Αρχική Blog Σελίδα 475

Το γενεαλογικό δένδρο της ζωής μας

Γράφει η Μαρία Παγκάλου

Μιλάμε για ρίζες, μαθαίνουμε τις παραδόσεις, αγαπάμε τα έθιμα… Η κατανόηση του βάθους μας βοηθάει να επιστρέφουμε στις ρίζες της ύπαρξής μας.

Η επιστροφή στις ρίζες μας, φαίνεται η μόνη οδός για σταθερότητα. Στις ρίζες ενός δένδρου υπάρχει η αργή κίνηση της σταθερότητας που εξασφαλίζει την ανάπτυξη.

Μία τέτοιου είδους εμβάθυνση είναι πέρα από τη βιασύνη. Οι ρίζες θρέφουν τον κορμό για να παραλάβει με τη σειρά του το βάρος του δένδρου. Ωστόσο, δεν υπάρχει παράπονο, αλλά εκπλήρωση του ρόλου και του προορισμού, ώστε να φτάσουν οι καρποί σε όλους.

Εμείς επίσης, έχουμε αόρατα θεμέλια.  Κάθε μας προσπάθεια, υποστηρίζει την αλλαγή και έπειτα, το δένδρο της ζωής μας στέκεται πιο αγέρωχο και αξιοπρεπές στις καταιγίδες και τους αέρηδες της ζωής. Κάθε ευεργετική πράξη ακολουθεί την προηγούμενη και έτσι στολίζει το γενεαλογικό δένδρο της ζωής μας.

Ότι είναι ένας σπόρος για το δένδρο, είναι και η ψυχή για το σώμα μας. Υπάρχει, αλλά είναι αφανής, στηρίζει και μετά φεύγει, αποδυναμώνεται ή φωτίζεται, αλλά ποτέ δεν πεθαίνει… Η ζωτική ενέργεια είναι η ψυχή και τα αισθήματά μας, σαν ρίζες, εδραιώνουν ή βαθαίνουν τις θετικές ή αρνητικές τάσεις.

Όπως ο κορμός φαίνεται σταθερός και ακίνητος, αλλά μεταβιβάζει τη ζωή προς τα κλαδιά, έτσι είναι για την ψυχή το σώμα, το οποίο τη συνδέει με τους γύρω, όχι τόσο να πάρει, αλλά πρωτίστως για να μοιραστεί το μεγαλείο και θαύμα του αγνού και ανώτερου εαυτού της.

Έτσι, αν χάσουμε τον δρόμο σε κάποιο παρακλάδι της ζωής, μπορούμε πάντα να επιστρέφουμε στην απαρχή της ύπαρξής μας. Κάπου εκεί, στη βάση του δένδρου, ως ψυχή, μπορούμε να συναντούμε τον Αιώνιο Σπόρο της Ανθρωπότητας, την Υπέρτατη Ψυχή να μας στηρίζει και να μας υπενθυμίζει τη σωστή μας ρότα.

Ας επιστρέφω με τη συνειδητότητά μου στην απαρχή όλων των θησαυρών που μου χαρίζει η σύνδεση με τον Θεό και στην αφανή σιωπή, που σαν τη μητέρα γη μου προσφέρει πάντα την ανανέωση.

Έτσι θα γίνομαι ένα δένδρο με τέτοιο αυτοσεβασμό, που οι άνθρωποι κάθε γενεάς να ξαποσταίνουν στη σκιά του.

Hunters: Feathers in the Wind, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

Η Γκαλερί Cube, φιλοξενεί την πρώτη ατομική έκθεση του Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, με τίτλο Hunters: Feathers in the Wind, στην οποία θα συνυπάρχουν διαφορετικές μορφές της σύγχρονης τέχνης, όπως ζωγραφική, γλυπτική, video art και εικαστικές κατασκευές, συνθέτοντας με το τρόπο αυτό μιας μεγάλης κλίμακας εικαστική εγκατάσταση στο χώρο.

Ο Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, σε συνέχεια της συμμετοχής του, σε πολλά ομαδικά projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με πιό πρόσφατη, τη συμμετοχή του, στο art project NoAhFence, της Cube Gallery, στη Διεθνή Έκθεση Art Athina 2018, επιστρέφει εικαστικά στην Cube, με την ατομική τoυ έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στo πλαίσιo της Fresh Art.

Η Fresh Art, σαν εικαστική πλατφόρμα της Cube, ξεκίνησε τη δράση της, το καλοκαίρι του 2012 και στόχος της είναι να παρουσιάζονται επιλεκτικά, ενδιαφέρουσες δουλειές νέων εικαστικών που τώρα αρχίζουν να δραστηριοποιούνται στο χώρο της τέχνης.

O Νικόλαος Παναγιωτόπουλος μας παρουσιάζει τον ίδιο και τη δουλειά του, λέγοντας πως μέσα από τα έργα του, που προκύπτουν από την video art, τη γλυπτική και τη ζωγραφική, δημιουργεί εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας που λειτουργούν σχολιαστικά στις δράσεις της ανθρώπινης ύπαρξης και ταυτότητας.

Το Hunters: Feathers in the Wind είναι ένα νέο έργο που αποτελείται από δύο ξεχωριστούς, αλλά άμεσα συνδεδεμένους μεταξύ τους “χώρους” οι οποίοι δημιουργήθηκαν βασιζόμενοι σε ευρείες αναφορές σε έργα καλλιτεχνών, όπως οι multimedia εγκαταστάσεις του Benedict Drew και τα φανταστικά τοπία του Antony Gormley, όπου οι φιγούρες παίζουν κυριαρχικό ρόλο, συνεχίζοντας με το τρόπο αυτό, την εξερεύνηση του καλλιτέχνη, πάνω στην ύλη και την ταυτότητα, όπου το φυσικό και το ψηφιακό στοιχείο συναντιούνται.

Μέσα από πειραματικές συνθέσεις, που περιλαμβάνουν έργα ζωγραφικής μεγάλων διαστάσεων, μια γλυπτική εγκατάσταση και ένα ποίημα σε video προβολή, τα έργα αυτά συνυπάρχουν με σκοπό να οδηγήσουν το θεατή σε ένα ταξίδι αίσθησης και συναισθήματος.

Ο τίτλος της έκθεσης αποτελεί αναφορά σε ένα ποίημα, γραμμένο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, με τους στίχους του να παραπέμπουν σε μια αφηρημένη αντίληψη της ταυτότητας κάποιου. Η περιγραφή γίνεται μέσα από την επιλογή των μέσων που για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο είναι η χρήση των σχεδιασμένων με το χέρι μοτίβων, των γλυπτών και των video εγκαταστάσεων. 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

Ο Νικόλαος Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1991. Το 2009 έγινε δεκτός στην Σχολή Πλαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στη συνέχεια στη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας από όπου και αποφοίτησε με άριστα, το 2014, από το εργαστήριο του Χάρη Κοντοσφύρη. Συνέχισε τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στο Chelsea College of Arts του Λονδίνου. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ομαδικά projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο.

Διάρκεια έκθεσης: 21 Φεβρουαρίου – 16 Μαρτίου 2019

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα Τετάρτη Σάββατο 10.00 – 14.00 

                              Τρίτη Πέμπτη Παρασκευή 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00

                               Κυριακή κλειστά

cube gallery ▪ Μιαούλη 39, 26222 Πάτρα ▪ τηλ. 2611110069 ▪ email: [email protected]

www.cubegallery.gr

Φωτεινή Φιλοσόφου: Οι μεγάλοι Έρωτες δεν έχουν αίσιο τέλος, γι αυτό παραμένουν μεγάλοι!

Η «ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ» , είναι ένα έργο γραμμένο με την αυθεντική φωνή της ηρωίδας. Οι ήρωες ζουν την εποχή τους, κρίνουν αμείλικτα  την κοινωνία τους και εκτοξεύουν τη σκέψη τους στην αναπηρία και την ανεπάρκεια που έχει αυτή κοινωνία να συνομιλήσει με το ποιητικό τους όραμα για τον κόσμο.

Πραγματεύεται την προσφορά της ποιήτριας στους κοινωνικούς αγώνες των γυναικών κυρίως, παράλληλα με την ταραχώδη ζωή της και τον μεγάλο της έρωτα με τον ποιητή Κώστα Καρυωτάκη.

Μιλά για την απίστευτη δύναμη της να ενθουσιάζεται και παράλληλα να υποφέρει. Να αγαπά και παράλληλα να απορρίπτει. Να ψηλώνει την αλήθεια της μέχρι να ακουστεί. Και να ταπεινώνει το ψέμα μέχρι να το αφανίσει. Να είναι ώριμη μέσα στη μοναδική παιδικότητά της. Να είναι επαναστατημένη ακόμη και μέσα στην επίθεση της αρρώστιας της. Να υπερβαίνει με τόλμη ό,τι η εποχή της αδυνατούσε να δεχτεί και να κατανοήσει.

Είναι μια παράσταση αφιέρωμα στη μεγάλη Ελληνίδα ποιήτρια, την κατ’ εξοχήν εκπρόσωπο της γενιάς της.

Εμείς συναντήσαμε την πρωταγωνίστρια, Φωτεινή Φιλοσόφου και μιλήσαμε μαζί της για την παράσταση που πρωταγωνιστεί.

Φωτεινή Φιλοσόφου

Κυρία Φιλοσόφου, πόσο  δύσκολο είναι να υποδύεστε μια μεγάλη ποιήτρια της γενιάς του μεσοπολέμου;

Το δυσκολότερο σε αυτόν τον ρόλο ήταν να παρουσιαστεί ο εσωτερικός κόσμος της ποιήτριας, οι αντιφάσεις και η μεγάλη αγάπη της για τη ζωή. Τον έρωτα της ζωής. Είναι μια παράσταση αφιέρωμα στη μεγάλη Ελληνίδα ποιήτρια, την κατ’ εξοχήν εκπρόσωπο της γενιάς της…

Ζωή και Έρωτας. Τί σήμαιναν αυτές οι έννοιες για την Πολυδούρη;

Δεν υπήρχε ζωή χωρίς Έρωτα για τη Μαρία Πολυδούρη. Ήταν όλη η ύπαρξή της. Έρωτας μεγάλος η θάλασσα, η φύση, η ποίηση, η ομορφιά.

Ακόμα και την αρρώστια της αγάπησε. Την αντιμετώπισε με δύναμη και ελπίδα.

Ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο της Μαρίας Πολυδούρη; Μελαγχολική και χαμηλών τόνων;

Αντίθετα η Μαρία Πολυδούρη ήταν ένα ηφαίστειο ζωής. Πραγματικά ο ρόλος είναι πρόκληση.

Υπάρχουν κοινά σημεία του χαρακτήρα των ηρωίδων που υποδύεστε με εσάς;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όταν δεν υπάρχουν γιατί τότε πρέπει να ψάξεις πολύ το ρόλο σου. Και αυτή είναι η γοητεία της αναζήτησης.

Πολυδούρη-Καρυωτάκης, ένας μεγάλος έρωτας που τελείωσε άδοξα. Γιατί;

Οι μεγάλοι Έρωτες δεν έχουν αίσιο τέλος. Γι αυτό παραμένουν μεγάλοι!

Μιλήστε μας για την θίασο «Αιχμή».

Ο θίασος Αιχμή έχει δημιουργηθεί από τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Γιάννη Νικολαϊδη, στο πλάι του οποίου βρίσκομαι κι εγώ τα τελευταία 25 χρόνια. Στόχος μας το ποιοτικό θέατρο και ο σεβασμός στον θεατή!

Δύναμή μας ο σεβασμός του κοινού!

Πρώτη φορά συνεργάζεστε με το θέατρο Αλκμήνη;

Ναι πρώτη φορά. Πολύ φιλόξενος χώρος, η συνεργασία μας άψογη και γόνιμη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

«ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ»

Το έργο έχει γράψει η γνωστή ποιήτρια και φιλόλογος : Βιβή Κοψιδά-Βρεττού.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νικολαΐδης.

Μουσική επιμέλεια: Στέφανος Νικολαΐδης.

Σκηνικά-Κοστούμια: Όλγα Σχοινά.

Φωτισμοί: Στέφανος Κεραμιδάς.

Φωτογραφίες: Αθηνά Λεκκάκου

Ηχογράφηση : Studio Artracks

Στο ρόλο της Μαρίας Πολυδούρη η Φωτεινή Φιλοσόφου.

Κώστας Καρυωτάκης ο Νίκος Γιάννακας

Αφηγητής ο Γιάννης Νικολαΐδης.

Οργανισμός Ελληνικού Θεάτρου Αιχμή

 «ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ»

Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ ( Αλκμήνης 8-12 στάση μετρό Κεραμεικός) Τηλ. 2103428650

Κάθε Τετάρτη στις 19.00  και

Πέμπτη στις 21.30

Διάρκεια 80’ χωρίς διάλειμμα

Μαίρη Χατζάκη: Το Δεσποτικό στην Αθήνα

Συνέντευξη της Μαίρης Χατζάκη στη Ζέτα Τζιώτη

Από τα πρώτα λεπτά της συνομιλίας μας με την κυρία Μαίρη Χατζάκη κατάλαβα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με λαχτάρα για ζωή, αγάπη για την φύση και πάθος για την φωτογραφία. Σοβαρή, μετρημένη, άνθρωπος να εμπιστευτείς, με καλλιτεχνικές ευαισθησίες. Αυτά τα χαρακτηριστικά προφανώς εκτίμησαν και οι άνθρωποι στο Δεσποτικό, την έκαναν κομμάτι της ζωής τους και την άφησαν να τους καταγράψει και να τους φωτογραφίσει.

Η Μαίρη Χατζάκη άφησε την Αθήνα για την Αντίπαρο το 2002 για επαγγελματικούς λόγους και από το 2012, με αγάπη για τον πολιτισμό αλλά και για το νησί, είναι υπεύθυνη της Αίθουσας Τέχνης Αντί και μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου. Το 2013 συνίδρυσε το μη κερδοσκοπικό Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας & Τέχνης Αντιπάρου, το οποίο διοργανώνει κάθε καλοκαίρι το Antiparos International Photo Festival στο Κάστρο του νησιού.

Η φωτογραφικές της δράσεις για το Δεσποτικό και οι αρχαιολογικές εργασίες ξεκίνησαν το 2015 , ενώ το 2017 ξεκίνησε επιμελημένη φωτογράφιση για την προβολή τους.

Η έκθεση με τίτλο  «Οι άνθρωποι του Δεσποτικού», εγκαινιάστηκε την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019, στις 19:00, στην Γκαλερί Χατζηκυριάκος-Γκίκας της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα) και θα διαρκέσει μέχρι και τις 2 Μαρτίου 2019.

Τα εγκαίνια της έκθεσης πλαισίωσε η διάλεξη του Γιάννου Κουράγιου, Αρχαιολόγου Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, Υπουργείο Πολιτισμού και Διευθυντή Ανασκαφής Δεσποτικού Αντιπάρου, ο οποίος διευθύνει τις εργασίες ανασκαφής και αναστήλωσης στον αρχαιολογικό χώρο του Δεσποτικού και είναι ιδιαίτερα επεξηγηματική για τις φωτογραφίες της έκθεσης. Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο αμφιθέατρο της οδού Μασσαλίας.

Στην έκθεση, η φωτογράφος παρουσιάζει φωτογραφικές καταγραφές των μαρμαρογλυπτών κατά την ώρα εργασίας για την αποκατάσταση των αρχαίων μνημείων στη νησίδα Δεσποτικό. Το Δεσποτικό, η αρχαία Πρεπέσινθος, βρίσκεται δίπλα στην Αντίπαρο και, όπως αποκαλύπτουν οι ανασκαφές, τα ερείπια των μνημείων ανήκουν σε ιερό -πιθανώς της Άρτεμης και του Απόλλωνα- που είχε πανελλήνια ακτινοβολία στον αρχαίο κόσμο.

-Μετά τα εγκαίνια στην Ελληνοαμερικανική Ένωση η έκθεση θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ, για να παρουσιαστεί στο Ελληνικό Προξενείο της Νέας Υόρκης στις 10/10/2019.

Σημειώνουμε ότι ο κατάλογος που συνοδεύει τις δύο εκθέσεις εκδίδεται από τον Εκδοτικό Οίκο Μέλισσα με την ευγενική αρωγή του Κοινωφελούς Ιδρύματος Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (Κ.Ι.Κ.Π.Ε.).

Η επιμελήτρια της έκθεσης, Λουΐζα Καραπιδάκη, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Οι φωτογραφικές αποτυπώσεις της Χατζάκη εξυμνούν την υλική και την άυλη πλευρά του έργου των ανθρώπων. Τα φωτογραφικά τεκμήρια, παρά τις δυσκολίες του πονήματος της «ζωντανής» φωτογραφίας, έχουν μια μοναδική ποιότητα, τόσο σε ό,τι αφορά τη γωνία της λήψης, όσο και στη γενικότερη αισθητική που εκπέμπουν.

Ως δείγματα καταγραφικής φωτογραφίας επιδιώκουν να φωτίσουν για τον θεατή αθέατες και άγνωστες πλευρές ενός επίμοχθου και σχεδόν ασύλληπτου έργου, αυτού της αποκατάστασης ενός αρχαίου μνημείου.

Με κεντρικό σημείο αναφοράς τον άνθρωπο και την ανθρώπινη δραστηριότητα, η φωτογράφος έχει καταφέρει να αποδώσει όλη την ουσία, χωρίς υπέρβαση της πραγματικότητας, χωρίς να υστερεί το έργο της σε διαύγεια και αισθητική και κυρίως χωρίς να ξεφύγει από τη θεματική στοχοθέτησή της, να κάνει γνωστό απ’ άκρη σ’ άκρη στον κόσμο το Δεσποτικό».

-Πως ξεκινήσατε τη φωτογραφία;

Θυμάμαι τα συναισθήματα βλέποντας τις παλιές κιτρινισμένες με υπέροχη ασπρόμαυρη εκτύπωση, οικογενειακές φωτογραφίες. Σεβασμός για την τέχνη του φωτογράφου που αποτυπώνει και διασφαλίζει την ιστορία των ανθρώπων για τις επόμενες γενιές. Συγκίνηση για τα πρόσωπα που ίσως γνωρίσαμε και ίσως όχι, για όσα ανήκουν στο παρελθόν και στο παρόν. Θαυμασμός για ένα περιβάλλον οικείο ή όχι, σίγουρα ενδιαφέρον, που μας γίνεται γνωστό, το βλέπουν τα μάτια μας, για να το φυλάξει ο νους μας.

Ξεκίνησα συστηματικά να φωτογραφίζω μετά η εμπειρία μου από την φωτογράφιση έργων του Χρόνη Μπότσογλου από τον σπουδαίο, Στέλιο Σκοπελίτη και εγώ σαν βοηθός, εκείνες τις λίγες ημέρες που έβλεπα και άκουγα, εμπειρίες και συμβουλές.

Ανεξίτηλος στη μνήμη μου μένει ο Φωτογραφικός Κύκλος στην Τσακάλωφ, οι μαύροι εξωτερικοί τοίχοι αυτού του θεϊκού χώρου που ξεχώριζε τότε και που μου πρόσφερε γνώσεις. Ξεχωρίζει πάντα, λόγω του μοναδικού Πλάτωνα Ριβέλλη, των ανθρώπων που είναι αφοσιωμένοι στην φωτογραφία και στον Κύκλο, των πολλών δραστηριοτήτων που ομορφαίνουν την ζωή μας.

Στην Αντίπαρο από το 2002, φωτογράφιζα καταρχάς για να καλύψω ανάγκες τις δουλειάς μου που μόνο με φωτογραφίες  και emails μπορούσα.  Kαι έγινε η απαραίτητη, καλή, δημιουργική μου παρέα, η ψυχαγωγία μου και η χαρά μου, συχνά η ευεργετική συγκίνησή μου.

-Ποια η αγαπημένη σας θεματική στη φωτογραφία;

Οι άνθρωποι. Κοντινά πλάνα των προσώπων, των εκφράσεων, των συναισθημάτων, να μάθω ποιοι πραγματικά είναι , τι τους χαρακτηρίζει περισσότερο. Πιο μακρινά για να καταγράψω το ενδιαφέρον περιβάλλον τους, πού βρίσκονται, να γράψω κι εγώ ιστορία ενός  χώρου που έχει ενδιαφέρον για πολλούς λόγους, για διαφορετικούς θεατές.

Τα μαγικά που συμβαίνουν, όταν ανακαλύπτεις ότι κάτι άλλο πιο σπουδαίο και ενδιαφέρον υπάρχει καταγεγραμμένο αντί του «πρωταγωνιστικού». Και καταλαβαίνεις γεγονότα και μαθαίνεις από τις στάσεις και τις ματιές.

-Υπήρξε κάποια «συμβουλή», κάποιο moto που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δουλειά σας;

Του Στέλιου Σκοπελίτη:  «πάρε την κάμερα, βγες έξω και φωτογράφιζε»

Του Πλάτωνα Ριβέλλη:  «τι σε ενδιαφέρει από όλο αυτό που βλέπεις; Αυτό; Πέσε επάνω»

-Πως εστιάσατε στη μαρμαρογλυπτική;

Οι εργασίες στο Δεσποτικό, η συναίσθηση του μεγαλείου της ανασκαφής και αναστήλωσης του Ναού, oι Άνθρωποι με τα το τόσο ενδιαφέρον παρουσιαστικό τους, με την θαυμάσια συμπεριφορά, με την μεταξύ τους εξαιρετική συνεργασία, με την προσήλωσή τους στην σπουδαία δουλειά τους με συνάρπασαν.

Τους ευγνωμονώ γιατί μου επέτρεψαν στην κυριολεξία να τους γνωρίσω. Η φωτογράφιση ήρθε φυσικά, απλά. Με εμπιστεύτηκαν, δεν με έβλεπαν καν. Ήμουν εκεί γιατί με «άφησαν», με την έννοια της παραχώρησης. Να τους τριγυρίζω και να τους καταγράφω. Μου «χαρίστηκαν»! Τους αγάπησα και τους αγαπώ! Με σεβασμό και έγνοια. Να προσέχουν. Να είναι καλά. Να προοδεύουν. Να εκπληρώνουν  τα όνειρά τους. Να δημιουργούν. Και να το νοιώθουν σίγουρο ότι εγώ για εκείνους, ότι μπορώ, όσο μπορώ.

Το βιβλίο είναι για τον Γιάννο Κουράγιο, την Ίλια Νταϊφά, τον Γιώργο Παλαμάρη, τον Βαγγέλη Χατζή, τον Γιαννούλη Σκάρη, τον Χρήστο Μπληγιάννο, τον Γιώργο Κοντονικολάου, τον Λουκά Ιωάννου, τον Παναγιώτη Ζεστανάκη, τον Γουλιέλμο Ορεστίδη.

-Πως προέκυψε το βιβλίο;

Από ένα επιφώνημα « τι βιβλικές φυσιογνωμίες!!!»

Από μία ιδέα « φωτογραφική έκθεση με  αυτούς τους Ανθρώπους,  θα είχε μεγάλη επιτυχία στην Νέα Υόρκη»

Από μία προτροπή «μου αρέσουν πολύ οι φωτογραφίες που δημοσίευσες, έλα και συνέχισε, πάρε αυτό το email και προσπάθησε να γίνει η έκθεση»

Από την καλή θέληση του φίλου που προχώρησε την ιδέα στο να γίνει πραγματικότητα.

Από την στήριξη του Αρχαιολόγου  και την «προστασία» που μου πρόσφερε.

Από την θετική ανταπόκριση του Ελληνικού Προξενείου στη Νέα Υόρκη

Από τον ενθουσιασμό και την ευγενική αρωγή του ΚΙΚΠΕ

Από το  θετικό ενδιαφέρον  της Επιμελήτριας να το αναλάβει και από την καθοριστική συνεργασία της.

-Ποιοι αισθάνεστε ότι σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση αυτού του βιβλίου;

Αισθάνομαι τον ενθουσιασμό τους και την  έμπρακτη εμπιστοσύνη που μου έδειξαν  και με βοήθησαν να πραγματοποιηθεί το βιβλίο, ο καθένας με τον τρόπο του και με την εξαιρετική συνεργασία  τους. Οι Άνθρωποι πλέον της Αθήνας, που πραγματοποίησαν την έκδοση του βιβλίου είναι:

Η  Αγγελική Παπαδοπούλου, Το Διοικητικό Συμβούλιο του KIKΠΕ (Κοινωφελές Ιδρύμα Κοινωνικού & Πολιτιστικού Έργου), Η Ιστορικός Τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη, Η Αθηνά Ραγιά  «Εκδόσεις ΜΕΛΙΣΣΑ», Η Μαριάννα Πόγκα &  ο Χρίστος Σιμάτος, Ο Κώστας  Κωστόπουλος  & το Τυπογραφείο Γ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

-Που σκοπεύετε να ταξιδέψετε την έκθεση αυτή;

Στο πλαίσιο πάντα της προβολής του Δεσποτικού, με την  πολύτιμη  παρουσία  του Αρχαιολόγου, Γιάννου Κουράγιου  και με την απαραίτητη συνεργασία της επιμελήτριας του βιβλίου και των εκθέσεων Λουίζας  Καραπιδάκη , υπάρχει ήδη πρόγραμμα.

 Το Προξενείο της Νέας Υόρκης  θα την φιλοξενήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Το σωματείο «Οι Φίλοι της Πάρου» στις Βρυξέλλες

Το Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας & Τέχνης  στην Αντίπαρο σε συνεργασία με την Αίθουσα Τέχνης «αντί».

Ενδιαφέρουσες  προοπτικές υπάρχουν να ταξιδέψει, πάντα  με τον Γιάννο Κουράγιο και την Λουΐζα Καραπιδάκη, σε 3 ευρωπαϊκές πρωτεύουσες , στην Θεσσαλονίκη και στις Κυκλάδες.

Είμαι υπερήφανοι ότι οι συνεργάτες μας είναι από τους καλύτερους της Ελλάδας!  Εξαιρετικές εκτυπώσεις από τον καταξιωμένο Γιώργο Μαρίνο και το Idololab με την συνεργασία της Σόφης Πάνου. Ο φημισμένος  Κώστα Καρασαββίδης  κατασκεύασε και επιμελήθηκε  τις κορνίζες των φωτογραφιών . Και οι δύο χρησιμοποίησαν εξαιρετικής ποιότητας υλικά για την καλύτερη απόδοση και παρουσίαση των φωτογραφιών, ώστε να έχει επιτυχία η έκθεσή τους.

-Μένετε μόνιμα στην Αντίπαρο και «κρατάτε» με μεράκι και αγάπη την γκαλερί «Αντί». Πόσο δύσκολο και πόσο ευτυχές είναι αυτό το γεγονός για σας;

Επιτυχία είναι ότι λειτουργεί η Αίθουσα από το 2012 μέχρι σήμερα.

Την στηρίζουν οι καλλιτέχνες που εκθέτουν κάθε χρόνο, λαμπρά ονόματα των Καλών Τεχνών κυρίως της Ελλάδας. Δείχνοντας εμπιστοσύνη σε εμάς,  θέλοντας να δείξουν την δουλειά τους  τα καλοκαίρια και στην διάσημη πλέον Αντίπαρο των Κυκλάδων, νοιώθουν όμορφα ! Πολλοί δημιουργούν έργα ειδικά για την Αντίπαρο και για τις διαστάσεις αυτής της μικρής Αίθουσας στην είσοδο του Κάστρου.  

Γνωρίζοντας το νησί οι ίδιοι και οι φιλότεχνοι που τους ακολουθούν από την Ελλάδα και το εξωτερικό, το αγαπούν . Μεγάλη χαρά για μας!  Επίσης, μεγάλη ανταπόδοση και στήριξη έχουμε  από τους καλούς μας φίλους  και  από τους φιλότεχνους που ζουν στην Αντίπαρο και στην Πάρο που πρώτα  από όλα θέλουν να υπάρχει αυτός ο χώρος, τον ονομάζουν χώρο πολιτισμού και στέκι όπου γίνονται ενδιαφέρουσες συναντήσεις και πολιτιστικές συζητήσεις με καλή διάθεση, δημιουργικές ιδέες  και χαρά.

Ξεπερνούμε οικονομικές και άλλες δυσκολίες, λόγω αυτής της μεγάλης χαράς και επίγνωσης ότι προσφέρουμε στην κοινωνία του νησιού και στον ποιοτικό τουρισμό του, ποιοτική πολιτιστική ψυχαγωγία.  

Γκαλερί Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22, Αθήνα)

Διάρκεια έκθεσης : 11 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου 2019

Ώρες λειτουργίας

Δευτέρα – Παρασκευή: 12:00 – 21:00, Σάββατο: 10:30 – 14:30, Κυριακή κλειστά

Είσοδος ελεύθερη

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα axianews στο φύλλο της 16/2/2019

Εβδομαδιαίες επιλογές ψυχαγωγίας από το Artviews!

Επιμέλεια: Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Το Artviews για ακόμη μία εβδομάδα είναι εδώ με τις πιο όμορφες και διασκεδαστικές επιλογές για τις εξόδους σας.

Και μην ξεχνάτε… Περιμένουμε τις εντυπώσεις σας στο fb: https://www.facebook.com/rtvs/

ΘΕΑΤΡΟ

«Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα», στο Θέατρο Ζίνα

Η ερωτική κωμωδία “Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα”, του Willy Russell, σε σκηνοθεσία του Δάνη Κατρανίδη παρουσιάζεται στο Θέατρο ΖΙΝΑ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Σύνοψη 

Το έργο παρακολουθεί την σχέση της Ρίτας, μιας νεαρής κομμώτριας από το Λίβερπουλ και του Δρ. Φρανκ Μπράιαντ, ενός καθηγητή Πανεπιστημίου, στη διάρκεια ενός εξαμήνου. Η Ρίτα γράφεται στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Ο Φρανκ, μεγαλύτερος σε ηλικία και επίτιμος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου, δέχεται να αναλάβει το μάθημα ως ένα συμπλήρωμα στο εισόδημα του. Η μοιραία συνάντηση τους θα έχει μια απρόσμενη εξέλιξη και για τους δύο…

INFO:

Παίζουν: Δάνης Κατρανίδης και Παναγιώτα Βλαντή

Δευτέρα στις 20:00 και Τρίτη στις 21:00

Θέατρο ΖΙΝΑ, Λ. Αλεξάνδρας 74, Αθήνα

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-6424414 

«Τίμων ο Αθηναίος», σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, στο Εθνικό Θέατρο

Ο «Τίμων ο Αθηναίος», των Ουίλιαμ Σαίξπηρ και Τόμας Μίντλτον, ένα έργο-πρόκληση για τον πλούτο, το χρέος, τη φιλία, την κολακεία, τη γενναιοδωρία, την αχαριστία, διαχρονικό και πάντοτε ενοχλητικό παρουσιάζεται στο Θέατρο Rex Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη».

Σύνοψη

Ο Τίμων, άρχοντας στην πόλη των Αθηνών τον 5ο αιώνα π.Χ., ξοδεύει την περιουσία του σε δώρα προς φίλους και απολαύσεις, στις οποίες συμμετέχει ολόκληρος ο αντρικός κόσμος της Αθήνας. Σύντομα οι φιλίες του Τίμωνα θα δοκιμαστούν κι όσοι ευεργετήθηκαν από τον ίδιο θα κληθούν, να αποδείξουν τη φιλία τους απέναντί του.

Μετάφραση: Nίκος Χατζόπουλος

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Διανομή:

Βασίλης Ανδρέου: Τίμων ο Αθηναίος

Αργυρώ Ανανιάδου, Γιώργος Δαμπάσης, Βαλέρια Δημητριάδου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης και πολλοί ακόμα σπουδαίοι ηθοποιοί.

INFO:

Tετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις  20:30 & Κυριακή στις 19:00

Εθνικό Θέατρο-Θέατρο REX-Σκηνή “Μαρίκα Κοτοπούλη”, Πανεπιστημίου 48, Αθήνα

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-3305074 | 210-7234567

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρέσεις», της Μάριελ Χέλερ

Η ταινία «Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρέσεις», της Μάριελ Χέλερ, κυκλοφορεί στις 21 Φεβρουαρίου από την Odeon.

Η Μελίσα ΜακΚάρθι πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική μεταφορά της βιογραφίας «Can you ever forgive me?», την αληθινή ιστορία της κορυφαίας σε πωλήσεις βιογράφου διασημοτήτων Λι Ίσραελ, που έβγαζε τα προς το ζην κατά τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80 καταγράφοντας τις ζωές διασήμων όπως Κάθριν Χέπμπορν, Ταλούλα Μπάνκχεντ, ΕστέΛόντερ και της δημοσιογράφου Ντόροθι Κιλγκάλεν.

Όταν η Λι δεν μπορούσε, να εκδώσει πια τα έργα της καθώς θεωρούνταν ξεπερασμένα, μετέτρεψε την τέχνη της σε απάτη, με τη βοήθεια του πιστού της φίλου Τζακ.

Σκηνοθεσία: Μάριελ Χέλερ

Πρωταγωνιστούν: Μελίσα ΜακΚάρθι, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Ντόλι Γουέλς, Μπεν Φαλκόνε, Τζέιν Κέρτιν

«Καπερναούμ», της Ναντίν Λαμπάκι

Η ταινία «Καπερναούμ», της Ναντίν Λαμπάκι, κυκλοφορεί από την Seven Films.

Υπόθεση

Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο, να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα.

Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Σκηνοθέτης: Ναντίν Λαμπάκι

Πρωταγωνιστούν: Ζάιν Αλ Ραφέα, Γιορντάνος Σιφερό, Καουσάρ Αλ Χαντάντ, Φαντί Γιουσέφ

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Μανώλης Λιδάκης στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

Ο σπουδαίος ερμηνευτής Μανώλης Λιδάκης, με τις εξαιρετικές επιτυχίες του και τα τραγούδια του μας περιμένει στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, κάθε Σάββατο και Κυριακή.

Μια αναδρομή σε τραγούδια σταθμούς της καριέρας του Μανώλη Λιδάκη, αλλά και επιλογές από το νέο κύκλο τραγουδιών σε μουσική Χρυσόστομου Καραντωνίου και στίχους του Κώστα Φασουλά.

Μαζί του η αξιόλογη νέα ερμηνεύτρια Άννα Ψυχογιού.

INFO:

Εως 31/03/2019

Kάθε Σάββατο στις 22.00 και Κυριακή στις 15.30

Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, Συγγρού 143, Νέα Σμύρνη

Πληροφορίες/Κρατήσεις: www.gialino.gr

O βιρτουόζος του ακορντεόν και του μπαντονεόν Richard Galliano, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο πολυβραβευμένος διεθνής σολίστ από τη Γαλλία Richard Galliano που έχει στο ενεργητικό του πάνω από 50 ηχογραφήσεις καθώς και πολυάριθμες συνεργασίες με κορυφαίες ορχήστρες και μεγάλα ονόματα συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε ένα φαντασμαγορικό πρόγραμμα που θα μας μείνει αξέχαστο!

Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο Βλαδίμηρος Συμεωνίδης

Μια μοναδική ευκαιρία για το κοινό να απολαύσει το ιδιαίτερο ηχόχρωμα του ακορντεόν και του μπαντονεόν ζωντανά και σε σολιστικό ρόλο.

INFO:

Στις 21/02/2019 | Ώρα 20:30

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα

Πληροφορίες/Κρατήσεις: www.megaron.gr | 210-7282333

Η Ελένη Δήμου στο Half Note

Η αγαπημένη Ελένη Δήμου με την ιδιαίτερη φωνή και την ξεχωριστή της παρουσία θα μας υποδεχθεί στο Half Note Jazz Club για τρεις μοναδικές εμφανίσεις.

Μεγάλες επιτυχίες, αλλά και τραγούδια που τα ξέρουμε λιγότερο, η Ελένη Δήμου έρχεται σαν αγκαλιά να μας τα θυμίσει και να μας ταξιδέψει με τις μελωδίες της σε μαγευτικές βραδιές.

INFO:

Στις 22/02/2019, 23/02/2019 και 24/02/2019

Παρασκευή & Σάββατο στις 22.30, Κυριακή στις 21.30

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17, Μετς

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-9213310 | www.halfnote.gr

ΤΕΧΝΗ

«Λαμπρινή Μποβιάτσου-Η απάντηση του καθρέφτη», στην Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου

Η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου παρουσιάζει την ατομική έκθεση της διακεκριμένης εικαστικού Λαμπρινής Μποβιάτσου, με τίτλο «Λαμπρινή Μποβιάτσου–Η απάντηση του καθρέπτη» σε επιμέλεια του Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κατασκευών και εγκαταστάσεων και επικεντρώνεται στην τελευταία δημιουργική πενταετία της καλλιτέχνιδος με σύντομες αναφορές στο προηγούμενο εικαστικό της έργο.

Είσοδος Ελεύθερη

INFO:

Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, Ελ.Βενιζέλου 63, Ν.Ιωνία

Εγκαίνια: Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019, στις 20:00 

Έως 6 Απριλίου 2019

Πληροφορίες: 210-2710472|[email protected] 

Με οικογένεια…πας παντού!

Στο θέατρο Χυτήριο

Γράφει η Χρυσάνθη Κούτρη

Το παραμύθι του Hector Malot “Με οικογένεια ” έχοντας αποσπάσει πολλά βραβεία, παίζεται για πρώτη φορά σε μια διασκευή του Κωνσταντίνου Θάνου στο θέατρο Χυτήριο. Μια παράσταση ύμνος στην “οικογενειακή” αγάπη και την εσωτερική δύναμη των ανθρώπων.

Το βιβλίο αυτό είναι μια ιστορία που υμνεί τη δύναμη της παιδικής ψυχής

Η θεατρική παράσταση αποτελεί μια διδακτική ιστορία για τα μικρά παιδιά που στο μέλλον θα παίξουν τον δικό τους υπεύθυνο ρόλο, σαν ενήλικες στην αυριανή κοινωνία. Η παράσταση προκαλεί το συναίσθημα των θεατών, καθώς υπενθυμίζει πως η οικογένεια μας, όποια και να είναι αυτή, έχει δώσει τα εφόδια για να παλέψουμε στη ζωή.

Παρουσιάζει σκηνές παρμένες από την Γαλλική εξοχή. Οι βίντεο-προβολές έχουν μια γεύση από τα ζωγραφικά έργα μεγάλων Γάλλων καλλιτεχνών όπως του Πολ Σεζάν, του Κλωντ Μονέ, του Εντουάρ Μανέ και του Άλφρεντ Σίσλεϋ.

Η σκηνοθεσία της Αθανασίας Καλογιάννη καταφέρνει να αιχμαλωτίσει τον θεατή σε μαγικά πλάνα και να τον ταξιδέψει σε καιρούς δύσκολους, ρομαντικούς. O υπεύθυνος για τον φωτισμό, Παναγιώτης Μανούσης καθώς και η Σάντυ Σιέμπου, που επιμελείται των σκηνικών, μας χαρίζουν ένα ζωντανό ιμπρεσιονιστικό τοπίο Γαλλικής επαρχίας.

Οι μεστές και ευαίσθητες ερμηνείες των Σοφία Μανωλάκου και Σοφίας Κουκουλά μας συγκινούν και κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. Παράλληλα, η ηθοποιός Βίκυ Κουκουτσίδη, αποτελεί στήριγμα σκηνοθετικά για την προώθηση της θεατρικής πλοκής. Η Φωτεινή Παπαδάκη στο ρόλο της αεικίνητης και δημιουργικής δασκάλας δίνει μια παιχνιδιάρική νότα στη ροή του έργου. Ο Κώστας Ζωγραφόπουλος με το ενδιαφέρον που δείχνει για την μικρή Περίν, ενεργοποιεί την συναισθηματική συμμετοχή του θεατή.

Οι μουσικές και ενορχήστρωση του Στάθη Μπίρμπα, των στίχων –μουσικής του Γιώργου Μπανταδάκη και της Σοφίας Κουκουλά δίνουν τον ρυθμό στους ηθοποιούς να χορέψουν, με την βοήθεια του χορογράφου Βαγγέλη Πιστιλού πλαισιώνοντας υπέροχα το έργο που έχει διασκευάσει ο Κωνσταντίνος Θάνος.

Το έργο συγκινεί αναπάντεχα στο φινάλε και σίγουρα κάνει τους ενήλικες θεατές να θυμηθούν τα δικά τους αθώα παιδικά χρόνια, τους δικούς τους “Λαιστρυγόνες” και “Κύκλωπες”…

Το λογοτεχνικό αριστούργημα διηγείται την ιστορία μια μικρής σε ηλικία κοπέλας, ορφανής από πατέρα, η οποία με την παρότρυνση της μητέρας της κάνει ένα μεγάλο ταξίδι για να συναντηθεί με τον παππού της. Στο ταξίδι αυτό έρχεται αντιμέτωπη με πολλούς κινδύνους. Αρχικά θα αναγκαστεί να αποχωριστεί τα πολυαγαπημένα της άτομα που έχουν σταθεί δίπλα της σαν οικογένεια.

Στη συνέχεια, θα έρθει αντιμέτωπη με ένα σωρό εμπόδια και κακοτοπιές. Όμως κατά τη διάρκεια του ταξιδίου η τύχη θα της χαμογελάσει, καθώς βρίσκει άτομα που θα σταθούν δίπλα της σαν μια νέα οικογένεια και πιστούς φίλους που θα την βοηθήσουν στο δύσκολο ταξίδι της.

Θα βρει όμως στο τέλος του ταξιδιού αυτό που πραγματικά αναζητεί; Θα τα καταφέρει η μικρή ορφανή Περίνα να τα βγάλει πέρα στη ζωή;

Θα μπορέσει να κερδίσει με την εξυπνάδα, την εργατικότητα και την καλοσύνη της; Θα βρει επιτέλους οικογένεια;

Το έργο αυτό αν και γραμμένο για παιδιά, θα συστηνόταν σε εφήβους και σε ενήλικες λόγω της διαχρονικότητας της θεματολογίας που θίγει και της ποιότητας σκηνοθεσίας, σεναρίου και ηθοποιίας.



info Παράστασης:

Σκηνοθεσία: Αθανασία Καλογιάννη
Θεατρική διασκευή: Κωνσταντίνος Θάνος
Μουσική-ενορχηστρώσεις-μουσική διδασκαλία: Στάθης Μπίρμπας
Κινησιολογία: Βαγγέλης Πιτσιλός
Στίχοι-μουσική : Γιώργος Μπανταδάκης , Σοφία Κουκουλά
Σκηνογραφική επιμέλεια- mapping -projection: Σάντυ Σιέμπου
Φωτισμός: Παναγιώτης Μανούσης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Ηθοποιοί: Σοφία Μανωλάκου, Σοφία Κουκουλά, Βίκυ Κουκουτσίδη,Φωτεινή Παπαδάκη και ο Κώστας Ζωγραφόπουλος

Διάρκεια: 90 λεπτά με διάλειμμα

Τιμές Εισιτηρίων: 10 ευρώ φοιτητές, άνεργοι 8 ευρώ **Ειδικές τιμές για σχολεία και γκρουπ κατόπιν επικοινωνίας

Διάρκεια Παραστάσεων: Από 21 Οκτωβρίου 2018 έως 17 Μαρτίου 2019

Πληροφορίες: Πρωινές παραστάσεις για σχολεία / Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr

Παραστάσεις:  Κάθε Κυριακή στις 11.30

Φωτογραφίες: Στράτος Κουρλής

Στο Κελάρι με την Φανή Γέμτου

Φανή Γέμτου - φωτο Απόστολος Δελάλης

Συνέντευξη της performer, Φανής Γέμτου

Στην Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Οι performers, Φανή Γέμτου και Έλλη Δαδήρα στο ΚΕΛΑΡΙ ATHENAEUM από τις 27 Φεβρουαρίου διασχίζουν σχεδόν έναν αιώνα αμερικάνικου κι ευρωπαϊκού μιούζικαλ, προσεγγίζουν πάνω από 30 ρόλους μουσικού θεάτρου και κινηματογράφου και ερμηνεύουν τραγούδια του είδους που άφησαν εποχή.

Εμείς συναντήσαμε την Φανή Γέμτου και μιλήσαμε μαζί της για το τραγούδι και το θέατρο.

Φανή, θέλατε από μικρή να γίνετε ηθοποιός;

Ηθοποιός ήθελα να γίνω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Κι όχι για τους λόγους που συνήθως θέλουν να γίνουν τα κοριτσάκια, δηλαδή για αυτή τη λάμψη που εκπέμπει το επάγγελμα.

Θυμάμαι την αίσθηση που είχα όταν παρακολούθησα πολύ μικρή μια παιδική παράσταση. Ένιωσα αυτό το μυστήριο στο στομάχι, ότι ανήκω εκεί με έναν τρόπο, ότι αυτός ο χώρος  είναι γεμάτος θησαυρούς. Στο λύκειο άκουγα ανελλιπώς τους δίσκους με τα μονόπρακτα της Λαμπέτη. Με την πρώτη ευκαιρία  παρακολουθούσα και διάβαζα θέατρο. Και ποίηση. Πολλή ποίηση. Πάντα ονειρευόμουνα αυτή την ελευθερία της σκηνής που με γοήτευσε από την πρώτη στιγμή. Στην Τρίτη Λυκείου είδα τη Γέρμα του Λόρκα στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.

Αποφάσισα ακριβώς εκείνη τη στιγμή πως σε αυτή τη σχολή θα έδινα εξετάσεις και μόνο. Πέρασα κι όταν το έμαθα, πετούσα από χαρά. Σπούδαζα παράλληλα στη Θεατρολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Θέατρο Τέχνης. Ακόμα και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, αυτή η δουλειά με κάνει να πετάω από χαρά.  Η μυρωδιά του θεάτρου, η αίσθηση του προβολέα στα πρόσωπα, στα μάτια, στις κινήσεις,  η σιωπή κι οι ανάσες των θεατών είναι γεμάτα από αυτό το μυστήριο που με γοήτευσε στην πρώτη μου θεατρική εμπειρία και, νομίζω, πως θα με γοητεύει πάντα.

-Πώς και πότε αυτό συνδυάστηκε με το τραγούδι;

Το τραγούδι ήρθε αρκετά αργότερα. Στη δραματική σχολή ντρεπόμουν να τραγουδήσω. Δεν είχε προκύψει μέχρι τότε το κλειδί να με ξεκλειδώσει. Μέχρι που είδα τους Άθλιους (Les Miserables) των Alain Boublil και Claude-Michel Schönberg.

Ήμουν περίπου 18 χρονών. Μετά από εκείνο το βράδυ και για ένα μήνα με τριβέλιζε μια βαθιά ανησυχία σαν πόθος, σαν ζήλια, σαν αδήριτη ανάγκη, σαν έρωτας. Ξύπνησα ένα πρωί και είπα “αν δεν το κάνω κι εγώ αυτό, θα δυστυχήσω”.

Παρακολούθησα μαθήματα κλασικού τραγουδιού με τη Λυδία Αγγελοπούλου και το 2000 έκανα το μεταπτυχιακό μου στο μιούζικαλ, στο Central School of Speech and Drama του Λονδίνου.

Επιστρέφοντας, φοίτησα για πολλά χρόνια δίπλα στον Νίκο Παναγιωτόπουλο, εστιάζοντας στη φυσική τοποθέτηση φωνής, ενώ παρακολουθώ κατά καιρούς  μαθήματα με καθηγητές  μου στο εξωτερικό.  Δούλεψα και δουλεύω πολύ με τη φωνή μου, 25 χρόνια τώρα. Συνεχίζω κάθε μέρα να ερευνώ και να πειραματίζομαι με τη φωνή και τον ήχο μου.

-Τι είναι το τραγούδι για σας;

Αν σκεφτούμε αναλυτικά, το τραγούδι αποτελείται από μουσική και στίχους. Για μένα είναι ο συνδυασμός του πάθους πριν γίνει σκέψη ( που είναι η μουσική) και της σκέψης πριν γίνει πράξη (που είναι ο στίχος). Μέσα σε κάθε καλό τραγούδι ενυπάρχει το λογικό και το παράλογο, το ενστικτώδες και το προσγειωμένο, το σπουδαίο και το ποταπό, το μεγάλο και το ανύπαρκτο. Κάθε καλό τραγούδι έχει αριστοτεχνικές δυναμικές που μπορεί να εκφράσουν ένα ολόκληρο σύμπαν ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης. Ο ερμηνευτής οφείλει να δουλέψει τα μέσα του για να αναδείξει την ουσία και την ιδιαιτερότητα κάθε τραγουδιού.

Πείτε μας πώς προέκυψε το «A Little Theatre Music»

Προέκυψε από την ανάγκη να δημιουργήσω ένα συναυλιακό σύμπαν των πιο σημαντικών εξομολογήσεων ρόλων που αφορούν στο αμερικάνικο και βρετανικό μιούζικαλ. Κάθε τραγούδι είναι και μια εξομολόγηση. Κάθε τραγούδι, στη συναυλία μας, ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του εκάστοτε ρόλου και την ιστορία του εκάστοτε μιούζικαλ. Μαζί με την Έλλη Δαδήρα στην ερμηνεία και τον Νίκο Δρογώση στο πιάνο διασχίζουμε έναν αιώνα ξένου μουσικού θεάτρου και κινηματογράφου.

Πρόκειται για μια συναυλία υψηλού ρεπερτορίου κι ευρείας ερμηνευτικής γκάμας. Είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση, αλλά ιδιαίτερα σαγηνευτική, καθώς μαζί με την Έλλη ερμηνεύουμε πάνω από 30 γυναικείους ρόλους.

-Στο Κελάρι θα κάνετε 4 εμφανίσεις από τέλη Φεβρουαρίου. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

Θέλοντας να ανοίξουμε την πόρτα μας σε ενδιαφέρουσες συνεργασίες, καλέσαμε φίλους καλλιτέχνες να τραγουδήσουν μαζί μας. Η Μαρτίνα Δημοπούλου (27/2), ο Χρήστος Γεωργαλής (14/3), ο Άρης Προσπαθόπουλος (28/3) και η Μαρία Γράμψα (4/4) είναι οι αγαπημένοι μας καλεσμένοι που πρόκειται να ενταχθούν στο πρόγραμμά της συναυλίας  με ιδιαίτερο τρόπο, τραγουδώντας κι ερμηνεύοντας μαζί μας ρόλους και τραγούδια. Το περιμένω στ’ αλήθεια με μεγάλη αγωνία.

Κάθε συναυλία θα είναι και διαφορετική, καθώς η κάθε προσωπικότητα θα δώσει το δικό της στίγμα. Τους ευχαριστώ πολύ για την αποδοχή της πρόσκλησης.

Τι άλλο κάνετε αυτόν τον καιρό;

Παίζω στο Θέατρο Αλκμήνη σε μια μουσική μαύρη κωμωδία, τη «Χορτοφάγο Τίγρι» του Στέλιου Τσιλιούκα σε σκηνοθεσία Θάνου Αγγέλη. Επίσης είμαι υπεύθυνη του Θεατρικού Ομίλου της Ριζαρείου Σχολής, οπού διδάσκω θέατρο σε παιδιά Λυκείου. Και φυσικά προετοιμάζομαι για τις συναυλίες μας στο Κελάρι.

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ στο Athenaeum Κελάρι

Στο πιάνο ο Νίκος Δρογώσης.

Κείμενα, επιλογή ρεπερτορίου: Φανή Γέμτου

Μουσική διδασκαλία: Έλλη Δαδήρα

Φωτογραφίες : Έφη Σκίτσα

Γραφιστική επιμέλεια: Ιουστίνη Γιαννακοπούλου

Αγαπημένοι quest :

Τετάρτη 27/2 Μαρτίνα Δημοπούλου

Πέμπτη 14/3 Χρήστος Γεωργαλής

Πέμπτη 28/3 Άρης Προσπαθόπουλος

Πέμπτη 4/4 Μαρία Γράμψα

Διάρκεια παράστασης : 120‘ με διάλειμμα

Ώρα έναρξης 21:30

Τιμή εισόδου 10 €

ΚΕΛΑΡΙ ATHENAEUM

Αδριανού 3|10555 Θησείο|2103210239|6945160385

Νίκος Χουλιαράς: Οι ζωγραφιές της επόμενης μέρας – Ξαναβλέποντας την ζωγραφική του

photo: Katoufas Brothers

«Τριάμισι  χρόνια από την αναχώρηση του Νίκου.

                                                         Αμετάκλητη η αίσθηση της απουσίας.

Επιθυμία μου, ψηλαφώντας το έργο του, να νιώσω και πάλι κοντά του.

                                               Να τον ξαναδώ μέσα από τη Ζωγραφική του».

Γιώργος Χουλιαράς   

Μια ξεχωριστή προσέγγιση της Ζωγραφικής του Νίκου Χουλιαρά, μέσα από μια σειρά έργων, που έχει επιλέξει ο αδερφός του, Γλύπτης και Ομ.Καθηγητής της ΑΣΚΤ, Γιώργος Χουλιαράς, παρουσιάζει η Evripides Art Gallery στην έκθεση «ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ. Οι ζωγραφιές της επόμενης μέρας – Ξαναβλέποντας την ζωγραφική του», η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στις 12:00 το μεσημέρι και θα διαρκέσει έως τις 16 Μαρτίου 2019.

photo: Katoufas Brothers

Πρόκειται, για την πρώτη έκθεση με ζωγραφικά έργα του Νίκου Χουλιαρά, τριάμισι χρόνια από τον θάνατό του, το 2015, μέσα από  την οποία ξαναζωντανεύει η Ζωγραφική ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της μεταπολεμικής γενιάς, που διακρίθηκε ως ζωγράφος, ποιητής, πεζογράφος, συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής.

photo: Katoufas Brothers

Η μνήμη διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στη Ζωγραφική του Νίκου Χουλιαρά, καθώς ήταν η πηγή, που τον τροφοδοτούσε καθ΄όλη τη διάρκεια της εικαστικής του πορείας. Τα έργα του αφηγούνται μικρές ιστορίες, αναμνήσεις, που συχνά συνδέονται με τον μακρινό κόσμο των ονείρων και μια μεταφυσική προσέγγιση της πραγματικότητας.

photo: Katoufas Brothers

 Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Χουλιαράς στο εισαγωγικό του σημείωμα που προλογίζει τον δίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης: «…Ο Νίκος Χουλιαράς έχτισε σιγά σιγά μια καινούργια ανθρωπογεωγραφία, κάνοντας να δούμε πράγματα και καταστάσεις με έναν καινούργιο απρόβλεπτο τρόπο. Από μυστικούς δρόμους συναντά τους παιδικούς του ήρωες, που τους παντρεύει με τους συγχρόνους του, δημιουργώντας μια νέα αστική μυθολογία και ένα απόλυτα προσωπικό ζωγραφικό κόσμο, όπου μας καλεί με καθαρή συνείδηση να συμμετάσχουμε».

photo: Katoufas Brothers

Διάρκεια Έκθεσης:

23 Φεβρουαρίου έως 16 Μαρτίου 2019

Evripides Art Gallery

Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73

τηλ: 210 36 15 249, 210 36 15 909, www.evripides-art.gr, [email protected]

Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή: 11.00 – 20.30

Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.00, Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά

Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ.

ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ (1940-2015)

Ο Νίκος  Χουλιαράς  γεννήθηκε στα Γιάννενα τον Οκτώβριο του 1940.

Σπούδασε στην Ανωτάτη  Σχολή  Καλών Τεχνών, Γλυπτική και Σκηνογραφία, απ΄ όπου αποφοίτησε το 1967.

Κατά την περίοδο 1965-1971 ασχολήθηκε και με τη Μουσική.

Γνωστός τραγουδοποιός  του «Νέου Κύματος» της δεκαετίας του ’60.  Έγραψε τη Μουσική και τους στίχους από πολλά γνωστά τραγούδια, καθώς και για πρώτη φορά παρουσίασε  διασκευασμένους  Ηπειρώτικους  σκοπούς.

Συνεργάστηκε  με  πολλά περιοδικά, γράφοντας  πεζά, ποιήματα,  καθώς  και  κείμενα για τα εικαστικά.

Το 1969 τιμήθηκε με το  Α΄ βραβείο Παρθένη για τη Ζωγραφική του.

Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής, στην Biennale της Αλεξάνδρειας το 1969, στην έκθεση  «Αθήνα, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης» το 1985 και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο  Dallas, ΗΠΑ, το 1990 και στην παγκόσμια έκθεση EXPO ’92  στη Σεβίλλη.

Έγραψε δεκατρία λογοτεχνικά βιβλία, τα πιο πολλά από  τις εκδόσεις  «ΝΕΦΕΛΗ».

Έχουν μεταφραστεί διηγήματά του και ποιήματα στα Αγγλικά, Ιταλικά, Γαλλικά, Σουηδικά και Γερμανικά.

Ανάμεσά τους δύο εκδόσεις που βραβεύτηκαν στη Διεθνή Έκθεση της Λειψίας ως τα καλύτερα σχεδιασμένα βιβλία στον κόσμο. Πρόκειται για τα βιβλία «Ζωγραφική-Κείμενα» (1978) και «Το χιόνι που ήξερα» (1983).

Διηγήματά του, έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση, ενώ το μυθιστόρημα ο «ΛΟΥΣΙΑΣ» έγινε τηλεοπτική σειρά και μεταδόθηκε από την ΕΤ-1 το 1989.

Έχουν, επίσης,  εκδοθεί επτά  βιβλία για τη Ζωγραφική του.

Πραγματοποίησε, δεκαεννιά ατομικές εκθέσεις Ζωγραφικής, τις πιο πολλές στη Γκαλερί «ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ».

Το 2011 έγινε μεγάλη αναδρομική έκθεση της Ζωγραφικής του (επιμέλεια Λ. Πλέσσα) στο Μουσείο Μπενάκη, καθώς και έκθεση σχεδίων του το 2018 στο κτίριο Χατζηκυριάκου Γκίκα.

Ο Νίκος  Χουλιαράς πέθανε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 2015.

Μόνιμη έκθεση έργων του Γ. Νίκου στο Μόναχο στο «Κέντρο Ζωγραφικής Γιάννη Νίκου»

Από τα τέλη Νοεμβρίου, λειτουργεί μόνιμα στο Μόναχο το “Κέντρο Ζωγραφικής Γιάννη Νίκου”, στο οποίο οι επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να μυηθούν, με αντιπροσωπευτικά έργα, σε όλους τους θεματικούς κύκλους του καλλιτέχνη.

Το «Κέντρο», που λειτουργεί στην καρδιά του Μονάχου (ankauf am Nordbad, Schleißheimer Straße 119) διευθύνεται από τον κ. Μάριο Κουλαουζίδη, ο οποίος και θα ξεναγεί ως οικοδεσπότης τους επισκέπτες στα θέματα των πινάκων.

Ο σπουδαίος Έλληνας ζωγράφος, Γιάννης Νίκου στις 14 Μαρτίου, θα δώσει το παρόν στο Μόναχο στο «Κέντρο Ζωγραφικής».

Το «Κέντρο Ζωγραφικής Γιάννης Νίκου» ιδρύθηκε το 2016 στην Ελλάδα, ως μία μη κερδοσκοπική οργάνωση αφιερωμένη στην διατήρηση και παρουσίαση του έργου του Γιάννης Νίκου.

Στο εκθετήριο, το οποίο συνεχώς θα εμπλουτίζεται, θα γίνονται  παρουσιάσεις για το ποικίλο έργο του κύριου εκπρόσωπο του μαγικού ρεαλισμού στην Ελλάδα, του ζωγράφου Γιάννη Νίκου (που ξεπερνά τις 3.000 ελαιογραφίες και σχέδια).

Τα έργα του, μερικά από τα οποία έχουν υπερμεγέθη μορφές (μέχρι 5 x 2μ), χωρίζονται στην πλειοψηφία τους σε θεματικές ενότητες: «Ρομαντικός Κύκλος», «Αλληγορικός Κύκλος», «Ο Κόσμος Των Αγγέλων», «Βιβλικός Κύκλος», «Μεσαιωνικός Κύκλος», «Μυθολογικός κύκλος», «Ιστορικός Κύκλος», «Θαλασσογραφίες Και Ναυμαχίες», «Σύγχρονος Κύκλος», «Abstract» και «Πορτρέτα».

Who is Who:

Ο Γιάννης Νίκου σπούδασε ζωγραφική στην Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, από το 1965 ως το 1970, με δασκάλους τους Γ. Μαυροειδή, Ν. Νικολάου και Γ. Μόραλη στη ζωγραφική και την Έλλη Βοϊλα στο ψηφιδωτό.

Παράλληλα, σπούδασε υποκριτική και σκηνογραφία στην Σχολή Θεάτρου και Κινηματογράφου Αθηνών, καθώς και κλασική κιθάρα. Ασχολήθηκε με την τοιχογραφία κι έκανε σκηνογραφίες και κοστούμια για θεατρικές παραστάσεις. 

Το 1982 είχε επιλεγεί για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην έκθεση «150 Νέοι ζωγράφοι της Κοινότητας» της Ε.Ε. Το 1984, ο Δημήτρης Αρβανίτης παρουσίασε το έργο του Γ. Νίκου στην ταινία «Ο σουρεαλισμός στην Ελληνική ζωγραφική», που πήρε το Α’ βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Κατά την περίοδο όπου ζει στην Ιταλία (1985-1990), η Νομαρχία της Umbria και το υπουργείο Τουρισμού, τον βραβεύουν για την δουλειά του, ενώ η Διεθνής Επιτροπή Τέχνης του Lugano του απονέμει τον τίτλο του magister και περιλαμβάνει το έργο του στην ειδική έκδοση «Πρωταγωνιστές της Ιταλικής Τέχνης».

Το 1988 συμμετέχει στην VII Ευρωπαϊκή Biennale στην Ρώμη, όπου του απονέμεται και το βραβείο σχεδίου, για τον Κύκλο του «έργα με μολύβι».

Για το πολιτιστικό του έργο βραβεύθηκε στην Γένοβα με ειδικό βραβείο από την UNICEF. 

Ο Γιάννης Νίκου εμφανίζεται: μεταξύ άλλων, στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), Ιταλία (Μιλάνο, Μπρέσια, Γένοβα, Ρώμη.

Ήταν ακόμη σε πολλές εκθέσεις, μουσεία τέχνης και ιδιωτικές συλλογές Σπολέττο, Τόντι, Ρώμη, Τορίνο, Σαβόνα), τον Καναδά (Τορόντο), Ελβετία (Βασιλεία), Γαλλία (Παρίσι), Μάλτα, Η.Π.Α (Νέα Υόρκη), Βέλγιο (Αμβέρσα, Βρυξέλλες) και Κύπρο (Λευκωσία).

Επίσης, για το έργο του γίνεται αναφορά σε εγκυκλοπαίδειες και βιβλία τέχνης.

Πληροφορίες: [email protected] | www.iannisnikou.com

Κατάμεστος ο ΙΑΝΟS στην παρουσίαση του “Songbook 2” από την Αλεξάνδρα Γκράβας

Ένα αληθινό μουσικό ταξίδι ψυχής προσέφερε η Αλεξάνδρα Γκράβας σε όλους όσοι γέμισαν ασφυκτικά τον χώρο εκδηλώσεων ΙΑΝΟS κατά την παρουσίαση της νέας μουσικής της δουλειάς «SONGBOOK 2 #discoveries» που πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Η διεθνής μεσόφωνος… ξεφύλλισε το Songbook 2 και ταξίδεψε το φιλόμουσο κοινό στα πέρατα του κόσμου με τα τραγούδια του, τα οποία τραγούδησε ένα-ένα προκαλώντας τον ενθουσιασμό και το θερμό χειροκρότημα.

Παράλληλα διηγήθηκε ιστορίες για τη δημιουργία αυτού του CD, τα τραγούδια του οποίου ερμηνεύσει σε έξι διαφορετικές γλώσσες: ισπανικά, ελληνικά, κινέζικα, αραβικά, γερμανικά και γαλλικά. Μια αγαπημένη συνήθεια της Αλεξάνδρας Γκράβας, η οποία σε κάθε εμφάνιση της ερμηνεύει ένα τραγούδι στη γλώσσα της χώρας που τη φιλοξενεί, θέλοντας να ευχαριστήσει το κοινό που την υποδέχεται κάθε φορά και να έρθει πιο κοντά του.

Σε δυο από τα τραγούδια την συνόδεψε στο πιάνο ο κορυφαίος Έλληνας συνθέτης Μίμης Πλέσσας, που την συνοδεύει και στο CD στα δικά του τραγούδια που ερμηνεύει η Αλεξάνδρα Γκράβας. Ανάμεσα στα τραγούδια και άλλα των Μίκη Θεοδωράκη, Βαγγέλη Παπαθανασίου, Κουρτ Βάιλ, ένα κινέζικο, ένα αραβικό καθώς και τα περίφημα «Μισιρλού» και «Τζιβαέρι».

Λίγο πριν την παρουσίαση των τραγουδιών ο Μίμης Πλέσσας και ο δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός και συγγραφέας Ιάσονας Τριανταφυλλίδης μίλησαν για την ιδιαίτερη αυτή δουλειά, ενώ η Αλεξάνδρα Γκράβας απάντησε σε ερωτήσεις και μίλησε για τη μουσική διαδρομή της στον κόσμο. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε η δημοσιογράφος Δέσποινα Σαββοπούλου. Όπως ευχήθηκε ο Ίασονας Τριανταφυλλίδης «να συνεχιστεί η προσπάθεια με τα Songbook, ώστε να φτάσουμε και στην έκδοση του Songbook 80!».

Την ερμηνεύτρια πλαισίωσαν επίσης οι κορυφαίοι σολίστ: Πέτρος Μπούρας πιάνο, Δημήτρης Κουζής βιολί,  Γιάννης Γιοβάνος τσέλο, Βιβή Γκέκα μαντολίνο.

Η αυλαία της εκδήλωσης έπεσε διθυραμβικά με την Αλεξάνδρα Γκράβας να ανταποκρίνεται στο αίτημα του κοινού, να ερμηνεύσει μερικά ακόμα τραγούδια εκτός προγράμματος.

Ανάμεσα σε εκείνους που παραβρέθηκαν ήταν και ο Τίτος Πατρίκιος, η Άννα Φόνσου, ο Μπάμπης Τσέρτος, ο μεξικανός πρέσβης Daniel Hernández Joseph, ο πρέσβης Πέτρος Παναγιωτόπουλος, ο πρέσβης Σπύρος Γεωργιλές, ο σκηνοθέτης Γεώργιος Παπαβασιλείου, η σοπράνο  Ιουλία Τρούσσα, ο Πύρρος Μερκούρης, οι συνθέτες Νίκος Πλατύραχος, Πηγή Λυκούδη και ο Πάρις Αμοργινός.

Στο τέλος η Αλεξάνδρα Γκράβας δέχτηκε τα πολύ θετικά σχόλια όσων παραβρέθηκαν και υπέγραψε τα CD της τα οποία μπορείτε να βρείτε στον ΙΑΝΟ της οδού Σταδίου.

petros-karavevas-to-eikastiko-gymno-ofeilei-na-apotyponei-to-anthropino-soma-se-oli-tin-alitheia-tou

Πέτρος Καραβέβας: Το εικαστικό γυμνό οφείλει να αποτυπώνει το ανθρώπινο σώμα...

0
Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Η γκαλερί Contemporary Athens παρουσιάζει αυτές τις μέρες την τελευταία δουλειά του καταξιωμένου ζωγράφου, Πέτρου Καραβέβα με τίτλο «Δίχως αυτολογοκρισία». Στην...