Γράφει ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ, Ιστορικός της Τέχνης.
Η εικαστική διάσταση της ευρηματικής έμπνευσης του Κώστα Ευαγγελάτου άρχισε να προϊδεάζει εμπεριστατωμένα και σοφιστικά το φιλότεχνο κοινό πολύ νωρίς χάρη στην συμβατή εισαγωγή που επεφύλασσε σε ένα αυτόβουλο και ανεξάρτητο οδοιπορικό ενδοσκόπησης με θεαματικό και άμεσο ανθρωποκεντρικό ρυθμό και ροή.
Ο νεαρός δημιουργός ήταν επηρεασμένος από όσα κυοφορούσαν στο περιβάλλον και στον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο της ύπαρξης του στο νησί του, την Κεφαλονιά και στην πρωτεύουσα της, το μετασεισμικό Αργοστόλι της δεκαετίας του 1970.
Διαθέτοντας και προβάλλοντας στοιχεία που αφορούσαν δοκιμασίες της ανθρωπότητας, με έντονη εμμονή στην συναισθηματική αποκωδικοποίηση που παραπέμπει σ’ ένα ταξίδι καίριου προβληματισμού, περιπλάνησης, περιήγησης και αρμολόγησης βιωμάτων.
Μέσα από απεικονίσεις και αποδόσεις γραφής εικαστικής και λογοτεχνικής συνάμα, υπερτερεί στα έργα του με μεγεθυντική κλίμακα το πρόσωπο της αλλαγής, η διαφοροποίηση, ο χρόνος και βέβαια σε υπέρτατο βαθμό οι συνειρμοί της φόρτισης από τον αιφνιδιασμό και τις ανατροπές των τυπικών περιβλημάτων του κατεστημένου και των μεθόδων του.
Το πέρασμα στο άγνωστο μέλλον και στα νέα αισθήματα για την αντιμετώπιση της ζωτικής, επίκαιρης πραγματικότητας επιφυλάσσει το άρρηκτο δεδομένο του εργονομικού εγχειρήματος που σωματοποιεί το ζητούμενο, με γενετική αιτιατή σχέση απέναντι στο ορατό και στο προφανές στοιχείο του ταλέντου του.
Εξέθετε από τότε απερίσπαστα έναν αδιάσπαστο κύκλο μάχης και διαμάχης που επιδρούσε στις συμπεριφορές της διευρυμένης επεξεργασίας, με ακριβοδίκαιη απτότητα και αρχετυπικό μεγαλείο, όπως αποδεικνύουν τα εφηβικά του έργα με ερείπια, μορφές, φανταστικές συνθέσεις και αφηρημένα συμπλέγματα πριν να περάσει στα νεανικά “αντιμιλιταριστικά” έργα και τις τολμηρές Σωματογραφίες που τον καθιέρωσαν.
Έντεχνα και διαισθητικά ο δημιουργός ήξερε από τότε να φιλτράρει τα μικρογραφικά αποτελέσματα, να ζυγίζει τις αναλογίες στις στάσεις και στα συζευκτικά δρώμενα, με χνάρια από δρομολογημένες αφαιρετικές αναδύσεις. Η ενατένιση του παραδίδονταν από την φυσική προέκταση στην ιστορική και κοινωνική διευθέτηση υπεράνω κυκλωμάτων. Η τεχνοτροπία του στις πρώτιστες συλλήψεις ενστερνίζονταν την μετάδοση της κινούμενης διαπραγμάτευσης και της ανθρωπιστικής καθολικότητας.
Αργότερα με δύναμη ψυχής, λογικής, εξομολογητικής διάθεσης αλλά και ανώτερου πνεύματος η περιρρέουσα αφιερωματική πορεία του εντείνει προς την επιλογή της εικαστικής αφήγησης για μια ηθελημένη αλλά λιτή ανάταση με ευτηξία περιγραφικότητας και ώριμης εσωτερικής εκφραστικότητας.
Η συνειδητά προσεγμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων και των ποικίλων αναχωμάτων που υπήρξαν του επέβαλλαν διαχρονικές λύσεις στα αδιέξοδα μέσω εντυπωσιακών αισθητικών εναλλαγών και προοδευτικών ιδεολογικών μηνυμάτων, ενώ παράλληλα διακατέχονταν από την λυτρωτική και οραματική προσήλωση στο γίγνεσθαι της εποχής μας με κριτική μελέτη, πληθωρικό διαδραστικό αισθητήριο και ιδεογραμματικό πρωτοποριακό και προφητικό ορόσημο καινοτομιών, που αναγνωρίστηκαν διεθνώς από το 1984, που εξέθεσε στη Νέα Υόρκη τις περίφημες “Σωματογραφίες” και το 1985 τις πρωτοποριακές, εννοιακές “Συλλήψεις” του.
Στη συνέχεια διοργανώθηκαν εκθέσεις, performance, διαλέξεις περί τέχνης και εκδόσεις ποιημάτων του σε πολλά σημαντικά καλλιτεχνικά κέντρα ανά τον κόσμο. Με επίκεντρο δράσεων του την Αθήνα με το Art Studio EST, που ίδρυσε το 1990, το Αργοστόλι Κεφαλονιάς, με την Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa “Ροδόπη”, που εγκαινιάστηκε το 2001 και το Παρίσι, όπου έχουν γίνει από το 1988-2019 επτά ατομικές εκθέσεις του καθώς και αναδρομική έκθεση μεγάλου φάσματος των εικαστικών του επιτεύξεων διανύει ευπρόσδεκτα την πεντηκοστή επέπειο της συνεχούς δημιουργικής και κατεξοχήν κοινωνικής του προσφοράς.