Αρχική Blog Σελίδα 473

Τ.Σ.Έλιοτ: Αυτή η αγάπη είναι σιωπηλή

T. S. Eliot in 1923, by Lady Ottoline Morrell

Ο Απρίλης είναι ο μήνας ο σκληρός, γεννώντας
Μες απ’ την πεθαμένη γη τις πασχαλιές, σμίγοντας
Θύμηση κι επιθυμία, ταράζοντας
Με τη βροχή της άνοιξης ρίζες οκνές.
Ο χειμώνας μας ζέσταινε, σκεπάζοντας
Τη γη με το χιόνι της λησμονιάς, θρέφοντας
Λίγη ζωή μ’ απόξερους βολβούς.
Το καλοκαίρι μας ξάφνισε καθώς ήρθε πάνω απ’ το Σταρνμπέργκερζε
Με μια μπόρα• σταματήσαμε στις κολόνες,
Και προχωρήσαμε στη λιακάδα, ως το Χόφγκαρτεν,
Κι ήπιαμε καφέ, και κουβεντιάσαμε καμιάν ώρα …

T. S. Eliot, Η ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ, 1922

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Η πρώτη έκδοση της Έρημης Χώρας, 1922, του T. S. Eliot έγινε στη χώρα μας τον Ιούλιο του 1936, από τις εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ.

“Είπανε εναντίον του πως αφήνει τον αναγνώστη μέσα στη στεγνή, στέρφα και άνυδρη Έρημη Χώρα, μόνο, χωρίς ελπίδα σωτηρίας. Αυτό θα ήταν αλήθεια αν ο Έλιοτ δεν είχε δημιουργήσει ποίηση. Και η ποίηση όσο απελπισμένη κι αν είναι, μας σώζει πάντα, με κάποιον τρόπο, από την ταραχή των παθών”, γράφει ο δικός μας μεγάλος ποιητής Γιώργος Σεφέρης στην εισαγωγή της έκδοσης για τον Eliot και την Έρημη Χώρα του, το ποίημα που τον έκανε παγκόσμια γνωστό και μεταφράστηκε σχεδόν σε όλες τις γλώσσες.

Στο Γιώργο Σεφέρη, ανήκει επίσης και η μετάφραση του έργου, τα σχόλια, αλλά και η επιμέλεια της έκδοσης, ένας μικρός φόρος τιμής από έναν μεγάλο ποιητή σε έναν άλλο σημαντικό ποιητή που γνώρισε, θαύμασε και μελέτησε.

Ο δρόμος για την Έρημη Χώρα του, οδηγεί στα 1922, όταν ο Eliot αποφασίζει να εκδώσει το λογοτεχνικό περιοδικό Criterion, το όνομα του οποίου προτάθηκε από την πρώτη σύζυγο του, Vivienne Haigh-Wood.

Το πρώτο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1922 σε 600 αντίτυπα και περιελάμβανε και το συγκεκριμένο ποίημα. Από τους πρώτους συνεργάτες του περιοδικού ήταν οι Luigi Pirandello, Virginia Woolf, Ezra Pound, Ε. Μ. Forster και W. Β. Yeats, ενώ έγινε το πρώτο αγγλικό περιοδικό που δημοσίευσε τους Marcel Proust, Paul Valéry και Jean Cocteau. Το τελευταίο τεύχος του Criterion κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1939.

T. S. Eliot, Virginia Woolf, Vivienne Haigh-Wood, 1932

Ο λογοτέχνης, δοκιμιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, εκδότης, αλλά και ένας από τους σημαντικότερους ποιητές του εικοστού αιώνα, o Thomas Stearns Eliot (26 Σεπτεμβρίου 1988 – 4 Ιανουαρίου 1965), γεννήθηκε στο St. Louis του Missouri και στην ηλικία των 25 χρόνων, το 1914, μετακομίζει και εγκαθίσταται στη Αγγλία, όπου πολιτογραφείται Άγγλος, το 1927, αποκηρύσσοντας την αμερικάνικη καταγωγή του.

Ο Eliot, ήταν το μικρότερο παιδί από τα έξι της οικογένειας και με αρκετή διαφορά ηλικίας από τα αδέλφια του. Ο πατέρας του ήταν επιτυχημένος επιχειρηματίας και η μητέρα του ποιήτρια και κοινωνική λειτουργός, επάγγελμα καινοτόμο για την εποχή.

Η λογοτεχνία ήρθε στη ζωή του σε μικρή ηλικία μιας και το πρόβλημα υγείας που είχε και σχετιζόταν με την ύπαρξη βουβωνοκήλης δεν του επέτρεπε να παίξει και να αθληθεί με τα άλλα παιδιά. Έτσι μεγάλωνε κοιτάζοντας τα από το παράθυρο, παρέα με τα βιβλία και τους ήρωες τους, όπως ο Tom Sawyer του Mark Twain.

Ο ίδιος έλεγε: “Είναι αυτονόητο πως το St.Louis με επηρέασε βαθιά, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο περιβάλλον. Αισθάνομαι πως υπάρχει κάτι διαφορετικό στο να περάσεις την παιδική σου ηλικία, δίπλα στο μεγάλο ποταμό. Κάτι που δεν μπορείς να το περιγράψεις σε όσους δεν το έχουν βιώσει. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που γεννήθηκα εδώ και όχι στη Βοστόνη, τη Νέα Υόρκη ή το Λονδίνο.”

T.S. Eliot’s The Cocktail Party – Casting

Ξεκινά να φοιτά στην Smith Academy, στο St.Louis, μαθαίνοντας γλώσσες, ανάμεσά τους Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά και γράφοντας τα πρώτα του ποιήματα τα οποία και καταστρέφει θεωρώντας τα απογοητευτικά. Συνεχίζει τις σπουδές του στη Milton Academy, στη Μασαχουσέτη, όπου συναντά τον Scofield Thayer, που αργότερα δημοσίευσε την Έρημη Χώρα και συνεχίζει στο Harvard σπουδάζοντας Φιλοσοφία και αποφοιτώντας νωρίτερα από τους υπόλοιπους.

Συνεχίζει τις σπουδές Φιλοσοφίας στη Σορβόννη και επιστρέφει στο Harvard για να μελετήσει Ινδική φιλοσοφία και Σανσκριτικά. Μια υποτροφία τον οδηγεί στο Marburg της Γερμανίας, αλλά αντί αυτού βρίσκεται στην Οξφόρδη εξ’αιτίας του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Συνεχίζει να γράφει ποίηση και να βαριέται αφόρητα στην Οξφόρδη, τόσο που την παραμονή της παραμονή της Πρωτοχρονιάς 1914 γράφει στον παλιό του γνώριμο από το Harvard, Αμερικανό συγγραφέα Conrad Aiken: “Μισώ τις πανεπιστημιουπόλεις και τους πανεπιστημιακούς που είναι ολόιδιοι παντού, με έγκυες συζύγους, παιδιά που βρίσκονται παντού, άπειρα βιβλία και αποκρουστικές εικόνες στους τοίχους … Η Οξφόρδη μπορεί να είναι χαριτωμένη, αλλά εμένα δεν μου αρέσει καθόλου να είμαι νεκρός”.

Η ανία της Οξφόρδης τον οδηγεί στην απόδραση προς το Λονδίνο και στη συνάντηση με τον Αμερικανό λογοτέχνη Ezra Pound, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο τόσο στο ξεκίνημα της καριέρας του σαν ποιητής, όσο και στη μετέπειτα εξέλιξή του. Η καλλιτεχνική αυτή παρέα, στην οποία συμμετείχαν και αρκετοί σύγχρονοι καλλιτέχνες, τον έκανε να περνάει σχεδόν όλο το χρόνο του στο Λονδίνο, γνωρίζοντας ενδιαφέροντες ανθρώπους και αποφασίζοντας να εγκαταλείψει την Οξφόρδη και να διδάξει Αγγλικά στο Πανεπιστήμιο του Birkbeck, στο Λονδίνο.

T. S. Elliot at Chalkboard

Αν και δεν του λείπει η γυναικεία συντροφιά, το 1915 παντρεύται την Vivienne Haigh-Wood, μετά από σύντομη γνωριμία. Έρωτας ή εμμονή με την παραμονή του στην Αγγλία? Ο γάμος όχι μόνο δεν ευδοκιμεί, αλλά λόγω της ψυχικής αστάθειας της Vivienne το ζευγάρι απομακρύνεται όλο και περισσότερο μέχρι τον αναγκαστικό εγκλεισμό εκείνης σε άσυλο, όπου παρέμεινε μέχρι το θάνατό της.

Λέγεται επίσης, πως κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας του νεόνυμφου ζευγαριού από τον Bertrand Russell υπήρξε σχέση μεταξύ της Vivienne και του Russell, πράγμα που δεν αποδείχθηκε όμως μέχρι σήμερα.

Ο Eliot συνεχίζει να διδάσκει σε αγγλικά Πανεπιστήμια και σχολεία και βρίσκεται το 1917 να εργάζεται στη Lloyds Bank στο Λονδίνο. Σε ένα ταξίδι του στο Παρίσι το 1920 με τον καλλιτέχνη Wyndham Lewis, με τον οποία διατήρησε και αργότερα μια στενή φιλία, που είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία απο τον Lewis των γνωστών πορτραίτων του (1938), γνωρίζει τον συγγραφέα James Joyce.

Η πρώτη τους συνάντηση υπήρξε επεισοδιακή και αμφισβήτησαν ό ένας τον άλλο, στη συνέχεια όμως έγιναν εγκάρδιοι φίλοι. To 1925 βρίσκεται στον εκδοτικό οίκο Faber and Faber, όπου παραμένει μέχρι το τέλος της καριέρας του δημοσιεύοντας σημαντικούς Άγγλους ποιητές, όπως οι W. H. Auden, Stephen Spender, και Ted Hughes.

T. S. Eliot, c.1938, oil on canvas by Wyndham Lewis

Ο χωρισμός με τη Vivienne έρχεται και επίσημα, όπως και η επιστροφή του για ένα σύντομο χρονικό διάστημα στην Αμερική για να διδάξει στο Harvard. Με την επάνοδό του στην Αγγλία το 1938 και ενω κυκλοφορεί δημόσια με την Mary Trevelyan μέχρι το 1957, τελικά παντρεύεται την ίδια χρονιά Esmé Valerie Fletcher, γραμματέα του στους Faber and Faber, ετών 30. Ο Eliot είχε συμπληρώσει τα 68 και η Vivienne είχε ήδη πεθάνει το 1947. Ο ίδιος πεθαίνει από εμφύσημα στο σπίτι του στο Kensington του Λονδίνου, σε ηλικία 76 ετών. Δεν απέκτησε ποτέ παιδιά με καμία από τις συζύγους του.

Η σωρός του αποτεφρώθηκε και η στάχτη του μεταφέρθηκε στην εκκλησία St Michael and All Angels, στο East Coker, το πατρογονικό χωριό στο Somerset, από όπου ξεκίνησαν οι πρόγονοί του για την Αμερική. Αυτό που θυμίζει την εκεί “παρουσία” του είναι μια πλάκα στον τοίχο με ένα στίχο από το ποίημά του “East Coker”: “In my beginning is my end. In my end is my beginning”.

T. S. Eliot and his second wife Valerie

“Η ζωή μου στην τέχνη” Θέατρο 104: ένα ερωτικό τρίγωνο, μία παράσταση και πολύ χιούμορ…

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση «Η ζωή μου στην τέχνη» στο Θέατρο 104, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά. Μια παράσταση, τρεις άνθρωποι, ένα ερωτικό τρίγωνο, όπου ο καθένας κοιτά προς… διαφορετική κατεύθυνση.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Πρόκειται για μία κωμωδία καταστάσεων του συγγραφέα Andrew Cowie, σε μετάφραση Κατερίνας Βαϊμάκη, που παρουσιάζει ουσιαστικά πως μπερδεύονται τα όρια ανάμεσα στη ζωή και την τέχνη.

Θέατρο μέσα στο θέατρο, τι συμβαίνει άραγε όταν οι ηθοποιοί αρχίζουν να ταυτίζονται με τους ρόλους τους; Μπορεί κανείς άραγε να σκηνοθετήσει την ίδια τη ζωή;

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Γκράχαμ, ένας σοβαρός νεαρός  σκηνοθέτης, βάζει τα δυνατά του για να σκηνοθετήσει την παράσταση Don Juan του Byron. Ο ρόλος του Don Juan ανατίθεται στον Στίβεν και ο ρόλος της Dona Julia στη Ρεβέκκα.  Η Dona Julia είναι παντρεμένη με τον Don Alfonso, ενώ η καρδιά της χτυπά δυνατά για τον Don Juan και οι πρόβες της παράστασης ξεκινούν υπό την καθοδήγηση του Γκράχαμ φυσικά.

Κι ενώ ο Γκράχαμ προσπαθεί  να βοηθήσει τους ηθοποιούς να κατανοήσουν καλύτερα τους χαρακτήρες που υποδύονται, μυστικά, εξομολογήσεις κι αποκαλύψεις λαμβάνουν χώρα μέσα και έξω από το θέατρο. Με αφορμή τον μικρόκοσμο του θεάτρου μπαίνουν στο μικροσκόπιο οι ανθρώπινες σχέσεις, υπό το πρίσμα της καρέκλας του ψυχολόγου: φόβοι, ελπίδες, ηθικές αρχές, ματαιοδοξία και σεξουαλικές επιθυμίες ξεδιπλώνονται επί σκηνής.

Οι καθημερινές πρόβες του έργου φέρνουν πιο κοντά τους τρεις συμμετέχοντες και αναπτύσσονται μεταξύ τους κρυφά αισθήματα… Ο Γκράχαμ ερωτεύεται τον Στίβεν, ο Στίβεν ερωτεύεται τη Ρεβέκκα, κι η Ρεβέκκα έχει την προσοχή της στραμμένη στο λάθος άντρα… Ένα ερωτικό τρίγωνο δημιουργείται όπου ο καθένας κοιτά προς διαφορετική κατεύθυνση…

Θα μπορέσουν τελικά τα τρία αυτά πρόσωπα να αφήσουν στην άκρη την προσωπική τους ζωή και να αφοσιωθούν στην τέχνη; Θα ανέβει τελικά η παράσταση παρ’ όλες τις δυσκολίες που παρουσιάζονται; Ποια είναι τα κρυφά κίνητρα του κάθε προσώπου ως προς τη συμμετοχή του στην παράσταση αυτή; Μερικές μόνο από τις ερωτήσεις που θα απαντηθούν επί σκηνής.

Η παράσταση

Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, στο ρόλο του Στίβεν, ο οποίος υποδύεται το ρόλο του Don Juan, ενσαρκώνει μοναδικά τον αφελή, ερωτευμένο νέο, ο οποίος δε διστάζει να πολιορκήσει το αντικείμενο του πόθου του, παρά τις πολλαπλές απορρίψεις. Με μοναδική εκφραστικότητα και κινησιολογία, κερδίζει τη συμπάθεια των θεατών, ενώ η παρουσία του επί σκηνής σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.

Η Φιόνα Γεωργιάδη, στο ρόλο της Ρεββέκας, η οποία υποδύεται το ρόλο της Dona Julia, τόσο κυνική, τόσο φιλόδοξη, τόσο έτοιμη για όλα προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της. Ηθικοί φραγμοί κι αξίες διαλύονται υπό την προοπτική μιας επιτυχημένης καριέρας στο χώρο του θεάτρου. Μοναδικά εκφραστική, με καθαρότητα λόγου και σωστό τονισμό των λέξεων, ερμηνεύει με επαγγελματισμό τους ρόλους που της έχουν ανατεθεί.

Ο Βαγγέλης Σαλευρής, στο ρόλο του Γκράχαμ, καταφέρνει μέσω του ταλέντου του να υποδυθεί άψογα τον νεαρό, ομοφυλόφιλο, φιλόδοξο σκηνοθέτη, ο οποίος προσπαθεί με κάθε μέσο που διαθέτει να ανεβάσει τη θεατρική του παράσταση. Με τη μοναδική εκφραστικότητά του, καταφέρνει να μας χαρίζει μοναδικές στιγμές γέλιου, ενώ δεν παύει παράλληλα να μας εκπλήσσει με τη συμπεριφορά του.

Η σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά, με τη βοήθεια της Λυδίας Τριγώνη, αισθητικά άρτια, με μια γρήγορη αλληλουχία σκηνών, καταφέρνει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Η δε χημεία των τριών ηθοποιών γίνεται αντιληπτή από το θεατή, καθώς καταφέρνουν αποτελεσματικά να επικοινωνούν μεταξύ τους επί σκηνής.

Τα δε σκηνικά, καθώς και η ενδυματολογική προσέγγιση της Σοφίας Λεγάτου, με την απλότητα τους ολοκληρώνουν αισθητικά την παράσταση. Έξι κουτιά επί σκηνής μετατρέπονται σε πολλαπλά καθημερινά αντικείμενα, από καναπέ έως παγκάκι και κρεβάτι. Τα ρούχα των ηθοποιών εναλλάσσονται ανάλογα με τις σκηνές του έργου κι ανάλογα με το ρόλο που υποδύονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν απλά καθημερινά ρούχα τα οποία έχουν συνδυαστεί έξυπνα μεταξύ τους.

 Συνολικά πρόκειται για μια άρτια θεατρική παράσταση, η οποία καταφέρνει να παρουσιάσει ολοκληρωμένους χαρακτήρες επί σκηνής και η οποία σίγουρα δεν θα αφήσει κανένα θεατή να φύγει από την αίθουσα χωρίς να έχει γελάσει.

Ιδανική παράσταση για όσους αγαπούν τις έξυπνες κωμωδίες, καθώς και για όλους τους ανθρώπους της τέχνης.

Εσείς, άραγε, έχετε ποτέ φανταστεί τη ζωή σας στην τέχνη;

Info παράστασης

Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

Τοποθεσία: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός)

Εισιτήρια: 12€ κανονικό, 8€ μειωμένο

Πληροφορίες/ Κρατήσεις: Τηλ.: 210 3455020|www.104.gr

Κυριακή Δερέμπεη: “Τα πισώπλατα μαχαιρώματα δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση”

Κυριακή Δερέμπεη - φωτο: Francesca Kal

Γράφει η Vasia Bresta

Φωτογραφική κάλυψη: Francesca Kal

Η Κυριακή Δερέμπεη, αν και 20 ετών, “υπηρετεί” το καλό ελληνικό τραγούδι έχοντας στο ενεργητικό της αρκετές συνεργασίες με κάποιους από τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες. Ο Μίμης Πλέσσας, είναι ένας από αυτούς, που εμπιστεύτηκαν την φωνή της.

Τη συναντήσαμε την Κυριακή στην Αθήνα και μιλήσαμε μαζί της για την Τέχνη, το τραγούδι και τις σημαντικές συνεργασίες της.

– Κυριακή είσαι μόλις 20 χρονών και έχεις καταφέρει να συνεργαστείς με καταξιωμένους Έλληνες καλλιτέχνες. Πώς ξεκίνησε αυτό;

Σε ηλικία πεντέμισι ετών γνώρισα το περσικό σαντούρι και κάπως έτσι ξεκίνησε η μουσική μου πορεία. Αργότερα, συμμετείχα στις εκδηλώσεις του σχολείου ερμηνεύοντας τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και αργότερα στις εκδηλώσεις της μουσικής σχολής, στην οποία φοιτούσα.

Στα 13 μου, ο Μανώλης Μητσιάς με ανεβάζει στη σκηνή και έτσι ξεκινάει το ονειρό! Η μοίρα μου έδωσε την ευκαιρία να ανταμώσω με καλλιτέχνες, οι οποίοι αποτελούσαν ινδάλματα για μένα όπως η Ελένη Βιτάλη, η Γλυκερία, ο Πασχάλης Αρβανιτίδης, ο Βασίλης Λέκκας και άλλοι.

Το 2017 συμμετείχα στην Eurovision με το τραγούδι “Κόκκινα Φεγγάρια”. Επίσης, αξέχαστη θα μου μείνει και η συμμετοχή μου στην μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο το “Ταξίδι”, στην οποία συνυπήρξα με τον Γρηγόρη Βαλτινό, τον οποίο εκτιμώ απεριόριστα.

Την ίδια χρονιά, κυκλοφόρησα το τραγούδι με τίτλο “Κάιρο” σε σύνθεση του Στέφανου Κορκολή. Το τραγούδι αυτό συνδυάζει το εθνικό στοιχείο με την σύγχρονη μουσική και τον ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη του.

Επίσης, νοιώθω πολύ τυχερή που είμαι δίπλα στο πλευρό του δασκάλου και δημιουργού, Μίμη Πλέσσα.

Κυριακή Δερέμπεη

-Τέχνη. Τι είναι για σένα;

Η τέχνη για μένα είναι τα πάντα. Τέχνη είναι να μπορώ να εκφράζομαι μέσα από την μουσική.

Νιώθω πολύ τυχερή για το αντάμωμα με τον κύριο Πλέσσα, που είναι από τους αγαπημένους μου συνθέτες

– Θεωρείς ότι ο δρόμος που διάλεξες, δηλαδή να ασχοληθείς με τη μουσική, είναι εύκολος;

Η ακεραιότητα του χαρακτήρα είναι αρετή. Πιστεύω πως πρέπει να προσπαθούμε να ξεπερνάμε τον εαυτό μας και όχι κάποιον συνάδελφο με κακία και ζήλια. Αν και τα πισώπλατα μαχαιρώματα πάντα θα υπάρχουν, δεν θέλω να το βλέπω ως τον κανόνα αλλά ως την εξαίρεση. Για αυτό πρέπει να κλείνεις τα αυτιά, να μην ακούς και να προχωράς.

Κυριακή Δερέμπεη

– Ποιους Έλληνες συνθέτες θαυμάζεις και θα ήθελες να συνεργαστείς μαζί τους;

Τα πρώτα ονόματα που μου έρχονται στο μυαλό είναι ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Σταυρος Ξαρχάκος, ο Σταμάτης Σπανουδάκης και ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Μάλιστα, ο κύριος Σπανουδάκης μου είχε δώσει δύο δικά του κομμάτια σε μικρότερη ηλικία αλλά δεν είχα τότε τα θάρρος να τα ηχογραφήσω.

Ποια στοιχεία του χαρακτήρα σου πιστεύεις ότι σε αντιπροσωπεύουν;

Η υπομονή και το πείσμα μου.

– Σε συζήτηση που είχαμε, ανέφερες ότι ετοιμάζεις μια σειρά από βιβλία κοινωνικού περιεχομένου. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτά;

Ετοιμάζω επτά βιβλία που αναφέρονται σε κοινωνικά ζητήματα όπως είναι η διεμφυλικότητα, η σεξουαλικότητα, τα άτομα με ειδικές ικανότητες, ο φυλετικός ρατσισμός, ο αλκοολισμός, το τσιγάρο, τα ναρκωτικά και το AIDS. Τα ζητήματα αυτά με βρίσκουν απόλυτα ευαισθητοποιημένη.

Σε κάθε βιβλίο, επέλεξα οι ηρωίδες του να είναι κορίτσια και έδωσα στην καθεμιά ένα ξεχωριστό όνομα εμπνευσμένο από τις επτά νότες του πενταγράμμου.

Το πρώτο μου βιβλίο εκδόθηκε όταν ήμουν 16 ετών με τίτλο “Με τα μάτια της καρδιάς από τα βάθη της ψυχής” και το δεύτερο εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2018 με τίτλο “Όταν η καρδιά συναντά το νου”. Στο βιβλίο αυτό, αναφέρομαι μέσα από ποιήματα και στοχασμούς στα γηρατειά, στην αντίθεση της χαράς με την λύπη, στον ανεκπλήρωτο έρωτα και στην επιθυμία του ανθρώπου να αγαπηθεί. Έχω επιλέξει όλα αυτά να διαδραματίζονται στην Κωσταντινούπολη και στην Σμύρνη.

– Κυκλοφόρησε το πρώτο σου single σε σύνθεση Μίμη Πλέσσα με τίτλο “Πήρες πια τα μάτια σου” από την Heaven Music. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτό.

Νιώθω πολύ χαρούμενη και πολύ τυχερή γι’ αυτό το αντάμωμα με τον κύριο Πλέσσα. Το να είναι κάποιος δίπλα σε αυτό τον άνθρωπο, είναι πολύ σημαντικό.

Σε ηλικία πεντέμισι ετών ξεκίνησα μαθήματα στο περσικό και αργότερα στο ελληνικό σαντούρι

– Ποιο είναι το αγαπημένο σου μουσικό όργανο;

Σε ηλικία πεντέμισι ετών, ξεκίνησα μαθήματα στο περσικό σαντούρι και αργότερα αναγκάστηκα να μάθω και το ελληνικό σαντούρι. Το περσικό σαντούρι είναι διατονικό, ενώ το ελληνικό σαντούρι είναι χρωματικό. Σίγουρα με το περσικό σαντούρι δεν θα μπορούσα να παίξω ευρωπαϊκή μουσική, όμως ο πρίμος ήχος του πάντα με μάγευε.

Η νέα αυτή πατέντα, μου δίνει την δυνατότητα να παίξω τραγούδια από την ευρωπαϊκή μουσική, όμως με ήχο περσικό. Το συγκεκριμένο σαντούρι για έμενα είναι ένας θησαυρός!

– Τι απεχθάνεσαι περισσότερο σε έναν άνθρωπο;

Την υποκρισία, το ψέμα και την προδοσία, αν και όλα αυτά είναι αλληλένδετα.

– Τους τελευταίους μήνες βρίσκεσαι πολύ τακτικά στην Αθήνα. Μήπως σκέφτεσαι να αφήσεις την Θεσσαλονίκη; Νιώθεις έτοιμη για μια τέτοια αλλαγή;

Η αλήθεια είναι ότι αυτό θα είναι μία μεγάλη απόφαση, διότι θα αφήσω την οικογένειά μου και την πόλη στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα. Όμως, θεωρώ ότι είναι όμορφα όπου κι αν είσαι, αρκεί να έχεις ανθρώπους να αγαπάς και να σε αγαπούν.

Σίγουρα, ο άνθρωπος κάποτε ανοίγει τα φτερά του μακριά από την αγκαλιά των γονιών του, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι χάνει την αγάπη τους και την προστασία τους.

Η απόσταση είναι χιλιομετρική και όχι συναισθηματική. Έτσι είναι η φυσική ροή των πραγμάτων. Και όπως συνηθίζω να λέω στον εαυτό μου καθημερινά “Citious, Altious, Fortious”! Δηλαδή, πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά!

*Ευχαριστούμε τo κατάστημα Perla Negra στη Θεσσαλονίκη για τα φορέματα της φωτογράφησης.

Συναυλία με τον Θάνο Ολύμπιο στην Κυψέλη

Συναυλία στην Δημοτική αγορά Κυψέλης θα δώσει ο Θάνος Ολύμπιος την Κυριακή 3 Μαρτίου και ώρα 7:00 μ.μ. με ελεύθερη είσοδο στο πλαίσιο των αποκριάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Αθηναίων. Θα ερμηνεύσει γνωστά αγαπημένα έντεχνα, latin, λαïκά τραγούδια αλλά και κομμάτια από την προσωπική του δισκογραφία παρουσιάζοντας τα τελευταία τραγούδια του Μάνου Ελευθερίου που του εμπιστεύθηκε εν ζωή ο κορυφαίος στιχουργός, αλλά και τραγούδια από τον προηγούμενο δίσκο του με καινούριες συνθέσεις που του χάρισε ο κορυφαίος συνθέτης Μίμης Πλέσσας και σε στίχους σπουδαίων στιχουργών όπως ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κ.α.

Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Ώρα Έναρξης 19:00

Δημοτική αγορά Κυψέλης (Φωκίωνος Νέγρη 42, Αθήνα)

Είσοδος ελεύθερη

«Τα Καβουράκια» στο Studio Μαυρομιχάλη

Η νέα ομάδα peach of art, αποτελούμενη από τους  αποφοίτους της δραματικής σχολής «Πράξη επτά», αφού έκλεψε τις καρδιές του κοινού και της επιτροπής στο Bob Theatre Festival 2018 κατακτώντας την 3η θέση, επιστρέφει, για 7 μοναδικές παραστάσεις, στο Studio Μαυρομιχάλη!

Αυτή την φορά προτείνοντας μια πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του έργου τους «Τα Καβουράκια», που είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη.

Το έργο πραγματεύεται την έννοια της ελευθερίας -την ύπαρξη, την ουσία και τα όριά της- μέσα στις ανθρώπινες σχέσεις και συμβάσεις. Η ιστορία διαδραματίζεται σε μία ερημική παραλία όπου μέχρι εκείνο το μεσημέρι, μία ιδιαίτερα ξεχωριστή οικογένεια έμοιαζε να ζει ήρεμα -ή μάλλον σχεδόν ήρεμα- στην καθημερινή της ρουτίνα. Σε ένα τροχόσπιτο δίπλα στη θάλασσα… μακριά από το αστικό περιβάλλον και τη σύγχρονη κοινωνία. Αλλά εκείνο το μεσημέρι, η οικογένεια περίμενε επισκέψεις…

Το κείμενο είναι εμπνευσμένο από τα περίφημα «Καβουράκια» που έγραψε ο Βασίλης Τσιτσάνης το 1955. Λέγεται ότι η ιστορία ήταν μια ιδέα της Ευτυχίας Παπαγιανοπούλου, αλλά το τραγούδι δημιουργήθηκε εξ’ ολοκλήρου από τον λαϊκό συνθέτη. Γεγονός που οδήγησε σε κόντρα τους δύο καλλιτέχνες.

Σήμερα, η ομάδα peach of art με σκηνικό μια ερημική παραλία, ζωντανεύει μια νέα εκδοχή της ιστορίας στο θέατρο της οδού Μαυρομιχάλη και υπόσχεται γέλιο αλλά και συγκίνηση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Ειρήνη Γαντερί

Ηθοποιοί: Γιάννης Βασιλώττος, Γιώργος Ημέρης, Ίρις Κατσούλα, Ανδριανή Κυλάφη, Βίνα Σέργη

Κινησιολογία-χορογραφίες : Έλιο Φοίβος Μπέικο

Κοστούμια: Ιωάννα Παπακωνσταντίνου

Σκηνικά: Ισιδώρα Αρβανίτη

Ηχητικό τοπίο: Γιώργος Παμπούκης

Φωτογραφίες: Ειρήνη Γαντερί

Παραγωγή: What if?

Επικοινωνία-Δημόσιες σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη

info παράστασης

Από τις 6 Μαρτίου & κάθε Τετάρτη στις 18:45 στο studio Μαυρομιχάλη

Διάρκεια παράστασης: 60΄                                     

Εισιτήρια: 10 ευρώ κανονικό , 8 ευρώ μειωμένο 

“ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ” στο Θέατρο Τέχνης

Η πολυαναμενόμενη μεγάλη παραγωγή του Θέατρου Τέχνης κάνει πρεμιέρα στις 21 Φεβρουαρίου  στο Υπόγειο. Το αριστούργημα του Χόρβατ παρουσιάζεται από δεκαεξαμελή θίασο και συνοδεύεται από ζωντανή μουσική  και τραγούδια. Όλα τα εισιτήρια διατίθενται σε προσφορά 10 ευρώ, μέσω www.viva.gr, έως και μια μέρα πριν την πρεμιέρα.

Τίποτε δε μας δίνει τόσο την αίσθηση του άπειρου όσο η βλακεία”: αυτή τη φράση χρησιμοποιεί ο Χόρβατ για να προλογίσει το έργο του.

Και αν ένα πράγμα χαρακτηρίζει όλους τους ήρωες του έργου είναι η βλακεία…Η βλακεία που συνοδεύει την αμορφωσιά, τη θρησκοληψία, το συντηρητισμό, την ημιμάθεια, την αδιαφορία, τον ατομικισμό και φυσικά το φασισμό στον οποίο αναπόφευκτα οδηγείται μια κοινωνία με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

Το 1931, έξι μόλις χρόνια πριν τον πρόωρο θάνατό του, ο Χόρβατ γράφει τις “Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης” προβλέποντας την άνοδο του Χίτλερ και την έλευση ενός ακόμα παγκοσμίου πολέμου. Με πολύ χιούμορ, σκληρότητα αλλά και συμπόνοια σκύβει πάνω από τους μικροαστούς ήρωές του. Αυτούς τους ήρωες που πιστεύουν στο Θεό από συνήθεια και υποστηρίζουν το ναζισμό από απάθεια και αμάθεια. Αυτούς τους ήρωες που δεν είναι ούτε “καλοί”, ούτε “κακοί”…απλώς “μικροί” και “φτηνοί”. Άρα δίχως ελπίδα, λέει ο Χόρβατ.

Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης” είναι στην πραγματικότητα ο τίτλος του ομώνυμου βαλς του Γιόχαν Στράους που επανέρχεται ως επωδός στο έργο, συνοδευόμενο από μερικά ακόμα πασίγνωστα βαλς του συνθέτη, όπως ο “Γαλάζιος Δούναβης”. Τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η υπέροχη, λαμπερή  μουσική με τους ήρωες του έργου; Καμμία! Κι όμως τη νοσταλγούν, όπως νοσταλγούν μια ‘άλλη ζωή’, ένα λαμπερό, ένδοξο παρελθόν της πόλης τους. Ένα παρελθόν που δε γνώρισαν, ούτε τους συμπεριέλαβε ποτέ…

Υπόθεση

Η νεαρή Μαριάννε θέλει να αντισταθεί στην ανοησία του κόσμου που την περιβάλλει. Προσπαθεί να ξεφύγει από το τέλμα της καθημερινότητας, διαλύει τον αρραβώνα που της έχει επιβάλει ο πατέρας της και ρισκάρει τη ζωή της ακολουθώντας ένα γοητευτικό τυχοδιώκτη που ζει από τον ιππόδρομο. Όμως, πολύ σύντομα μέσα από ένα δύσβατο οδοιπορικό και πολλές άτυχες, δραματικές περιπέτειες θα οδηγηθεί εξαντλημένη, και πάλι στην αγκαλιά του πρώην αρραβωνιαστικού της: ό,τι πεισματικά και ηρωικά προσπάθησε να αποφύγει, της απονέμεται στο τέλος ως νομοτελειακή δικαιοσύνη, ενώ γύρω της–και μέσα της- η ανοησία συνεχίζει να βασιλεύει θριαμβευτικά.

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας


Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη με τη συνεργασία του θιάσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Δραματολόγος παράστασης: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Σκηνικά: Χριστίνα Κάλμπαρη

Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Μουσική Επιμέλεια: Μαρίνα Χρονοπούλου – Μαριάννα Κάλμπαρη

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου

Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):

Νίκος Αλεξίου,  Θόδωρος Γράμψας, Δημήτρης Δεγαΐτης, Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ιωάννα Μαυρέα, Σμαράγδα Σμυρναίου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Νικόλας Χανακούλας, Νίκος Χατζόπουλος.

Στο πιάνο η Μαρίνα Χρονοπούλου

Συμμετέχουν: Μαριλένα Μόσχου και οι μαθητές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Κωνσταντίνος Καραντζής, Αλέξανδρος Σκουρλέτης, Άννα-Μαρία Παπαϊωάννου, Ματίλντα Τουμπουρού.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

info παράστασης

Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ (εκτός Τετάρτης 3 Απριλίου), Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο στις 9.15μμ, Απογευματινή: Σάββατο 6.15μμ

Τιμές εισιτηρίων:  Τετάρτη και Κυριακή: 16 κανονικό, 12 μειωμένο, 8 ανέργων, Σάββατο: 18 κανονικό, 12 μειωμένο- ανέργων, Πέμπτη και Παρασκευή γενική είσοδος 12 ευρώ (και ανέργων)

«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου στο Εθνικό Θέατρο

Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε η παράσταση «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Λουίτζι Πιραντέλλο, το Εθνικό Θέατρο ανεβάζει στις 10 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή τον «Μισάνθρωπο», ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά έργα του Μολιέρου.

Το έργο παρουσιάζεται στην εξαιρετική μετάφραση, εκ νέου επεξεργασμένη, της Χρύσας Προκοπάκη, ενώ τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς.

Ο Αλσέστ, μέλος της «καλής κοινωνίας», είναι αθεράπευτα ερωτευμένος με τη Σελιμέν. Μισεί, όμως, όλους τους άλλους, καθώς όσοι τον περιστοιχίζουν επιδίδονται ανελέητα στην κολακεία, στον κοινωνικό σχολιασμό και στις ίντριγκες, στην υποκρισία και στο ψεύδος. Όταν ο Αλσέστ δει με τα μάτια του πως, η αγαπημένη του, διάγει ακριβώς αυτή τη ζωή που ο ίδιος απεχθάνεται, επιλέγει την αναχώρηση και τη μοναξιά.

Ένας αθεράπευτα ειλικρινής ήρωας που απεχθάνεται την υποκρισία κερδίζει τη συμπάθεια και τον θαυμασμό μας. Χάρη στη μαεστρία του κορυφαίου Γάλλου κωμωδιογράφου αναδεικνύεται σε σύμβολο που εκφράζει και δικές μας αγωνίες. Ο Αλσέστ μοιάζει να φέρει βιώματα του συγγραφέα για μια από σκηνής διαμαρτυρία. Εκεί συναντά τη δική μας φωνή.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη                           

Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς                            

Σκηνικά:  Εύα Μανιδάκη                                             

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη                                        

Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου                                       

Μουσική: Κορνήλιος  Σελαμσής                               

Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής                        

Videodesign: Παντελής Μάκκας             

Βοηθός σκηνοθέτη: ΆνταΠουράνη        

Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητσάκη

Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Πιταούλη

Βοηθός σκηνογράφου: Ελένη Αραποστάθη

Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα Πανουτσοπούλου

Διανομή

Μιχαήλ Μαρμαρινός:  ΑΛΣΕΣΤ, ερωτευμένος με τη Σελιμέν

Χρήστος Λούλης:  ΦΙΛΕΝΤ, φίλος του Αλσέστ                                                                    

Δημήτρης Παπανικολάου:  ΟΡΟΝΤ, ερωτευμένος με την Σελιμέν                                           

Άλκηστις Πουλοπούλου:  ΣΕΛΙΜΕΝ, αγαπημένη του Αλσέστ                                     

Έλενα Τοπαλίδου:  ΕΛΙΑΝΤ, εξαδέλφη της Σελιμέν                                                         

ΈμιλυΚολιανδρή:  ΑΡΣΙΝΟΗ, φίλη της Σελιμέν                                                                   

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης:  ΑΚΑΣΤ, μαρκήσιος                                                                                             

Λαέρτης Μαλκότσης:  ΚΛΙΤΑΝΤΡ, μαρκήσιος                                                                    

Σ.Λ.:  ΕΝΑΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ του Συμβουλίου Τιμής της Γαλλίας

Γιάννης Βογιατζής:  ΝΤΥ ΜΠΟΥΑ, υπηρέτης του Αλσέστ                                                                                               

Μουσικός συνεργάτης και μουσικός επί σκηνής: Γρηγόρης Ελευθερίου

Υπέρτιτλοι στα Αγγλικά: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

Φωτογράφος παράστασης: Alex Kat

Πληροφορίες για τα ΜΜΕ 210.5288164, 210.5288111, 210.5288196

ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-KΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24 , τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας), στο www.ticketservices.gr και στο  tickets.public.gr

Κρατήσεις συλλόγων: 210.7001468

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Tετάρτη, Κυριακή στις 19:00

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 20:30

Τιμές εισιτηρίων:25€ (Διακεκριμένη ζώνη), 18€ (Α΄ Ζώνη), 15€ (A΄Εξώστης), 10€ (Β΄ Εξώστης)

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη:  18€ (Διακεκριμένη ζώνη), 15€ (Α΄Εξώστης), 10€ (Β΄ Εξώστης)

Κάθε Παρασκευή:   18€ (Διακεκριμένη ζώνη), 13€ (Α΄και Β΄ Εξώστης)

Ειδικές τιμές: Φοιτητικό-Νεανικό 10€ (κάθε Πέμπτη)

Ανω 65 ετών 10€ (κάθε Τετάρτη)

Κάρτα ανεργίας 5€ (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη)

ΑΜΕΑ 5€ και συνοδός 5€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)

Πολύτεκνοι 10€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)

The Dark Side Of Her: Markellos Plakitsis Photography Exhibition

Όταν σταματάμε να φαινόμαστε, αρχίζουμε να αισθανόμαστε. Παύουμε να είμαστε αυτό που νομίζουμε ότι δείχνουμε και αρχίζουμε να εκφράζουμε αυτό που αληθινά νιώθουμε.
Η “μάσκα” μπορεί στην πιο εύκολη ερμηνεία της να παραπέμπει στα στερεότυπα της κοινωνίας μας, στην υποκρισία, σε αυτό που θέλουν οι γύρω μας να είμαστε.

Ο φωτογραφικός φακός του Μαρκέλλου Πλακίτση αποτυπώνει ακριβώς το αντίθετο. Εκφράζει τον τρόπο που απελευθερώνεται αυτό που κρύβεται βαθιά θαμμένο μέσα μας και την μεταμόρφωση μας σε αυτό που δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει. Την κρυμμένη πλευρά του εαυτού μας που χωρίς αυτήν δεν θα τολμούσαμε να εκφραστούμε αληθινά.

Ο Μαρκέλλος Πλακίτσης στην 1η του ατομική έκθεση στο Pirée, μας παρουσιάζει μια σειρά φωτογραφικών έργων που αποτυπώνουν αυτή την διάσταση, εμπνευσμένα από το ζωικό βασίλειο. Έναν κόσμο στον οποίο δεν υπάρχουν ενδοιασμοί, τίτλοι, ταμπέλες, ενοχές. 

Φορώντας τη μάσκα, πετάμε το καθημερινό μας προσωπείο και απελευθερωνόμαστε. Μεταμορφωνόμαστε και αποτυπωνόμαστε στο πρωτογενές μας υλικό. Αποκαλύπτουμε και αναδεικνύουμε τη σκοτεινή μας πλευρά.

Who is who

Ο Μαρκέλλος Πλακίτσης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1975 και κατάγεται από τη Χίο, η οποία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ζωής του. Σπούδασε μεταξύ άλλων Γραφιστική, Σκηνοθεσία/Σενάριο, Μουσική Τεχνολογία & Σύνθεση με σημαντικές διακρίσεις στους παραπάνω τομείς (Α’ Πανελλήνιο Βραβείο Μουσικής Σύνθεσης Αντώνης Πλέσσας, Ταινίες μικρού μήκους, Διακρίσεις στα Βραβεία Ερμής). Εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης για πολλά χρόνια και συνεχίζει επιτυχημένα ως ελεύθερος επαγγελματίας από το 2002.

Συνεργάζεται με πολλές αναγνωρισμένες εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχοντας αναλάβει πλήρως τη μελέτη και την εκτέλεση της διαφημιστικής τους εκστρατείας. Παράλληλα σκηνοθετεί και κινηματογραφεί μουσικά βίντεο για αναγνωρισμένους καλλιτέχνες, καθώς και βίντεο θεατρικών παραγωγών.
Εργάζεται ως φωτογράφος στο χώρο του θεάτρου, χορού, διαφημιστικής/προϊοντικής φωτογραφίας και Wedding/Lifestyle Photography. 

Απαθανατίζοντας τους ανθρώπους στις ομορφότερες τους στιγμές, ήταν αυτό που αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης του ώστε να ασχοληθεί με πάθος με τη φωτογραφία ως τέχνη και μορφή έκφρασης.

Το project “Dark Side of Her” είναι το πρώτο που εκτίθεται από μια σειρά projects που αναδεικνύουν την ομορφιά του γυναικείου σώματος και το σεβασμό στη γυναίκα ως κυρίαρχη οντότητα, αλλά και ως σημείο αναφοράς.

PIRÉEKastoros 78, Piraeus – Greece     +30 2104082700-02 // +30 6957213213

Το Εθνικό Θέατρο ενθουσίασε με τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου στο Πεκίνο

Την περασμένη Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου, το κινεζικό κοινό επεφύλαξε ενθουσιώδη υποδοχή στο έργο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου, που σκηνοθέτησε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός με τη συμμετοχή Ελληνίδων ηθοποιών, αλλά και Κινέζων συναδέλφων τους, στο πλαίσιο διακρατικής συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Πολιτισμού των δύο χωρών.

Οι συνομιλίες για τη συνεργασία μεταξύ των δύο Εθνικών Θεάτρων, της Ελλάδας και της Κίνας (στο Πεκίνο) άρχισαν πριν από δύο χρόνια. Τον περασμένο Νοέμβριο παρουσιάστηκε στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου η δίγλωσση συμπαραγωγή «Ο Ορφανός Τζάο»., μια παράσταση βασισμένη στην παραδοσιακή κινεζική τραγωδία.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και σκηνοθέτης Στάθης Λιβαθινός στη σχετική συνέντευξη τύπου που δόθηκε παρουσία των Κινεζικών Μ.Μ.Ε. μίλησε για την παράσταση του «Αγαμέμνονα» ως ένα σημαντικό πείραμα συνεργασίας των δύο Εθνικών θεάτρων.

Επίσης, αναφέρθηκε στην θεατρική τέχνη ως σπουδαίο μέσω πολιτισμικών ανταλλαγών των δύο λαών και προσδιόρισε το στίγμα της συνεργασίας ως «γέφυρα» ανάμεσα σε δύο θέατρα πολύ μακρινά όχι μόνο σε ό,τι αφορά την απόσταση αλλά στο ρεπερτόριο, τον τρόπο δουλειάς και σκέψης. Παράλληλα, υπογράμμισε τον πειραματικό χαρακτήρα της συνεργασίας, καθώς στην παράσταση της τραγωδίας «Αγαμέμνων» συναντώνται στη σκηνή δύο εντελώς διαφορετικές αρχαίες γλώσσες με τεράστια παράδοση, μία τρίτη «γλώσσα», που δημιουργείται από τις διαφορετικές γενιές ηθοποιών της παράστασης, και μία τέταρτη «γλώσσα», αυτή που δημιουργεί η ίδια η παράσταση από την αλληλεπίδραση της ομάδας των ηθοποιών.

Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν έως 2 Μαρτίου.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Κίνηση: Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Διερμηνεία: Χριστίνα Φίλιππα

Κρουστά: WangXuanyu

Ηλεκτρικήκιθάρα: WangZhenxing

Κινέζικο Λαούτο : JiangYuchi

Διανομή

Φύλακας: TianZheng

Κορυφαίος: GaoFa

Χορός (ΠολίτεςτουΆργους):

Zhang Bochuan, He Hongy, Song Xianli

Κλυταιμνήστρα: Στεφανία Γουλιώτη, ZhaoLuokuang

Αγγελιοφόρος: GuoBeng

Agamemnon: Du Zhenqing

Κήρυκας: Sun Jiao

Κασσάνδρα:ΑντιγόνηΦρυδά, Liu Xingyang

Αίγισθος:TianZheng

“Female Pros” στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ελευσίνας

Georgia Kotretsos, "Guardians I | Series", 2012 (Palais de Tokyo, Paris, France - Triennale 2012). Photograph, Inkjet Print on Archival paper, 45 x 34 cm. Courtesy the artist.

Το Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Ατου Δήμου Ελευσίνας έχει την χαρά να παρουσιάζει την ομαδική έκθεση «Female Pros». Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα τεσσάρων σημαντικών Ελληνίδων εικαστικών σε επιμέλεια του Ιστορικού Τέχνης Δημήτριου Σπύρου.

Οι Γεωργία Κοτρέτσος, Ράνια Μπέλλου, Θέκλα Παπαδοπούλου και Άννα Φαφαλιού παρουσιάζουν νέα αλλά και παλαιότερα έργα, δημιουργώντας έτσι ένα πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης Ελληνικής γυναικείας εικαστικής δημιουργίας.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019, στις 19:30 στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ελευσίνας «Λεωνίδας Κανελλόπουλος».

Έναυσμα και έμπνευση για την έκθεση αυτή αποτέλεσε η μακραίωνη ιστορία της Ελευσίνας, μιας πόλης άρρηκτα συνδεδεμένης με το θηλυκό στοιχείο από την αρχαιότητα. Η γη της Περσεφόνης αποτελεί  το ιδανικό συγκείμενο για την έναρξη ενός διαλόγου, ανάμεσα στα, φαινομενικά, ετερόκλητα έργα, σχετικά με τη γυναικεία ταυτότητα και τα κοινωνικά στερεότυπα στα οποία αυτή υπόκεινται. Παράλληλα, σκοπός της έκθεσης είναι η μελέτη της θηλυκής δημιουργίας και της θέση της στη σύγχρονη εικαστική σκηνή.  

Παρά το γεγονός πως οι τέσσερις εικαστικοί έχουν εντελώς διαφορετικό υπόβαθρο, με κύριο κοινό χαρακτηριστικό την εξωστρέφεια και την δημιουργικότητα, τα έργα τους έχουν ως κοινό παρονομαστή την αμφισβήτηση και την πρόκληση.

Τα φωτογραφικά και εννοιολογικά έργα της Γεωργίας Κοτρέτσος πραγματεύονται τη γυναικεία απουσία και την αντικειμενοποίηση των γυναικών σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον.

Η Ράνια Μπέλλου, με τα σχέδιά της, δημιουργεί αφηγήσεις και εξερευνά τις έμφυτες πολιτιστικές ομοιότητες και την εξοικείωση με το κοινωνικό περιβάλλον σε διαφορετικές κοινωνίες και χρονικές περιόδους.

Από την άλλη, τα ζωγραφικά έργα της Θέκλας Παπαδοπούλου έχουν έντονα προσωπικό χαρακτήρα, αντανακλώντας την προσωπική της εμπειρία ζωής, και εγείρουν την προσωπική αφήγηση του θεατή σε μία γόνιμη συνομιλία.

Άκρως εκφραστικά, τα έργα της Άννας Φαφαλιού, εξερευνούν τη σχέση αντικειμένων, μνήμης και ταυτότητας. Ο εννοιολογικός χαρακτήρας των μινιμαλιστικών γλυπτών της και τα πολυσήμαντα λεκτικά έργα της από φώτα neon πραγματεύονται τις έννοιες της γυναικείας ύπαρξης και επιθυμίας.

Ο τίτλος της έκθεσης Female Pros, είναι ενδεικτικός της δυναμικής των τεσσάρων αυτών εικαστικών και, γενικότερα, της σύγχρονης γυναικείας εικαστικής δημιουργίας. Παράλληλα, ο αισιόδοξος τόνος που δίνει ο τίτλος της έκθεσης αποτελεί αντίλογο σε όσους πιστεύουν πως η γυναικεία εικαστική δημιουργία υστερεί σε σχέση με αυτή των αντρών καλλιτεχνών.

Μέσα από την αφήγηση της έκθεσης ο θεατής γίνεται μάρτυρας του εικαστικού και κοινωνικού γίγνεσθαι και έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει το σαγηνευτικό κόσμο των Ελληνίδων δημιουργών.

Female Pros

Γεωργία Κοτρέτσος | Ράνια Μπέλλου | Θέκλα Παπαδοπούλου | Άννα Φαφαλιού

Εγκαίνια: Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019, 19:00 , Διάρκεια: 7 Μαρτίου – 23 Μαρτίου 2019

Χώρος έκθεσης

Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ελευσίνας «Λεωνίδας Κανελλόπουλος»

Δραγούμη 37, Παραλία Ελευσίνας, 192 00

Τηλ.: 210 5545460, 210 5565614

Ώρες λειτουργίας

Τρίτη – Παρασκευή 10:00 -13:00 και 18:00 -21:00

Σάββατο & Κυριακή 10:00 -13:00

christos-antonaropoulos-anadromiki-ekthesi-stin-ellinogermaniki-agogi

Χρήστος Αντωναρόπουλος: Αναδρομική Έκθεση στην Ελληνογερμανική Αγωγή 

0
Ρεπορτάζ Ζέτα Τζιώτη  Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης του καταξιωμένου ζωγράφου, Χρήστου Αντωναρόπουλου. Παράλληλα παρουσιάστηκε το βιβλίο...