H έκθεση The Hour Of Greece στην Γκαλερί Κέννεντυ & Χατζηκυριάκος-Γκίκας

H έκθεση The Hour Of Greece από την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019, στην Γκαλερί Κέννεντυ & Χατζηκυριάκος-Γκίκας.

Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, το Hellenic American University/Hellenic American College και το Greek America Foundation σε συνεργασία με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) παρουσιάζουν την έκθεση “The Hour of Greece” (Η Ώρα της Ελλάδας).

Την έκθεση επιμελείται η ιστορικός τέχνης, Λουΐζα Καραπιδάκη με ιστορικό σύμβουλο τον διδάκτορα Ιστορίας ΑΠΘ, Αρχειονόμο στην Κεντρική Υπηρεσία των ΓΑΚ, Γιάννη Ν. Γκλαβίνα και με την συμβολή του ιστορικού, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Haverford (PEN, USA) Αλέξανδρου Κιτροέφ.

Τα εγκαίνια της έκθεσης The Hour Of Greece – Η 28η Οκτωβρίου 1940 και η ανταπόκριση των Αμερικανών, που θα διαρκέσει έως και τις 20 Δεκεμβρίου 2019, πραγματοποιούνται την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019, στις 19:00.

Μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, με σύνολο εκθεμάτων που ξεπερνά τα 300, η “Ώρα της Ελλάδας” επιχειρεί να αναδείξει την απήχηση στις ΗΠΑ της νίκης της Ελλάδας στην αρχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, φωτίζοντας, παράλληλα, τη σημαντική συνδρομή των Αμερικανών στην επούλωση των δεινών του πολέμου.

Η ιδιωτική συλλογή του ομογενούς Gregory Pappas, η οποία εκτίθεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και απαρτίζεται από εκατοντάδες αντικείμενα (εφημερίδες, περιοδικά, γελοιογραφίες, φωτογραφίες, αφίσες κ.ά.) αποτελεί προϊόν πολυετούς και εκτενούς προσωπικής έρευνάς του, στην οποία τον παρακίνησε η οικογενειακή του ιστορία. Για την συγκεκριμένη έκθεση, το υλικό της συλλογής Pappas εμπλουτίστηκε και συμπληρώθηκε με σχετικά τεκμήρια από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, ώστε να αναδειχθούν καλύτερα οι σχέσεις των λαών Ελλάδας και Αμερικής εκείνη την εποχή.

Η 28η Οκτωβρίου 1940 υπήρξε γεγονός που ένωσε τον ελληνικό λαό ενώ συνέβαλε στη δημιουργία δεσμών αποδοχής και σεβασμού για όλους τους Έλληνες εκ μέρους των Συμμάχων. Στην περίπτωση των ΗΠΑ, η ευρύτερη κοινή γνώμη επηρεάστηκε από το γεγονός της επίθεσης ενός τεράστιου στρατού εναντίον μιας μικρής, ουδέτερης, χώρας που, παρά την συντριπτική διαφορά των αριθμών, αντέδρασε, αμύνθηκε, αντεπιτέθηκε και νίκησε.

Από την στιγμή της Ιταλικής εισβολής το 1940 και τη σθεναρή αντίσταση που πρόβαλε η Ελλάδα ως τη γερμανική εισβολή το 1941 και την επακόλουθη κατοχή, τα ΜΜΕ, ο επιχειρηματικός κόσμος, το Χόλιγουντ και ο μέσος Αμερικανός συμπαραστάθηκαν στον αγώνα του ελληνικού λαού. Η στάση των Αμερικανών πολιτών ήταν προφανώς αποτέλεσμα της απεικόνισης των Ελλήνων από τα ΜΜΕ ως ηρωικών μαχητών, που πιστοί στις αξίες του αρχαιοελληνικού παρελθόντος υπερασπίζονταν με κάθε κόστος την ελευθερία, την στιγμή που οι δυνάμεις του Άξονα προήλαυναν στην Ευρώπη και η μία χώρα μετά την άλλη συνθηκολογούσε. Αυτό που προέκυψε λοιπόν από την 28η Οκτωβρίου 1940 και διήρκεσε σε όλη την περίοδο της εχθρικής κατοχής δεν ήταν απλώς η οργάνωση δράσεων ανθρωπιστικής βοηθείας.

America Calling

Ήταν η μεταστροφή της αμερικανικής κοινής γνώμης υπέρ των Ελλήνων – είτε μεταναστών στις ΗΠΑ, είτε ηρωικών μαχητών της πατρίδας τους – που χρωμάτισε το αόρατο, συναισθηματικό νήμα που μόλις είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στους δύο λαούς, Ελλάδας και Αμερικής, και διαπερνούσε όλες τις άλλες εκδηλώσεις υποστήριξης και συμπαράστασης. Αυτό το συνδετικό, συναισθηματικό νήμα ξετυλίγεται στην έκθεση «H Ώρα της Ελλάδας».

Info

Εγκαίνια έκθεσης Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019, 19:00
Διάρκεια έκθεσης 24 Οκτωβρίου – 20 Δεκεμβρίου 2019
Γκαλερί Κέννεντυ & Χατζηκυριάκος-Γκίκας
Μασσαλίας 22, Αθήνα
210 3680052 – www.haec.gr
Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα – Παρασκευή: 12:00 – 21:00, Σάββατο: 10:30 – 14:30, Κυριακή κλειστά
Είσοδος ελεύθερη

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this