντας μέτοχο όλες τις αισθήσεις χωρίς όμως να αποκλείεται καμία κοινωνική ομάδα, αφού το κείμενο αποδίδεται ταυτόχρονα στη νοηματική, με υπέρτιτλους και ακουστική περιγραφή, επιτυγχάνεται να γεννηθεί στην ψύχη του κάθε παρευρισκομένου, ο έλεος και ο φόβος.

Ο χορός των μαυροφορεμένων Τρωάδων, αποπνέει άψογα το αίσθημα του εγκλωβισμού και της απελπισίας που διακατέχει μια ολόκληρη ομάδα γυναικών που επρόκειτο να χάσει την αυτοδιάθεση της, με την κορυφαία Γιώτα Βέη να καθηλώνει το κοινό με την υπέροχη φωνή της υπό τους ήχους παραδοσιακών τραγουδιών.

Η Αναστασία Μακρή ενσαρκώνει άριστα τον ρόλο της δυναμικής βασίλισσας Εκάβης όπως και ο Παναγιώτης Ζουρνατζίδης αυτόν του Ταλθύβιου, ενός αγγελιοφόρου που καλείται να εκπληρώσει το χρέος του, χωρίς να είναι ούτε υπεύθυνος, ούτε απόλυτα σύμφωνος μ’ αυτό.

Σύσσωμη η θεατρική ομάδα απέδωσε τα μέγιστα ως: Ανδρομάχη (Χριστίνα Τούμπα) στο ρόλο της απελπισμένης μητέρας, Ελένη (Έλη Δρίβα) αναπαριστώντας την αδίστακτη πέτρα του σκανδάλου, Μενελάου ενός άνδρα που ακροβατεί μεταξύ της τιμής και της αγάπης και της παρεξηγημένης μάντισσας Κασσάνδρας (Σοφία Σταυρακάκη).

Οι Σκηνοθέτες Βασίλης Οικονόμου και Σοφία Σταυρακάκη τοποθετούν αριστοτεχνικά ένα πόντιουμ πάνω στην σκηνή δίνοντας στο έργο τον χαρακτήρα διαμαρτυρίας που το διακατέχει και βάζοντας τους θεούς Αθηνά και Ποσειδώνα στις υψηλότερες κερκίδες να παρακολουθούν τους θνητούς, παίρνοντας κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον τους.

Στιγμές σκηνοθετικής μαεστρίας ο ξέφρενος εκστατικός χώρος της Κασσάνδρας που συνοδεύει τις προφητείες της, οι απέλπιδες προσπάθειες του χορού να δημιουργήσει μια ασπίδα μεταξύ του Μενελάου και της Ελένης, μα πάνω απ’ όλα η αναφορά στα αδικοχαμένα θύματα γυναικοκτονιών στη χώρα μας, των σύγχρονων Τρωάδων.

                           

Στοιχεία παράστασης:

Συγγραφέας:Ευριπίδης
Διασκευή/μεταγραφή:
Jean Paul Sartre
Δραματολόγος/μεταφράστρια έργου (από τη Γαλλική στην Ελληνική):
Ελίνα Νταρακλίτσα
Σκηνοθεσία:
Βασίλης Οικονόμου, Σοφία Σταυρακάκη 
Έρευνα/δραματουργική επεξεργασία:
Βασίλης Οικονόμου – Σοφία Σταυρακάκη
Κινησιολογία:
Σοφία Σταυρακάκη

Διανομή:

Εκάβη:Αναστασία Μακρή, Ταλθύβιος:Πάνος Ζουρνατζίδης,Κασσάνδρα:Σοφία Σταυρακάκη,Ανδρομάχη: Χριστίνα Τούμπα, Μενέλαος:Μάνος Τριανταφυλλάκης,Ελένη:Έλη Δρίβα,Αθηνά: Μαρία Μουρελάτου,Ποσειδώνας:Μιχάλης Ταμπούκας
Χορός:
Γιώτα Βέη, Αιμιλιανή Αβραάμ, Γιώτα Ευσταθίου, Hannah el haj Omar, Όλγα Νικολαϊδου, Μαρία Δερεμπέ, Βερονίκη Κυριακοπούλου, Έφη Τούμπα, Φιλοθέη Κολιοπούλου
Στρατιώτης:
Σταμάτης Τούντας
Πρωτότυπη Μουσική έργου:
Ηλίας Κουρτπαρασίδης
Σκηνογράφος – Κοστούμια:
Θένια Καρλάφτη
Φωτισμοί:
Αλέξανδρος Πολιτάκης
Μετάφραση στην Αγγλική (για υπέρτιτλους):
Μαρίνα Ανδριανού

Δημιουργία τρέιλερ:Μαρία Σιδηροπούλου
Επικοινωνιολόγος:
Ζέτα Θεοδωρέλου
Υπεύθυνες παραγωγής:
Μαρίνα Ανδριανού – Μαρία Δραγατάκη

Διάρκεια παράστασης:80

Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) για Κ(κ)ωφά και βαρήκοα άτομα:Θεοδώρα Τσαποΐτη, Ανδρονίκη Ξανθοπούλου
Ακουστική Περιγραφή για Τυφλά άτομα και άτομα με μειωμένη όραση:Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη
Υπέρτιτλοι στην Ελληνική και Αγγλική για Κ(κ)ωφά και βαρήκοα άτομα:Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη
Χειρισμός Υπερτίτλων:Χριστιάνα Βάσο
Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας «W.A.N.T.» για την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη στα Θέατρα

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this