Neo Tropical, Ο Γιάννης Παπαδόπουλος στην Kalfayan Galleries

Η έκθεση διαρκεί έως τις 15 Φεβρουαρίου 2025.

Οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν την ατομική έκθεση του εικαστικού Γιάννη Παπαδόπουλου με τον τίτλο ’Neo Tropical’.  Η έκθεση διαρκεί έως τις 15 Φεβρουαρίου 2025.

Στην έκθεση του Γιάννη Παπαδόπουλου με τον τίτλο Neo Tropical η φύση καταλαμβάνει τον χώρο της γκαλερί Kalfayan δημιουργώντας ένα μετα-τοπίο.

Σε συνέχεια της έρευνας του καλλιτέχνη σχετικά με τον συγκερασμό τέχνης και οικοσυνείδησης («Το βιβλίο των λίθων», Kalfayan Galleries 2019, «_Elos», WIELSMuseum, Βρυξέλλες, 2020 (residency) 2022 (έκθεση), «Άνθρωποι που κατάγονται από δένδρα και ζαρκάδια», 8η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης 2023), η νέα σειρά έργων ‘Neo Tropical’ μετακινείται γύρω από μία εικονογραφία σχετική με τη βαλτώδη βλάστηση. Η σειρά αυτή μεταφέρει στον καμβά το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη για το κοινωνικό-πολιτισμικό ‘αποτύπωμα’ της φύσης μέσα από τη γλώσσα των γραφικών τεχνών.

Για τον Παπαδόπουλο, η εικαστική πρακτική είναι μέρος ενός προσωπικού οικοσυστήματος(διαμονή στην επαρχία, φροντίδα ενός αγρού, διδασκαλία στην Αρχιτεκτονική). Στα έργα του καθρευτίζεται η συνεχής έγνοια του για τη φύση, την άγρια βαλτώδη βλάστηση, την ύπαιθρο. Τη βασική αναφορά της ‘πράσινης’ εικαστικής πρακτικής του την αντλεί από τον χαμηλό ορίζοντα της Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή από την Αχαΐα και την Αιτωλοακαρνανία.

Στην έκθεση στην γκαλερί Kalfayan o Παπαδόπουλος αναδεικνύει και σχολιάζει την ανθρώπινη επεμβατικότητα σε μέρη όπου η φύση παραμένει ακόμα άγρια και εύθραυστη. Η γλώσσα των έργων ως προς τη σύνθεση και τη χρωματική κλίμακα είναι συνδεδεμένη με την παράδοση των πρώιμων γραφικών τεχνών –σαν ξυλογραφίες μεγάλων διαστάσεων.

Με σκληρά περιγράμματα και χρωματική λιτότητα, που παραπέμπει σε μελάνια παρά σε χρώματα, τα έργα του Παπαδόπουλου συγκροτούν ένα καθαρά προσωπικό εικαστικό ιδίωμα που διακρίνεται για τον συγκερασμό χαρακτικής και ζωγραφικής. Ταυτόχρονα επίμονες συστάδες από καλάμια διεισδύουν στο χώρο της γκαλερί, υπενθυμίζοντας την αντίσταση της φύσης σε έργα υποδομής και αξιοποίησης, και δημιουργώντας ένα μετα-τοπίο για το οποίο δεν είμαστε σίγουροι αν είναι ένα δειλινό ή τα χρώματα μίας μεγάλης έκρηξης.

Neo Tropical
Γιάννης Παπαδόπουλος, Framed Orange, 2024, oil on canvas, 110 x 150 cm

Who is Who

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος (Πάτρα, 1975) ζει και εργάζεται στην Πάτρα και την Αμβέρσα. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών, εικαστικά στην ΑΣΚΤ με μεταπτυχιακό στο MFA AKV St. Joost, Ολλανδία. Έχει βραβευτεί με το έπαθλο Βασίλης Βαλαμπούς από το Ίδρυμα Γιάννη και Ζωής Σπυροπούλου(2010), ήταν υποψήφιος για το Βραβείο ΔΕΣΤΕ(2015) και η δουλειά του έχει υποστηριχθεί από το Φλαμανδικό Υπουργείο Πολιτισμού (2014, 2015-16, 2019) και το ΥΠΠΟ( 2020).

Το 2018 και το 2020 συμμετείχε στο πρόγραμμα residencies του WIELS, Βρυξέλλες. Επιλεγμένες εκθέσεις: Μπιενάλε Θεσσαλονίκη (2023), “_Elos”, WIELS, Βυξέλλες (2022), “The book of stones”, Kalfayan Galleries, Αθήνα (2019),  «Αποσυσκευάζω τη βιβλιοθήκη μου», ΕΜΣΤ (2018), “Billboard project 2016”, Antwerp, DESTE Prize, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2015). Από το 2016 διδάσκει εικαστικά στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, είναι επιμελητής των εκδόσεων ΟΜΠΛΟΣ και συνεπιμελητής του περιοδικού «απορρώξ».

Neo Tropical
Γιάννης Παπαδόπουλος, Negative L, 2024, oil on canvas, 110 x 150 cm

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025

Ωράριο λειτουργίας
Δευτέρα 11.00-15.00
Τρίτη – Παρασκευή 11.00 – 19.00
Σάββατο 11.00 – 15.00

Kalfayan Galleries
Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθηνά Χατζή: H ζωγραφική μου είναι το γεφύρωμα της αναπαράστασης με την αφαίρεση με επίκεντρο τη φόρμα ανταποκρίνεται στο εξπρεσιονιστικό ιδίωμα

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Η Αθηνά Χατζή είναι μια καλλιτέχνιδα με μοναδική οπτική και διαδρομή που συνδυάζει την τέχνη με το design. Σπούδασε design στο...

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τρυφώ: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

Tης Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τρυφώ ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this