“Apocalypse Now and Then”, η Andra Ursuţa στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ Ύδρας

Η έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 23 Ιουνίου και ώρα 20:00 στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος, πρώην Σφαγεία.

Το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ παρουσιάζει την ατομική έκθεση “Apocalypse Now and Then” της καλλιτέχνιδας Andra Ursuţa, που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 23 Ιουνίου και ώρα 20:00 στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος, πρώην Σφαγεία.

Η έκθεση που γίνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Μιαούλεια 2025 του Δήμου Ύδρας, περιλαμβάνει νέα και παλαιότερα έργα της Ursuţa, όπως γυάλινες συνθέσεις και χυτά γλυπτά από μπρούντζο.

Η Ursuţa αντλεί έμπνευση από μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της Μεσογείου, συνθέτοντας έργα που μοιάζουν να ανήκουν σε μια χαμένη πολιτεία.

Τα γλυπτά της, φτιαγμένα από υπολείμματα του ατελιέ της με αναλογικά και ψηφιακά μέσα, είναι ταυτόχρονα οικεία και παράλογα.

Η καλλιτέχνις γεννήθηκε στη Ρουμανία, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, με πλούσιο εκθεσιακό έργο σε διεθνή μουσεία και biennale.

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση της Ursuţa στην Ελλάδα.

Info

Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ, Σφαγεία Ύδρας

Εγκαίνια: Δευτέρα 23 Ιουνίου |20.00

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025.

Ωράριο λειτουργίας
Καθημερινά 11:00–13:00 & 19:00–22:00
Τρίτη κλειστά (εξαίρεση: ανοιχτά Τρίτη 24 Ιουνίου

Andra Ursuţa, Half-Drunk Mummy, 2024 (λεπτομέρεια)
© Andra Ursuţa; φωτο: Dario Lasagni; ευγενική παραχώρηση Andra Ursuţa και Ramiken, Νέα Υόρκη

Συνομιλία της Andra Ursuța με τον Massimiliano Gioni

Τρίτη, 24 Ιουνίου | 20:00-21:00 
Θερινός Κινηματογράφος Ύδρας “Γαρδένια”

Καθώς οι θέσεις για την εκδήλωση αυτή είναι πολύ περιορισμένες και σχεδόν κατειλημμένες, παρακαλούμε σημειώστε ότι μετά το πέρας της εκδήλωσης, η ομιλία θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΔΕΣΤΕ.

Η Ursuţa αντλεί έμπνευση από τη γλώσσα της αρχαιολογικής μουσειολογίας και τις πρακτικές παρουσίασης μουσείων για να δημιουργήσει ψευδο-ιστορικά αντικείμενα που ανήκουν σε έναν ανύπαρκτο πολιτισμό, του οποίου τα κατάλοιπα μοιάζουν να εκφράζουν τις ανησυχίες του σήμερα. Οικεία αλλά ταυτόχρονα παράδοξα, τα έργα παρουσιάζουν αποσπάσματα γλυπτών και υπολείμματα του εργαστηρίου, τα οποία έχουν διαμορφωθεί και καταστραφεί διαδοχικά με αναλογικά και ψηφιακά εργαλεία. Μέσα από αυτά, εξερευνάται η ιστορία της γλυπτικής και της χειροποίητης δημιουργίας αντικειμένων, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτό το σύστημα γνώσης και φαντασίας έχει διαμορφώσει τον οπτικό μας κόσμο. Η έκθεση “Apocalypse Now and Then” βυθίζει τον θεατή σε μια αποσπασματική ιστοριογραφία, όπου γνωστά αρχαϊκά μοτίβα, γκροτέσκες αφιερωματικές μορφές και τραυματισμένα μπρούτζινα αγάλματα αιωρούνται ανάμεσα στην αρχαιολογία και τη φαντασία.

Η έκθεση παρουσιάζει τη νέα σειρά έργων Desolation Ware, μια σειρά γλυπτών σε μπρούντζο με τη μέθοδο του χαμένου κεριού. Εμπνευσμένα εν μέρει από διακοσμητικά αντικείμενα και την εσωτερική διακόσμηση, αυτά τα έργα είναι τα αποσταγμένα σύμβολα της υπαρξιακής αβεβαιότητας: μια τερατώδης πιατέλα με φίδια που αναβλύζουν από κράνος ποδηλάτου, παραπέμποντας σε Γοργόνα· μια ζωόμορφη κανάτα που ενσωματώνει στοιχεία τοπίου από μια προ-Αναγεννησιακή έρημο – σαν αυτές όπου ο Άγιος Αντώνιος δεχόταν επιθέσεις από δαίμονες· μια καρέκλα που μοιάζει με ορθοπεδικό θρόνο ή με σφιχτή αγκαλιά σιδερένιας παρθένου· ένας μηχανισμός μεταφοράς σωματικών υγρών που υποδηλώνει οργανική ανεπάρκεια. Επικεντρωμένη στο “κλισέ” μέσο της χυτής μπρούτζινης γλυπτικής με πατίνα πρασινωπής οξείδωσης, η σειρά Desolation Ware ασχολείται και με τις παρερμηνείες της ιστορίας της τέχνης —όπως η εσφαλμένη αντίληψη ότι τα αρχαία γλυπτά ήταν λευκά, ενώ στην πραγματικότητα ήταν πολύχρωμα— και διερευνά πώς τέτοιες παρεξηγήσεις μπορούν να εξελιχθούν σε δημιουργικές, δυναμικές δυνάμεις.

Η έκθεση εκτείνεται τόσο εντός όσο και εκτός του Σφαγείου, μετατρέποντας τον χώρο σε ένα υποθετικό μουσείο. Το Σφαγείο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ – ένα πρώην σφαγείο σκαρφαλωμένο πάνω από τη θάλασσα – γίνεται σκηνή για τις μνημειακές αλλά φασματικές μορφές της Ursuţa. Η Αποκάλυψη Τώρα και Τότε δεν αφορά μια συγκεκριμένη στιγμή κατάρρευσης, αλλά τη συνεχή φαντασίωση του τέλους — τον αρχαίο κόσμο να ατενίζει την άβυσσο και τον σύγχρονο κόσμο να μυθοποιεί ερείπια που δεν υπήρξαν ποτέ.

Η έκθεση συνεχίζει την παράδοση του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ να αναθέτει τολμηρές, επιτόπιες εγκαταστάσεις που επαναπροσδιορίζουν τα όρια της σύγχρονης τέχνης.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Takis 1∞: Επετειακό αφιέρωμα σε Αθήνα και Άνδρο

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, με τη συμβολή του Ιδρύματος Takis, τιμά τα 100 χρόνια από τη γέννηση του καλλιτέχνη Παναγιώτη Βασιλάκη –...

Electros: Η τέχνη του μέλλοντος με υλικά του σήμερα

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη Ο Μπάμπης Βέκρης, γνωστός διεθνώς με το ψευδώνυμο Electros, γεννήθηκε στην Τρίπολη το 1950 και ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία στη...

Ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός του Ντε Κούνινγκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Βίλεμ ντε Κούνινγκ γεννήθηκε στο Ρότερνταμ τo 1904 και ανατράφηκε σε φτωχική οικογένεια. Εγκατέλειψε το σχολείο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this