Άνοιγμα μουσείων: Η εθνική πινακοθήκη έκλεψε την παράσταση

Τα μουσεία της Ελλάδας άνοιξαν 14 Μαϊου τις πύλες τους, μετά από παρατεταμένο lockdown, και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να τα επισκεφθούν και να θαυμάσουν τους πολιτιστικούς και εικαστικούς θησαυρούς.

Τα μουσεία της Ελλάδας άνοιξαν και πάλι στις 14 Μαϊου τις πύλες τους, μετά από παρατεταμένο lockdown, και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να τα επισκεφθούν και να θαυμάσουν τους πολιτιστικούς και εικαστικούς θησαυρούς που φιλοξενούν. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο, προσέλκυσε η πλήρως ανανεωμένη Εθνική Πινακοθήκη η οποία, μετά τα επίσημα εγκαίνιά της στις 24 Μαρτίου, υποδέχτηκε για πρώτη φορά το κοινό στις υπερσύγχρονες και εντυπωσιακές νέες εγκαταταστάσεις της.

Λίγο πριν τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, που κάθε χρόνο γιορτάζεται στις 18 Μαΐου, ημέρα γιορτής είναι και η 14η Μαίου με τα μουσεία όλης της χώρας να ξανανοίγουν τις πύλες τους μετά από μήνες «σιωπής» λόγω του lockdown για τον περιορισμό εξάπλωσης της Covid-19.

Φυσικά, έχοντας λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία επισκεπτών και εργαζομένων, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας και υγιεινής (πχ υποχρεωτική χρήση μάσκα, τήρηση αποστάσεων, συγκέντρωση περιορισμένων επισκεπτών ανά αίθουσα, καλός αερισμός χώρων, τακτική καθαριότητα, απολύμανση κλπ).

Δημόσια και ιδιωτικά μουσεία έκαναν «επανέναρξη», με τα περισσότερα να έχουν αξιοποιήσει τη δύσκολη συνθήκη του παρατεταμένου εγκλεισμού για να πραγματοποιήσουν μια σειρά από εργασίες, όπως είναι η ψηφιακή αναβάθμιση των ιστοτόπων τους, ο εικονικός εμπλουτισμός των δράσεών τους, η συντήρηση κτηριακών υποδομών και αντικειμένων, η επανέκθεση συλλογών, η καταγραφή και ψηφιοποίηση των ευρημάτων, ο σχεδιασμός και η προετοιμασία νέων εκθέσεων και δραστηριοτήτων. Αρχαιολογικά ή μη, σύγχρονης ή παραδοσιακής τέχνης, παιδικά ή τεχνολογικά, με ανανεωμένη διάθεση μας προσκαλούν να (ξανά)ανακαλύψουμε τους θησαυρούς τους.

Mendoni_Mouseia_1

Επίσκεψη της Λίνας Μενδώνη

Με αφορμή την πρώτη αυτή ημέρα της επανέναρξης της λειτουργίας τους η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη επισκέφθηκε σήμερα το πρωί τρία διαφορετικά μουσεία , το Μουσείο Αρχαίας Αγοράς, την Εθνική Πινακοθήκη -Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου και το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά. Κατά την διάρκεια της επίσκεψής της είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με Έλληνε και ξένους επισκέπτες, να ακούσει τις εντυπώσεις που αποκόμισαν τόσο από τις συλλογές έργων όσο και από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Παράλληλα συζήτησε και με το προσωπικό σχετικά με το θέμα της τήρηρης των απαραίτητων μέτρων υγειονομικής ασφάλειας που συνεχίζουν να ισχύουν.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την έναρξη της λειτουργίας της Εθνικής Πινακοθήκης. Η Αθήνα επιτέλους αποκτά μια Πινακοθήκη ισάξια και αντάξια της ιστορίας της νεότερης ελληνικής τέχνης, από το 1830 και μετά. Και γι’ αυτό και είμαστε πολύ περήφανοι» δήλωσε η κ. Μενδώνη και πρόσθεσε: «Παρά το γεγονός ότι σήμερα είναι μια εργάσιμη μέρα, είναι πολλοί οι επισκέπτες οι οποίοι ήδη βρίσκονται στον χώρο της Πινακοθήκης, τηρώντας απολύτως όλα τα μέτρα. Ο κόσμος εκφράζει με ποικίλους τρόπους την αγάπη του προς την Εθνική Πινακοθήκη. Τα μουσεία σε όλη την Ελλάδα, επαναλειτούργησαν σήμερα με υποδειγματικό τρόπο και σε όλα τα μουσεία υπήρχε προσέλευση. Σε κάποια μάλιστα, οι πρώτοι επισκέπτες ήταν από το εξωτερικό».
Με μέτρα προστασίας ανάλογα με αυτά που τηρούνται στην εστίαση θα λειτουργήσουν τα αναψυκτήρια των μουσείων ενώ στα πωλητήριά
τους θα ισχύουν τα μέτρα των υπόλοιπων εμπορικών καταστημάτων.

πηγή: radar.gr

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this