Site icon Artviews

«A House Is Not A Home», η Marianne Berenhaut στο Alkinois Project Space

''Poupées poubelles: La Mariée'' (1971-1980), mixed media

Το Alkinois Project Space, η Georgia René-Worms και η Alix Janta-Polczynski παρουσιάζουν την έκθεση «A House Is Not A Home», την πρώτη ατομική έκθεση της Marianne Berenhaut στην Ελλάδα.

Η Marianne Berenhaut γεννήθηκε το 1934 στο Βέλγιο. Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες και το Λονδίνο. Μέσα από ένα πολυσχιδές έργο, που εκτείνεται σε 6 δεκαετίες, η καλλιτέχνις έχει δημιουργήσει μια μοναδική οπτική γλώσσα, που πραγματεύεται θέματα όπως την νοσταλγία, το τραύμα, την απουσία και την μνήμη. Τα γλυπτά της αποτελούνται από αντικείμενα που υφίστανται στο άμεσο περιβάλλον της.

Όπως γράφει και η Nadine Plateau, σε συνομιλία με τη Marianne Berenhaut: «Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, έχει συγκεντρώσει και ισοσταθμίσει, συχνά επικίνδυνα, χρησιμοποιημένα ή ακόμη και σπασμένα αντικείμενα, τα οποία ανέκαθεν φρόντιζε, επιδιόρθωνε και αναγέννησε με σεβασμό και τρυφερότητα, ανεξάρτητα από τα υλικά που χρησιμοποίησε. Αυτό συμβαίνει καθώς, μετά από ένα σοβαρό ατύχημα που της απαγόρευσε για πάντα να χειρίζεται βαριά αντικείμενα, έπρεπε να εφεύρει έναν νέο τρόπο να κάνει γλυπτική».

Η έκθεση «A House Is Not A Home» παρουσιάζει τόσο θεμελιώδη κομμάτια, όπως τη σειρά «Poupées-Poubelles» (1971-1980) και ταυτόχρονα ιχνηλατεί το έργο της μέσα από κομμάτια της δεκαετίας του 1980-1990, συμπεριλαμβανομένης της σειράς «Vie Privée», μέχρι τα πιο πρόσφατα έργα της. Παρουσιάζοντας γλυπτά από διάφορες εποχές, με αυτή την έκθεση η Berenhaut θέλησε περισσότερο να προσφέρει μια εναλλακτική ίδωση, παρά μια απλή αναδρομική έκθεση.

Marianne Berenhaut, ”Le Gris et son ombre” (2018), ρed cotton carpet and grey cotton nylon piece, 5x80x175 cm

Who is Who

Marianne Berenhaut

H Marianne Berenhaut, αφού αποφοίτησε από την Académie du Midi και το Atelier de Moeschal τη δεκαετία του 1960, πραγματοποίησε μια σειρά από ατομικές εκθέσεις σε διαφορετικούς χώρους τέχνης και ιδρύματα, όπως τα: La Maison des Femmes (Βρυξέλλες), Island (Βρυξέλλες), το Βελγικό Εβραϊκό Μουσείο (Βρυξέλλες), το MAC’s Grand Hornu (Βέλγιο), καθώς και την γκαλερί Isy Brachot (Βρυξέλλες) και την γκαλερί Nadja Vilenne (Λιέγη). Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένων των Maison Grégoire (Βρυξέλλες), Gladstone Gallery (Βρυξέλλες), Bureau des réalités (Βρυξέλλες) και Carl Freedman Gallery (Margate, Ηνωμένο Βασίλειο). Το 2020, πραγματοποίησε μια ατομική έκθεση στο M HKA (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας) και μια αναδρομική στο CIAP (Γκενκ), το 2021. Τα έργα της αποτελούν μέρος πολλών συλλογών, συμπεριλαμβανομένων των MUHKA και το Μουσείο Ίξελς, στο Βέλγιο.

Marianne Berenhaut, ”Un pas puis l’autre” (2023), baby’s socks, metal wire, 23×15 cm

Alkinois Project Space

Το Alkinois Project Space είναι ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός χώρος (AMKE) που βρίσκεται σε ένα πρώην εργοστάσιο επίπλων στο κέντρο της Αθήνας. Λειτουργεί από το 2018 με ένα εκλεκτικό πρόγραμμα εκθέσεων, διαμονών, συναυλιών και φιλανθρωπικών εκδηλώσεων. Ο χώρος περιλαμβάνει έναν μεγάλο εκθεσιακό χώρο και έναν χώρο διαμονής που περιλαμβάνει διαμονή και στούντιο. Στόχος του Alkinois είναι να δημιουργήσει μια ακμάζουσα πλατφόρμα για τις τέχνες και τη δημιουργικότητα, προσφέροντας ένα ανανεωτικό πρόγραμμα που επιμελείται η εσωτερική ομάδα και οι προσκεκλημένοι επιμελητές από την τοπική και διεθνή καλλιτεχνική σκηνή, που συνεργάζονται με διάφορους ανερχόμενους και καταξιωμένους καλλιτέχνες από την αθηναϊκή σκηνή ή το εξωτερικό.

Georgia René-Worms

Η επιμελήτρια Georgia René-Worms γεννήθηκε το 1988 στο Παρίσι της Γαλλίας. Το έργο της συγγραφέα και επιμελήτριας, Georgia René-Worms, περιστρέφεται γύρω από εμπειρίες όπου η οικειότητα, η ζωή και η τέχνη συνυπάρχουν. Ερευνά καλλιτεχνικές μορφές που κυμαίνονται από την έρευνα μέχρι τη συγγραφή, από την εγκατάσταση μέχρι την επιμέλεια εκθέσεων. Οι εκθέσεις και τα κείμενά της χτίζονται πάνω σε ντοκιμαντερίστικα υπόβαθρα, ιστορικά και ανθρωπολογικά, ενσωματώνοντας έναν πειραματικό, μη-μυθοπλαστικό, αφηγηματικό άξονα. Για την ίδια, το ζήτημα της έκθεσης συναισθηματικών εμπειριών και της διάδοσης της γνώσης που αυτές παράγουν, αποτελεί μόνιμο μέλημα.

Από το 2020, αντλώντας από την προσωπική της εμπειρία, διερευνά τη δυνατότητα δημιουργίας ενός corpus, διακριτού από την επιστημονική βιβλιογραφία, για την προσέγγιση της ιστορίας των άρρωστων σωμάτων και της οικολογίας της ζωής τους σε μια χειραφετητική χειρονομία. Έχει διαμείνει στο CIAP Vassivière, στη Via Farini στο Μιλάνο, στο Κέντρο Τέχνης του Parc Saint Léger και στη Villa Champollion στο Κάιρο. Η έρευνά της έχει υποστηριχθεί από το DRAC PACA, το Ίδρυμα Nuovi Mecenati και το Institut Français d’Égypte, το 2019, για τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος βασισμένου στην ιστορία της φεμινίστριας μαρξίστριας ζωγράφου Inji Efflatoun (1924-1989). Το 2021, έλαβε επιχορήγηση για τη συγγραφή και δημοσίευση κριτικού δοκιμίου από το INHA και το Γαλλικό Ινστιτούτο για το έργο της σχετικά με τον Βραζιλιάνο καλλιτέχνη José Léonilson.

Η έρευνά της για την ασθένεια και την τέχνη αναπτύχθηκε μέσω της επιχορήγησης της AIC Île-de-France 2022 και της επιχορήγησης για την επιμέλεια της έκθεσης Mécènes du Sud το 2023, καθώς και της εκδοτικής υποστήριξης του CNAP το 2024 για το ίδιο έργο. Διεξήγαγε έρευνα για την Βρετανίδα καλλιτέχνιδα Jo Spence και έλαβε την επιμελητική επιχορήγηση Fluxus από το Γαλλικό Ινστιτούτο του Ηνωμένου Βασιλείου για το έργο αυτό. Το 2024, παρουσίασε στον χώρο της Terzo Fronte το φιλοξενούμενο έργο «Administrations of Relationships», στην έκθεση Art-o-rama.

Αυτή τη στιγμή εργάζεται επάνω στο βιβλίο «Nos Corps Anarchiques» και προετοιμάζει την πρώτη έκθεση της Βρετανίδας καλλιτέχνιδας Jo Spence στη Γαλλία, για τον χειμώνα του 2025.

Marianne Berenhaut, ”Allons danser” (2018), metal structure, shoe rack, a pair of sequined shoes, 40x70x100 cm

Info

Διάρκεια έκθεσης A House Is Not A Home
Έως Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024

Ωράριο λειτουργίας
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 17:00 – 20:00
Σάββατο 13:00 – 16:00

Alkinois Project Space
Αλκινόης 6, Αθήνα 118 52

Exit mobile version