Ο εμπνευσμένος δημιουργός Αιμίλιος Κ .Παπαευαγγελίου Α.Κ.Π παρουσιάζει την ατομική έκθεση του με τίτλο “Γραμμές” και υπότιτλο ..ένα αποτύπωμα του μέλλοντος… στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Αταλάντης του Δήμου Λοκρών από τις 9 έως τις 11 Ιουνίου 2023. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν στις 9 Ιουνίου στις 21.00.
Την έκθεση θα προλογίσει την βραδιά των εγκαινίων ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει επισημάνει μεταξύ άλλων
’’Στο αφιέρωμα του καλλιτέχνη ο συνολικός περίγυρος των εμπνευσμένων συλλήψεων του κινείται στην σφαίρα της ενασχόλησης του με την σουρεαλιστική προδιάθεση της επαρκούς απόδοσης του εικονικού και του ανεικονικού. Η γραφή του συναρπάζει απερίσπαστα τον θεατή καθώς την διακρίνει η ταύτιση του απρόσωπου στοιχείου με τις εκλεπτυσμένες και τις υπέρμετρες διαστάσεις της απεικόνισης του κυβισμού.
Μέσα στον αδιάσπαστο κύκλο που δημιουργεί τονίζεται περισσότερο η έκσταση της αλληλουχίας των σχηματικών και των χρωματικών διατάξεων και αναδεικνύεται ουσιαστικά η στοχαστική εκπλήρωση της ανανέωσης των απόψεων και της ορθότητας απέναντι στην ζωτικότητα της εμφανούς εικόνας. Κυριαρχεί η λιτή οικουμενικότητα με πληρότητα στην συνειδητοποίηση που καταλήγει στην κορύφωση των αξιώσεων.
Διαισθητικά ο καλλιτέχνης φιλτράρει τα μακρογραφικά διανοητικά αποτελέσματα των συνθέσεων του. Ζυγίζει τις αναλογίες των αντιλήψεων, τις στάσεις των προοπτικών, τα χνάρια της σύζευξης και αναμφίβολα θέτει την έρευνα του για τις δρομολογημένες και ολοκληρωμένες αναδύσεις της εκποίησης. Οι αλήθειες που επισυνάπτει εκτίθενται και παρουσιάζονται στην ματιά του κοινού δοσμένες σε έναν αδιάσπαστο ιστό μαχόμενης συνεύρεσης. Οι παραπομπές του αγγίζουν επιπρόσθετα την επίκριση της λυρικής χροιάς των επιδόσεων που η επίδραση τους ενδυναμώνει συμπεριφορές κοντινές αλλά και σε απόσταση.
Η ευθύτατα διευρυμένη επεξεργασία του με ακριβοδίκαιη χροιά αγγίζει την απλότητα που επιφέρει το αρχετυπικό μεγαλείο. Οι σχηματικές θέσεις του υποβάλουν ενορχηστρώσεις πέρα από την ανθρωποκεντρική υπόσταση και την κάθε προσωπική περιπέτεια. Ωστόσο οι εκλάμψεις που ενυπάρχουν έχουν σχέση με τα ανθρώπινα δεδομένα και πεπραγμένα. Φέρνουν σε πρώτο πλάνο διακυμάνσεις από ένα πλαίσιο με ευθύβολες και αναμενόμενες ανατροπές.
Παρατηρώντας τα εμβληματικά περιβλήματα των απόψεων του Αιμίλιου Παπαευαγγελίου ανακαλύπτουμε την συνεργασία που ενυπάρχει με την σύλληψη της αμφισημίας. Η θεματική του με πρωτοτυπία και αισθαντική ευρηματικότητα, κινείται σε μια ευρεία γκάμα λύσης των ζητήσεων, των φιλοσοφημένων περιστατικών, και των πεπραγμένων επί παντός επιστητού. Στα επιτεύγματα του κυριαρχεί το αίσθημα, η αναφορά, ο λόγος και η διάχυτη ευαισθησία. Ο διάλογος του χωροχρονικού και του φωτός, καθώς και η αλληλεπίδρασή τους, διατυπώνεται έμμεσα και υποδόρια ως μια συστοιχία που αποφεύγει τους στείρους ναρκισσισμούς και τους αδιεξοδικούς ιστούς του εγκεφαλισμού και του εφήμερου ενώ εκφέρει την αλήθεια με στιγμιότυπα και κραδασμούς της έμφασης.
Ο θεατής που παρακολουθεί τα εκθέματα έρχεται σε επαφή με γνωστές και κατοχυρωτές αντανακλάσεις του εαυτού του, με σκηνές τέχνης που νιώθει να παρατηρείται από τον ζωγράφο ως παρατηρών τις εκφάνσεις του. Επιπλέον καθρεπτίζεται μέσα από τις στάσεις του μεταφορικού μέσου και τις διαβάσεις που συντροφεύονται συνήθεις πληθυντικές υφές και χροιές ,από τους εσωτερικούς μονολόγους, τα σιωπηρά αινίγματα τους κρυμμένους θησαυρούς και τις μικτές αναδρομές, τις ανάμεικτες προσδοκίες και τις σύντομες ανάπαυλες.
Πρόκεται για την ατμοσφαιρική ιδιοσυστασία μιας ελεγειακής ζωογόνας προοπτικής, που αλληγορικά συναλλάσεται σε υπέροχες ενότητες ανάμεσα στις απουσίες και στο παρόν, ανάμεσα στην ροή των γεγονότων και στους συρμούς των παραλειπομένων, στις διαδρομές της πολυκύμαντης μνήμης που φωλιάζει και αχνοφαίνεται σε κάποια κατάλοιπα αλλοτινών εποχών κυρίως όμως στα όνειρα του διαβάτη και του αναχωρητή. Ο δημιουργός ενώνει ορίζοντες σε ένα οικείο εκλεκτικό σκηνικό διάβασης. Η περιπλάνηση του μετεωρίζει την απόρροια του υποσυνείδητου. Μνημειακά οι αρχικές προθέσεις του αποτελούν μια εμπεριστατωμένη και ευπρόσδεκτη αναφορά στην εικαστική πράξη. ”