Ομαδική έκθεση στην The Blender Gallery

Η έκθεση Post.Rethink the future θα διαρκέσει έως το Σάββατο 30 Απριλίου 2022.

Η The Blender Gallery έχει τη χαρά να παρουσιάζει σε συνδιοργάνωση με την Ελληνική Κοινότητα Σικελίας Τρινακρία του Παλέρμο την ομαδική έκθεση “POST. Rethink The Future”. Η έκθεση σε επιμέλεια του Francesco Piazza, με τον συντονισμό του Βασίλη Καραμπάτσα, υλοποιείται με την πολύτιμη υποστήριξη της Ιταλικής Πρεσβείας Αθηνών, του Tempo Forte και του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών.

Συμμετέχοντες εικαστικοί

Valentina Biasetti, Demetrio Di Grado, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Κωνσταντίνος Πάτσιος

Francesco Piazza, επιμελητής

Ο όρος Post (Μετά) συνήθως προσδιορίζει μια χρονική θέση, αλλά είναι και ένας τρόπος του λέγειν που έχει πλέον εισέλθει στην κοινή γλώσσα. Είναι η «δημοσίευση» της ύπαρξής μας μια στιγμή μετά, αφού την έχουμε βιώσει. Γιατί κάθε φορά που περιγράφουμε την πραγματικότητα, αυτή έχει ήδη περάσει και τελικά, το «Μετά» αναφέρεται σε αυτό που έχει ήδη τελειώσει και προσχηματίζει την πιθανότητα ύπαρξης ενός «νέου» άλλου που δεν μπορούμε να φανταστούμε.

Η κοινωνία μας από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 έχει βρεθεί αντιμέτωπη με την έννοια του μετα κάτι (μετα-βιομηχανικό, μετα-αποικιακό, μετα-δομικό, μετα-ιδεολογικό, μετα-ανθρώπινο κ.ο.κ.), αλλά με μια πιο προσεκτική εξέταση, σε αυτή την εμμονή για το «μετά» μπορούμε να δούμε τόσο τα σημάδια μιας γλωσσικής αδυναμίας -στη δυσκολία προσδιορισμού νεοσύστατων ιδεολογιών και πολιτιστικών κινημάτων- όσο και σε μια προσπάθεια κυριαρχίας στην κοινωνία: επειδή αυτό το πρόθεμα, φαινομενικώς αβλαβές, μας επιτρέπει να υπερυψωθούμε πάνω από το χρόνο και να παρατηρήσουμε από ψηλά ένα ερειπωμένο τοπίο.

Αυτό επιτρέπει στον άνθρωπο να αυταπατάται ότι μπορεί να ξαναεφεύρει το μέλλον του, χειραγωγώντας ακόμη και την αλήθεια, χτίζοντας μια φανταστική και αναληθή αφήγηση του κόσμου που έρχεται, ανοιχτή στα όνειρα και την ουτοπία, συνδεδεμένη με ορισμένες πτυχές της ύπαρξής μας που έχουν αλλάξει για πάντα. Η τέχνη, όπως ισχυριζόταν ο Πλάτωνας, ως «χειραγωγός της αλήθειας», μπορεί σίγουρα να συμβάλει στην οικοδόμηση αυτής της αφήγησης. Όλα όσα έρχονται μετά, δηλαδή η αναπαράσταση της πραγματικότητας είναι η ίδια, μίμηση. Το μετά είναι, δυστυχώς, η απώλεια της αθωότητας!

Demetrio Di Grado, 21cm x 29.7cm, Analogue collage

Είναι η συνειδητοποίηση ότι το αύριο πιθανότατα δεν θα είναι όπως το φανταζόμαστε ή όπως το επιθυμούμε. Τα έργα των τεσσάρων προσκεκλημένων καλλιτεχνών εκφράζουν έναν κριτικό προβληματισμό για το σύγχρονο: ποιοι είμαστε και ποιοι θα είμαστε. Το κολάζ, για την ακραία συνθετική ολκιμότητά του, μαζί με την εικονογραφική έρευνα και τη χρήση της μεταφοράς ως επικοινωνιακό και αντανακλαστικό εργαλείο, επέτρεψε στους καλλιτέχνες να εκφράσουν το όραμα τους για τον κόσμο σε διάφορα επίπεδα.

Από την πιο οικεία και οικογενειακή σφαίρα εμποτισμένη με όνειρα (Biasetti), σε μια άλλη χτισμένη μέσα από αρχιτεκτονικές που κάνουν το παράδοξο το ισχυρό τους σημείο (Di Grado), σε αυτή που περιγράφει τα υπαρξιακά στάδια του ορισμού της ταυτότητάς μας (Μαγκανιώτης), σε μια άλλη στην οποία περιγράφεται μια κοινωνία ακόμα πιο εύθραυστη από μη αναστρέψιμες διαδικασίες παγκοσμιοποίησης και μεγάλα κοινωνικοπολιτικά θέματα (Πάτσιος).

Αυτές οι τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις συγκλίνουν σε ένα Kοινό Έργο που αντιπροσωπεύει ένα ιδανικό σημείο σύνδεσης και αποτελείται από 4 κάρτες που μαζί, δίνουν ζωή σε μια ενιαία αφήγηση, συναφή με τα έργα που εκτίθενται. Σε κάθε καλλιτέχνη, με αλφαβητική σειρά, ανατέθηκε ένα γράμμα της λέξης POST. Biasetti P, Di Grado O, Μαγκανιώτης S, Πάτσιος Τ. Κάθε γράμμα είναι σημείο εκκίνησης και προβληματισμού με θέμα τη μνήμη, την παρούσα και την μελλοντική ζωή. Εναπόκειται στην ευαισθησία του καθενός από εμάς να εισάγει το Κοινό Έργο στον διανοητικό χώρο που προτιμά περισσότερο: στην αρχή της έκθεσης ως όργανο γνώσης ή κατά τη διάρκειά της ως στιγμή περισυλλογής ή στο τέλος, για να συνοψίσει το λεξιλόγιο του κάθε καλλιτέχνη κωδικοποιώντας τη σκέψη του.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, from Postcards series, 10cm x 15cm, Collage and acrylic on paper

Susanna Sylvia Schlein, Σύμβουλος Α της Ιταλικής Πρεσβείας Αθηνών και Προσωρινή Διευθύντρια του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών

Σε αυτή την περίοδο βαθιών κοινωνικών αλλαγών και ακραίας αβεβαιότητας, η συζήτηση και ο προβληματισμός για το «Μετά» είναι αναμφίβολα κάτι εξαιρετικά επίκαιρο. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών χαιρέτισε με ενθουσιασμό αυτή την πρόταση που μας οδηγεί σε ένα ταξίδι που έχει ως στόχο να μας κάνει να αναλογιστούμε το μέλλον μας, αλλά συγχρόνως και το παρελθόν μας.

Χαράλαμπος Τσολάκης, Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Σικελίας Τρινακρία

Εικοσιπέντε χρόνια μετά την ίδρυσή της, η κοινότητά μας, ξεκινά το 2022 με τη διοργάνωση της έκθεσης POST, η οποία μέσα από τη γλώσσα του κολάζ προτείνει μια προβολή στο μέλλον. Τέσσερις διαφορετικές στυλιστικές προσεγγίσεις, αξιοποιώντας τη μνήμη και το πλούσιο πολιτισμικό υπόβαθρο ανοίγουν την αυλαία τεσσάρων εξαιρετικών κόσμων.

Κωνσταντίνος Πάτσιος, The Kiss, 38cm x 30cm, Collage and ink on paper

Info

Διάρκεια έκθεσης
Έως Σάββατο 30 Απριλίου 2022

Ημέρες Λειτουργίας
Tρίτη 10:00 – 18:00
Τετάρτη – Παρασκευή 10:00 – 20:00
Σάββατο 12:00 – 16:00

THE BLENDER GALLERY
Ζησιμοπούλου 4, Γλυφάδα 16674
213 0280 597
[email protected]
www.theblendergallery.com

Για την είσοδο στο χώρο της γκαλερί την ημέρα των εγκαινίων, απαιτείται πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νανά Συγκούνα «Master στην εφηβεία»

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Πριν λίγες ημέρες, η Νανά Συγκούνα παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Master στην εφηβεία- Ένα υπέροχο...

Η εκθαμβωτική εκφραση του Μωρίς ντε Βλαμένκ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Μωρίς ντε Βλαμένκ / Maurice de Vlaminck γεννήθηκε το 1876 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν...

Η αιθέρια τέχνη του συμβολιστή Οντιλόν Ρεντόν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Οντιλόν Ρεντόν / Odilon Redon (κανονικά Μπερτράν Ρεντόν), γεννήθηκε το 1840 στο Μπορντώ της Γαλλίας, σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this