Εβίτα Παπασπύρου: Ο ηθοποιός οφείλει να βρίσκει συγγένειες με κάθε ρόλο που υποδύεται

Η παράσταση ανεβαίνει από τις 26 Οκτωβρίου 2018 στο Θέατρο Βαφείο- Λάκης Καραλής την Παρασκευή 9.00μμ

Η Εβίτα Παπασπύρου εκτός από ηθοποιός, υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του «Θεάτρου της Άνοιξης» και αργότερα του «Θεάτρου Μοντέρνοι Καιροί». Το 2006 ίδρυσε μαζί με τον Κώστα Νταλιάνη την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Μοντέρνοι Καιροί”. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Πέλου Κατσέλη, με σπουδές κλασσικού και μοντέρνου χορού και σπουδές τραγουδιού. Διδάσκει Υποκριτική, Αυτοσχεδιασμό και Αγωγή του Προφορικού Λόγου. Σε λίγες μέρες θα μπορούμε να την απολαύσουμε στην παράσταση «Μαγιακόφσκι» σε σκηνοθεσία του Κώστα Νταλιάνη στο Θέατρο Βαφείο- Λάκης Καραλής.

Συνέντευξη στην Αλεξία Λυμπέρη

-Τι αντιπροσωπεύει για εσάς η συγκεκριμένη παράσταση;

Η παράσταση αυτή είναι για μένα μια πολύ σημαντική θεατρική στιγμή. Νιώθω συγκίνηση και χαρά που συνομιλώ με έναν τόσο μεγάλο ποιητή και ελπίζω και οι θεατές να νιώσουν το ίδιο.

-Πόσο μοιάζετε με τον ήρωα που υποδύεστε?

Ο ηθοποιός οφείλει να βρίσκει συγγένειες με κάθε ρόλο που υποδύεται. Ο ήρωας που υποδύομαι είναι άντρας, και πρέπει να σας πω ότι δεν προσπαθώ να μεταμφιεστώ και να μοιάσω εξωτερικά με τον Μαγιακόφσκι. Δεν κρύβω ότι είμαι γυναίκα. Μια γυναίκα που ερμηνεύει τον Μαγιακόφσκι. Βρήκα όμως τόσες πολλές ομοιότητες με το ταμπεραμέντο, τον ψυχισμό, την επαναστατικότητα, το πάθος του Μαγιακόφσκι… περισσότερες ίσως από κάθε άλλο ρόλο που έχω ερμηνεύσει.

-Ο θεατής τι έχει να πάρει παρακολουθώντας την παράσταση;

Ο θεατής θα έρθει σε επαφή με έναν από τους μεγαλύτερους ποιητές του 20ου αιώνα. Πολλές φορές δυσκολευόμαστε να διαβάσουμε ποίηση. Τα ποιήματα του Μαγιακόφσκι είναι γραμμένα για να ακούγονται. Στην παράσταση ο θεατής δε θα δυσκολευτεί καθόλου. Οι στίχοι του είναι φωτιά και κραυγή. Προκαλούν συγκίνηση και ρίγος. Και μας αφορούν όλους σήμερα.

Η παράσταση αφηγείται τη ζωή του Μαγιακόφσκι. Μια ζωή συναρπαστική. Ήταν ένας παθιασμένος άνθρωπος, που ζούσε έντονα κάθε στιγμή. Στην επανάσταση, την τέχνη, τον έρωτα.

Μαζί με την πορεία της ζωής του, παρακολουθούμε την προεπαναστατική περίοδο και τα πρώτα χρόνια της Οκτωβριανής επανάστασης, με την οποία συνέδεσε το έργο του.

Αναθυμόμαστε πώς είναι να έχεις οράματα, ιδανικά και πίστη σε ό,τι καλύτερο έχει μέσα του ο άνθρωπος. Όπως λέει ο ίδιος «Στο μεγαλείο της ανθρώπινης καρδιάς, πιστεύω»

-Πως αισθάνεστε πριν να ανεβείτε στη σκηνή;

Ομολογώ πως πριν από κάθε παράσταση έχω αγωνία. Όπως νιώθει ένας ακροβάτης που πρέπει να βαδίσει σε τεντωμένο σχοινί πάνω από τον γκρεμό. Βλέπετε η παράσταση δεν μπορεί να σταματήσει και να ξεκινήσει πάλι, δεν είναι όπως στα γυρίσματα του κινηματογράφου. Είναι μια πράξη ζωής.

Κάθε παράσταση είναι ανεπανάληπτη. Και καμιά παράσταση δεν είναι όμοια με την άλλη, όσο κι αν μοιάζουν μεταξύ τους. Απαιτείται απόλυτη συγκέντρωση, καταμερισμός προσοχής, εγρήγορση, αυθόρμητη έκφραση, απόλυτος έλεγχος και επαφή με το κοινό. Προπαντός πρέπει να φτάσεις στην κορύφωση της ενέργειάς σου, όλου του ψυχισμού σου. Κάθε παράσταση είναι ένα στοίχημα. Κάθε παράσταση είναι μια ανοιχτή παρτίδα. Έχω λοιπόν αγωνία -όσες πρόβες και να έχω κάνει- αν θα «φτάσω»

-Τι σημαίνει το χειροκρότημα για τον ηθοποιό;

Το χειροκρότημα είναι η επιβεβαίωση της επικοινωνίας μεταξύ του ηθοποιού και του κοινού. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό, στο τέλος της παράστασης να νιώσεις ότι επικοινώνησες με το θεατή. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε θέατρο έτσι κι αλλιώς, η επικοινωνία.

-Περιγράψτε μας το καμαρίνι σας.

Το καμαρίνι είναι πάντοτε ένας πολύ προσωπικός χώρος. Είναι χώρος συγκέντρωσης και περισυλλογής. Είναι ο προθάλαμος για τη σκηνή. Ζέσταμα σώματος, ζέσταμα φωνής, μακιγιάζ, μια τελευταία πινελιά. Εκεί στο καμαρίνι, πριν βγω στη σκηνή, πρέπει ο ρόλος κι εγώ να έχουμε συναντηθεί.

-Μιλήστε μας για τη σχολή θεάτρου «Μοντέρνοι Καιροί».

Εκτός από το θίασο «Μοντέρνοι Καιροί» υπάρχει και η σχολή θεάτρου «Μοντέρνοι Καιροί». Προσπαθούμε με τον Κώστα Νταλιάνη (σκηνοθέτη της παράστασης και συνιδρυτή της σχολής) αλλά και με τους άλλους καθηγητές να δώσουμε μια πολύπλευρη και εμπεριστατωμένη εκπαίδευση στους σπουδαστές της σχολής. Αυτό απορροφά μεγάλο μέρος της ενέργειάς μου και του χρόνου μου.

-Έχετε σχέδια για επόμενους ρόλους;

Όταν βρίσκομαι στο καμίνι ενός ρόλου δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα άλλο. Ας μείνουμε στο ταξίδι αυτής της παράστασης και φυσικά στα σχέδια για μια γόνιμη και δημιουργική διδακτική χρονιά στη σχολή «Μοντέρνοι καιροί».

-Τι αξιολογείτε σε μια παράσταση;

Το Υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο και το σημαντικό περιεχόμενο.

info

Το ρόλο του επαναστάτη ποιητή ερμηνεύει η Εβίτα Παπασπύρου.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Νταλιάνης.

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 26 Οκτωβρίου και θα παίζεται κάθε Παρασκευή στις 9.00μ.μ., στο Θέατρο Βαφείο- Λάκης Καραλής (Αγ. Όρους 16 και Κωνσταντινουπόλεως 115 Βοτανικός).

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this