Site icon Artviews

Εκπαίδευση στην ΚΑΜΙΡΟ. Χειμώνας-Άνοιξη 2023

 

Διανύοντας τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της, η Κάμιρος ενισχύει το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα με έναν κύκλο εργαστηρίων σκηνοθεσίας, υποκριτικής, φωτισμού και χορού. Για 4 μήνες, από τον Φεβρουάριο εώς τον Μάϊο, η Κάμιρος θα πραγματοποιήσει εντατικά εργαστήρια από επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει ένα σκηνικό πεδίο συνάντησης καλλιτεχνών και εξέλιξης της δημιουργικής τους διαδρομής.

Πιο αναλυτικά:

ΦΩΤΙΣΜΟΣ /Εισαγωγή στον θεατρικό φωτισμό με τη Χριστίνα Θανάσουλα
Ένα από τα εκφραστικά μέσα του θεάτρου είναι το φως. Με το φως δημιουργούμε ατμόσφαιρες, οριοθετούμε χώρους, υπογραμμίζουμε συναισθήματα και κατευθύνουμε την προσοχή του θεατή. Ο Σχεδιαστής Φωτισμών «ντύνει» με φως την θεατρική παράσταση και συμμετέχει δημιουργικά στην σκηνική σύνθεση. Στόχος αυτού του εργαστηρλιου είναι «να ρίξει φως» στην διαδικασία του Σχεδιασμού Φωτισμών, να προσφέρει δηλαδή, μέσα από την θεωρία και την πράξη, μια πρώτη επαφή με αυτό το άυλο υλικό δραματουργίας και να χαρτογραφήσει αδρά το τοπίο του θεατρικού φωτισμού.

Απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ανθρώπους του θεάτρου, θεατρολόγους, σκηνοθέτες, χορογράφους, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, διακοσμητές, ηθοποιούς, κουκλοπαίχτες, φωτογράφους, ηλεκτρολόγους, διευθυντές σκηνής καθώς και σε σπουδαστές του Θεάτρου και των Καλών Τεχνών που θέλουν να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο.

ΘΕΩΡΙΑ: Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα μελετήσουμε την φύση και τις ιδιότητές του φωτός, θα ερευνήσουμε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του φωτός στην Τέχνη, θα κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην Ιστορία του Θεατρικού Φωτισμού, θα αναλύσουμε τις Βασικές Αρχές και τους Στόχους του Σχεδιασμού Φωτισμών, θα εξοικειωθούμε με την δραματουργία του σχεδιασμού φωτισμών, θα προσδιορίσουμε τον ρόλο του Σχεδιαστή Φωτισμών και θα ακολουθήσουμε μαζί τα βήματα της δημιουργικής διαδικασίας.

ΠΡΑΚΤΙΚΗ: Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τον φωτιστικό εξοπλισμό και θα εξοικειωθούν με τις δυνατότητες του: κατεύθυνση και ένταση φωτισμού, χρώμα, μίξη χρώματος, φίλτρα και θα μελετήσουν τις διαφορές του γενικού και του ειδικού φωτισμού. Τέλος, θα μάθουν πώς να κάνουν ένα βασικό φωτιστικό πλάνο και πώς να επικοινωνούν τις ιδέες και τις προτάσεις τους στους υπόλοιπους συν-δημιουργούς της παράστασης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Περίοδος σεμιναρίου: 7 Φεβρουαρίου – 28 Μαρτίου 2023

Ημέρες & Ώρες: Κάθε Τρίτη 11:00-13:15

Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και κάτοχος Master of Arts in Advanced Theatre Practice (με εξειδίκευση στον Σχεδιασμό Φωτισμών) του Royal Central School of Speech and Drama του Λονδίνου. Έχει σχεδιάσει φωτισμούς για περισσότερες από 250 παραστάσεις θεάτρου, όπερας, χορού και site specific projects, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Ελληνικό Φεστιβάλ, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, με Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα καθώς και με πολλές ανεξάρτητες ομάδες θεάτρου και χορού.Είναι η συγγραφέας του Επαγγελματικού Περιγράμματος και του Εκπαιδευτικού Υλικού του Τεχνικού φωτισμού ζωντανών οπτικοακουστικών εκδηλώσεων (ανάθεση της ΙΝΕ/ΓΣΕΕ), καθώς και του βιβλίου «Σχεδιασμός Φωτισμών: ζωγραφίζοντας επί σκηνής στις τέσσερις διαστάσεις».

Περισσότερες πληροφορίες και δείγμα της δουλειάς της στο www.creativelighting.gr.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; από τον Παντελή Φλατσούση

Πού βρίσκουμε τις ιστορίες σήμερα; Με ποιους τρόπους μπορούμε να τις αφηγηθούμε; Ποιες είναι οι ιστορίες που θέλουμε να πούμε, που ταιριάζουν στην εποχή μας και με ποια σκηνικά μέσα μπορούμε να τις πούμε; Σε μια σειρά 6 συναντήσεων που απευθύνονται σε σκηνοθέτες, ηθοποιούς, performers και θεατρικούς συγγραφείς οι συμμετέχοντες-ουσες αναπτύσσουν μία πρωτότυπη σκηνική σύνθεση 5-10 λεπτών με έναυσμα ένα σύγχρονο κοινωνικό συμβάν.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Περίοδος σεμιναρίου: 13 Φεβρουαρίου – 17 Φεβρουαρίου 2023

Ημέρες & Ώρες: Δευτέρα εώς Παρασκευή 11:00-15:00

Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΛΑΤΣΟΥΣΗΣ

Ο Παντελής Φλατσούσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή “Αρχή” της Νέλλης Καρρά το 2011. Η σκηνοθετική του δουλειά περιλαμβάνει παραστάσεις που αναζητούν νέες φόρμες ενος θεάτρου του πραγματικού, εξερευνώντας παράλληλα τη σχέση θεατρικού συμβάντος και τεχνολογίας, με υβριδικές, πολυμεσικές παραστάσεις, όπως η παράσταση Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων (Θέατρο Καμιρος, 2022), σε δική του κειμενική σύνθεση, η παράσταση μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας Λάθος Χώρα βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Gazmend Kapllani (Θέατρο Πόρτα, 2021) η παράσταση Εθνικό Ντεφιλέ (Φεστιβάλ Αθηνών 2021, Πειραιώς 260) επίσης σε δική του κειμενική σύνθεση βασισμένη σε έρευνα ιστορικού αρχείου, το site – specific, πολυμεσικό θεατρικό ντοκιμαντέρ Κυψέλη – New Kids On the Block (Φεστιβάλ Αθηνών 2019) αλλά και και το NO FUTURE! (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης 2018).

Επίσης έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις, κλασικών και σύγχρονων κλασικών έργων όπως Οι Στρατιώτες του Jakob Michael Reinhold Lenz (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 2020) σε δική του μετάφραση, Ιταλική Νύχτα του Ödön von Horvath (Β’ Σκηνή Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας 2019) έργο το οποίο ανέβηκε, αλλά και μεταφράστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον ίδιο και Λεόντιος και Λένα του Georg Büchner (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων 2018).

Το 2022 έλαβε το βραβείο σε Νέο Καλλιτέχνη του Θεάτρου, από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών.

Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη των Θωμά Μοσχόπουλου και Ανέστη Αζά από το 2014 έως το 2017, ενω από το 2011 έως το 2016 είχε εργαστεί ως ηθοποιός.

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ/ Από την ανάγνωση στο “παίξιμο” μέσω του κειμένου από τον Θανάση Δόβρη

Το κείμενο είναι ο οδηγός. Η συνεχής κοπιώδης δοκιμή. Ο μόχθος της σκηνής και η σημασία της επανάληψης. Η οργανική ανάγνωση ενός κειμένου. Όταν η εμπλοκή ξεκινά από το τραπέζι. Χρησιμοποιώντας όρους πρόβας, “εμπλοκή” εννοούμε τη διάθεση του ηθοποιού να συμμετέχει ενεργά σ’ αυτό που διαβάζει, όχι ως επαγγελματίας εκτελεστής μόνο, αλλά με έναν ολοκληρωτικό τρόπο που έχει να κάνει με την επιθυμία να κατανοούμε κάθε φορά την βαθιά ανάγκη του εκάστοτε συγγραφέα- σκηνοθέτη – δραματουργού με τον οποίο καταπιανόμαστε. Από εκεί ξεκινά ακόμα και η εξωτερική αλλαγή του ηθοποιού στον εκάστοτε ρόλο που αναλαμβάνει. Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς και σκηνοθέτες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Περίοδος σεμιναρίου: 18 Μαρτίου – 1 Απριλίου 2023

Ημέρες & Ώρες: για 2 Σαββατοκύριακα 18-19/3, 25-26/3, και Σάββατο 1 /4

ώρες: 10:00-14:00

Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΟΒΡΗΣ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα.

Εργάζεται στο χώρο της υποκριτικής και του θεάτρου από το 1998.

Έχει δουλέψει για οργανισμούς (π.χ ΘΟΚ, Στέγη ιδρύματος Ωνάση, Σταύρος Νιάρχος foundation), θέατρα (π.χ Εθνικό Θέατρο,ΚΘΒΕ, ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Θέατρο Τέχνης, ΘΕΑΤΡΟ Στοά, Θέατρο Καρέζη, Απλό Θέατρο,ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Θέατρο Πορεία) και πληθώρα σκηνοθετών (π.χ Λευτέρης Βογιατζής,Θανάσης Παπαγεωργίου, Άντζελα Μπρούσκου,,Θοδωρής Γκόνης, Γιάννης Χουβαρδάς, Ανέστης Αζάς, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Μιχάλης Κωνσταντάτος, Ελένη Μποζά, Θοδωρής Αμπαζής, Σύλλας Τζουμέρκας, Περικλής Μουστάκης, Κωστής Καλλιβρετάκης, Ρούλα Πατεράκη, Γιάννης Σκουρλέτης,Δημήτρης Τάρλοου κ.α).

Έχει σκηνοθετήσει το 2016 την παράσταση ”ΓΚΙΑΚ”, (παραγωγή του ίδιου), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Δημοσθένη Παπαμάρκου.Το 2018,για το Youth festival,της Στέγης γραμμάτων και τεχνών, σκηνοθέτησε την παράσταση:”Antigone-cold spaceship”.Το 2019 τις “Ευτυχισμένες Μέρες” του Σάμιουελ Μπέκετ και το 2020 το έργο “Πειρασμός” του Carles Batlle και οι δύο παραγωγές του θεάτρου SKROW.Το 2021,σκηνοθέτησε για την ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης,την παράσταση:” 2021 μ.Χ.: Τα κούτσουρα-μια σπουδή στον Λόγο του Αλ. Παπαδιαμάντη”.Τη σεζόν που διανύουμε(2021-22) σκηνοθέτησε στο “Υπόγειο” του θεάτρου Τέχνης,την παράσταση “Μακμπέθ”.

Επίσης έχει σκηνοθετήσει τη σύνθεση “Μάγισσες” το καλοκαίρι του 2022 στα σφαγεία του Ταύρου και τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς της συνέχειας της στο Βιομηχανικό πάρκο ΠΛΥΦΑ.

ΧΟΡΟΣ/ Η ποιητική του καθημερινού σώματος από την Κατερίνα Φώτη

Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει ζέσταμα των σωμάτων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών με στόχο την όξυνση των αντανακλαστικών και την εισαγωγή στη διαδικασία της οργανικής σκηνικής τοποθέτησης του σώματος. Επίσης, θα περιλαμβάνει ασκήσεις αυτοσχεδιασμού από τις οποίες θα προκύπτουν κινησιολογικά μοτίβα και σύντομες κινητικές φράσεις που θα μπορούν να συντεθούν επί σκηνής, με στόχο την δημιουργία μια αφήγησης πολλαπλών νοηματοδοτήσεων. Τα κινητικά υλικά που θα δημιουργηθούν εμπνέονται από την ποιητική του καθημερινού σώματος και από το πεδίο του gestural / pedestrian movement και η συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες θα ενθαρρύνονται στην χρήση υλικών που θα προέρχονται από την προσωπική τους κίνηση.

Απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές ηθοποιούς – χορευτές / χορεύτριες

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΩΤΗ

Αριστούχος απόφοιτος της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού «Ραλλού Μάνου». Έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια με διακεκριμένους δασκάλους χορού- Lisi Estaras, Mathilde Monnier, Damien Jalet, Rakesh Sukesh, David Zambrano, Peter Jasko, Linda Kapetanea – Josef Frucek, Lali Ayguade Farro, Narendra Patil, Πατρίσια Απέργη κ.α.. και το θεατρικό σεμινάριο της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Έχει συνεργαστεί ως χορεύτρια / ερμηνεύτρια και rehearsal director με την ομάδα Stereo Nero Dance Co από το 2015, με συμμετοχή σε όλες τις παραγωγές της ομάδας μέχρι σήμερα (φεστιβάλ «Jarmila Jerbkova/New Europe»/Πράγα 2015, φεστιβάλ «HAUTScene- Yοung Choreographers 2017»/ Κοπενγχάγη 2017, Arc for Dance festival 2017 και 2020, φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση 2021). Έχει συμμετάσχει ως χορεύτρια στην Μπιενάλε της Αθήνας (2014), στο ισπανικό δίκτυο φεστιβάλ «A cielo Abierto» [φεστιβάλ Cadiz en Danza , Trayectos, Agitart Figueres και Lekuz Leku (2017)] και στα φεστιβάλ χορού Danza Urbana- Bolognia και Ammutinamenti – Ravenna στην Ιταλία (2018) και στο project «BODIES IN URBAN SPACES» του Willi Dorner στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2016). Ως χορογράφος και ερμηνεύτρια έχει συνεργαστεί με τη sound designer Jung In Jung και έργα τους έχουν παρουσιαστεί στη Μεγ. Βρετανία (Huddersfield University) και σε φεστιβάλ σε Ισπανία και Πορτογαλία.

Εργάζεται ως χορογράφος/ κινησιoλόγος σε θεατρικές παραστάσεις με συμμετοχές στο Εθνικό Θέατρο (2020 και 2022), στο Φεστιβάλ Αθηνών (2018 και 2022), στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (2022 και 2023) και σε ανεξάρτητες σκηνές της Αθήνας. Διδάσκει σύγχρονο χορό με έμφαση στους ενήλικες. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και εργάζεται παράλληλα στο αντικείμενο αυτό από το 2010 και απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου (Γυμνάσιο – Λύκειο) Βόλου (συμμετοχή σε μουσικούς διαγωνισμούς του ΥΠΠΟΑ μεταξύ των ετών 1998-2002, με πανελλήνιες διακρίσεις).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Περίοδος σεμιναρίου: Απρίλιος 2023

*οι ακριβείς ημερομηνίες θα οριστικοποιηθούν τον Φεβρουάριο.

Διάρκεια Μαθήματος: 20 ώρες

Γενικές Πληροφορίες

Πότε: Φεβρουάριος – Μάϊος 2023

*Η διάρκεια του κάθε εργαστηρίου διαφέρει στις μέρες και τα ωράρια.

Κόστος εργαστηρίου: 200€

Κόστος δεύτερου εργαστηρίου: 170€

Με επιλογή τρίτου ή περισσότερων εργαστηρίων: 150€

Το κόστος του εργαστηρίου των Φωτισμών ανέρχεται στα 240€ και σε αυτό περιλαμβάνεται το κόστος του βιβλίου “Σχεδιασμός Φωτισμών, Ζωγραφίζοντας επί Σκηνής στις Τέσσερις Διαστάσεις” της Χριστίνας Θανάσουλα

Υποτροφία Έχοντας απόλυτη επίγνωση της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης που βιώνει όλος ο καλλιτεχνικός χώρος, σε κάθε εργαστήριο θα δοθεί μία υποτροφία σε έναν/μία συμμετέχοντα/ουσα, που δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει το εργαστήριο διαφορετικά.

Πληροφορίες: kamirosscenicfield.com, 2117251384 & 6989945228

Εγγραφές: info@kamirosscenicfield.com (στον τίτλο του mail παρακαλείστε να αναγράφετε το όνομα του εργαστηρίου για το οποίο ενδιαφέρεστε)

Κάμιρος
Ιθάκης 32, 11257, Κυψέλη
Εταιρεία Θεάτρου Θέρος
Website:
www.kamirosscenicfield.com

Exit mobile version