“Ελευθερία εις Θάνατον” δεύτερος κύκλος παραστάσεων

Η πρόσφατη θεατρική παραγωγή της «Θέρος», «Ελευθερία εις Θάνατον», σε σκηνοθεσία Ηλέκτρας Ελληνικιώτη, θα παρουσιαστεί στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού για 14 παραστάσεις από τις 19 Δεκεμβρίου 2022 έως τις 31 Ιανουαρίου 2023.

«Είναι κανονικό θέατρο. Όλα στημένα». Στημένες δίκες, προβαρισμένοι πολιτικοί λόγοι. Όλα τα φώτα στραμμένα πάνω τους. Λίτρα αίμα κυλάνε με εντατικούς ρυθμούς. Μετράμε καθημερινά τους νεκρούς μας. Περούκες όλων των ειδών και των αποχρώσεων, δίνουν στυλ και ταυτότητα στα θεάματα της πραγματικότητας. Το χρήμα ρέει αφειδώς. Δικαστικές αίθουσες, κοινοβούλια και τηλεοπτικά πλατό: οι σύγχρονες σκηνές. Όποιος πεθάνει σε αυτές, μία φορά πεθαίνει. Όμως στο θέατρο… Στο θέατρο πεθαίνουμε ξανά και ξανά και βγαίνουμε πάντα περπατώντας. Αν δεν είναι αυτό ελευθερία, τότε τι είναι;

Κυρίες και κύριοι, δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας. Αργά ή γρήγορα όλοι θα πεθάνουμε. Στ’ αληθινά ή στα ψέματα. Το θέμα είναι να πεθάνουμε· και να μην μας σκοτώσουν.

Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Στις 31 Οκτωβρίου 1922 ξεκίνησε «η δίκη των έξι»: πέντε Έλληνες πολιτικοί και ένας στρατιωτικός παραπέμφθηκαν σε δίκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας, ως οι κύριοι υπαίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου 1922 καταδικάστηκαν σε θάνατο και εκτελέστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες την ίδια μέρα στο Γουδί. Εκείνο το πρωί, ο Πρόεδρος του Έκτακτου Στρατοδικείου, διαβάζει την ετυμηγορία και, όντας τρομερά ταραγμένος, ξεχνάει να τηρήσει το πρωτόκολλο και αποχωρεί από την αίθουσα χωρίς να πει «λύεται η συνεδρίασις». Η δίκη των έξι τυπικά δεν λύθηκε ποτέ. Εξακολούθησε σιωπηλά να συντελείται σε όλο τον 20ο αιώνα. Και τα ερωτήματα του τότε παραμένουν αναλοίωτα.

Η δίκη των έξι είναι μια αφορμή, όπως κάθε υποσημείωση της Ιστορίας που σέβεται τον εαυτό της και το αφεντικό της. Το θέμα είναι πόσα και τι μορφής δικαστήρια στήνονται μέχρι και σήμερα «για να πεισθεί η κοινή γνώμη»; Πόσα πραγματικά γεγονότα μεταμφιέζονται σε φανταστικά και αντίστροφα; Πόσες ανθρώπινες καταστροφές κρύβουν οι εθνικοί θρίαμβοι; Πόσο δημοκρατικό είναι ένα πολιτικό σύστημα που είναι ικανό να κάνει τα πάντα για να σώσει τον εαυτό του- ακόμα και φόνο; Και τελικά, ο καθένας από εμάς, πώς βλέπει, αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει τον κόσμο που τον περιβάλλει;

Ακριβώς 100 χρόνια μετά, η «Θέρος» με την παράσταση «Ελευθερία εις Θάνατον» επιχειρεί να δώσει ένα τέλος σε αυτή τη δίκη που δεν ήταν παρά «εν είδος θεατρικής παραστάσεως δια να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν». Και να δώσει μια αρχή σε αυτό το θέατρο που δεν είναι παρά ένα είδος δίκης για να αναρωτηθεί η κοινή γνώμη αν οι νόμιμοι τύποι τηρούνται.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Μελέτη σκηνικού χώρου – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Μουσική – Σχεδιασμός Ήχου: Γρηγόρης Ελευθερίου

Φωτισμοί: Ισμήνη Σταρίδα

Συνεργάτις Σκηνοθέτις: Τέρψη Κονταργύρη

Επιστημονικός Συνεργάτης: Μάνος Λαμπράκης

Φωτογραφίες: Φάνης Παυλόπουλος, Αναστασία Γιαννάκη

Τrailer: Αλέξανδρος Αρτεμίσιος

Ερμηνεύουν: Μαρία Μαμούρη, Άννα Μαρία Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπολα

Διεύθυνση – Εκτέλεση Παραγωγής: Θέρος-Εταιρεία Θεάτρου

Σε συμπαραγωγή με την Olympia Culture

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=xnNqMcYkoc4

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Περίοδος παραστάσεων: Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 – Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Ημέρες & Ώρες: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

Θέατρο: Μικρό Θέατρο Κεραμεικού

Διεύθυνση: Ευμολπιδών 13, Γκάζι

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2169007358

Προπώληση: givemetickets.gr, ticketservices.gr

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this