Έκθεση της «πιο διάσημης άγνωστης φωτογράφου της Αμερικής»

Ευρωπαϊκές και αμερικανικές πόλεις με τον φωτογραφικό φακό της Έβελιν Χόφερ της «πιο διάσημης άγνωστης φωτογράφου της Αμερικής» παρουσιάζονται στην έκθεση «Evelyn Hofer: Eyes on the City».

Ευρωπαϊκές και αμερικανικές πόλεις με τον φωτογραφικό φακό της Έβελιν Χόφερ της «πιο διάσημης άγνωστης φωτογράφου της Αμερικής» παρουσιάζονται στην έκθεση «Evelyn Hofer: Eyes on the City» στην Ατλάντα των ΗΠΑ, στο High Museum of Art.

Οι ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες εποχής που συνθέτουν την έκθεση συνδυάζουν τοπία και αρχιτεκτονικά δημιουργήματα με πορτρέτα και μεταφέρουν τον μοναδικό χαρακτήρα και την προσωπικότητα των αστικών πρωτευουσών σε μια περίοδο έντονων δομικών, κοινωνικών και οικονομικών μετασχηματισμών μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως του Λονδίνου, του Δουβλίνου και της Ουάσιγκτον.

Η έκθεση που εγκαινιάζεται σήμερα είναι καρπός συνεργασίας δύο πολιτιστικών οργανισμών, του High Museum of Art και του Μουσείου Τέχνης Νέλσον – Άτκινς του Κάνσας Σίτι και αποτελεί την πρώτη μεγάλη στις ΗΠΑ εδώ και πάνω από 50 χρόνια αφιερωμένη στην Έβελιν Χόφερ, καινοτόμα φωτογράφο με πρωτοποριακό έργο που διήρκεσε πέντε δεκαετίες, αλλά παρέμεινε άγνωστο όσο ζούσε.

Γεννημένη στη Γερμανία το 1922, η Χόφερ έφυγε με την οικογένειά της για την Ελβετία το 1933 ως απάντηση στην άνοδο του φασισμού και εγκαταστάθηκε αρχικά στη Γενεύη, όπου ως έφηβη σπούδασε φωτογραφία με τον Χανς Φίνσλερ, πρωτοπόρο του κινήματος της «νέας αντικειμενικότητας». Έμεινε για ένα διάστημα στη Μαδρίτη και στη συνέχεια η οικογένεια μετακόμισε στο Μεξικό, όπου η Χόφερ εργάστηκε για λίγο ως επαγγελματίας φωτογράφος. Το 1946 εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου συνεργάστηκε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Αλεξέι Μπρόντοβιτς για την παραγωγή φωτογραφικών δοκιμίων για το Harper’s Bazaar. Γρήγορα επέκτεινε την πρακτική της και έγινε μια καταξιωμένη φωτογράφος κύριων άρθρων.

Μεγαλύτερη απήχηση είχε σειρά φωτογραφικών βιβλίων, που κυκλοφόρησαν στη δεκαετία του 1960, αφιερωμένα σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης και των ΗΠΑ ένα βιβλίο για την Ισπανία από τα οποία προέρχονται οι φωτογραφίες στην έκθεση.

Προσεγμένες και αυστηρές, οι φωτογραφίες της διαθέτουν μια σαγηνευτική ησυχία, ακρίβεια και νηφαλιότητα που έρχονταν σε αντίθεση με την κυρίαρχη αισθητική της εποχής και τη ξέφρενη ενέργεια των συναδέλφων της φωτογράφων δρόμου της εποχής μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ως αποτέλεσμα, δεν πέτυχε ποτέ αναγνώριση ανάλογη με την ποιότητα και την πρωτοτυπία του έργου της, εξηγεί ο Γκρεγκ Χάρις συνεπιμελητής και συγγραφέας του καταλόγου της έκθεσης.

Η Χόφερ κατέγραφε με την κάμερα τα θέματά της εκεί όπου τα έβρισκε, αλλά προτιμούσε σκηνές που συνέθετε προσεκτικά και σε αντίθεση με άλλους φωτογράφους της εποχής της με υπομονή εξετάζε τις συνθήκες για να συλλάβει την ακριβή εικόνα που οραματιζόταν, αναζητώντας «εσωτερική αξία, εσωτερικός σεβασμό» στους ανθρώπους που φωτογράφιζε.

Η Έβελιν Χόφερ πέθανε στην Πόλη του Μεξικό το 2009.

Η έκθεση «Evelyn Hofer: Eyes on the City» θα διαρκέσει έως τον Αύγουστο του 2023.

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this