Έργα από τις χαράκτριες Ζιζή Μακρή και Βάσω Κατράκη στη νέα έκθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ. Ι. Κατσίγρα

Η έκθεση με τίτλο : «Ζιζή Μακρή - Βάσω Κατράκη: Ταξίδι στην Κίνα του Μάο» εγκαινιάζεται την Κυριακή 3 Απριλίου και ώρα 12:00, και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 15 Μαΐου 2022.

Την Κυριακή 3 Απριλίου και ώρα 12:00, στο αίθριο του πρώτου ορόφου της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ. Ι. Κατσίγρα θα εγκαινιαστεί η έκθεση με τίτλο : «Ζιζή Μακρή – Βάσω Κατράκη: Ταξίδι στην Κίνα του Μάο» σε επιμέλεια του Σπύρου Μοσχονά, ιστορικού της τέχνης.

Το 1956 η σερβικής καταγωγής χαράκτρια Ζιζή Μακρή (1924-2014), σύζυγος του Έλληνα γλύπτη Μέμου Μακρή, επισκέφτηκε την Κίνα, προκειμένου να εκθέσει έργα της. Έμεινε στη χώρα για τέσσερις μήνες (Ιούλιος-Οκτώβριος) και ταξίδεψε σε διάφορες περιοχές της, καταγράφοντας τις προσπάθειες του Κομμουνιστικού καθεστώτος για βελτίωση των υποδομών της χώρας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.

Το 1963 η χαράκτρια Βάσω Κατράκη (1914-1988) επισκέφτηκε επίσης την Κίνα και έγινε η πρώτη Ελληνίδα καλλιτέχνης που διοργάνωσε έκθεση έργων της. Έμεινε στη μακρινή αυτή χώρα για δύο μήνες (Δεκέμβριος 1963 – Ιανουάριος 1964), είδε μεγάλες πόλεις και απομακρυσμένες επαρχίες, γνώρισε από κοντά τη χώρα και τον αγώνα της για εκσυγχρονισμό.

Οι δύο γυναίκες κράτησαν αναλυτικό ημερολόγιο του ταξιδιού τους, ενώ επηρεάστηκαν βαθιά από αυτή την εμπειρία. Ειδικά η Μακρή φιλοτέχνησε μετά την επιστροφή της μια σειρά έγχρωμων σχεδίων και χαρακτικών εμπνευσμένων από την εκεί εμπειρία της. Το ημερολόγιο, σχέδια και χαρακτικά από την Κίνα παρουσιάστηκαν σε μια μεγάλη έκθεση, στο Μουσείο Μπενάκη το 2010. Αντίθετα, η Κατράκη έκανε στην Κίνα ελάχιστα σχέδια, ενώ το ημερολόγιο της παραμένει μέχρι σήμερα αδημοσίευτο.

Στην έκθεση θα εκτίθενται σχέδια και χαρακτικά των δύο γυναικών από την Κίνα της εποχής του Μάο, αναμνηστικά από το ταξίδι τους, ενώ στον κατάλογο θα δημοσιεύονται αποσπάσματα από τα ημερολόγια. Είναι η πρώτη φορά που αντιπαραβάλλονται τα δύο κείμενα και καταγράφεται το χρονικό των δύο ταξιδιών. Τέλος, σχολιάζεται ακροθιγώς και το πλαίσιο της προπαγανδιστικής πολιτικής του κινεζικού κομμουνιστικού κόμματος. Γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνά κανείς πως αμφότερες οι χαράκτριες είδαν και άκουσαν εκείνα που το καθεστώς επιθυμούσε.

Για τις ανάγκες της έκθεσης χρησιμοποιήθηκε υλικό α) από το αρχείο της Βάσως Κατράκη, το οποίο ψηφιοποιήθηκε από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, β) από το αρχείο της Βάσως Κατράκη. Παρουσιάζονται έργα από τις συλλογές των κληρονόμων τους. Η ολοκλήρωση της έκθεσης έγινε εφικτή χάρη στη συνδρομή α) του Σωματείου Φίλων Μέμου και Ζιζής Μακρή και β) της οικογένειας της Μαριάννας Κατράκη.

Επιμέλεια-σκεπτικό της έκθεσης: Σπύρος Μοσχονάς

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα εκδοθεί ομότιτλος αναλυτικός κατάλογος.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Κυριακή 3 Απριλίου έως Κυριακή 15 Μαϊου 2022

Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα
Γ. Παπανδρέου 2, 41334, Λάρισα
2410623615
[email protected]
www.katsigrasmuseum.gr

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Master Exhibition έκθεση διπλωματικών εργασιών του ΑΚΤΟ

Στην έκθεση Master Exhibition παρουσιάζονται Διπλωματικές Εργασίες που εκπονήθηκαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023/2024, στο πλαίσιο των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του ΑΚΤΟ, με επικύρωση...

Η ζωτική κυβιστική γλυπτική του Οσίπ Ζάντκιν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οσίπ Ζάντκιν / Осип Цадкин, γεννήθηκε στο Βιτέμπσκ της Λευκορωσίας το 1888. Σπούδασε αρχικά για τρία...

Πέτρος Καραβέβας: Το εικαστικό γυμνό οφείλει να αποτυπώνει το ανθρώπινο σώμα σε όλη την αλήθεια του 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Η γκαλερί Contemporary Athens παρουσιάζει αυτές τις μέρες την τελευταία δουλειά του καταξιωμένου ζωγράφου, Πέτρου Καραβέβα με τίτλο «Δίχως αυτολογοκρισία». Στην...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this