της Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage)
Είδαμε τις πιο δημοφιλείς ταινίες αυτής της εβδομάδας και μοιραζόμαστε την εμπειρία μας μαζί σας.
Karate Kid: Legends (2025)
Υπόθεση
Ο Λι αγωνίζεται να αφήσει πίσω το παρελθόν του και μια οικογενειακή τραγωδία, καθώς προσπαθεί να προσαρμοστεί στο νέο του σχολείο. Αν και δεν θέλει να παλεύει, οι μπελάδες φαίνεται να τον ακολουθούν παντού. Όταν ένας νέος φίλος χρειαστεί τη βοήθειά του, θα συμμετάσχει σε έναν διαγωνισμό καράτε, αλλά οι ικανότητές του από μόνες τους δεν αρκούν.
Η άποψή μας
Όχι κάτι ιδιαίτερο η νέα αυτή προσθήκη στο franchise του “Karate Kid”, αν εξαιρέσουμε το γεγονός πως η καταγωγή του ήρωα δεν είναι αμερικάνικη.
Ο νέος, αυτός, όμως, Κινέζος πρωταγωνιστής, ο Μπεν Γουάνγκ, δεν έχει τη γοητεία και τη ζωντάνια του Ραλφ Μάτσιο στα δύο πρώτα μέρη της σειράς, ενώ θέματα όπως η εμπειρία της μετανάστευσης – ο ίδιος έρχεται στις ΗΠΑ με τη μητέρα του -, κι ο ρατσισμός κατά των Κινέζων στις ΗΠΑ εξερευνώνται επιφανειακά, καθώς το φιλμ θέλει να είναι μια ταινία πολεμικών τεχνών χωρίς τόπο και χρόνο (άφιξης) να επηρεάζουν την πλοκή με συνακόλουθες κοινωνιολογικές παρατηρήσεις.
Οι δε σκηνές αναμέτρησης των ηρώων, παρότι ωραία χορογραφημένες, συνοδεύονται πάντα από μουσική. Πράγμα που αφαιρεί κάθε σοβαρότητα κι ένταση απ’αυτές και τις καθιστά χαλαρό, διασκεδαστικό θέαμα – κι ας είναι για τον πρωταγωνιστή αναμέτρηση με έναν πραγματικό του αντίπαλο. Μείνετε στο ζωντανά σκηνοθετημένο, όμορφο αανςξπρωτότυπο του Τζον Τζ. Άβιλντσεν…
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Vermiglio
Υπόθεση
Σε ένα ορεινό χωριό της βόρειας Ιταλίας, λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ζει μια πολυμελής οικογένεια. Οι εποχές αλλάζουν και αφήνουν τα πανέμορφα αποτυπώματά τους στη φύση, ενώ οι κάτοικοι του χωριού έχουν τις δικές τους συνήθειες και τελετουργίες.
Η άποψή μας
Η ζωή, οι σχέσεις κι η εμπειρία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στους κατοίκους του τιτλικού ιταλικού χωριού, είναι το θέμα αυτού του εξαιρετικού φιλμ, το οποίο με λεπτό σχολιασμό μέσω της σκηνοθεσίας, σκιαγραφεί μια ολόκληρη μικρή κοινωνία. Άψογες ερμηνείες, μινιμαλιστική αισθητική, πλήρης, σχεδόν, απουσία μουσικής, γιατί μάλλον η σκηνοθέτρια Μάουρα Ντελπέρο καταλαβαίνει τη δύναμη των ερμηνειών και των θεμάτων του έργου της, που δεν χρειάζονται τονισμό από κάτι πέραν της σκηνοθεσίας.
Και μαζί με όλα αυτά, η παρουσίαση συνηθισμένων (η εφηβεία, ο έρωτας…) ή λιγότερο συνηθισμένων (η παρουσία λιποτακτών) γεγονότων, με το σενάριο να λαμβάνει υπόψη, εδώ, τον χώρο και τον χρόνο (βίωσής τους), μια κλειστή, συντηρητική επαρχιακή κοινωνία της Ιταλίας λίγο πριν το τέλος του Β’Παγκοσμίου. Ένα υπέροχο κοινωνιολογικό πορτρέτο, με ιστορίες αγάπης, προσωπικές φιλοδοξίες, οικογενειακούς καβγάδες, με τη Ντελπέρο απλά να μας θυμίζει, διακριτικά, πως το πότε και πού συμβαίνουν ολ’αυτά, έχει σημασία…
Ballerina
Μια γυναίκα που μεγαλώνει ως μέλος ενός εγκληματικού συνδικάτου διαπιστώνει πως της έχουν αποκρύψει την πραγματική καταγωγή της και έτσι στρέφεται κατά πάντων μέχρι να βρει την αλήθεια.
- ΕΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 2025
- Έγχρ.
- Διάρκεια: 125′
Σκηνοθεσία: Λεν Γουάιζμαν
Με τους: Ίαν Μακ Σέιν, Άνα ντε Άρμα, Αντζέλικα Χιούστον, Κιάνου Ριβς
Στη φιλμική παράδοση των δολοφόνων “με ανάθεση”, έχουμε δει καλύτερα (“Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο”, “The killer”), στη στιλιζαρισμένη δράση επίσης (“Old boy”, η τριλογία των δολαρίων του Σέρτζιο Λεόνε), όπως και στις ιστορίες εκδίκησης (“Το κτήνος πρέπει να πεθάνει”, “Η μεγάλη κάψα”).
Δεν χρειάζεται καν ν’αναφέρουμε πως υπάρχουν απείρως καλύτερες ιστορίες για μαφίες και την είσοδο ανθρώπων σ’αυτές, με χαρακτήρες που δείχνονται ν’αλλάζουν πολύ ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους στο “έργο” της οργάνωσης – εννοώ, το αριστούργημα του Κόπολα είναι ευρέως γνωστό.
Εδώ δεν έχουμε παρά μια επιφανειακή σεναριακά, σε ελάχιστες στιγμές καλή τεχνικά ταινία, που με μια αρκετά καλή σκηνοθεσία και συγκρούσεις καλά χορογραφημένες, δε μπορεί ν’αντισταθμίσει μια αδιάφορη Άνα ντε Άρμας κι ένα σενάριο που όχι μόνο προωθεί την εκδίκηση ως μέσο απονομής της δικαιοσύνης, αλλά και δεν αναγνωρίζει πως για να σταματήσει ο φαύλος κύκλος απ’ τον οποίο δημιουργήθηκε το αίτιο αυτής, η λύση δεν είναι η σύγκρουση εγκληματικών οργανώσεων, αλλά η διάλυσή τους.
Αναμένουμε και τις δικές σας απόψεις στο instagram της Μαρίας, αλλά και του site μας https://www.instagram.com/artviews.gr/
Καλή θέαση!