Αρχική Blog Σελίδα 476

Στάθης Σταθόπουλος: “Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος”

Στάθης Σταθόπουλος

Ένας καλλιτέχνης που μόνο αδιάφορο δεν σε αφήνει!
Η φωνή αποκαλύπτει, κατά κάποιον τρόπο, την προσωπικότητά μας, με την επισήμανση ότι η ερμηνεία δεν γίνεται από τον πομπό, αλλά από τον δέκτη. Ο Στάθης Σταθόπουλος γράφει, συνθέτει και τραγουδάει δίνοντας το στίγμα του. O Στάθης αφήνει την λεία του εκτεθειμένη με μια χροιά άκρως χαρακτηριστική. Πολύ απλά, θα μπορούσαμε να γράφουμε ώρες για αυτόν!

Γράφει η Vasia Bresta

Φωτογραφική κάλυψη: Francesca Kal

-Ποιες είναι οι διαφορές που βλέπεις ανάμεσα στους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες;

Ουσιαστικές διαφορές στο ταλέντο και τις ικανότητες δεν υπάρχουν, δεν έχουμε κάτι να ζηλέψουμε. Απλώς έξω υπάρχει διαφορετική νοοτροπία που επιτρέπει στους καλλιτέχνες να τα αναπτύξουν και το κοινό πολύ πιο ανοιχτόμυαλο στο να δεχτεί το διαφορετικό.

-Το ρητό λέει ότι “η Ελλάδα θάβει τα παιδιά της”. Πιστεύεις ότι στο εξωτερικό θα έχει κάποιος περισσότερες ευκαιρίες;

Σίγουρα έχεις περισσότερες ευκαιρίες. Αν ασχολείσαι με μουσική οι αγγλόφωνες χώρες ειδικά προσφέρουν διόδους που εδώ δεν υφίστανται. Υπάρχει μια πληθώρα καλλιτεχνικών ευκαιριών από πλευράς απασχόλησης, αλλά και η δυνατότητα να κάνεις τα δικά σου πρότζεκτς και με αρκετή δουλειά να αφήσεις το δικό σου στίγμα.

-Μπορείς να ζήσεις χωρίς μουσική;

Όλοι θα μπορούσαν υποθετικά αλλά όπως λέει κι ο Νίτσε “Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος”!

-Κεφάλαιο “Allen’s Hand”. Μίλησέ μας για την μπάντα σου στην Ελλάδα.

Με τους Allen’s Hand γνωριστήκαμε μέσω αγγελιών την περίοδο που ξεκινήσαμε να πηγαίνουμε πανεπιστήμιο, πριν 10 περίπου χρόνια. Πειραματιστήκαμε μουσικά, βγάλαμε μερικά ep και 3 δίσκους τα ‘Linear’, ‘French Fries are the Devil’ και ‘The Devil is in the Mayo’.

Παίξαμε αρκετά live σε χώρους όπως six dogs, an club, κύτταρο και στο Θέατρο Βράχων με το Schoolwave και κερδίσαμε το διαγωνισμό Band Festival του Νάκα το 2012.

Δυστυχώς οι δρόμοι μας χώρισαν καθώς φύγαμε όλοι εκτός χώρας για διαφορετικούς λόγους, όποτε πλάνα δεν υπάρχουν. Που και που στέλνουμε ο ένας μουσική στον άλλο και προσθέτουμε δικές μας ιδέες, αλλά αυτό είναι απλά κάτι για να ακούμε μεταξύ μας.

-Τι πιστεύεις για τους καλλιτέχνες που βγαίνουν στα ελληνικά label;

-Τα ελληνικά labels, αυτά που έχουν κάποια ισχύ τουλάχιστον, δυστυχώς προωθούν τα ίδια εδώ και χρόνια. Είτε προσλαμβάνουν καινούρια παιδιά που τα διαμορφώνουν με τον ήχο που θέλουν να έχουν οι εταιρείες, είτε εισέρχονται σε αυτές καλλιτέχνες που μπορεί να έχουν έναν προσωπικό ήχο αλλά αναγκάζονται να τον αλλάξουν.

Αν δεν παίζεις trap / hip hop η μια πολύ Mainstream εκδοχή της ποπ, δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες να προωθηθείς. Μια εξαίρεση που μπορώ να σκεφτώ και δίνει κάποια ελπίδα είναι οι Show Us The Imminent, metal μπάντα που υπέγραψε με την Panik.

Μακάρι να δοθούν τέτοιες ευκαιρίες σε πολλά νέα συγκροτήματα, πιστεύω τα labels υποτιμάν το πόσος κόσμος θα ήταν δεκτικός σε εναλλακτικά ακούσματα. Η Inner Ear επίσης κρατάει χρόνια με αξιόλογους alternative / indie καλλιτέχνες.

-Αμερική – Είσαι front των “The Horizon Problem”. Μίλησε μας για τα σχέδιά σας.

Με τα παιδιά γνωριστήκαμε στη Νέα Υόρκη όπου ξεκινήσαμε και τη συνεργασία μας. Το είδος που παίζουμε είναι progressive / alternative rock. Έχουμε κυκλοφορήσει ήδη ένα Ep με 4 κομμάτια και θα κάνουμε release show στο Arlene’s Grocery το Μάιο για επερχόμενα single releases.

Γενικώς θα κυκλοφορούμε μεμονωμένα κομμάτια από δω και πέρα, μέχρι να μας γίνει μια καλή πρόταση.

-Ωραίος, ταλαντούχος, stylish, με καλή φωνή. Πιστεύεις ότι έχεις όλο το πακέτο;

Όχι, νομίζω το να είναι κάποιος όμορφος και σέξι είναι “κατάρα”.

– Τι είναι για σένα η Αμερική.

Για μένα είναι ένας δρόμος πολύ ενθουσιαστικός και με πολλές ευκαιρίες αλλά ταυτόχρονα και πολλούς κινδύνους. Γενικώς, είναι μια απόδραση από το comfort zone μου με τις καλές και τις κακές επιπτώσεις που αυτό μπορεί να περιλαμβάνει.

-Ποιο είναι το motto σου.

If it bleeds, we can kill it.

-Πώς οραματίζεσαι τον εαυτό σου σε μερικά χρόνια;

Ασπρομάλλη, και ελπίζω σε κάποιο τουρ προώθησης δίσκου, ταξιδεύοντας τον κόσμο!

https://www.youtube.com/watch?v=ucO6rFwmgtQ

Έκθεση εικαστικών έργων «Τρωάδες» του Σάκη Παπαγιάννη


Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (ΙΜΚ) σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης του Σάκη Παπαγιάννη “Τρωάδες”. Ο Σάκης Παπαγιάννης εμπνέεται από τις εμβληματικές γυναίκες- ηρωίδες του Μιχάλη Κακογιάννη. Ανατέμνει τα αρχέγονα πάθη και δημιουργεί έργα ζωγραφικά και επιτοίχεια γλυπτά.

Ο εικαστικός δημιουργός εξαϋλώνει τις φόρμες μέσα από τα έργα του ακολουθώντας τον Robert Chozal που έχει δηλώσει για τον Μιχάλη Κακογιάννη ότι προτίμησε να μείνει πιστός στο πνεύμα και όχι στο γράμμα της πρόσκαιρης ιδεολογικής φόρμας. Τα έργα του Σάκη Παπαγιάννη, όπως και οι ήρωες της τραγωδίας, βρίσκονται σε συνεχή συνδιαλλαγή με τον θεατή.

«Ο Κακογιάννης βλέπει στον Ευριπίδη ένα τραγικό που εκτιμά τους ανθρώπους και τους θεωρεί ικανούς αρχιτέκτονες του μέλλοντός τους. Εγώ βλέπω πάλι από την πλευρά μου στον Κακογιάννη τον δημιουργό των τρισδιάστατων ηρώων μου, λιτών, αυθεντικών, με πολύ πάθος. Σε ένα σκηνικό ξερό, ηλιοκαμένο, με φως ελληνικό. Αυτό που ήταν τότε θα είναι για πάντα» Σ. Παπαγιάννης.

Εγκαίνια: Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου, ώρα 19:30

14-26 Φεβρουαρίου 2019

Καθημερινά 18:00-22:00

Εκθεσιακός Χώρος – 1ος & 2ος όροφος

Είσοδος Ελεύθερη.

Έκθεση «Τρόπαιον Ίστημι» του Νίκου-Γιώργου Παπουτσίδη στον Εικαστικό Κύκλο Sianti

Ο Εικαστικός Κύκλος Sianti εγκαινιάζει τη νέα χρονιά με την έκθεση του Νίκου Γιώργου Παπουτσίδη με τίτλο «Τρόπαιον Ίστημι», η οποία θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019 και ώρα 19:30 το απόγευμα.

Ο Νίκος Γιώργος Παπουτσίδης, μετά από μία απουσία οκτώ χρόνων από τις γκαλερί, προτιμώντας να εκθέτει τα έργα του λόγω μεγάλων διαστάσεων σε δημόσιους χώρους όπως το Γκάζι, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου, το Ζάππειο Μέγαρο κ.ά., επιστρέφει με τη νέα του αυτή έκθεση στον Εικαστικό Κύκλο Sianti, η οποία θα περιλαμβάνει γλυπτές δημιουργίες του από το 2007 μέχρι σήμερα.

Ο ίδιος μιλώντας για αυτή την ενότητα της δουλειά του αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα τρόπαια είναι μικρά μνημεία. Μνημεία -ενθύμια μνήμης περισσότερο ,να θυμίζουν την αγωνία και την εμμονή για την ολοκλήρωση του έργου που θέλεις να τελειώσεις αλλά δεν μπορείς ,δεν ξέρεις πως ! Ενός έργου όχι μόνον εικαστικού αλλά προσωπικού, κοινωνικού, συναισθηματικού, πνευματικού.

Μνημεία αναθηματικά να θυμίζουν ποσό συγκλονιστική πρέπει να είναι η κάθε φευγαλέα στιγμή. Μνημεία που λειτουργούν σαν πομποί που στέλνουν αλλά και δέκτες που λαμβάνουν μηνύματα με σκέψεις και ιδέες συνταρακτικές ,όμως στιγμιαίες ,αφού χάνονται γιατί απλά δεν καταγράφονται την στιγμή εκείνη!

Κάθε ένα από τα τρόπαια είναι μια αντίσταση στην καθημερινότητα ,την ρουτίνα ,την βαρεμάρα. Ανασταίνουν την δύναμη ,το πάθος, τον έρωτα, το θάρρος, την αγωνία.

Αλλά τρόπαιο είναι και το βραβείο του αγώνα για την επιμονή στη τελειότητα ,στο απλό όχι απλοϊκό ,την απόρριψη του φλύαρου και περιττού.

Συμβολίζει μια νίκη στη σαφήνεια.

Το τρόπαιο είναι το βραβείο μιας μνήμης.

Κάθε μνήμη είναι μια γεννά.Ενα ποίημα.Μια ζωγραφιά. Ένα γλυπτό.

Γιατί η μνήμηση είναι η μητέρα των τεχνών.Και με το τρόπαιο προσπαθώ να την βραβεύσω!»

Από την πλευρά του, ο Μάνος Στεφανίδης αναρωτώμενος τι είναι η γλυπτική του Νίκου Γιώργου Παπουτσίδη, δίνει την εξής απάντηση: «Είναι η προσπάθεια κατασκευής μικρών, αυτόνομων κόσμων που να εντάσσονται αρμονικά αλλά και να ξεχωρίζουν εμφαντικά μέσα στον μεγάλο, άπειρο κόσμο. Να φαίνονται τα βράδια από τους περιπατητές της σελήνης! Σήμερα το παραμύθι έγινε μάλλον στοχασμός – χωρίς όμως να αποβάλει τη μυθική του προέλευση – και αναφέρεται πλέον σε χρησμούς, σε αινίγματα, σε τρόπαια από μυστικές νίκες και σε λάβαρα που πρωτοεμφανίστηκαν σε μυστικές νύχτες. Σε κατασκευές που το μνημειακό παραμένει χαριτωμένο και το δωρικό δεν χάνει την τρυφερότητα του. Επειδή ο γλύπτης – ποιητής όλων  αυτών των εικόνων που προσπαθώ να σας περιγράψω, ξέρει πολύ καλά ότι η τρυφερότητα φτιάχνεται από ατσάλι κι ότι οι τρυφεροί, ατσαλωμένοι για πάντα, θα σώσουν τον κόσμο. Ξόανα, τρόπαια, αντένες, σινιάλα, σειρήνες, καθρέπτες, βωμοί, σίδηρος, σιδηρογραφίες, πέτρες, γυαλί, χρώμα, ένθετα στοιχεία, ζωγραφιές με διαφορετικά υλικά, φακοί, συμβολικά μάτια τέλειων μηχανών σ’ έναν ατελή κόσμο! Ενός ορατού, υλικού κόσμου που ψάχνει να ερμηνεύσει άλλους κόσμους, αόρατους, πνευματικούς».

Τίτλος έκθεσης: «Τρόπαιον Ίστημι»

Εγκαίνια: Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019, ώρα 19:30 «Εικαστικός Κύκλος Sianti»

(Βασ. Αλεξάνδρου 2, πίσω από Εθνική Πινακοθήκη)

Διάρκεια έκθεσης: 7 Μαρτίου 2019 – 30 Μαρτίου 2019

Η έκθεση θα διαρκέσει έως το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019.

Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery

Λεωφ. Βασιλέως Αλεξάνδρου 2,

Περιοχή Χίλτον, 11634

Τηλ: 210.7245432, 210.3648335

Ώρες λειτουργίας:

Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή  10:00-20:00

Τετάρτη 10:00-15:00

Σάββατο 10:00-16:00

Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Χρήστος Παλλαντζάς: Το χειρόγραφο «Κλίμαξ» του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

Στη νέα του έκθεση στη Γκαλερί Ευριπίδης, ο καταξιωμένος εικαστικός Χρήστος Παλλαντζάς παρουσιάζει έργα με έντονη ζωγραφική δύναμη και θέμα την απεραντοσύνη του αττικού ουρανού.

Όπως αναφέρει στη συνέντευξή μας, το χειρόγραφο «Κλίμαξ» του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου και η καθημερινή διαδρομή από το σπίτι του στα Πετράλωνα προς το εργαστήριό του στο Μεταξουργείο έχουν αποτελέσει πηγές της έμπνευσης του για αυτή τη θεματική. Με το βλέμμα στον αττικό ουρανό όταν σουρουπώνει, ο καλλιτέχνης απελευθερώνει με έναν τρόπο μοναδικό την εικαστική του γραφή. «Ἄνω σχῶμεν», ο τίτλος της πρόσφατης δουλειάς του καλλιτέχνη, που  αποτυπώνει την ανάγκη του να συνταιριάξει το όνειρο με την πραγματικότητα και να δημιουργήσει τον δικό του «μύθο» μέσα σε μια πόλη γεμάτη παραδοξότητες.

Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, η  Δρ.Ιστορικός της Τέχνης –Τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, στο κείμενό της, που προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης:

«Με απτό ερέθισμα την ατμόσφαιρα, που υποβάλλουν τοπία σε γειτονιές της Αθήνας, το σούρουπο  ή και το βράδυ, ο Χρήστος Παλλαντζάς πραγματοποιεί, κάθε φορά, και από μια μεταφυσική σύνθεση: πομπό και δέκτη μιας υπέρτατης <αρμονίας>. Αρμονία,  ταυτισμένη με αυτή καθαυτή την υπέρτατη κοσμική ενέργεια, που ερμηνεύεται στα έργα του, με μιαν ευρηματική, μοναδική σε θέαση και σε αίσθηση, ατμοσφαιρικότητα.  Έχοντας, κοντολογίς, κατορθώσει να μετουσιώσει την ζωγραφική ύλη σε πνεύμα, ο εμπνευσμένα χαρισματικός καλλιτέχνης, μας μυεί σε αυτά καθαυτά τα μυστικά της κοσμογονίας….».

Συνέντευξη Χρήστου Παλλαντζά

-Η νέα σας έκθεση «Ἄνω σχῶμεν», μας ξάφνιασε ευχάριστα, τόσο προς τον τίτλο της, όσο και προς την αλλαγή της θεματολογίας σας σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές σας;

Πως προέκυψαν αυτές οι αλλαγές και τι ακριβώς συμβολίζει ο τίτλος της νέας σας έκθεσης;

Μια εικόνα του 12ου αιώνα, η οποία εμπνέεται από το χειρόγραφο «Κλίμαξ του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτη», ήταν η αφορμή να στρέψω την προσοχή μου προς τον ουρανό με ό,τι μπορεί να σημαίνει ή να συμβολίζει αυτό.

Ο τίτλος «ΑΝΩ ΣΧΩΜΕΝ» θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η συνέχεια της προηγούμενης μου δουλειάς με τίτλο «ΕΙ ΗΣ ΩΔΕ» (Εάν ήσουν εδώ) μιας και η δήλωση της φράσης σημαίνει ότι εναποθέτουμε την καρδιά μας επάνω. Έτσι λοιπόν αυτή η αίσθηση της απεραντοσύνης του ουρανού γίνεται πεδίο και αφορμή έρευνας της καινούργιας μου δουλειάς, με στόχο πάντα να προσεγγίσω με μια ερμηνευτική διάθεση την έννοια του υψηλού και να μεταδώσω τη συγκίνηση…

-Η ανθρώπινη παρουσία ενυπάρχει στα έργα σας, σε μια λανθάνουσα μορφή, σε αντίθεση με τις παλαιότερες εκθέσεις σας, που αποτελούσε ουσιαστικά το σημείο αναφοράς. Γιατί αυτή η αλλαγή και τι υποδηλώνει;   

Θεωρώ ότι η παράδοσή μας ως λαός, μέσα από τις μουσικές και τα τραγούδια, τις αφηγήσεις, τα ήθη, τα έθιμα κ.λ.π., με τα έντονα μεταφυσικά στοιχεία που εμπεριέχει, δεν μας αφήνει πολλά περιθώρια- σχεδόν δεν μας επιτρέπει- να αποφύγουμε  την αναπαράσταση και τον ανθρωποκεντρισμό.

Στην καινούργια μου δουλειά η ανθρώπινη παρουσία μικραίνει σε μέγεθος, τόσο που μοιάζει να κρύβεται πίσω από φωτεινά παράθυρα καθώς νυχτώνει, ή κάτω από ταράτσες πολυκατοικιών γεμάτες από κεραίες και θερμοσίφωνες, όλα στοιχεία απαραίτητα για την επιβίωση της. Στόχος να αναμετρηθεί αυτή η ανθρώπινη διάσταση με το απέραντο και το θείο.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

-Πόσο εύκολο είναι για τον σύγχρονο άνθρωπο, αλλά και για τον ίδιο τον καλλιτέχνη να σηκώσει το βλέμμα στον ουρανό; Τι είναι αυτό που προτείνετε μέσα από την ζωγραφική σας, μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και παρηγορητικά απέναντι στις δυσκολίες της καθημερινότητας;

Σε κάποια σημεία οι ουρανοί, που ζωγραφίζετε, μοιάζουν να οδηγούν σε ξέφωτα, μακριά από τα σκοτάδια και τη συννεφιά.

Θα μπορούσα να πω ότι αυτή η σειρά έργων είναι μια πολύ προσωπική εικόνα της Αθήνας. Μιας Αθήνας, που μέσα από μια συμπυκνωμένη μνήμη, φτάνει να γίνεται σύμβολο, μιας και το μέρος που καταλαμβάνει μέσα στο έργο μου είναι πάντα τόσο μικρό, ώστε το μεγαλύτερο μέρος του έργου, που αναφέρεται στο κενό και συγκεκριμένα στον ουρανό, να είναι αυτό που μεταφέρει την συγκίνηση.

Θεωρώ ότι ο ουρανός, κάτω από τον οποίο ζουν όλοι οι άνθρωποι, είναι ένας και ίδιος για όλους. Γι΄αυτό και οι άνθρωποι τον ταύτισαν με το Θεό. Είναι θα λέγαμε κοινός τόπος όλων μας. Για τη ζωγραφική είναι ένα θέμα πολύ ενδιαφέρον, διότι κινείται, αλλάζει και μεταβάλλεται με γρήγορους ρυθμούς, πράγμα που σε κρατάει σε εγρήγορση.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

-Στη νέα σας έκθεση, ο αττικός ουρανός ανοίγεται μπροστά μας, με μια απίστευτη οικειότητα, που πολλές φορές θυμίζει τη θέα από το παράθυρό μας, ή την εικόνα που αντικρίζουμε διασχίζοντας την πόλη.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να προσεγγίσει κανείς καλλιτεχνικά, μια εικόνα ενός αστικού τοπίου, που βλέπει καθημερινά;

Δεν θεωρώ ότι τα έργα της τωρινής μου δουλειάς μπορούν να χαρακτηριστούν ως αστικά τοπία. Είναι μια συρραφή εικόνων του κέντρου της Αθήνας, όπου προσπαθώ να μεταφέρω την αίσθηση και την ατμόσφαιρα κάποιων προσωπικών μου στιγμών της πόλης. Είναι οι εικόνες της δίκης μου «Μαγικής Πόλης». θεωρώ, όμως, πως όσο πιο βαθιά προσωπική είναι η μάτια προς αυτή την πόλη, τόσο πιο πολύ, αφορά και άλλους ανθρώπους.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

-Σε πολλούς η εικόνα της σύγχρονης Αθήνας, που την ζουν καθημερινά προκαλεί μόνο θλίψη και μελαγχολία, τι σας οδήγησε να ζωγραφίσετε αυτούς τους ουρανούς που μοιάζουν να «μεσιτεύουν» ανάμεσα σε δυο κόσμους;

Η Αθήνα είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου. Εγώ μεγάλωσα τον γιο μου με αυτή την σκέψη. Σκεφτείτε, πόσοι άνθρωποι δουλεύουν χρόνια για να καταφέρουν να έλθουν σε αυτή την Πόλη, έστω για λίγες μέρες, ενώ εμείς μπορούμε να την απολαμβάνουμε όποτε θέλουμε. Είναι μια πόλη πολύ παλιά, γι’ αυτό και έχει υποστεί ό,τι έχει υποστεί.

Πιστεύω ότι τη μελαγχολία και τη θλίψη την δημιουργούν και την αισθάνονται αυτοί που κατοικούν σε αυτή την πόλη και επιθυμούν μια άλλη. Αν αγαπήσουμε αυτή την πόλη πραγματικά, αναπτύσσοντας σχεδόν ερωτική σχέση μαζί της, τότε μόνο θα μπορέσουμε να αισθανθούμε και τη μεταμόρφωση της.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

-Κατά το παρελθόν έχετε εργαστεί μαζί με παιδιά, χρησιμοποιώντας την ζωγραφική ως θεραπευτικό μέσο. Θα μπορούσε αυτή σας η έκθεση να «θεραπεύσει» την κατήφεια και την απογοήτευση των ημερών μας;

Η διαδικασία της ζωγραφικής είναι ένα βαθύτατα θεραπευτικό μέσο, διότι οργανώνει την λειτουργεία του εγκεφάλου και διευρύνει την αντίληψη. Εξάλλου, το ανθρώπινο είδος πρώτα ζωγράφισε και μετά έγραψε.

Αναρωτιέμαι καμμιά φορά, πόσο έχει ατροφήσει η αίσθηση της όρασή μας στον σύγχρονο κόσμο, διότι ο τρόπος ζωής, μας απομακρύνει όλο και πιο πολύ από τη φύση.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

-Έχετε ήδη αρχίσει να σκέφτεστε το επόμενο βήμα σας; Προς ποια κατεύθυνση θα κινηθείτε αυτή τη φορά;

Πάντα ζωγραφίζω με αφορμή πολύ προσωπικά μου βιώματα. Κάθε  άνθρωπος, που ασχολείται με την Τέχνη και ειδικότερα με το έργο τέχνης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι άνθρωπος που στοχάζεται φιλοσοφικά.

Επομένως, για έναν καλλιτέχνη, το μόνο σίγουρο που μπορεί να λειτουργήσει, όχι μόνο ως κινητήριος δύναμη, αλλά και σαν κατεύθυνση στην πορεία του, είναι η προσπάθειά του να κατευνάσει την αγωνία του.

Pallantzas, Photo Katoufas Brothers

Info έκθεσης

Η ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΝΤΖΑΣ

«νω σχμεν»

Διάρκειας: έως 20 Φεβρουαρίου 2019

Evripides Art Gallery,

Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα (Α Όροφος)

φωτο: Katoufas Brothers

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα axianews στο φύλλο 9/2/2019

A JEWEL MADE IN GREECE

1 ιδέα βασισμένη στην σύγχρονη τέχνη του Ελληνικού κοσμήματος που έχει ταξιδεύσει και μεταδοθεί σε 35 σταθμούς σε όλο τον κόσμο, έχοντας ήδη συμπληρώσει 1825 ημέρες ανάπτυξης και εξωστρέφειας, με όχημα την έμπνευση 100 σχεδιαστών, και το πάθος για την αισθητική και την παράδοση 400 συνεργατών, έρχεται στο Ζάππειο να συναρπάσει τους επισκέπτες, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία αφιερωμένη στην τέχνη του κοσμήματος, τα διαφορετικά υλικά του και την μοναδική ιδιότητα να μεταμορφώνει στιγμές, διαθέσεις και αισθήσεις.

Για 6η συνεχόμενη χρονιά το  A JEWEL MADE IN GREECE, η μεγαλύτερη, συνεχώς ανανεούμενη πρωτοβουλία προώθησης και ανάδειξης του σύγχρονου ελληνικού κοσμήματος στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο, διοργανώνει με Σύμβουλο την Ιστορικό Τέχνης Ίρις Κρητικού, τη Συνάντηση Δημουργών στο Ζάππειο Μέγαρο, με την συμμετοχή 75 καλλιτεχνών και με την αιγίδα και πολύτιμη υποστήριξη του ENTERPRISE GREECE.

Όραμα και στόχος  του ΑJMIG, εμπνεύστρια, δημιουργός και διοργανώτρια του οποίου είναι η εικαστικός  Μαίρη Σαμόλη, είναι η αναγνώριση του ελληνικού αποτυπώματος σε επίπεδο αισθητικής και επιχειρηματικότητας στον κλάδο του κοσμήματος  σε όλο κόσμο και παράλληλα η δυνατότητα για το κοινό να γνωρίσει την πολυδιάσταση δημιουργικότητα του κλάδου, το ζωντανό της διάλογο με την μακραίωνη ελληνική ιστορία και πολιτισμό, αλλά και να αγγίξει και να αποκτήσει τα κοσμήματα των ονείρων του.

Η φετεινή διοργάνωση με τίτλο «Μεταμορφώσεις» δίνει έμφαση στον πολύπλευρο ρόλο του κοσμήματος και την ιδιαίτερη  σημασία που μπορεί να έχει για τον κάθενα.  Το κόσμημα ως έμπνευση, τέχνη, ιστορία, σύμβολο, μήνυμα, προϊόν, επιχείρηση, συνεγασία. Αλλά και ως έκφραση συναισθήματος, σχέση, ανάμνηση, στιγμή, ομορφιά, λάμψη, αυτοπεποίθηση.  Το κόσμημα ως προσφορά και γιορτή. Αυτή τη γιορτή θα βιώσουν οι επισκέπτες του Ζαππείου ανάμεσα σε πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων.

Συνοδοιπόρος σε αυτή τη γιορτή, το Make a Wish Ελλάδος. Η  Συνάντηση θα ενισχύσει το έργο και τους σκοπούς του, μέσω ειδικής ενέργειας με τίτλο «A Jewel for a Wish», δίνοντας σε παιδιά που αντιμετωπίζουν απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες, την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα όνειρό τους.

Πρέσβειρα του AJMIG η Τόνια Σωτηροπούλου η οποία μεταδίδει  με την γήινη παρουσία, το χαρακτήρα και τη δραστηριοποίησή της, τις αρχές, τα μηνύματα και την αισθητική της διοργάνωσης σε όλο τον κόσμο. Η ηθοποιός μεταξύ άλλων, φωτογραφήθηκε με κοσμήματα συμμετεχόντων στην έκθεση από τον Νίκο Ζήκο σε μία σειρά από πορτραίτα, που περιγράφουν με τον καλύτερο τρόπο την σχέση της ελληνικής ομορφιάς και προσωπικότητας με την σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. 

Επίτιμη καλεσμένη της διοργάνωσης είναι η  διεθνούς φήμης  Ελληνίδα εικαστικός Della Rounick, η οποία θα παρουσιάσει στο Ζάππειο επιλεγμένα έργα της για το ελληνικό κοινό  σ’ένα καλλιτεχνικό σύμπλεγμα με τίτλο «Προσδιορίζοντας το Απροσδιόριστο».

Παράλληλα, οι επισκέπτες της Συνάντησης θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σεμινάριο για τα μυστικά και τα χαρακτηριστικά των υλικών των κοσμημάτων, από τον έγκριτο Γεμολόγο και Επιστημονικό συνεργάτη του AJMIG, κ. Γιώργο Σπυρομήλιο, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούν να εκτιμήσουν τα δικά τους πολύτιμα κομμάτια.

Αρωγός και συμπαραστάτης είναι το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη, μέσα από τη δράστηριότητα του Lovegreece.com, μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος που έχει ως στόχο την προβολή επιτυχημένων Ελλήνων δημιουργών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, δίνοντάς τους το βήμα να παρουσιάσουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία τους. Στο πλαίσιο αυτό, το Lovegreece.com θα συμβάλλει στην περαιτέρω προβολή των συμμετεχόντων που θα διακριθούν στην ετήσια ειδική ψηφοφορία από τους δημιουργούς και το κοινό, προβάλλοντάς τους με ανάλογες δράσεις.

Μία ζωντανή συνάντηση δημιουργικής έκφρασης, παραγωγικού διαλόγου, υψηλής αισθητικής, συνεργατικής επιχειρηματικότητας και αισιόδοξης ελληνικής εξωστρέφειας, που μετέτρεψε το “Made in Greece” σε τίτλο τιμής για κάθε δημιουργό σύγχρονου κοσμήματος, έρχεται ανανεωμένη και προσκαλεί εμπόρους, κοινό, δημιουργούς, καλλιτέχνες και φορείς να την απολαύσουν.

Σας ευχαριστούμε,

A JEWEL MADE IN GREECE

Η Τέχνη της Διαίσθησης

Γράφει η Μαρία Παγκάλου

Η Διαίσθηση είναι μία αφανής τέχνη. Είναι φίλη της συνείδησης και συνεργάζονται στο καθήκον της λήψης αποφάσεων. Ωστόσο, αν η συνείδηση δεν έχει κατανοήσει ορισμένους πνευματικούς νόμους ή συγκεκριμένους μηχανισμούς συμπεριφοράς, σημαίνει ότι δεν έχουμε καταλάβει τον εαυτό σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή στη δράση.

Η ακρόαση της φωνής της συνείδησης, τροφοδοτεί τη διαίσθηση με το θάρρος να υπάρχει σε έναν κόσμο κατακλυσμένο από την ανάγκη για χειροπιαστές αποδείξεις. Πόσο, πότε και πώς ακούμε τη φωνή της συνείδησης; Αν δεν ακονίζουμε  τη φωνή της συνείδησης σε καθημερινά, απλά ζητήματα, ποτέ δεν θα βρίσκεται σε εγρήγορση την ώρα της ανάγκης.

Στη σιωπή, η παλέτα της διαίσθησης εμπλουτίζεται με τα χρώματα για μία ευοίωνη ζωή. Τα χρώματα? Οι σκέψεις, τα λόγια και οι πράξεις, που συνδυάζονται επάνω στον καμβά της.

Ο διαλογισμός είναι μία δημιουργική οδός που εξυψώνει τις σκέψεις μας μεταφέρει στην ουσία. Εκεί που υπάρχουν όλες οι απαντήσεις. Εκεί, η διαίσθηση γίνεται και δική μας φίλη!

Ακολουθήστε τα τρία απλά βήματα και εξασκηθείτε στον παρακάτω διαλογισμό.

  1. Χαλαρώνω:

Ξεφεύγω από τη ρουτίνα και ανοίγομαι για να υποδεχθώ το καινούργιο.

  • Γαληνεύω:

Συνειδητοποιώ πως η διαίσθηση είναι σαν σωσίβια λέμβος που λειτουργεί προληπτικά, αρκεί να γνωρίζω πώς να τη χρησιμοποιήσω.

  • Δυναμώνω:

Η σύνδεση με την Υπέρτατη Πηγή μου επιτρέπει να εμπιστευθώ τη διαίσθησή μου και να προχωρήσω στη δράση για τη μεταμόρφωση.

Άσκηση Διαλογισμού

Κάθομαι σε μία άνετη θέση και καθώς εισπνέω και εκπνέω… χαλαρώνω… προσεγγίζω τον εσωτερικό μου κόσμο… αυτός ο κόσμος είναι εντελώς διαφορετικός… Εδώ, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες και τα αποθέματα για να διαισθάνομαι τι είναι απαραίτητο ή αυτό που απλώς θα προκαλέσει περισσότερα εμπόδια… οι περιττές σκέψεις υποχωρούν και η γαλήνη κυριεύει στην οθόνη του νου μου… μεταφέρομαι στην ουσία… στη δύναμη της ζωής που λέγεται ψυχή…. Στη σιωπή χαλαρώνω… Στη σιωπή γαληνεύω… Στη σιωπή δυναμώνω… Είμαι μία γαλήνια ψυχή… ένα ον φωτός…

Ντίνα Νικολίτση: Βραβεύτηκε στον 24ο Πανελλήνιο Διαγωνισμο Classic Cocktail & 15ου Flairtenting 2019

Δημοσιογραφική κάλυψη Vasia Bresta/Francesca Kal

Βρέθηκαμε στη HORECA στο πλαίσιο του 24ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Classic Cocktail & 15ου Flairtenting της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος. Παρακολουθήσαμε από κοντά τα δρώμενα και τους διαγωνισμούς. Η Ντίνα Νικολίτση διαγωνίστηκε στη κατηγορία κλασσικού cocktail και απέσπασε την τιμητική διάκριση για την καλύτερη γαρνιτούρα.


H Ντίνα Νικολίτση είναι κάτοχος Professional Certificate in Spirits by WSET και Management Certificate by ACTA.

Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων, που αφορούν την σύνθεση, τα είδη cocktails αλλά και την διοίκηση του bar.
Στην πορεία της στο χώρο έχει συνεργαστεί με γνωστά μαγαζιά της Αθήνας, της Ρόδου και του Λονδίνου, όπως το Hilton Metropole ως bar manager, όπως και στο Nightjar στο Λονδίνο, διακεκριμένο ως το 2ο καλύτερο cocktail bar στον κόσμο για το 2013 και Distil Bar στο Χαλάνδρι.

Επίσης κατέχει διάκριση στον διαγωνισμό Best Classic Cocktail όπου το 2016 και το 2017 κατέκτησε την 2η θέση. To 2013 κατέκτησε την 1η θέση στους διαγωνισμούς “Best Greek Cocktail”, “Best Barmaid of the Year” και “Youngest Attendance”. 

Σήμερα εργάζεται στο Villa Di Mare ως Head Bartender – Bar Manager και ως καθηγήτρια Bartending στην τουριστική σχολή Anko Ρόδου.

Τίνα Καραγεώργη: “Happyland”

H γκαλερί Σκουφά παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Τίνας Καραγεώργη με τίτλο “Happyland” την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου στις 19:30.

Οι πίνακες και τα γλυπτά της Τίνας Καραγεώργη μας μεταφέρουν σε ένα μυστηριώδη κόσμο, στον οποίο η φύση αντιστέκεται στη φυσική διαδικασία αποσύνθεσης ανακαλύπτοντας τη δική της πνευματικότητα.

Από το κείμενο της Χάριτος Κανελλοπούλου:

“Με έντονη προσωπική εγρήγορση, η Καραγεώργη προτάσσει την αναγκαιότητα της αφύπνισης και της στάσης ηθικής ευθύνης, με τη ζωγραφική της να αποτελεί πλέον το πεδίο που δηλώνει αυτή τη συμβολική θέση: μέσα από την αποτύπωση όψεων της φύσης, του κατεξοχήν αγνού κόσμου της αναγέννησης και της αναδημιουργίας, η ίδια ευελπιστεί να ενεργοποιήσει την αναζήτηση δρόμων αναθεώρησης και αυτογνωσίας· να μιλήσει για μία δυναμική στροφή από τον υποτονικό χειμώνα στην πάντοτε ελπιδοφόρα άνοιξη, αυτή που μπορεί να επεκτείνει τα όρια της ανθρώπινης ενσυναίσθησης, πυροδοτώντας κάθε δυνατή προοπτική ουσιαστικής αλλαγής και πνευματικής ανανέωσης.”

“The Human Passage” της Gilda Frumkin

The-Human-passage 2017-λευκή αντανάκλαση 90x90cm λάδι σε καμβά

Η ART APPEL GALLERY (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει το Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 20:00 έως 23:00 την ατομική έκθεση της ζωγράφου Gilda Frumkin με θέμα : “The Human Passage”

Η έκθεση διαρκεί από 16 Φεβρουαρίου έως 9 Μαρτίου 2019

The human passage – toghether 2ο 60x60cm λάδι σε καμβά

Στο κείμενό της “The Human Passage” η ζωγράφος σημειώνει :

«Το ανθρώπινο πέρασμα» με συντροφεύει, με παρακινεί, με συμπληρώνει. Ξεκίνησε εδώ και μια δεκαετία από την αγάπη μου για τα αντικείμενα που έβλεπα παρατημένα και ξεχασμένα σε ακτές και όχι μόνο… πράγματα που μου θύμιζαν το μόχθο και τα όνειρα καθημερινών ανθρώπων.

Ο άνθρωπος είναι παντού στα έργα μου… είναι κυρίαρχος παίκτης, πρωταγωνιστής της ζωής και της καθημερινότητάς του…

Η ζωγραφική απεικόνιση μέσα από αφαιρετικές ή μη φόρμες μάς οδηγεί σε συναισθήματα που προσαρμόζονται στη διάθεση της στιγμής.

Αγαπώ το κάθε λεπτό που βρίσκομαι παρέα με τη ζωγραφική μου. Ευλογημένες εκείνες οι ώρες!

Κορύφωση συναισθημάτων όταν μπορεί αυτή καθαυτή η τέχνη να μοιράζεται και να γεννά συναισθήματα… Τότε είναι ζωντανή, και ζω και εγώ μέσα απ’ αυτήν.

Συνεχής επιθυμία και προσπάθειά μου είναι τα θέματά μου να αφήνουν ίχνη που μαρτυρούν το πέρασμα της ζωής.

Το ανθρώπινο πέρασμα – white memories 155x120cm λάδι σε καμβά

Λίγα λόγια για τα έργα της έκθεσης:

Τα έργα που αποτελούν την ενότητα της έκθεσης της ζωγράφου Gilda Frumkin με τίτλο “The Human Passage” είναι λάδια σε καμβά. Το “Ανθρώπινο Πέρασμα” αποτελεί το σύνολο κοινωνικών και συναισθηματικών θεματικών – μια ενότητα που έχει την δύναμη να ταξιδέψει τον νου και το σώμα.

Για το ταξίδι επιλέχθηκαν θέματα που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα του ανθρώπινου περάσματος. Με την πρώτη ματιά συναντάμε την χαρά, το συναίσθημα, τον ήλιο και τη θάλασσα. Μετά από παρατήρηση αρχίζει να φαίνεται και ο ανθρώπινος πόνος ο οποίος κρύβεται μέσα στις καθημερινές συνήθειες και μέσα στα τοπία που κοιτάζουμε άλλοτε για να βρούμε απαντήσεις και άλλοτε για να ξεχάσουμε.

Η Gilda Frumkin σκιαγραφεί με τα έργα της τον καθημερινό αγώνα για κάθε ψυχολογικό ή πραγματικό πέρασμα, με επιδέξιο και παραστατικό τρόπο και παράλληλα λούζει τον χώρο με την ζεστασιά του ήλιου και την αύρα της αισιοδοξίας που μας ψιθυρίζει στο αυτί ότι πολύ σύντομα θα ανάψει και για μας το πράσινο φανάρι.

Το ανθρώπινο πέρασμα 1ο- MAZI 60x60cm λάδι σε καμβά

Αποσπάσματα από κριτικές για την δουλειά της Gilda Frumkin :

Η Αθηνά Σχινά, κριτικός και ιστορικός Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών επισημαίνει: 
“Η Gilda Frumkin άρχισε από πολύ μικρή να ζωγραφίζει, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη έφεση, αισθαντικότητα και δεξιότητα στην χρήση χρωμάτων και μορφών μέσα από διάφορα υλικά. Το ιδιαίτερο γνώρισμα της Γκίλντα ήταν από τότε η οξύτατη παρατηρητικότητα της και η συνεχής επιθυμία της να ζωγραφίζει εκ του φυσικού. (…) Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη ζωγράφο, που διακρίνεται για το πάθος, την διάθεση εξερεύνησης και μια ποιητική δική της ματιά, η οποία της επιτρέπει να αποκαθηλώνει τα ρεαλιστικά – κατά τα άλλα – θέματά της από το συγκεκριμένο, καθώς ο τρόπος διαπραγμάτευσής τους αποπνευματώνει τον εικαστικό προσομοιωτικό τους αντικειμενισμό. “

The human passage – 2ο ΔΡΟΜΟΣ 150x90cm λάδι σε καμβά (Large)

Η Νικολένα Καλαϊτζάκη, Iστορικός Tέχνης/curator: “Στο έργο της Gilda Frumkin, ο άνθρωπος είναι παρών μέσα από το πέρασμα του. Συναντάμε κουπιά , σημαδούρες ή σκοινιά κάβων ριγμένα –βαριές αλυσίδες- που ταξιδεύουν όλα γητεμένα μέσα στον μεταφυσικό ρεαλισμό τους. Η πινελιά εκφράζεται αλλού ιμπρεσσιονιστική , πότε διαστρεβλώνει τον ρεαλισμό της και γίνεται αφαίρεση, ένα εικαστικό περιβάλλον, όπου ο συμβολισμός της εικόνας συναντά τον εξπρεσιονισμό του συναισθήματος και γεννούν μαζί μια πρωτόγνωρη υπαρξιακή κατάσταση · με τον λυρισμό και την καλλιτεχνική ευαισθησία να υπογραμμίζουν την αξία της διαδρομής…
Κι από δω πέρασε ο άνθρωπος…Και έζησε…Και άφησε.”

The human passage – 3ο δρόμος 150x90cm λάδι σε καμβά

Ο Dr. Λεόντιος Πετμεζάς, Ιστορικός τέχνης – επιμελητής εκθέσεων: “Η Gilda αποκαλύπτει εσώψυχες τριβές, συνειδητή υπερτονισμένες που κατορθώνουν να υπερκεράσουν την χρηστικότητα των υλικών και να ικανοποιήσουν την εσωτερική της δίψα για έρευνα. (…)Η τέχνη της αναθεωρεί και συντονίζει κάθε ονοματοθεσία και ιδιωματική μεταποίηση των μνημικών συνεχειών του δικού της μύθου που μεγάλό-σχηματίζεται σε γραφισμούς των ρητών ενδύσεων.
Ευνοϊκά κάθε αισθητική προσέγγιση των καταστάσεων χαρακτηρίζεται από ένα τόπο συμβολιστικού ρεαλισμού.
Αποσπάσματα της σημερινής πραγματικότητας εμπεριέχονται σ αυτήν απομονώνοντας κάθε φύση που αποκτά σημασία και εξατομικευμένη υπόσταση.
Πρόκειται απλά για μια πλήρη καταγραφή ψυχικών και βιωματικών εμβολών η αναγνώριση της οποίας επαφίεται στο ένστικτο του θεατή. “

Ο Γιάννης Κ. Παπαφίγκος, Κριτικός τέχνης – μέλος της A.I.C.A
“Με την βοήθεια κυρίως της φωτογραφίας και με λείψεις που η ίδια δημιουργεί, φιλοτεχνεί έργα που συνδυάζουν τα ρεαλιστικά στοιχεία με το εξπρεσιονιστικό ύφος και διακρίνονται για την απόδοση του ψυχικού. Ρυθμική οργάνωση, ανάδειξη του χρώματος, καταλυτική επίδραση του φωτός, συγκερασμός πλαστικών και ζωγραφικών αξιών, προσδιορίζουν το εκφραστικό περιεχόμενο των συνθέσεων.
Η ζωγραφική της γεννιέται στην «ανάμνηση του καλοκαιριού» και χτίζεται κάτω από αίθριους ουρανούς και μεσογειακούς ήλιους. ”

Το ανθρώπινο πέρασμα 140x160cm λάδι σε καμβά

Λίγα λόγια για τη ζωγράφο Gilda Frumkin:

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Ασχολείται με την ζωγραφική από πολύ μικρή ηλικία, έχει κάνει από το 1996 μέχρι σήμερα 18 ατομικές εκθέσεις.

Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και σε 3 διεθνείς συναντήσεις –Biennale.
2007 Biennale in Florence,
2009 Izmir Biennale,
2015 Biennale of London

Από το 1996 διδάσκει ζωγραφική σε ενήλικες και έχει δημιουργήσει την ομάδα, «Εικαστικές δημιουργίες»

Επίσης έχει ασχοληθεί με την συγγραφή. Το βιβλίο της με τίτλο «Πατέρα.. άκου», μεταφράστηκε το 2018 και στα Αγγλικά.

Έργα υπάρχουν σε σημαντικές συλλογές στην Ελλάδα, Τουρκία και Ευρώπη.

Είναι μέλος του εικαστικού επιμελητηρίου.

το ανθρώπινο πέρασμα- ότι έμεινε 100×75 cm λάδι σε καμβά

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κείμενο έκθεσης: Gilda Frumkin

Αποσπάσματα από κριτικές :

Αθηνά Σχινά, Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Νικολένα Καλαϊτζάκη, Iστορικός Tέχνης/curator
Dr. Λεόντιος Πετμεζάς, Ιστορικός τέχνης – επιμελητής εκθέσεων
Γιάννης Κ. Παπαφίγκος, Κριτικός τέχνης – μέλος της A.I.C.A

Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου – email: [email protected]

Εγκαίνια: Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 20:00 – 23:00

Διάρκεια έκθεσης: 16 Φεβρουαρίου έως 9 Μαρτίου 2019

Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ επικοινωνίας: 211 11 540 30
e-mail: e-mail: [email protected]
Facebook: Art Appel Gallery

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 14:00 – 20:30
(Την ημέρα των εγκαινίων η gallery ανοίγει στις 20:00)
Σάββατο 11:00 –15:00
Κυριακή κλειστά
Δευτέρα κατόπιν ραντεβού

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Η πρώτη έκθεση της εικαστικής ομάδας “ἀνά”, στην Αίθουσα Τέχνης “Φωταγωγός”

Η εικαστική ομάδα ἀνά παρουσιάζει την πρώτη της έκθεση Διαδρομή,στην αίθουσα τέχνης Φωταγωγός, με ατομικά και ομαδικά έργα.

Τι είναι η ομάδα ἀνά;

Κάθε μέλος της ομάδας αντλεί στοιχεία από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα που μπορεί να προέρχονται είτε από προσωπικά βιώματα είτε από την επιστήμη (βοτανολογία, γεωγραφία, ιατρική, φυσική και αρχιτεκτονική). Η έννοια της διαδρομής υπάρχει στις προσωπικές δουλειές των εικαστικών και αποτελεί αφετηρία για μία κοινή πορεία.

Για το λόγο αυτό ξεκίνησε μια σειρά πειραματικών έργων, που διαμορφώθηκε σε πέντε στάδια, όσες ήταν και οι συναντήσεις της ομάδας για την ανταλλαγή έργων. Σε κάθε συνάντηση τα έργα άλλαζαν χέρια μεταξύ των μελών, ώστε όλοι να δουλέψουν πάνω στα ομαδικά έργα, χωρίς κανέναν περιορισμό.

Η σύνθεση των διαφορετικών γραφών είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει η σχέση έργου-δημιουργού και τα έργα να αποκτήσουν ομαδική υπόσταση και μορφή. Έτσι προέκυψε, η έκθεση Διαδρομή – από το πρόσωπο στην ομάδα.

Στα ομαδικά όλοι έχουν δουλέψει πάνω στο ίδιο έργο. Κάθε φορά που τα έργα άλλαζαν χέρια, τα στοιχεία της προσωπικότητας του κάθε δημιουργού άρχιζαν να μπλέκονται μεταξύ τους έτσι ώστε τελικά να προκύπτει κάτι καινούριο, κάτι εξελιγμένο, που μέσα από τη διαδρομή αυτή αποκολλάται από το προσωπικό και αποκτά ομαδική ταυτότητα.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι: 

Canuto Kallan, Αλέξανδρος Βεργης, Αλεξάνδρα Γούδα, Έλενα Πρίφτη, Δώρα Τριανταφύλλου

Διάρκεια έκθεσης: Έως 09 Μαρτίου 2019

Δευτέρα έως Παρασκευή 11:00-20:00, Σάββατο & Kυριακή 12:00-18:00

Αίθουσα Τέχνης Φωταγωγός, Κολοκοτρώνη 59Β & Λιμπονα [Εντός της Στοάς Κουρτάκη]