Έλενα Χατζηαλεξάνδρου: Ο χειρότερος ανταγωνιστής σου γίνεται ο καλύτερος εκπαιδευτής σου

Η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου μας ξεναγεί στον μαγικό κόσμο του πρώτου της μυθιστορήματος και εξομολογείται  τις πιο κομβικές στιγμές της πορείας της.

Το «φιλί του θεού» με το οποίο συστήνεται συγγραφικά, τα στοιχεία του χαρακτήρα του ήρωα της που περιγράφουν αντιστοίχως και τη δική της προσωπικότητα, οι πιο δύσκολες περιπέτειες της ζωής και όσα της δίδαξαν, αλλά η ξεχωριστή πορεία της ως παραγωγού στις πιο επιτυχημένες ταινίες της τελευταίας εικοσαετίας είναι κάποια από τα θέματα που συζητήσαμε.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Με μία ιστορία μυστηρίου περιπέτειας με έντονα κατασκοπευτικά στοιχεία συστήνεστε συγγραφικά.  Μιλήστε μας για «Το φιλί του Θεού»

-Το βιβλίο όντως αποτελεί μια ιστορία μυστηρίου περιπέτειας με αρκετά στοιχεία κατασκοπευτικού θρίλερ.

Με αυτό το όχημα απευθύνω στο κοινό κάποια ερωτήματα υπαρξιακής φύσης που επιμελώς όλοι μας επιλέγουμε να ξεχνούμε. Η ιστορία, το όχημα όπως το αποκαλώ ασχολείται με ένα νεαρό επιστήμονα με εξειδίκευση στην ρομποτική.

Κατά την διάρκεια κάποιων πειραμάτων κάνει μια μοναδική ανακάλυψη για το ανθρώπινο είδος. Αυτή η γνώση όμως φαίνεται να είναι ήδη γνωστή σε κάποια οργάνωση που προσπαθεί να αποτρέψει την δημοσιοποίηση της.

Το βιβλίο βασίζεται σε αληθινές επιστημονικές ανακαλύψεις κάποιες από τις οποίες είναι άγνωστες στο ευρύ κοινό. Διαβάζοντας αντιλαμβάνεσαι ότι η πραγματικότητα μας ίσως και να μην είναι η μοναδική αλήθεια. Άλλωστε πόσο αλήθεια μπορεί να είναι κάτι για το οποίο δεν γνωρίζουμε απολύτως τίποτα. Και αναφέρομαι στις σημαντικότερες στιγμές της ύπαρξης μας  δηλαδή την γέννηση και τον θάνατο μας.

Στην προσπάθεια μου να βρω απαντήσεις άρχισα να συλλέγω οποιαδήποτε πληροφορία ή επιστημονική ανακάλυψη που έφεραν -έστω- το αμυδρό άρωμα μιας πιθανής εξήγησης.

-Πόσες φορές στην προσωπική και επαγγελματική σας διαδρομή λάβατε «το φιλί του Θεού»;

-Εάν το εννοείται ως ευλογία, θα έλεγα ότι κάποιες φορές με έχει ευνοήσει η τύχη και κάποιες άλλες όχι.

Σίγουρα δεν το έχω βάλει κάτω. Επέμεινα και δούλεψα σκληρά. Αλλά σε όλες τις περιστάσεις εύκολες, δύσκολες, ευχάριστες ή δυσάρεστες κάτι αποκομίζεις κάτι κερδίζεις. Ίσως μάλιστα να αναγκάζεσαι να ξεφορτωθείς τα βαρίδια που σε επιβραδύνουν.

Με μία λέξη διαμορφώνεσαι. Με αυτή τη έννοια όλοι έχουν δεχθεί το «φιλί του Θεού»

-Κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος είναι ο Άλεξ Βενιέρης. Δεν ήταν δύσκολο να επιλέξετε έναν άντρα για πρωταγωνιστή της ιστορίας σας; Έπρεπε να «μπείτε» ουσιαστικά στην ψυχοσύνθεση των ανδρών.

-Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον Άλεξ Βενιέρη. Όμως η επίλυση έρχεται μέσα από την έρευνα της διευθύντριας της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας στην Ευρώπη Ρένας Στασινός.

Πιστεύω ότι αν σχεδιάσεις τους χαρακτήρες σου σωστά, δεν είναι δύσκολο να φανταστείς τις αντιδράσεις τους και τις πράξεις τους ως απόρροια των ερεθισμάτων που δέχονται.

-Ποια στοιχεία του χαρακτήρα του ήρωα σας περιγράφουν αντιστοίχως και την δική σας  προσωπικότητα;

-Θα έλεγα η περιέργεια και η επιμονή.

-Ποιες ήταν οι πιο δύσκολες περιπέτειες της δικής σας ζωής;

-Κυρίως επαγγελματικές. Κάποιες αρκετά δύσκολες. Κάτι τελικά κερδίζεις διότι ο χειρότερος ανταγωνιστής σου ή ο λεγόμενος «κακός» της ιστορίας αν μιλήσουμε με όρους μυθιστορηματικούς γίνεται ο καλύτερος εκπαιδευτής σου.

Η γνώση δεν έρχεται μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των πραγμάτων και του περιβάλλοντος

Η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου
Η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου

-Εσάς τι σας δίδαξαν;

-Ότι η γνώση δεν έρχεται μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των πραγμάτων και του περιβάλλοντος. Από εκεί έρχεται η πληροφόρηση.

Η γνώση κερδίζεται μέσα στον στίβο που δεν είναι άλλος από ένα λαβύρινθο συγκρουσιακών  αλληλοεξαρτώμενων και αντίθετων ζωών. Τότε καλείσαι να αξιοποιήσεις την πληροφορία.

Ειδικότερα κατάλαβα ότι όλα μπορεί να αλλάξουν στο λεπτό. Εκπαιδεύτηκα να διατηρώ την ψυχραιμία μου, να επιμένω και να γίνομαι ευρηματική αξιολογώντας τις επιλογές μου.

-Έπειτα από μία μεγάλη καριέρα πρώτα ως διευθύντρια μάρκετινγκ μεγάλων κινηματογραφικών εταιρειών, έπειτα ως παραγωγός και τα τελευταία χρόνια ως ιδιοκτήτρια εταιρείας παραγωγών τι ήταν αυτό που σας ώθησε στο να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

-Ανέκαθεν με γοήτευαν η πλοκή και το μυστήριο καθώς και κάποια υπαρξιακά θέματα. Αν και είχα ιδέες, ποτέ μου δεν έβρισκα τον χρόνο να δοκιμάσω οργανωμένα και με επιμονή να αναπτύξω και εν τέλη να ολοκληρώσω την αφήγηση μίας ιστορίας.

Όταν αυτή η απαγορευτική συνθήκη ανατράπηκε, αποφάσισα να το προσπαθήσω. Το σίγουρο είναι ότι ήθελα να αναπτύξω μια ιστορία μυστηρίου με έντονη πλοκή και με μη αναμενόμενο τέλος  που θα αναφερόταν σε κάποια συγκεκριμένα θέματα με μεταφυσικό άρωμα.

-Έχετε υπογράψει ως παραγωγός τις πιο επιτυχημένες ταινίες της τελευταίας εικοσαετίας. Ανάμεσά τους οι «Safesex», «Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο», «Αυστηρώς κατάλληλο», «Η χορωδία του Χαρίτωνα» Περιγράψτε μου μία ιστορία που θυμάστε ξεχωριστά για την κάθε ταινία;

-Τα γυρίσματα προσφέρουν όλων των ειδών τις ιστορίες. Το σημαντικό πάντως είναι ότι αν βγάλουμε από το κάδρο  αφενός την ανησυχία μας να μείνουμε εντός προϋπολογισμού και αφετέρου να βγει ένα καλό αποτέλεσμα, περάσαμε πολύ όμορφα».

-Παρότι  είστε λάτρης των θρίλερ αλλά και των φιλμ περιπέτειας ως παραγωγός κάνατε κυρίως κωμωδίες. Να θεωρήσω πώς το πρώτο σας θρίλερ που θα βγει στη μεγάλη οθόνη θα είναι «το φιλί του Θεού¨»;

-Θα μπορούσε να είναι μια διεθνής συμπαραγωγή αφού η ιστορία εκτυλίσσεται σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου. Σίγουρα λόγω κόστους δεν θα μπορούσε να είναι μια αμιγώς ελληνική παραγωγή.  Είναι σαφές σε όποιον διαβάσει το βιβλίο ότι με έχει επηρεάσει πολύ ο κινηματογράφος στην ανάπτυξη της ιστορίας, στο χτίσιμο της πλοκής και στην εναλλαγή των σκηνών-κεφαλαίων. «Το Φιλί του Θεού» έχει γρήγορο ρυθμό  και κρατά τον αναγνώστη σε εγρήγορση μέχρι το τέλος.

Η εναλλαγή των σκηνών γίνεται μετά από μικρές αλλά ουσιαστικές κορυφώσεις και ανατροπές. Ακολούθησα δηλαδή κάποιες αρχές που τις συναντάμε  στην συγγραφή των σεναρίων διότι ποτέ δεν υπάρχει χρόνος για φλυαρία στον κινηματογράφο. Κάθε λεπτό είναι σημαντικό για την εξέλιξη της πλοκής αφού ο χρόνος είναι πολύ συγκεκριμένος και περιορισμένος»

-Αλήθεια τι θα θέλατε να κερδίσει το κοινό διαβάζοντας το βιβλίο;

-Καταρχήν να διασκεδάσει αλλά και να επιδιώξει να δει τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

Τα αφαιρετικά ψυχογραφήματα του Νικολά Ντε Σταλ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Νικολάι Βλαντιμίροβιτς Σταλ φον Χολστάιν / Nicolas de Stael γεννήθηκε το 1914 στην Αγία Πετρούπολη. Η...

Bodyterranean 2.0 -Το σώμα αφηγείται

O Simone Mongelli και η πρωτοποριακή ομάδα του Bodyterranean παρουσιάζουν στις 7 και 8 Δεκεμβρίου μια μουσικοκινητική δράση που φέρνει και πάλι στο επίκεντρο το πιο αρχέγονο μουσικό όργανο: το ίδιο το...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this