Site icon Artviews

Έκθεση Εννέα Σύγχρονων Designers – Αποφοίτων του ΑΚΤΟ με την υποστήριξη της PressiousArvanitidis

Ο ΑΚΤΟ και η PressiousArvanitidis με αφορμή τα 50 χρόνια λειτουργίας τους, 
συμπράττουν και γιορτάζουν τα διπλά τους γενέθλια, με την έκθεση CHECKOUT TOMORROW.

Εννέα σύγχρον@ σχεδιαστ@, απόφοιτ@ του τμήματος Graphic Design του ΑΚΤΟ, δημιουργούν με πειραματική και ερευνητική διάθεση, την έκθεση CHECKOUT TOMORROW. Η έκθεση, με την πολλαπλή της ερμηνεία, βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση με τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική συγκυρία και το «αύριο».

Είναι μια απόπειρα των σχεδιαστ@ να απομακρυνθούν από το καθημερινό τους επαγγελματικό πεδίο, προκειμένου να καταστούν ορατοί ως μετέχοντες σε έναν κοινό κόσμο, όπου ο χρόνος είναι περιορισμένος. Στόχος τους είναι να αναδείξουν ό,τι συχνά δεν φαίνεται, φέρνοντας στο προσκήνιο ερωτήματα και όχι απαντήσεις, δίχως να προπαγανδίζουν, αλλά αναδεικνύοντας νέους τρόπους σκέψης και κοινά πεδία συνάντησης.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν:

Εγκαταστάσεις, πολυαισθητηριακά και ηχητικά έργα, συμμετοχικά έργα, έργα σε εξέλιξη, έντυπα- zines και αφίσες.

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά): Αθανασιάδης Αργύρης, Γεωργάτος Χρίστος, Γκιρλέμη Μαριλένα, Δημόπουλος Αλέξανδρος, Δούγια Μαρινίκη, Μελένιου Μάρω, Μπακάλη Μαρινίκη, Νικολακάκη Μαρικαίτη, Χαλκιαδάκη Μαρίνα.

Επιμέλεια έκθεσης: Γιώργος Θεοδώρου (Εικαστικός – Γραφίστας – Ακαδημαϊκός Διευθυντής κλάδου Graphic Design AKTO). 

Η έκθεση υποστηρίζεται εκτυπωτικά, μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας που παρέχεται από την PressiousArvanitidis και φιλοξενείται στον εκθεσιακό χώρο PrintCafe.

Info 

Εγκαίνια έκθεσης Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου, ώρα 19:30.

Λ. Κηφισίας 304, Χαλάνδρι Αττικής – https://bit.ly/3coE4gN

Διάρκεια: από 21/9/2022 έως και 23/11/2022  (εννέα εβδομάδες)

Ώρες λειτουργίας; Καθημερινές 10:00 με 17:00 ή κατόπιν συνεννοήσεως.

Πληροφορίες:

Pressious Arvanitidis @https://pressious.com/  T. 216 100 5100 και

AKTO @https://akto.gr/  T. 210 523 0130

 

 

Who Is Who Καλλιτεχνών

Αργύρης Αθανασιάδης

Απόφοιτος ΑΚΤΟ 2018. Ο Αργύρης Αθανασιάδης είναι σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας και ιδρυτής της Redy. Η δουλειά του αναπτύσσεται στους τομείς του branding, της έντυπης επικοινωνίας και των εκδόσεων, του ψηφιακού σχεδιασμού, της συσκευασίας προϊόντων και της εικονογράφησης. Συμμετέχει τακτικά σε εκθέσεις και σε μπιενάλε αφίσας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό (μεταξύ άλλων: Golden Bee Global Biennale of Graphic Design in Russia, International Biennale of Theatre Poster in Poland, Shenzhen International Poster Festival in China), ενώ δουλειές του έχουν διακριθεί στα Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας (ΕΒΓΕ), στους Αγώνες Νέων Σχεδιαστών (Μουσείο Μπενάκη) και στο Μουσείο Τυπογραφίας (Γ&Ε Γαρεδάκη).

Έργο 1

Τίτλος: Αποστροφές

(έντυπη έκδοση με κείμενο και σχέδιο)

Οι «Αποστροφές» είναι μια μικρού σχήματος έκδοση-τσέπης με δεκαπεντασύλλαβες ομοιοκατάληκτες στροφές (μαντινάδες) που αποστρέφονται τον χρόνο, με έρωτα. Το κείμενο συνοδεύεται από μικρά σχέδια που αναπτύσσονται με μια μονοκοντυλιά, ακολουθώντας την αμεσότητα των στίχων.

Έργο 2

Τίτλος: Invisible People – (σύνθεση αφισών)

Οι «Αόρατοι Άνθρωποι» είναι ένα pattern αφισών που αναπαριστά την αέναη πορεία των φαινομενικά αόρατων ανθρώπων, με τα ονόματά τους.

Χρίστος Γεωργάτος
Απόφοιτος ΑΚΤΟ 2020. Τα τελευταία 3 χρόνια εργάζομαι στον χώρο της γραφιστικής σε δημιουργικά γραφεία, σε εργοστάσιο κυτιοποιίας ως υπεύθυνος γραφίστας προεκτύπωσης και ως freelancer.
Το ύφος σχεδιασμού μου, είναι επικεντρωμένο στην τυπογραφία και όταν πρόκειται για εικονογράφηση, κατά κύριο λόγο επιλέγω και πάλι την επεξεργασία εικόνας ή την τυπογραφία.

Παράλληλα, ασχολούμαι με την έρευνα της αναβίωσης και επανασχεδίασης παλαιών γραμματοσειρών, αλλά και τη δημιουργία νέων και πρωτότυπων, με σκοπό την προσωπική χρήση ή την προώθηση αυτών στον χώρο της επαγγελματικής γραφιστικής.

Επιπλέον, εξασκούμαι  στη καλλιγραφία και το lettering.

Έργο 3

Τίτλος: This is not political   – (έντυπη έκδοση με κείμενο και σχέδιο)

Μαριλένα Γκιρλέμη 

Απόφοιτος ΑΚΤΟ 2019. Η Μαριλένα Γκιρλέμη ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Μεγάλωσε στη Λαμία όπου αποφοίτησε από το Μουσικό Σχολείο Λαμίας. Με την αποφοίτησή της από την Αστυνομική Ακαδημία Κομοτηνής εργάστηκε στο Κέντρο της Αθήνας ως αστυνομικός, και το 2015 σπούδασε παράλληλα στο τμήμα γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Στη συνέχεια, εργάστηκε ως intern graphic designer στο δημιουργικό τμήμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Europol στη Χάγη, Ολλανδίας. To 2019, με την αρχή της πανδημίας επέστρεψε στην Αθήνα, και εργάστηκε ξανά ως Αστυνομικός στις πεζές περιπολίες της Ομόνοιας, ενώ παράλληλα εργαζόταν ως freelancer graphic designer. Το Σεπτέμβριο του 2020 συμμετείχε στην συνδιαμόρφωση του νεοσύστατου δημιουργικού τμήματος του Γραφείου Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας. Ως μέλος της ομάδας αυτής, έχει σχεδιάσει ενημερωτικό υλικό, καμπάνιες και spot για τις Υπηρεσίες Ενδοοικογενειακής Βίας, Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Τροχαίας κ.α. Παράλληλα, εργάζεται ως freelancer graphic designer.

Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με street mural, φωτογραφία, ράγκμπι και εθελοντισμό.

Έργο 4

Τίτλος: Inner_Detection

(έντυπη έκδοση με κείμενο και σχέδιο)

Το έργο απεικονίζει τον εσωτερικό κόσμο που κουβαλάμε όλ@ μέσα μας. Οι οντότητες, οι δαίμονες, τα τέρατα, μικρά ή μεγάλα, τρομαχτικά ή πιο γλυκά, αντιπροσωπεύουν τα συναισθήματά μας. Τις συγκρούσεις των συναισθημάτων μας όταν προσπαθούν να επιβληθούν, να επιβιώσουν και τελικά να συνυπάρξουν.

Διερευνά ιδέες και νοήματα όπως η ενότητα, η δημιουργικότητα και η αρμονική συνύπαρξη. Όπως οι οντότητες μπλέκονται, δημιουργούν το πολύχρωμο σύνολο των πολλαπλών κόσμων που κρύβουμε μέσα μας. Τα όντα του έργου είναι άφυλα και απροσδιόριστα, σε μία προσπάθεια οργανικής σύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση, με επέκταση το σύμπαν.

Η εξερεύνηση τ@ εαυτ@ είναι ένα θέμα που μας απασχολεί από την αρχαιότητα και θα συνεχίζει να μας απασχολεί και στο μέλλον, καθώς είναι ο μοναδικός τρόπος που βιώνει το καθένα μας την πραγματικότητα. Το έργο σε προσκαλεί να το αγγίξεις. Να περιπλανηθείς άσκοπα στους εσωτερικούς σου διαδρόμους και ρυάκια. Να εξερευνήσεις και να καθίσεις να ακούσεις τα σκοτεινά, τα άβολα, τα περίεργα, τα απρόσιτα σημεία του, να παίξεις!

Έργο 5

Τίτλος: The Hangman Femicide  (digital mixed media)

Βασισμένο στο ποίημα της Καναδής Margaret Atwood | Marrying the Hangman
Έργο 6  – Τίτλος: Tales From the Future – Πλανήτης Γη (ηχητικό έργο)

Ένα πειραματικό mixtape που αφουγκράζεται τη Γη του 2072.

Πού βρίσκεται η φύση μέσα στο τεχνολογικό χάος? Οι βιομηχανικοί ήχοι μπερδεύονται με τους ήχους της φύσης ακολουθώντας έναν επαναληπτικό κανόνα. Οι διασυνδέσεις χάνονται, το σύστημα glitchαρει και στο ενδιάμεσο φανερώνει φουτουριστικούς και παραδοσιακούς ήχους μιας δυστοπικής πραγματικότητας από το μέλλον.

Αλέξανδρος Δημόπουλος

Απόφοιτος ΑΚΤΟ 2018 στο Graphic Design. Ο Αλέξανδρος Δημόπουλος είναι σχεδιαστής εφαρμοσμένων τεχνών με αντικείμενο ασχολίας το branding & το editorial design. Για τη συνέχεια των σπουδών του, επέλεξε το διακλαδικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΑΚΤΟ, MA in Design σε συνεργασία με το Μiddlesex University, επιλέγοντας ως θέμα για την διπλωματική του εργασία το “place branding”.

Εργάζεται στο δημιουργικό studio untitled office στην Αθήνα με αντικείμενο το look & feel branding, έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις για λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη, του Μουσείου Τυπογραφίας του European center for architecture art design & urban studies κ.α

Έργο 7  – Τίτλος: untitled  (εκτύπωση zine)

Μια ημέρα σε ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον . Σχεδιαστής και πόλη. Οπτικά ερεθίσματα.

Μαρινίκη Δούγια

Απόφοιτη ΑΚΤΟ 2019. Η Μαρινίκη Δούγια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Μυτιλήνη το 1985 και σπούδασε Εμπορίας και Διαφήμισης στο ΤΕΙ Κρήτης και αργότερα Graphic Design στον εκπαιδευτικό οργανισμό ΑΚΤΟ. Επαγγελματικά ξεκίνησε στον χώρο της διαφήμισης το 2007 αλλά το 2019 ειδικεύτηκε στο UX Design. Σήμερα δουλεύει στην DOPE Studio ως UX Designer.

Έργο 8  Τίτλος: Μισάνθρωπος  (ψηφιακή εκτύπωση |70 x100 cm)

Η μέδουσα ήταν μια όμορφη νεαρή η οποία είχε την ατυχία να την βιάσει ο Ποσειδώνας μεταμορφωμένος σε άλογο. Ζήτησε την βοήθεια της θεάς Αθηνάς, αλλά η Αθηνά μην μπορώντας να τα βάλει με τον Ποσειδώνα τιμώρησε την μέδουσα μετατρέποντάς την σε απεχθές τέρας που αντί για μαλλιά, είχε φίδια.

“Τα ‘θελε και τα ‘παθε”. Πόσες φορές έχουμε ακούσει κάποιον ή κάποια να λέει αυτή την έκφραση; Η τιμωρία της μέδουσας σημαίνει ακριβώς αυτό. Πως το θύμα είναι ένοχο. Η μέδουσα είναι το θύμα, αλλά τιμωρείται εκείνη αντί του βιαστή της.

Πριν μιλήσεις, μπες στην θέση της!

#stopvictimblaming

Μελενίου Μάρω

Απόφοιτη ΑΚΤΟ 2020. Προέρχομαι από τον χώρο των εφαρμοσμένων τεχνών. Σπούδασα γραφιστική στoν ΑΚΤΟ, εργάστηκα σε δημιουργικά γραφεία και σε στούντιο κινουμένων σχεδίων.

Η μετάβαση μου στην κεραμική ήρθε από την ανάγκη μου να μπορέσω να ακουμπήσω  τις δυσδιάστατες ιδέες και εικόνες μου και να τις μεταφέρω στις τρεις διαστάσεις. Η μοναχικότητα, η μετασχηματιστική φύση της δουλειάς με τον πηλό, έγινε μια εξερεύνηση που με απορρόφησε.

Ένα χρονικό διάστημα έζησα και δούλεψα στην Ιαπωνία. Εκεί γνώρισα τη θέση και τη σημασία της κεραμικής στην τέχνη της καθημερινότητας και αυτό διαμόρφωσε το ενδιαφέρον μου για την αλληλεπίδραση που έχουμε με τα αντικείμενα που μας περιβάλουν.

Με εμπνέει το καθημερινό, το συνηθισμένο, το ουσιώδες. Η δουλειά μου βασίζεται στις οργανικές φόρμες, τα γήινα χρώματα και τις διαφορετικές υφές, Οι μικρές λεπτομέρειες, οι διαφορές και οι ατέλειες που καθρεφτίζουν την ειλικρίνεια της δημιουργικής διαδικασίας του handbuilding.

Bronze A’ design award 2022 στην κατηγορία Arts, Crafts and Ready mades.

Προτεινόμενη από Michelangelo Foundation στον ευρωπαϊκό οδηγό Homofaber.

Έργο 9

Τίτλος: Δημόσια σφαίρα

(εγκατάσταση – κεραμικές κατασκευές και βίντεο)

Τι συνιστά τη δημόσια σφαίρα την meta εποχή; Είναι ένας χώρος μεταξύ κοινωνίας και κράτους; Είναι ανοικτός για όλους; Τι συνιστά την ιδιωτική σφαίρα; Τι συνθέτει την ταυτότητα ενός κοινωνικοποιημένου ατόμου την meta εποχή;

Πρόκειται για μια εγκατάσταση από κεραμικές σφαίρες πάνω στις οποίες με διαφορετικούς τρόπους γραφής, αφού αποτελούν την δημόσια ταυτότητα διαφορετικών υποκειμένων θίγονται προβληματισμοί διαφορετικού κοινωνικού περιεχομένου. Το έργο ολοκληρώνει μια video εγκατάσταση όπου βλέπουμε σε γρήγορη κίνηση, σαν σε scroll down στο διαδίκτυο, τη σύγχρονη πλατφόρμα δημόσιου λόγου, τα καρέ των φωτογραφιών ταυτότητας υπογραμμίζοντας το εφήμερο μέσα από τη συνεχή κίνηση.

Μπακάλη Μαρινίκη

Απόφοιτη ΑΚΤΟ 2019. Απόφοιτη Νομικής του ΔΠΘ (2016), και ΑΚΤΟ/Middlesex University London (2019), γεννημένη το 1993, ζει και εργάζεται στην Αθήνα στο Νephew design studio που έφτιαξε σε δωμάτιο του σπιτιού εν μέσω δεύτερης καραντίνας. Άφησε τη νομική για τον πειραματισμό και την καινοτομία μέσω της δημιουργίας. Ασχολείται με branding, editorials, illustrations και πρόσφατα με το UX/UI. Συνεργάζεται με developers, αρχιτέκτονες, φωτογράφους, τυπογράφους, copywriters και καλλιτέχνες. Ιδιαίτερη αγάπη στο grid, το New Wave, τον μοντερνισμό, την πειραματική τυπογραφία, την ‘80s & ‘90s αισθητική, τις mixed media εικονογραφήσεις, την φωτογραφία με film και το τένις.

Έργο 10

Τίτλος: IT’S NOT OKAY

(εγκατάσταση από χάρτινες συσκευασίες)

«Η υπερδραστηριότητα για τη δραστηριότητα δεν παράγει τίποτα νέο×»
Byung – Chul Han,The Burn out society

Το άγχος στον 21ο αιώνα είναι ο πυρήνας της ζωής. Είναι η πιο πρόσφατη στρατηγική ελέγχου του καπιταλιστικού συστήματος. Το μοντέλο του ανθρώπου αλλάζει από τον 20ο αιώνα, και από το στάδιο της μισθολογικής σταθερότητας και πλήξης, περνάει στο στάδιο της επίδοσης, όπου δεν υπάγεται σε καμία εξουσία η οποία θα το εξανάγκαζε σε εργασία και θα το εκμεταλλευόταν. Είναι κύριος του εαυτού του και αυτή είναι η διαφορά του από το υπάκουο υποκείμενο του 1900. Ο Mark Fischer το 2012 μίλησε για την «ιδιωτικοποίηση του άγχους» και  χαρακτήρισε αυτήν την εξέλιξη ως το «το τέλειο σύστημα αιχμαλωσίας, κομψό στην βάρβαρη αποτελεσματικότητά του». H υπερεργασία και το burn out γίνονται γνώμονες επιτυχίας και ενώ καταλήγουν στην αυτοεκμετάλλευση, συνοδεύονται από ένα αίσθημα ελευθερίας. Ζούμε λοιπόν, στην κοινωνία της κόπωσης, οπού όλες οι ώρες μέσα στο καλά οργανωμένο πρόγραμμα είναι παραγωγικές και δημιουργικές.

Δεν υπάρχει η έννοια της βαθιάς πλήξης, γιατί είναι ανεπίτρεπτο να βαριέσαι. Βαριέσαι όταν δεν έχεις τι να κάνεις και αυτό είναι ένδειξη αποτυχίας, που δεν στέκει στην κοινωνία της επιτυχίας και της αυτοπραγμάτωσης. Μια επιτυχία, η οποία στην ουσία δεν έρχεται ποτέ, γιατί μόλις επιτυγχάνεται ο εκάστοτε στόχος, ένας καινούριος πιο απαιτητικός έρχεται να πάρει τη θέση του, και με μια αίσθηση ανικανοποίητου τρέχουμε σε ένα ατελείωτο ράλι, όπου τελικά ο στόχος δεν είναι να τερματίσουμε αλλά να τρέχουμε συνέχεια και συνέχεια.   Positive vibes only -μια αδιάκοπη χαρά- λίγος ύπνος, πολύ εργασία και πάρα πολύ στρες ορίζουν την κανονικότητά μας η οποία χτίζει την οικονομία του άγχους, για να συντηρεί το τέλειο καπιταλιστικό μοντέλο.

*Πηγές Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΟΠΩΣΗΣ, Byung – Chul Han, μτφρ. Ανδρέας Κράουζε, εκδ. opera, 2015, Αθήνα

Η οικονομία του άγχους, Χρήστος Σύλλας, περιοδικό Yusra τεύχος 10, σελ.30-33

Έργο 11

Τίτλος: The last man, who does nothing but work 

(εκτύπωση σε χαρτί)

Νικολακάκη Μαρικαίτη

Απόφοιτη ΑΚΤΟ 2020. Η Μαρικαίτη Νικολακάκη γεννήθηκε το 1994 στην Αθήνα όπου και κατοικεί μέχρι σήμερα. Το 2012 ξεκίνησε τις σπουδές της στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι οποίες διήρκησαν πέντε χρόνια. Ωστόσο, δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές της, αφού αποφάσισε να ακολουθήσει την κλίση της στις γραφικές τέχνες. Είναι αριστούχος του τμήματος γραφιστικής του ΑΚΤΟ από το οποίο αποφοίτησε το 2020. Η ερευνητική της εργασία με τίτλο «Γραφική Παρτιτούρα – Αυτοσχεδιασμός και Εικόνα» εξέταζε τη σχέση μεταξύ της γραφικής παρτιτούρας και του κινήματος του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού.

Η διπλωματική της εργασία με τίτλο «Matt Elliott- Songs Collection», είχε ως σκοπό την οπτικοποίηση της μουσικής του Matt Elliot, μέσα από τον επανασχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του καλλιτέχνη και παράλληλα την παραγωγή ενός limited edition boxset. Σήμερα εργάζεται ως γραφίστρια και παράλληλα εργάζεται ως μουσικός σε σχήματα, ενώ συνθέτει την δικιά της μουσική στον ελεύθερο της χρόνο.

Έργο 12

Τίτλος: Divine Mother

(εγκατάσταση στο χώρο | 50 x 420 cm)

Έργο 13

Τίτλος: Container_merged.psd

(ψηφιακό κολλάζ  | 70 x100 cm)

Χαλκιαδάκη Μαρίνα

Απόφοιτη ΑΚΤΟ 2019. Η Μαρίνα Χαλκιαδάκη είναι γραφίστρια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και προσπαθεί να καταλάβει τι παίζει γενικά. Της αρέσει να φτιάχνει διάφορα (ιδανικά μαζί με διάφορ@), να είναι αγενής με τους ρατσιστές, και το καρπούζι. Η Μαριάννα Χαλκιαδάκη είναι το πολύτιμο αδερφάκι της με ταλέντα πολλαπλά και δυσεύρετα. Η εικονογράφηση βασίστηκε σε σκίτσο της.

Έργο 14

Τίτλος: Τράβα την κουρτίνα   – (ψηφιακή εκτύπωση | 70 x100 cm)

You declare you see me dimly through a glass which will not shine, though I stand before you boldly, trim in rank and marking time. You do own to hear me faintly as a whisper out of range, while my drums beat out the message and the rhythms never change. (…) Maya Angelou Τράβα την κουρτίνα (ψηφιακή εκτύπωση 70x100cm)

Η Μαρίνα Χαλκιαδάκη είναι γραφίστρια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και προσπαθεί να καταλάβει τι παίζει γενικά. Της αρέσει να φτιάχνει διάφορα (ιδανικά μαζί με διάφορ@), να είναι αγενής με τους ρατσιστές, και το καρπούζι. Η Μαριάννα Χαλκιαδάκη είναι το πολύτιμο αδερφάκι της με ταλέντα πολλαπλά και δυσεύρετα. Η εικονογράφηση βασίστηκε σε σκίτσο της. Αν οι φόβοι μας βγάλουν ρίζες και μείνουν για τα καλά; Αν δεν καταφέρουμε να ξεφορτωθούμε όλα αυτά που μας εμποδίζουν να καταλάβουμε και να γίνουμε κατανοητοί; Κι αν δεν τραβήξουμε ποτέ την κουρτίνα;

Internal Notε_Μαρία μου,

Η εσωτερική όψη της αφίσας είναι το εικαστικό της έκθεσης (όπως είχαμε και στην ΚΤΧ)

 

Exit mobile version