Το Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών της Σχολής Fine and Performing Arts, Frances Rich του Deree –Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, παρουσιάζει την έκθεση των Senior students του 2022 στη γκαλερί και βιβλιοθήκη ACG, Exhibition Fragile – Handle with Care.
Οι μαθητές που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών έχουν περάσει ένα πλήρες ακαδημαϊκό έτος για να ερευνήσουν και να υλοποιήσουν ένα έργο που σχετίζεται με τα συγκεκριμένα ενδιαφέροντά τους ως ανερχόμενοι εικαστικοί καλλιτέχνες. Οι τελειόφοιτοι Αλεξία Σίλια Πεζα, Πέτρος Τατσιόπουλος και Νόρη Τσουλούχα συνοδεύονται από τη Μαρία Ε Άλεν και τον Αλέξανδρο Ροκαδάκη, οι οποίοι αποφοίτησαν αμφότεροι κατά τη διάρκεια της πανδημικής καραντίνας και επιτέλους μπορούν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους δια ζώσης. Ελάτε μαζί μας στα εγκαίνια για να δείτε την performance της Νόρη Τσουλούχα και να γνωρίσετε τους καλλιτέχνες.
Το Exhibition Fragile – Handle with Care παρουσιάζει έργα τέχνης διάσπαρτα αλλά και συνυφασμένα σε μια ατμόσφαιρα αρνητικού χώρου. Τα πορτρέτα ανιχνεύουν το μεταβαλλόμενο πρόσωπο του τραύματος, ένα συλλογικό τελετουργικό πραγματοποιείται μέσω της αποκοπής ενός ιστορικού κειμένου, το φως ζωντανεύει μπλεγμένα σώματα που γίνονται ορατά μέσω της απουσίας, εγκαταλελειμμένα skateboards από μάρμαρο θυμίζουν τον τραυματισμό και οι ηχητικές πράξεις διαχωρίζονται από τις ακουστικές και πάντα υποκειμενικές συνέπειές τους. Δύο χρόνια πανδημίας, με το μέλλον τους πλαισιωμένο από παγκόσμιες αβεβαιότητες, οι μαθητές, με θάρρος και διορατικότητα, δηλώνουν τόσο το πλήγμα όσο και την επιθυμία. Το έργο τους είναι ένα κάλεσμα για προσοχή.
Σχετικά με τα έργα
Το έργο της Maria E Allen Lack έλλειψις II αποτελείται από μια σειρά από στένσιλ που εξερευνούν τον εαυτό, την οικειότητα και την προσκόλληση όπως εκδηλώνονται μέσα από το σώμα. Ο τίτλος εκφράζει τόσο το περιεχόμενο όσο και τη μορφή. Το έργο πληροφορείται από μια θεωρητική εξερεύνηση της αναπαράστασης των σωμάτων στη δυτική ιστορία της τέχνης και πώς αυτή επηρεάζεται από τις κοινωνικές αντιλήψεις γύρω από το φύλο. Το έργο πραγματεύεται την έλλειψη αναπαραστάσεων του σώματος από τη σκοπιά των γυναικών. Η Lack έλλειψις αναφέρεται επίσης στη δημιουργική διαδικασία του έργου, η οποία περιλαμβάνει το κόψιμο και την αφαίρεση, προκειμένου να περάσει το φως. Το έργο ζωντανεύει με το φως του ήλιου.
Στα Emotional Currents της Alexia Celia Peza, η καλλιτέχνης εργάζεται μέσα από μια συναισθηματική αφήγηση μέσα από την πρακτική της ζωγραφικής. Εναλλασσόμενη μεταξύ ρεαλισμού και αφαίρεσης, η καλλιτέχνης αναδιαμορφώνει τα πορτρέτα για να απεικονίσει τις καθημερινές διαθέσεις. Περπατώντας ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, ανάμεσα στις αναμνήσεις μιας εποχής πριν από την απώλεια και την ζωή που επηρεάστηκε για πάντα έκτοτε, η καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τη διαίσθηση και τη φαντασία ως εργαλεία για την αυτοανακάλυψη και τη θεραπεία.
Το έργο του Αλέξανδρου Ροκαδάκη, Distorted Memories, αποτελείται από τραυματικά αντικείμενα. Μαρμάρινα skateboards και εξαρτήματα από ένα αποδομημένο skatepark παραπέμπουν σε κάτι μνημειώδες. Τα χρησιμοποιημένα και κατεστραμμένα skateboard δημιουργούν μια μορφή ιστορίας. Μη λειτουργικά πλέον, σε κατάσταση σήψης, επιβιώνουν ως αλλοιωμένες αναμνήσεις. Αυτή η σειρά αντικειμένων έχει τραυματιστεί από την προηγούμενη λειτουργία τους. Μια σουρεαλιστική σύνθεση για την έννοια της καταστροφής και της μνήμης.
Το έργο Stem του Πέτρου Τατσιόπουλου είναι μια εγκατάσταση ήχου, χώρου, χρόνου και γλυπτών ηχείων. Είναι μια αφηρημένη εγκατάσταση για τις καταβολές που δεν μπορούν να ιδιοποιηθούν: ταλαντώσεις, κύματα και φάσματα σε μια ατελείωτη, στοχαστική, προσθετική σύνθεση. Ο καθηλωτικός ήχος συνδυάζεται με το οπτικό στοιχείο του συστήματος αναπαραγωγής του σε κατάσταση αποσύνθεσης. Οι θεατές είναι υπεύθυνοι για την παρουσία του ήχου.
Η Νόρη Τσουλούχα δημιουργεί ένα διαμεσολαβημένο, διαχωρικό περιβάλλον στο οποίο επεξεργάζεται το παρελθόν και προσκαλούν το κοινό να συμμετάσχει. Ένα παλιό βιβλίο ιστορίας, που αντιπροσωπεύει την παλιά αγωνία, καταστρέφεται για να δώσει μορφή σε ένα συμβολικό τελετουργικό. Το κοινό και η ερμηνεύτρια συνδημιουργούν και διευκολύνουν τη μετατροπή του τραύματος σε ένα μικρό σωρό στάχτης.