Εύα Παπαστάθη: Η τέχνη στα χρόνια της πανδημίας είναι το πιο φωτεινό φως στο τούνελ

Εικαστικός, σχεδιάστρια κοσμημάτων, η Εύα Παπαστάθη παρουσίασε την νέα της συλλογή κοσμημάτων εμπνευσμένη από τον έναστρο ουρανό λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

Αστερισμοί που λαμπυρίζουν, νυχτερινός ουρανός, φεγγάρια, σχέδια με αποκλειστική υπογραφή της σχεδιάστριας. Κομήτες, αστερόσκονη, βροχή από πεφταστέρια από ασήμι 925 επιχρυσωμένο ή επιπλατινωμένο, από χρυσό, από πολύτιμους και ημιπολύτιμους λίθους από Ινδία και Αφρική.

Όλα αυτά συνθέτουν τον προσωπικό κόσμο της designer, έτοιμο να σε παρασύρει σε όνειρα.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Τέχνη στα χρόνια της πανδημίας. Σε ποια επίπεδα πιστεύετε ότι επηρεάζεται η τέχνη, τόσο η αγορά της όσο και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες υπό αυτές τις συνθήκες;

Ζούμε σε μια χρονιά πανδημίας που δεν προετοιμαστήκαμε και έτσι απροειδοποίητα σοκαριστήκαμε. Τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας είναι πλέον αληθινά και τα βιώνουμε καθημερινά. Όχι κάποιοι, αλλά όλοι!

Αλλάξαμε τον τρόπο σκέψης και τις συνήθειες μας. Αποκτήσαμε νέες ασχολίες, επικοινωνήσαμε με ανθρώπους αγαπημένους ή ξεχασμένους και εκφραστήκαμε.

Η τέχνη είναι έκφραση! Έκφραση όλων των συναισθημάτων.

Οι άνθρωποι αναγκαστικά προσαρμόστηκαν σε μια νέα πραγματικότητα. Η τέχνη κάθε στιγμή είναι μια νέα πραγματικότητα με αστείρευτη φαντασία. Δεν έχει φραγμούς ούτε εγκλεισμούς.

Η τέχνη στα χρόνια της πανδημίας είναι το πιο φωτεινό φως στο τούνελ!

– Ξαφνικά η τέχνη έχει την άμεση ανάγκη της τεχνολογίας. Ποια νομίζετε θα είναι η επόμενη μέρα;

Δυστυχώς κανένας δεν ξέρει. Χρειάζεται χρόνος για συνειδητοποίηση και χρόνος για σωστή υλοποίηση. Καταναγκαστικά και όχι συνειδητά βιώνουμε μια έντονη ψηφιακή εποχή αλλά όλα προς το παρόν είναι εφήμερα.

Τεχνολογία σημαίνει πρωτοπορία και πρόοδος. Η τέχνη μέσω της τεχνολογίας προοδεύει αλλά πολλές φορές γίνεται άοσμη και άχρωμη. Χρειάζεται ισορροπία.

– Τα online auctions, τα e-shops και οι online εκθέσεις που σίγουρα έχουν χαμηλότερο κόστος για τους εκθέτες και τους διοργανωτές, θα «ισοπεδώσουν» τις αντίστοιχες διοργανώσεις με την φυσική παρουσία των εμπλεκόμενων; Μήπως σε αυτή τη φάση η τεχνολογία είναι επιβοηθητική στον καλλιτέχνη;

Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια έξαρση στις online διοργανώσεις και πωλήσεις αλλά κάποια στιγμή -θέλω να πιστεύω- πως θα ισορροπήσει η κατάσταση γιατί πάντα πρέπει να υπάρχει και η φυσική παρουσία στα καλλιτεχνικά δρώμενα.

Από την άλλη, επειδή πλέον ο χρόνος τρέχει και λιγοστεύει για όλους, είναι σημαντικό για τον καταναλωτή να αγοράζει κάτι από τον καναπέ του σπιτιού σου όποια μέρα και ώρα επιθυμεί. Είναι επίσης πολύ πιο κερδοφόρο για τον καλλιτέχνη αφού μειώνονται τα κόστη.

Τα e-shops έχουν παρουσιάσει ραγδαία αύξηση και στο άμεσο μέλλον θα πολλαπλασιαστούν. Είναι το επόμενο βήμα που θα τολμήσω και εγώ, να μετατρέψω δηλαδή την ιστοσελίδα μου και να της εξελίξω ώστε να έχει την δυνατότητα ο ενδιαφερόμενος να αγοράσει το προϊόν που επιθυμεί και τον αντιπροσωπεύει άμεσα και γρήγορα.

Πώς μπορεί να λειτουργήσει η τέχνη με κανόνες κοινωνικής απόστασης;

Η απουσία των θεατών από τα καλλιτεχνικά ήταν συνέπεια να στραφούμε σε μια πιο έντονη ψηφιακή εποχή. Οι νέες συνθήκες μας το υποχρέωσαν. Για κάποιους ήταν ένα προοδευτικό βήμα και για κάποιους άλλους μια αναγκαστική προσαρμογή.

Επειδή η τέχνη είναι ζωντανή και διαδραστική, προσωπικά, απολαμβάνω πολύ περισσότερο τη ζωντανή επαφή με την τέχνη και τους ανθρώπους γενικότερα. Προκαλεί οργασμό συναισθημάτων. Αυτό δεν σημαίνει πως αντιπαθώ ή δεν εκτιμώ τις νέες μορφές επικοινωνίας.

– Εκμεταλλευτήκατε παραγωγικά την φάση του εγκλεισμού;

Και ναι και όχι. Περισσότερο η φάση του αναγκαστικού εγκλεισμού ήταν χρόνος στοχασμού. Δεν γίνεται να μην σε επηρεάζουν τα γεγονότα. Ήταν σαν να πατήσαμε όλοι ένα κουμπί και να πάγωσαν όλα. Σκέφτηκα πως δεν συμβαίνει μόνο σε εμένα αλλά σε όλους οπότε προσπάθησα να αφεθώ και να απολαύσω την κάθε στιγμή.

Ζούμε σε ένα ασταθές περιβάλλον που μας προκαλεί ανησυχίες και αβεβαιότητα αλλά είναι μια κομβική περίοδος που σε προκαλεί για το σωστό restart.

– Μιλήστε μας για τις τελευταίες δημιουργίες της συλλογής των κοσμημάτων σας.

Τα σχέδια της συλλογής χαρακτηρίζονται από λεπτότητα και ευαισθησία. Είναι διαχρονικά σε λιτές, γεωμετρικές φόρμες που παραπέμπουν σε στοιχεία του σύμπαντος. Γυαλιστερές επιφάνειες, πολύτιμοι και ημιπολύτιμοι λίθοι με διακριτικές λάμψεις εκπέμπουν δυναμισμό και αποκαλύπτουν την κρυφή ρομαντική μου πλευρά.

H έμπνευση πηγάζει από το νυχτερινό ουρανό και αστερισμούς που ξυπνούν αναμνήσεις από το παρελθόν και αισιοδοξία για το παρόν και το μέλλον.

Η συλλογή σε ταξιδεύει με μηδενική βαρύτητα σε ένα σύμπαν όπου θα συναντήσεις κομήτες, αστερόσκονη, βροχή από πεφταστέρια και ματωμένα φεγγάρια που θα μπορείς να αγγίξεις.

Τα μέταλλα που χρησιμοποιώ είναι ασήμι 925 επιχρυσωμένο ή επιπλατινωμένο και χρυσό και όλοι οι πολύτιμοι και ημιπολύτιμοι λίθοι εισάγονται από την Ινδία και την Αφρική.

Who is Who

Η Εύα Παπαστάθη

H Εύα Παπαστάθη είναι γεννημένη στην Αθήνα με αγάπη από μικρή ηλικία για τη ζωγραφική την οποία καλλιέργησε πλάι σε σημαντικούς ζωγράφους. Σπούδασε Σχέδιο Μόδας, Marketing Management στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών της με σπουδές στο Design και Fashion Marketing στο Central Saint Martin’s University of Arts στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το δικό της αστέρι, σύμβολο ελπίδας, δημιουργίας και πίστης σφραγίζει κάθε ξεχωριστό κομμάτι της συλλογής κοσμημάτων και γίνεται σήμα κατατεθέν.

Μεγάλο μέρος της κατασκευής των costume made κοσμημάτων είναι δουλεμένο αποκλειστικά από την ίδια.

www.evapapastathi.com
Instagram: evapapastathi.jewelry

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this