“Μια μέρα, σήμερα”: ‘Ιδια με όλες τις άλλες;

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Μια μέρα. Σήμερα” της ομάδας Περιοδικός θίασος, σε σκηνοθεσία Χάρη Μπόσινα στο Faust. Πρόκειται για μια παράσταση που διαδραματίζεται στην Ελλάδα του σήμερα, η οποία με χιούμορ παρουσιάζει καθημερινές καταστάσεις ανθρώπων της εποχής μας.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Αν κάποιος μας ρωτούσε ποια είναι τα πλήγματα της σημερινής κοινωνίας, δεν θα γινόταν να μην αναφερθούμε στην ανεργία, στην αποξένωση των ανθρώπων, στην αλόγιστη χρήση των νέων τεχνολογιών, στην εργασιακή εκμετάλλευση, στην εικονική διαδικτυακή επικοινωνία, στη μετανάστευση των νέων στο εξωτερικό προς αναζήτηση εργασίας…

Όλα αυτά τα θέματα έρχονται να ξεδιπλωθούν μπροστά μας μέσω των παράλληλων ιστοριών πέντε ανθρώπων, οι οποίες εξελίσσονται με φόντο ένα πολύβουο αστικό τοπίο και δημιουργούν μια ξεκούρδιστη ορχήστρα από κόρνες, φωνές και εκκωφαντικές σιωπές.

Ένας άστεγος προσπαθεί να εξασφαλίσει την καθημερινή του τροφή και να επιβιώσει. Για ποιό λόγο όμως δεν ζητάει βοήθεια από τις αρχές κοινωνικής πρόνοιας;

Μια νεαρή πτυχιούχος με όλα τα απαραίτητα προσόντα για εύρεση εργασίας, ξεγελά την πλήξη της μέσω διαδικτυακών μαθημάτων χορού, επικοινωνεί μέσω ίντερνετ και τρέφεται με πρόχειρο έτοιμο φαγητό. Για ποιό λόγο δεν βρίσκει μια εργασία, δεν βγαίνει από το σπίτι της και δεν προσπαθεί να ξεφύγει από τη μοναξιά της;

Ένας άνεργος νέος προσπαθεί να βιοποριστεί μέσω επιδομάτων ανεργίας, ζει με τη μητέρα του, περιμένει από τους κρατικούς μηχανισμούς να του βρουν εργασία κι όσα λεφτά εξασφαλίζει ως χαρτζιλίκι από το σπίτι, τα επενδύει σε τυχερά παίγνια. Για ποιο λόγο δεν προσπαθεί να βρει μία οποιαδήποτε εργασία, να ανεξαρτητοποιηθεί και να πάρει τη ζωή στα χέρια του;

 Μια νεαρή κοπέλα εργάζεται ως πωλήτρια σε κατάστημα γυναικείας ένδυσης, ζει μόνη της, μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς κι ο αγαπημένος της έχει φύγει στο εξωτερικό. Ενώ δεν είναι ικανοποιημένη από τις συνθήκες εργασίας της και τους ρυθμούς της ζωής της εν γένη, για ποιο λόγο δεν αποφασίζει να αναζητήσει την τύχη της στο εξωτερικό;

Μια νεαρή εισοδηματίας, υπερκαταναλωτική, ενδιαφέρεται υπέρμετρα για την απόκτηση φήμης μέσω των κοινωνικών δικτύων και χάνει το νόημα της πραγματικής επικοινωνίας με τους ανθρώπους γύρω της. Για ποιο λόγο δεν αναζητά την πραγματική αγάπη και την ανθρώπινη επικοινωνία στον πραγματικό κόσμο;

Αφανής ήρωας ένας ηλικιωμένος κύριος, ο οποίος ζει μόνος του με μοναδική συντροφιά την τηλεόραση.

Πως θα ήταν η καθημερινή ζωή όλων αυτών των ανθρώπων εάν μία ημέρα δεν υπήρχε ρεύμα; Εάν δεν υπήρχε το ίντερνετ;

Μερικά μόνο από τα ερωτήματα τα οποία θα μας απασχολήσουν μετά το πέρας της παράστασης. Ιστορίες καθημερινών ανθρώπων σαν κι εμένα, σαν κι εσένα, σαν εμάς…

Η ομάδα Περιοδικός Θίασος, που αποτελείται από τους Νικολίνα Καραθύμιου, Τατιάνα Μελίδου, Γιώργο Στεφανίδη, Γιώτα Τσιότσκα και Ντίνο Φλώρο, με επαγγελματισμό, εκφραστικότητα, άψογη κινησιολογία και συγχρονισμό κινήσεων, μέσω καθαρού λόγου κι άρθρωσης, υποδύονται θαυμάσια τόσο τους κύριους ρόλους που έχουν αναλάβει, όσο και τους δευτερεύοντες βοηθητικούς.

Το δε κείμενο που έχουν γράψει κι έχουν επεξεργαστεί δημιουργικά οι ίδιοι, αρκετά σύγχρονο, περιγραφικό, με προσωπικούς προβληματισμούς αγγίζει τον καθένα μας, δοσμένο δεξιοτεχνικά με αρκετή δόση χιούμορ.

Η σκηνοθετική επιμέλεια του Χάρη Μπόσινα, άρτια αισθητικά, με ξεκάθαρη αλληλουχία σκηνών, κρατά αμείωτη την προσοχή των θεατών έως και την τελευταία πράξη του έργου.

Το εικαστικό περιβάλλον και η επιμέλεια των κουστουμιών, τα οποία αναλαμβάνει η Μαρία Παπαδοπούλου, ευρηματικά, ευφάνταστα κι απόλυτα ταιριαστά με το κείμενο. Ειδικά οι κατασκευές όψεων πολυκατοικιών με χαρτόκουτα, οι οποίες ανοίγουν και ξεδιπλώνεται ο προσωπικός χώρος κάθε ήρωα, ιδιαίτερα ευρηματική ιδέα, η οποία προσθέτει ταυτόχρονα κίνηση στην παράσταση.

Επίσης, ευρηματική θεωρούμε την κάλυψη των προσώπων των δευτερευόντων χαρακτήρων κάθε σκηνής με μια χάρτινη μάσκα, η όψη της οποίας παραπέμπει σε κάμερα, προσθέτοντας ένα αλληγορικό μήνυμα αναφορικά με τον όρο “άνθρωποι μηχανές”, η συμπεριφορά των οποίων υποστηρίζει άψογα τον όρο αυτό.

Τα κουστούμια, σημερινά ρούχα, ταιριάζουν απόλυτα στη σημερινή εποχή την οποία περιγράφει το έργο.

Συνολικά πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παραγωγή, άρτια αισθητικά, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες, που σίγουρα δεν θα αφήσει κανέναν από εμάς να φύγει μετά το πέρας αυτής χωρίς προσωπικούς προβληματισμούς.

Ιδανική παράσταση για κάθε ηλικία.

Αν αφήσουμε τη ρουτίνα να εισβάλει στη ζωή μας, η μέρα σήμερα θα είναι ίδια με τη μέρα του αύριο και με τη μέρα του χθες…

info παράστασης

Διάρκεια παράστασης: 90′ χωρίς διάλειμμα
Παραστάσεις: Κυριακή 18:00 έως 3 Φεβρουαρίου 2019
Γενική είσόδος:
 12 ευρω
Φοιτητικό, Άνω των 65, Αμέα, Γκουπ 8 ατόμων και άνω: 8 ευρώ
Viva προπώληση: 10 ευρώ
Ανέργων, ατέλεια: 5 ευρώ

Πληροφορίες – Κρατήσεις:
Στο FAUST (τηλ. 210 3234095 – email: [email protected])

Share this
Tags
Zeta Tz
Zeta Tz
Η Ζέτα ασχολείται με τη μετάφραση, την αρθρογραφία και την αρχισυνταξία στο χώρο των ΜΜΕ του πολιτισμού. Έχει ασχοληθεί με την διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων που αφορούν στην κοινωνική ευθύνη. Έχει λάβει τιμητική διάκριση από το Ίδρυμα Μπότση για δημοσιογραφική της δραστηριότητα στα θέματα πολιτισμού. Στο artviews.gr είναι υπεύθυνη της συντακτικής ομάδας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this