Η Μεγάλη Χίμαιρα από τον Μ. Καραγάτση

Η έννοια της «Χίμαιρας»: Ο τίτλος του βιβλίου συμβολίζει τις αυταπάτες και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες.

Γράφει η Ανδριανή Βουβάκη  

Η Μεγάλη Χίμαιρα είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, γραμμένο από τον Μ. Καραγάτση και εκδόθηκε το 1936. Το μυθιστόρημα αφηγείται την τραγική ιστορία της Μαρίνας, μιας Γαλλίδας που παντρεύεται έναν Έλληνα ναυτικό και εγκαθίσταται στη Σύρο, όπου προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα της ζωή. 

Η Μαρίνα, μια καλλιεργημένη και ευαίσθητη γυναίκα, ερωτεύεται τον Γιάννη Ρεΐζη και αφήνει πίσω της τη Γαλλία για να ζήσει μαζί του στην Ελλάδα. Στην αρχή, η ζωή της στη Σύρο φαίνεται ειδυλλιακή, αλλά σύντομα συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην ελληνική κοινωνία και κουλτούρα. Η σχέση της με την οικογένεια του συζύγου της, ιδιαίτερα με την πεθερά της, είναι τεταμένη, και η αποξένωση που βιώνει την οδηγεί σε υπαρξιακή κρίση. 

Η Μεγάλη Χίμαιρα
Η Μεγάλη Χίμαιρα από τον Μ. Καραγάτση

Καθώς η πλοκή εξελίσσεται, η Μαρίνα παρασύρεται σε έναν λαβύρινθο παθών, αμφιβολιών και ενοχών. Οι προσπάθειές της να βρει την προσωπική της ταυτότητα και ευτυχία την οδηγούν σε μια αδιέξοδη πορεία, που καταλήγει σε μια τραγική κορύφωση. Το έργο τολμά να αναδείξει τον πολύπλοκο ψυχισμό της ηρωίδας του, μιας γυναίκας που διεκδικεί την επιθυμία της σε μια εποχή που αυτό δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτό. 

Η γραφή του Μ. Καραγάτση στη Μεγάλη Χίμαιρα είναι έντονα ρεαλιστική, βαθιά ψυχογραφική και με έντονη κινηματογραφική αφήγηση. Το ύφος του χαρακτηρίζεται από ζωντανές περιγραφές, πυκνή και συχνά ωμή γλώσσα, καθώς και μια μοναδική ικανότητα να διεισδύει στα πιο σκοτεινά βάθη της ανθρώπινης ψυχής. 

Ο Καραγάτσης δεν αρκείται στην εξωτερική περιγραφή των χαρακτήρων, αλλά εισχωρεί βαθιά στον ψυχισμό τους. Παράλληλα, δεν διστάζει να παρουσιάσει τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης—τον εγωισμό, την καταπίεση, την ερωτική εμμονή και την αυτοκαταστροφή. Η ηρωίδα του, η Μαρίνα, παρουσιάζεται με όλες τις αδυναμίες, τις εμμονές και τα πάθη της. Ο συγγραφέας αποκαλύπτει σταδιακά την ψυχολογική της φθορά, χρησιμοποιώντας εσωτερικούς μονολόγους και μια έντονη αίσθηση μοιραίου, που διατρέχει ολόκληρο το έργο. 

Ο Καραγάτσης

Η αφήγηση του Καραγάτση είναι σκληρή και αληθινή, αποφεύγοντας κάθε ρομαντική εξιδανίκευση. Μέσα από την αφοπλιστική του ειλικρίνεια και τη βαθιά γνώση της ανθρώπινης φύσης, ο συγγραφέας δημιουργεί ένα έργο που παραμένει συγκλονιστικό και διαχρονικό. 

Συμβολισμοί του βιβλίου Η σύγκρουση Ανατολής και Δύσης, Η θέση της γυναίκας, Ο μοιραίος έρωτας και η αυτοκαταστροφή. 

Στηρίζοντας την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας, το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα» μεταφέρεται για πρώτη φορά στην οθόνη από την ΕΡΤ, στη μεγαλύτερη τηλεοπτική συμπαραγωγή που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Πρόκειται για έξι επεισόδια, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη, σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη και με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών. 

Την πολυαναμενόμενη τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος θα δούμε για πρώτη φορά από την ΕΡΤ τη νέα τηλεοπτική σεζόν. 

Share this
Tags
ArtViews Team
ArtViews Team
Σκοπός της ομάδας μας είναι η προβολή κάθε θετικής προσπάθειας που αναδεικνύει τον πολιτισμό, η ενθάρρυνση των δημιουργών και η επικοινωνία της δουλειάς των καλλιτεχνών σε διεθνές επίπεδο. Ακολουθήστε μας στο facebook και στο instagram.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

4,3 εκατομμύρια για Banksy με έμπνευση από Βετριάνο

Γράφει η Ιωάννα Ανδριοπούλου Ήταν αναμφισβήτητα η βραδιά που περίμεναν με κομμένη την ανάσα όλοι οι συλλέκτες και οι λάτρεις της τέχνης. Ένας μοναδικός πίνακας...

Η πλαστική οργανική αφαίρεση της τέχνης του Arp

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Χανς Άρπ / Hans Arp γεννήθηκε από Γαλλίδα μητέρα και Γερμανό πατέρα στο Στρασβούργο το 1886, όταν...

Μάρκος Καμπάνης: «Η περιπέτεια του Οδυσσέα μου έδωσε την ευκαιρία να στοιχειοθετήσω σταδιακά τη δική μου ζωγραφική Οδύσσεια»

Συνέντευξη στη Μαργαρίτα Καρδαχάκη Ιστορικός Τέχνης Το Ομηρικό Έπος υπήρξε το έναυσμα για τον Μάρκο Καμπάνη να δημιουργήσει τη δική του Οδύσσεια. Αυτή τη φορά όχι με...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this