Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος «Τα μυστικά των χρωμάτων»

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021 στην Chili Art Gallery.

Αυτός είναι ο τίτλος της νέας, ενδιαφέρουσας ατομικής έκθεσης του Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021 στην Chili Art Gallery.

Ο ακαδημαϊκός καθηγητής ιατρικής και εικαστικός, Κώστας Σπυρόπουλος,  εκπρόσωπος της pop art δραστηριοποιείται τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό με αρκετές ατομικές και συλλογικές εκθέσεις στο ενεργητικό του. Τα έργα του ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο από την Ιταλία και την Αυστρία έως και της ΗΠΑ, το Βέλγιο, τον Καναδά και το Αζερμπαϊτζάν. Ενώ επελέγη από την Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ιταλίας και συμπεριλήφθηκε στην έκδοση Rembrandt 2016 που έγινε με την συμπλήρωση 410 ετών από την γέννηση του Rembrandt (1606–2016) ως ένας από τους σημαντικούς εκπροσώπους της διεθνούς σύγχρονης τέχνης.

Η επιμελήτρια της έκθεσης Δρ. Μαράη Γεωργούση, Ιστορικός Τέχνης, αναφέρει για το έργο του Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου:

«Ο παράλογος κόσμος μόνο αισθητικά μπορεί να αιτιολογηθεί»

Σημειωματάρια, Άλμπερτ Καμύ

Ο Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος ένας εικαστικός με πλούσιο έργο, σταθερή παρουσία στο εξωτερικό, σε πολλές διεθνείς Biennale με βραβεύσεις και συμμετοχές σε Art Fairs, παρουσιάζει στο κοινό της Ελλάδας το έργο του σε αυτή την ατομική του έκθεση στην Chili Art Gallery. Συνεπής στις επιλογές έκφρασης που χρησιμοποιεί, συνθέτει την  μαγεία της εικόνας που μας μαγνητίζει.

Τοπία όσο και ανθρώπινες φιγούρες συνυπάρχουν παράλληλα με τον χρόνο και τον χώρο σε συνδυασμούς πρωτότυπους. Ο θεατής επικοινωνεί εύκολα, με μια αδιόρατη ένωση, με την οπτική του καλλιτέχνη, εφόσον εκείνος χρησιμοποιεί για να πλάσει τις αφηγήσεις του, συγκινησιακά φορτισμένα σύμβολα τοποθετημένα δίπλα σε αναγνωρίσιμα αντικείμενα της  pop art κουλτούρας.

Οι ορίζοντες, τα αντικείμενα, οι ανθρώπινες φιγούρες συνθέτουν ισχυρά κοινωνικά σχόλια με τρόπο υπαινικτικό αλλά έντονα άμεσο, ενώ η σειρά με την οποία έχουν όλα τοποθετηθεί στις συνθέσεις του μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμμαχος του κολορίστα ζωγράφου Σπυρόπουλου το ζωντανό χρώμα που αφενός εξυπηρετεί την αφηγηματική διαδικασία του πηγαίου αυτού καλλιτέχνη, αφετέρου με την καθαρή χρήση του διαμορφώνονται οι φόρμες και τα επίπεδα σχημάτων των εκάστοτε έργων.

Κώστας Σπυρόπουλος, η πολυχρωμία ενός δράματος, 100Χ120

 

Την ηρεμία των τοπίων του διαδέχονται η υπόνοια της φθοράς είτε της ψυχής είτε της ύλης, τα πάθη, η αδιαλλαξία της ανάγκης που ματαιώνει  την όποια σύμβαση, η επιμονή της έλλειψης βαρύτητας και ισορροπίας στον χώρο του καμβά. Η αναζήτηση με αυτούς τους όρους δεν θα μπορούσε παρά να σηματοδοτήσει την μετάθεση των ορίων του ίδιου του καλλιτέχνη  πρωταρχικά.

Οι πινελιές του σταθερές, σίγουρες, κυρίως ξεκάθαρες μετατρέπουν το υπαινικτικό, σε γήινο και οικείο. Το ευχάριστο, προφανές και σαρκαστικό στοιχείο στα έργα του μας βγάζει από την υποτιθέμενη ζώνη ασφαλείας δημιουργώντας κραδασμούς, που τροφοδοτούν εικονολογικά, εννοιολογικά και συμβολικά  οράματα κληροδότημα γνώσης και μνήμης του διαθλασμένου κόσμου.

Ο εικαστικός Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος άνθρωπος με οξύτητα μυαλού, φυσική ευγένεια, ευαισθητοποιημένος στο σύγχρονο γίγνεσθαι, με φιλοσοφικές αναζητήσεις, χρησιμοποιεί το χρώμα στα έργα του, σαν παιχνίδισμα και εξωτερίκευση αθώου παιδιού.

Έτσι συνδιαλέγεται με το κοινό και θέτει με τρόπο άμεσο και ειλικρινή τους προβληματισμούς του χωρίς να παίρνει καθαρή θέση, αφήνοντας στον δέκτη την ελευθερία να σκεφτεί αβίαστα και να αποφασίσει. Τα ετερόκλητα στοιχεία των συνθέσεών του αναδύονται από το ασταμάτητα τροφοδοτούμενο από τα διάφορα ερεθίσματα συναίσθημά του.

Κώστας Σπυρόπουλος,, έγχρωμος διαλογισμός, 50 Χ 60 εκ. ακρυλικό

Σε καλλιτεχνική του τοποθέτηση ο εικαστικός Κώστας Σπυρόπουλος γράφει για την έκθεση

« Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων»

«Κάτω από την κληματαριά ρέμβαζα ώρες ατέλειωτες προσπαθώντας με κρυφές συλλαβές την ταυτότητά μου να αρθρώσω.
Και ανάγνωση γνώριζα και γραφή και μια φωνή μου είπε εύγε πολλά θα μάθεις αν στο ασήμαντο εμβαθύνεις.

Τα σκέλη μου γυμνά στον ήλιο, μπροστά από μια θάλασσα καταγάλανη. Ένα παιδί έπαιζε, η θάλασσα ήταν ο ωκεανός του αγνώστου. Η ιστορία μεθυσμένη μου κλείνει το αριστερό μάτι. Είναι πλασμένη για την ακρίβεια των γεγονότων όπως ο Όμηρος την καθόρισε. Το ουράνιο τόξο η πηγή των χρωμάτων.

Ερημιά γύρω μου, θέλω να της δώσω το δικό μου νόημα.

Ξεδιπλώνω εικόνες χρωματιστές, χρώματα πολλά μου προκαλούν συναισθήματα, πολλά, αμέτρητα.
Αυτή είναι η ζωή.

Το άγνωστο με τα συναισθήματα στέκονται μπροστά στα μάτια μου και μου ανοίγουν ένα παράθυρο. Την αλήθεια ψάχνω. Βλέπω την αντίδραση της σχετικότητας. Ε = m • c 2 .

Δεν υπάρχει βεβαιότητα. Μπορεί να βρίσκομαι παντού, εγώ και τα σημεία. Η τύχη αποφασίζει. Τα φωτόνια μπροστά μου έχουν διαφορετική συχνότητα εκπομπής. Βλέπω πολλά χρώματα, πολλές συχνότητες, γιατί έχω όραση. Δίχως υποδοχείς δεν βλέπω τίποτε. Ο κόσμος υπάρχει, γιατί ο φλοιός του εγκεφάλου μου μπορεί να διαβάσει τον μύθο του.

Τον μύθο του κόσμου του μικρού του μεγάλου. Οι πρωτόπλαστοι άσπροι σαν το γάλα. Κοπέλες πολλές και αεροπλάνα από πάνω. Η ακοή μου, ακοή των μακρινών ανέμων.

Το παραθυρόφυλλο ανοικτό, κόρες όμορφες στην ακρογιαλιά κόρες όμορφες στο αμφιθέατρο. Έχω έρωτα για όλες.

Να’μαι εγώ λοιπόν ο πλασμένος για τις κόρες της βροχής με τις πολύχρωμες ομπρέλες και τις κόρες τις πολύχρωμες μπροστά από την γαλάζια θάλασσα του καλοκαιριού.

Οι μορφές περιμένουν το πλοίο, το ταξίδι στον Ζέφυρο, υποσχόμενο πολλά υποσχόμενο τίποτα. Τα συναισθήματα είναι χρωματιστά. Το κίτρινο, το κόκκινο, το πράσινο, το μπλε και το γαλάζιο. Ο λαιμός μου σφίγγεται. Μέσα μου ο φώσφορος, ο σίδηρος, το κάλιο, το ασβέστιο και το νάτριο, παλιά κατάλοιπα της μνήμης, βλέπουν ανθρώπους στον σταυρό μόνους με πλατιά μενεξεδένια φύλλα.
Ένα άσπρο εκκλησάκι περιτριγυρισμένο από κίτρινο φως.
Πολλοί κρατούν σημαίες και χαιρετούν χαρταετούς των παιδιών της αθωότητας.

Ο ζέφυρος μόνος και γω τα παλιά φιλιά απολαμβάνω.
Η Μοίρα των αθώων, αυτών που ψάχνουν στην άβυσσο την αλήθεια, είναι η δική μου μοίρα.
Τα χρώματα η συνεκτική ουσία των πραγμάτων.»

Κώστας Σπυρόπουλος, η πολυχρωμία της νίκης, 50 Χ 60 εκ ακρυλικό

 

Σχετικά με την  Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι. Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Ζωγραφική, γλυπτική, κολλάζ/συνθέσεις, εγκαταστάσεις/κατασκευές, χαρακτική, φωτογραφία μαζί με εφαρμογές σχεδιασμού και αισθητικής, που αφορούν σε λειτουργικά αντικείμενα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης , όπως κεραμικά, ύφασμα, κόσμημα, γυαλί, έπιπλο, παρουσιάζονται σε μηνιαία βάση με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και events. Ανακαλύψτε περισσότερα: https://chiliart.gr

Χορηγός Φωτογράφισης
Studio Kotsireas | www.studiokotsireas.gr

Κώστας Σπυρόπουλος, κόκκινο σε μπλε και άσπρο, 100 Χ 120 εκ ακρυλικό

Info

Εγκαίνια
Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Η προσέλευση του κοινού θα ξεκινήσει από τις 15:00 μέχρι και τις 21:00 φροντίζοντας έτσι για την αποφυγή συνωστισμού. Θα τηρηθούν όλα  τα μέτρα περιορισμού της διάδοσης της πανδημίας που επιβάλει η Πολιτεία. Μέσα στην αίθουσα  μπορούν να βρίσκονται μέχρι 7 επισκέπτες συγχρόνως (πέραν των συντελεστών της).

Διάρκεια έκθεσης
Έως την Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Chili Art Gallery
Δημοφώντος 13-15, Θησείο 11851, Αθήνα
210-7292564, 6936755550

ΜΕΤΡΟ M3 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ / ΗΣΑΠ ΘΗΣΕΙΟ
Τρόλεϊ Νο 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο»
Λεωφορεία ΟΑΣΑ 035, 049, 815 Στάση «Φωταέριο»
Προαστιακός Π2, Π2Α, Π3Β

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this