Ιάσων Βενετσανόπουλος: «Στα έργα μου ο κάθε θεατής δημιουργεί μία δική του μυθική αφήγηση»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών από τα μέσα Μαΐου συνεχίζει να παρουσιάζει τη νέα δουλειά του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου με τίτλο «Neo-Mythical» και αποτελείται από μια σειρά από 15 έργα – ακρυλικά σε καμβά μέσα από τα οποία ο ζωγράφος επιχειρεί τη σύνθεση ενός μύθου προσωπικού και μύχιου.

Στην τρίτη ατομική του έκθεση αναπτύσσοντας μια αυτόματη εικαστική γραφή εντελώς αυθόρμητη και σχεδόν μηχανική, ο εικαστικός δημιουργεί τελώνια, ιδιότροπα στοιχειά, ιδιόρρυθμα πνεύματα, τέρατα και αλλοπρόσαλλα υβριδικά όντα συνθέτοντας μια φαντασμαγορία του παραλόγου υπό τους ήχους του Brian Eno και του Peter Gabriel.

Ο εικαστικός δημιουργεί μια σειρά έργων σε καμβά, με αυστηρά περιορισμένη γκάμα έξι καθαρών χρωμάτων, τα οποία λειτουργούν σαν εικόνες-θραύσματα μιας μυθολογικής εξιστόρησης.

Πρωταγωνιστές ένας πορτοκαλί άνθρωπος-ψάρι, ένας φαντεζί γίγαντας με κράνος που έχει για λοφίο ένα ψάρι, μια αλλοπρόσαλλη μηχανή με πόδια και χειριστή, ένα ρομπότ τυλιγμένο σε γαλάζιο φωτοστέφανο, ζωόμορφα τέρατα με φωσφοριζέ, παρδαλά κοστούμια. Όλα αυτά τα όντα είναι μόνο μερικές από τις δισδιάστατες μορφές που παρελαύνουν μπροστά μας, “φιγούρες της ετερότητας…στη μεθοριακή γραμμή όπου ο νους ταλαντεύεται και οι φαντασιώσεις ανθίζουν.

Το κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης είναι της ιστορικού της τέχνης  Ματίνας Χαραλάμπη.

Ιάσων Βενετσανόπουλος, Tichu, 120x120cm

-Ιάσωνα, δύο χρόνια σχεδόν «γύριζες» τον κόσμο. Ινδονησία, Κίνα, Ισπανία. Μακρινές αποστάσεις. Πώς προέκυψε;

-Τα ταξίδια προέκυψαν από τη δίψα μου να γνωρίσω τον κόσμο και από μία εφηβική διάθεση για περιπέτεια και εξερεύνηση. Ήταν και ένας τρόπος να γνωρίσω καλύτερα τον εαυτό μου παίρνοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση από αυτό που μου ήταν οικείο, από αυτό που είχα γνωρίσει, από την οικογένειά μου.

-Πώς τα ταξίδια επηρέασαν τη δουλειά σου;

-Σε ένα πρώτο επίπεδο με επηρέασαν οι διαφορετικές εικόνες που έβλεπα. Η Ινδονησία με τα φωτεινά χρώματα του τροπικού κλίματος, η Κίνα με την λεπτότητα της παραδοσιακής της ζωγραφικής και η Ισπανία με τις άπειρες ώρες που πέρασα μέσα στο Prado.

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι που επηρεάστηκα, λιγότερο ξεκάθαροι για να περιγράψω. Ερχόμενος σε επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους, διαφορετικές νοοτροπίες, διαφορετικούς τρόπους σκέψεις έκανα και εγώ μια πρώτη εξερεύνηση στην δική μου διαφορετικότητα και ταυτόχρονα σε αυτά που ενώνουν όπως οι Μύθοι που διέπουν και τη ζωγραφική μου.

Έργο του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου

-Εκτός από τα ταξίδια, τι άλλο αποτελεί ερέθισμα για να εμπνευστείς ένα έργο;

-Ένα από τα βασικά ερεθίσματα για να ξεκινήσω ένα έργο και στην πορεία να ολοκληρώσω μία σειρά νέων έργων είναι η επαφή μου με τα διαφορετικά υλικά.

Ενώ οι θεματικές μου -παρατηρώ στα χρόνια – παραμένουν σχετικά κοινές, αυτό που με εμπνέει κάθε φορά στο να τις αναδιαπραγματευτώ είναι οι δοκιμές μου πάνω σε νέα υλικά. Ακόμα και ως αποτέλεσμα το να εμφανίσουν την προβληματική μου με ένα νέο τρόπο, μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης.

-Θα έλεγα ότι η δουλειά σου χαρακτηρίζεται από ένα εικαστικό σύμπαν συμβόλων και μορφών με φιγούρες δοσμένες με το έντονο περίγραμμά τους. Τι ενότητα έργων μας παρουσιάζεις αυτές τις μέρες στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών;

-Με αφορά ο συμβολισμός αλλά με έναν παράδοξο τρόπο. Χρησιμοποιώ τα συμβολικά σχήματα αφαιρώντας τους τον προκαθορισμένο συμβολισμό. Ως αποτέλεσμα, παράγω μία φαινομενικά συμβολική ζωγραφική που όμως το περιεχόμενο των συμβόλων το συμπληρώνει ο θεατής. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί ο καθένας μία δική του μυθική αφήγηση μέσα σε κάθε έργο.

-Τι ρόλο παίζει το χιούμορ … στους καμβάδες σου;

-Αστείο ρόλο! Το χιούμορ είναι εκεί συνήθως για να σου υποδείξει αυτό που είναι δυσκολότερο να δεις.

Ιάσων Βενετσανόπουλος, Compass,80x80cm

-Ποιο είδος μουσικής βοηθά την έμπνευσή σου;

-Η μουσική είναι βασικό κομμάτι της ζωής μου κατά συνέπεια και της ζωγραφικής μου και σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται σε ένα είδος. Μπορώ να με θυμηθώ να ζωγραφίζω με jazz, rock, POP, κλασική… ραδιόφωνο podcasts…

-Η έκθεση σου στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών ξεκίνησε προ κορωνοιού και έκλεισε απότομα λόγω της κατάστασης. Πώς ήταν η φάση του εγκλεισμού για σένα;

-Η περίοδος περιορισμού ήταν από τις δυσκολότερες περιόδους στην ζωή μου. Αυτό προέκυπτε από καθαρά πρακτικούς λόγους καθώς έχω αποκτήσει πρόσφατα οικογένεια και με παιδί και δουλειά ταυτόχρονα ήταν σχεδόν αφόρητα. Η κατάσταση δυσκόλευε περισσότερο καθώς είχα δουλειά και εγώ και η γυναίκα μου.

Παρόλα αυτά χάρηκα πολύ που πρόλαβα να κάνω τα εγκαίνια της έκθεσης μου και έτσι να μην μου μείνει αυτή η αίσθηση του ανεκπλήρωτου που θα είχα αν δεν είχα προλάβει. Επίσης μου έχει δώσει αυτήν την πολύ σπάνια ευκαιρία να βρεθώ να κάνω έκθεση για σχεδόν έξι μήνες τώρα και συνεχίζουμε…

Έργο του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου

-Μελλοντικά σχέδια;

-Η ζωγραφική συνεχίζεται, η ζωγραφική δεν σταματάει ποτέ. Ταυτόχρονα με αυτό αναπτύσσω και εξελίσσω και την παράλληλη δουλειά μου ως σύμβουλος ψυχικής υγείας και σύντομα ψυχοθεραπευτής.

Who is who

Ο Ιάσωνας Βενετσανόπουλος

Ο Ιάσονας Βενετσανόπουλος γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την σχολή καλών και εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ το 2009, με καθηγητή τον Κυριάκο Κατζουράκη. Έζησε ένα χρόνο στην Ινδονησία το 2008, όπως και ένα διάστημα στην Κίνα και στην Ισπανία προτού επιστρέψει στην Αθήνα το 2010.

Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις όπως και έχει κάνει δύο ατομικές και τώρα την τρίτη του στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.

Έργο του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου

Info έκθεσης

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Αθήνα

Από: 12/05/2020

Ώρες λειτουργίας
Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 14:30 & 18:00 – 21:00
Σάββατο 11:00 – 14:30

Είσοδος Ελεύθερη

Έργο του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου
Έργο του Ιάσωνα Βενετσανόπουλου
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

Η πολυπρισματική αισθητική του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1906. Σε νεαρή ηλικία παρουσίασε τα πρώτα έργα του και...

Αντώνης Χατζηϊωάννου: Η ζωγραφική, ως τέχνη, ανήκει σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Πρόσφατα είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε την φιλόξενη οικία της οικογένειας του γνωστού συλλέκτη Αντώνη Χατζηϊωάννου και να μιλήσουμε  για την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this