Είδαμε το LEOPOLD από την Ομάδα Κλεψύδρα στο ‘’Αλκμήνη’’ και συγκλονιστήκαμε

Της Βάσιας Μπρέστα

Το LEOPOLD είναι ένα κείμενο που γυρεύει την κυριολεξία-για να την αντικρίσει αμήχανα στην απερίγραπτη απορία της συλλήπτριας αφετηρίας του. Το συναισθηματικό σοκ της επίσκεψης στα Ορφανοτροφεία αλλά και στους δρόμους της Αντίς Αμπέμπα έκανε τον συγγραφέα του, Θανάση Τριαρίδη, να ανακαλέσει μια αφήγηση οργής για ένα αδιανόητο έγκλημα το οποίο η Δύση τοποθέτησε στα θεμέλια του πολιτισμού της.

Η δραστήρια, ευαίσθητη και ταλαντούχα σκηνοθέτιδα Κατερίνα Μπουζάνη ανεβάζει εδώ και χρόνια παραστάσεις με τους μαθητές της, με τους οποίους δουλεύει σκληρά στον δικό της Πολυχώρο, μέρες και νύχτες, αυτή την μαγική αίθουσα από ξύλο και φως που βρίσκεται στον Κεραμεικό και ακούει στο όνομα Κλεψύδρα.

Και ναι, ο θίασός της δεν απαρτίζεται από επαγγελματίες ηθοποιούς-άσχετα αν οι ερμηνείες τουλάχιστον ορισμένων ξεπερνούν ακόμα και αυτές επαγγελματιών-αλλά οι παραστάσεις της είναι, με χειρουργική ακρίβεια, επαγγελματικές. Η μουσική, η ρυθμική αγωγή, η αρμονία, οι εντάσεις.

Και κυρίως, τα έργα που επιλέγει η Μπουζάνη: βαθιά πολιτικά, με βλέέμμα καρωμένα στο κοινωνικό γίγνεσθαι, τολμηρά σχολιάζουν την τρέχουσα, αλλά και διαχρονική πραγματικότητα και κατάσταση της ανθρωπότητας, μέσα από κείμενα επιδραστικών Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.

Εδώ, με το δύσκολο, καταιγιστικό ‘’Leopold ή Κόβοντας τα Δάχτυλα του Κοινού’’, η σκηνοθέτιδα έδωσε ρέστα. Μια παράσταση με άριστη ισορροπία ανάμεσα στην λιτότητα και την απαιτούμενη υπερβολή, με φώτα και υποβλητική μουσική, με ερμηνείες που μας έβαλαν στο κλίμα της Παγκόσμιας Αδικίας πάνω στην οποία έχει θεμελιωθεί μέρος της Παγκόσμιας Ευτυχίας.

Με κομμένη την ανάσα, παρακολουθήσαμε το έργο να ξετυλίγεται, τους μαθητευόμενους ηθοποιούς να πάλλονται και να ανατριχιάζουν, το κοινό γύρω να μην ξέρει, κυριολεκτικά, από πού του’ ρχεται, σαν ριπλή, η κάθε φράση.

Το χειροκρότημα, τουλάχιστον την δεύτερη ημέρα της παράστασης που παρακολουθήσαμε εμείς, παρουσία του συγγραφέα, αλλά και της Γεωργίας Δρακάκη που επιμελήθηκε την δραματουργική επεξεργασία, ήταν δικαίως καταιγιστικό. Η συγκίνηση των συντελεστών στην υπόκλιση εμφανής και μας πήρε, επίσης, μαζί της. Αυτό σημαίνει θέατρο: συγκλονισμός και ομοψυχία. Ευχαριστούμε και αναμένουμε ανέβασμα ξανά!

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μπουζάνη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιούλη Σταυροπούλου
Δραματουργική επεξεργασία: Γεεωργία Δρακάκη
Σκηνικά: ΚΛΕΨύΔΡΑ
Φωτογραφία: Αριστέα Ανύση
Trailer: Αντώνης Μανδρανής
Αφίσα: Γιάννης Τσούκας

Ερμηνεύουν

Γεωργία Αλιφέρη, Νέδα Αντωνοπούλου, Αριστέα Γεροδήμου, Ευαγγελία Ζερβά, Εύη Κοκκοφίτη, Μυρσίνη Κωνσταντοπούλου, Ζωή Ναούμ, Σμαράγδα Ξεφτεράκη, Γιώργος Πανταβός, Γιούλη Σταυροπούλου, Απόστολος Τσακαλίκας

Παίζει live πιάνο ο μουσικός: Αποστόλης Παπανικολάου

Share this
Tags
Vasia Bresta
Vasia Bresta
Author, Dj, Artist and owner - c.o worker at Da Hoxxs.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Λιζέτα Βασιλειάδη: Τέχνη…κραυγή απόγνωσης

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη Η Λιζέτα Βασιλειάδη παρουσιάζει αυτές τις μέρες τη νέα της δουλειά στην Γκαλερί Αργώ στην Αθήνα με τίτλο «Απόδραση».  Την...

Τέχνη – ερωτισμός – οικολογία, έκθεση στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Η έκθεση Τέχνη, Ερωτισμός, Οικολογία θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Μαΐου 2024, στα πλαίσια διεθνούς διημερίδας φιλοσοφίας, ιστορίας της τέχνης...

Οι εσωστρεφείς προσωπογραφίες του Φραγκίσκο Ντε Γκόγια

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Φρανσίσκο ντε Γκόγια / Francisco Goya y lucientes υπήρξε μαθητής του διακεκριμένου αυλικού ζωγράφου Φρανσίσκο Μπαγέ,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this