“Εμετός στο Κόρνερ” σε κείμενο, σκηνοθεσία και ερμηνεία Ιάκωβου Μολυμπάκη

"RAMON" Παγκράτι 26.3.2024 

Γράφει η  Αιμιλία Φλώρου
(Not a review…just my point of view)

Στον υπέροχο χώρο του “RAMON” στο Παγκράτι μόνο για μία παράσταση στις 26.3.2024,  ανέβηκε το θεατρικό κείμενο του Ιάκωβου Μολυμπάκη με τον τολμηρά αναπάντεχο τίτλο “Εμετός στο Κόρνερ”. Εγχείρημα ριψοκίνδυνο καθώς αναρωτιέσαι πως ένα all day στέκι με απίστευτο παλμό και κίνηση μπορεί για μία ώρα να μεταμορφωθεί σε μια θεατρική σκηνή που πρέπει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας απερίσπαστης ερμηνείας. Τελικά το εγχείρημα πέτυχε και μας έφερε κοντά σε ότι πιο ζεστό, βαθιά προσωπικό και αληθινό είδαμε την τελευταία περίοδο.

Το έργο του Ιάκωβου Μολυμπάκη, αρχικά, ανέβηκε την περίοδο του Φθινοπώρου του έτους 2022 στη σκηνή του Tempus Verum-Εν Αθήναις στο Γκάζι και απέσπασε το 1ο βραβείο 1ου  Φεστιβάλ Σκηνοθεσίας της “μικρής” ακαδημίας  και του Tempus Verum.

Ο Ιάκωβος Μολυμπάκης έγραψε, σκηνοθέτησε και ερμήνευσε ένα κείμενο που πάνω στη σκηνή μετουσιώνεται και αποδίδει δομικά τις πιο σημαντικές πτυχές της ζωής ενός ανθρώπου σε μια πορεία 35 χρόνων. Μέσα σε “60” λεπτά, βλέπεις μία ζωή σε όλη τη συναισθηματική της βάση με διάθεση  απογύμνωσης και περίσσειας αλήθειας.

Εμετός στο Κόρνερ

Το έργο Εμετός στο Κόρνερ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν μία σύνθεση διαδραστικού ρεαλιστικού μονολόγου με έντονα στοιχεία του  ρεύματος που ονομάζεται “in yer Face theatre“.  Μέσα από μία ψυχρολουσία απροκάλυπτης εξομολογητικής διάθεσης του ήρωα στη σκηνή, προκλητική, σκληρή αλλά και σοκαριστικά τρυφερή  δημιουργείται στο κοινό ένα τεχνικό σοκ που απελευθερώνει όλα τα συναισθήματα του θεατή, θετικά και αρνητικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ως θεατής να βιώνεις μέσα από το κείμενο  με συνεχείς αναγωγές στη δική σου ζωή,  κάτι σαν προσωπική αποκάλυψη.

Το κείμενο διαρθρώνεται, “κινείται” και “ακούγεται” στην κυριολεξία μεταξύ ενός χωρισμού που άφησε τα σημάδια του, της αλήθειας, της συμβατικότητας της καθημερινότητας και μιας βαθιάς πληγής από το παρελθόν που έρχεται ο ήρωας του έργου να ξορκίσει στη σκηνή με τον πιο ευφάνταστο τρόπο. Όλα αυτά ασύνδετα αλλά τελικά τόσο συνδεδεμένα μεταξύ τους συμπορεύονται κάτω την  κεντρική ιδέα του παράδοξου τίτλου του έργου “Εμετός στο Κόρνερ”.

Και τι είναι αυτό που διακρίνεις μέσα από το κείμενο και την ερμηνεία του Ιάκωβου Μολυμπάκη σε μια ιστορία που μας αφηγείται για το πως διαμορφώνεται η ζωή μέσα σε  ανεξάρτητα αλλά απόλυτα και άρρηκτα αλληλένδετα επίπεδα;

Αρχικά η αμεσότητα της απόδοσης του ρόλου και η διάθεση της αθόρυβης επικοινωνίας με το κοινό που κάνει προβολή στην ανάγκη μας  να επικοινωνήσουμε μύχιες σκέψεις για να λυτρωθούμε από πόνους, να αιτιολογήσουμε την ύπαρξη μας, να συγχωρέσουμε και να συγχωρεθούμε.

Κάτι δηλαδή σαν το θέατρο της Σκληρότητας του Αντονέν Αρτώ που μέσα από την ωμή του και απογυμνωμένη αλήθεια, τα σκληρά εκφραστικά του μέσα προβάλλοντας όλο το είναι  του πρωταγωνιστή μας ωθεί πέρα από την πραγματικότητα, με κατεύθυνση στην αποκάλυψη και παραδοχή κρυμμένων, άγνωστων συναισθημάτων  που πρέπει να αποκωδικοποιήσουμε.  Και μέσα από την αναγνώρισή τους και την αποδοχή να τα κάνουμε συνοδοιπόρους μας ή να τα ξορκίσουμε.

Ας ελπίσουμε ότι θα το ξαναδούμε σε κάποια θεατρική σκηνή σύντομα.

Ιάκωβος Μολυμπάκης

Συντελεστές Εμετός στο Κόρνερ

Σύλληψη: Ιάκωβος Μολυμπάκης
Σκηνοθεσία: Ιάκωβος Μολυμπάκης
Ερμηνεία: Ιάκωβος Μολυμπάκης 

Share this
Tags
ArtViews Team
ArtViews Team
Σκοπός της ομάδας μας είναι η προβολή κάθε θετικής προσπάθειας που αναδεικνύει τον πολιτισμό, η ενθάρρυνση των δημιουργών και η επικοινωνία της δουλειάς των καλλιτεχνών σε διεθνές επίπεδο. Ακολουθήστε μας στο facebook και στο instagram.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this