Αρχική Blog Σελίδα 479

Χιόνι και ιμπρεσιονισμός…

Paul Signac Snow_Boulevard de Clichy Paris

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Στην ιστορία της τέχνης μπορούμε να συναντήσουμε πολλά και σημαντικά έργα που κινούνται θεματικά στην εποχή του χειμώνα, κυρίως χιονισμένα τοπία.

Στην τοπιογραφία των ιμπρεσιονιστών αποτελούν αγαπημένα και πολυζωγραφισμένα θέματα, μιας και οι ζωγράφοι κινούνται σε εξωτερικούς χώρους καταγράφοντας σκηνές της πραγματικής ζωής με την επίδραση του φωτός και του καιρού τη συγκεκριμένη στιγμή. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που συχνά ξαναζωγραφίζουν το ίδιο θέμα σε άλλη ώρα, ακόμη και σε άλλη εποχή.

Οι κύριες επιρροές στα θέματα των “χειμωνιάτικων” έργων τους προέρχονται από την ιαπωνική τεχνική που είναι γνωστή σαν woodblock printing που απεικονίζει συνήθως το χιόνι να πέφτει και ανθρωπινες φιγούρες να κρατούν ομπρέλες μέσα σε χιονισμένα τοπία.

Utagawa Hiroshige, Evening Snow at Kanbara, 1833 – 34

Αν και το πιό γνωστό χειμωνιάτικο τοπίο του Claude Monet (1840 – 1926), είναι το έργο The Magpie (1869), του αποδίδονται 140 έργα με θέμα τον χειμώνα. Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο από τα “χειμωνιάτικα” του (89 x 130 cm) και απεικονίζει μια μικρή μαύρη κίσσα, σ’ένα χιονισμένο τοπίο, όπου το φως του ήλιου αντανακλά στο χιόνι δημιουργώντας αριστοτεχνικές προσεγγίσεις μέσα από το φως και την σκιά.

Claude Monet The Magpie

Το 1875, ο Monet, ζωγραφίζει το Train in the Snow, στο σιδηροδρομικό σταθμό του Argenteuil, ακριβώς απέναντι από το σπίτι του. Το έργο δεν παρουσιάστηκε στην έκθεση των ιμπρεσιονιστών, αλλά αποκαλύπτει το έντονο ενδιαφέρον του Monet για τη σύγκλιση της φύσης με την τεχνολογία.

Το τρένο, με τη δύναμη και την ταχύτητά του σε σύγκριση με το ακίνητο χιονισμένο τοπίο, του έδωσε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα ιδανική για καλλιτεχνικές παρατηρήσεις. Αποτελεί ένα έργο, που παρουσιάζει διαφορετικά στοιχεία από αυτά που συναντούμε συνήθως στα έργα του με το πιo χαρακτηριστικό, την απόδοση μιας πραγματικής εικόνας και όχι αυτή της εντύπωσης.

Claude Monet,Train in the Snow, 1875, Museum Marmottan, Paris, France

Ο Pierre-Auguste Renoir (1841 – 1919), εμπνέεται από το παγωμένο τοπίο του δάσους της Βουλώνης και δημιουργεί το Skaters in the Bois de Boulogne, 1868, ένα από τα ελάχιστα χειμερινά τοπία του, λόγω της έντονης απέχθειάς του για το χιόνι και τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Στο έργο απεικονίζονται πολυάριθμοι Παριζιάνοι, νέοι και μεγαλύτεροι, να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους πατινάροντας στην παγωμένη λίμνη του πάρκου, με τις εφημερίδες της εποχής να καταγράφουν για το χειμώνα του 1968, πολικές θερμοκρασίες, που πάγωσαν τον Σηκουάνα και τα υπόλοιπα ποτάμια.

Ο Renoir επιλέγει το πάρκο για την μεγάλη επισκέψιμότητα που του δίνει τη δυνατότητα, να ζωγραφίζει πλήθη και παράλληλα μέσα από αυτά να καταγράφει τη ζωή της παρισινής αστικής τάξης, η οποία και καθορίζει στην συνέχεια το έργο του.

Pierre-Auguste Renoir, Skaters in the Bois de Boulogne, 1868, Private Collection

Ο Paul Gauguin (1848 -1903) εγκατέλειψε την Ευρώπη το 1891,  για να εγκατασταθεί, όπως αποδείχθηκε, για το υπόλοιπο της ζωής του στην Πολυνησία και να δημιουργήσει εκεί τα έργα που αποτελούν και τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς του.

Στη Γαλλία, επέστρεψε από τις σπουδές και τα ταξίδια του, to 1870 και αρχικά, εργάσθηκε σαν βοηθός χρηματιστή. Παράλληλα, όμως με αυτή την ιδιότητά του, ο Gauguin περνούσε αρκετό χρόνο καθημερινά, ζωγραφίζοντας με τον Camille Pissarro και τον Paul Cezanne.

Αν και οι πρώτες ζωγραφικές του προσπάθειές ήταν μάλλον αδέξιες, στην συνέχεια σημείωσε αξιοσημείωτη πρόοδο, με αποτέλεσμα την περίοδο 1876–1886,  να συμμετέχει με έργα του στις εκθέσεις των ιμπρεσιονιστών. Ανάμεσα στα έργα που δημιούργησε εκείνη τη περίοδο βρίσκεται και το La Neige à Vaugirard II, 1879 με θέμα ένα χιονισμένο τοπίο.

Paul Gaugin, La Neige à Vaugirard II, 1879, Museum of Fine Arts, Budapest

Ο Paul Signac (1863 – 1935), επηρεάστηκε έντονα από τις θεωρίες σχετικά με την οπτική και το χρώμα, αλλά και από το καινοτόμο έργο των ιμπρεσιονιστών που βρισκόταν στην ακμή τους, όταν εκείνος ζούσε την εφηβεία και τη νεαρή του ηλικία στην μποέμ συνοικία της Μονμάρτης.

Το ύφος του στη συνέχεια άλλαξε, όταν άρχισε να ενσωματώνει στο έργο του τις τεχνικές και τις θεωρίες του Νεο-Ιμπρεσιονισμού, κινήματος γνωστού και με το όνομα Πουαντιγισμός, μια μέθοδος ουσιαστικά, που εφευρέθηκε το 1884, από το στενό του φίλο Georges Seurat και τα χρώματα εφαρμόζονται στο έργο, το καθένα ξεχωριστά σαν κουκκίδες, ενώ η μίξη τους γίνεται από το ανθρώπινο μάτι, δίνοντας στο σύνολό τους ένα ιδιαίτερα λαμπερό αποτέλεσμα.

Το έργο του Signac πριν να επηρεασθεί από τον Πουαντιγισμό, μοιάζει περισσότερο με τον Ιμπρεσιονισμό του Camille Pisarro και του Claude Monet, επηρεασμένος κυρίως από το έργο του τελευταίου, στην αρχή της καριέρας του. Όλα τα παραπάνω τα συναντούμε στο έργο του Le Boulevard De Clichy La Neige, 1886.

Paul Signac, Le Boulevard De Clichy La Neige, 1886, Minneapolis Institute of Arts

Το “χιονισμένο” έργο Vue de toits (Effet de neige), του Γάλλου ιμπρεσιονιστή Gustave Caillebotte (1848 – 1894) δημιουργήθηκε το χειμώνα του 1878 και του 1879. Μετά από αρκετές μετακινήσεις σε διάφορα μουσεία, το 1986 μεταφέρθηκε ξανά στο Musée d’Orsay, στο Παρίσι, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα και είναι από τα ελάχιστα έργα του ζωγράφου που έχουν παραμείνει σε δημόσια θέαση μετά το θάνατό του.

Ο Caillebotte δημιούργησε πολλά έργα με θέμα το αστικό Παρίσι που χαρακτηρίζονται για την απροσδόκητη προοπτική τους. Το Vue de toits, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη έκθεση των ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι, το 1879 και απεικονίζει από ψηλά, ενδεχομένως από ένα μπαλκόνι, τις χιονισμένες στέγες στη Μονμάρτρη, μέσα από μια σχεδόν μονοχρωματική παλέτα του γκρι, προσθέτοντας ελάχιστο χρώμα για να τονίσει τα χαρακτηριστικά των κτιρίων.

Gustave Caillebotte, Vue de toits (Effet de neige), 1878 – 1879, Musée d’Orsay, Paris

Η προοπτική αυτή δεν ήταν καθόλου κοινή στα έργα των Γάλλων ζωγράφων και λέγεται πως ο Caillebotte πιθανόν να έχει εμπνευστεί από τα φωτογραφικά έργα του Hippolyte Bayard.


Το Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης προβάλλει το έργο του Chamber Music Hellas

Σε μια ξεχωριστή μουσική βραδιά, στις 28 Ιανουαρίου, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, κ. Κωνσταντίνος Κούτρας, φιλοξένησε για πρώτη φορά στο Γενικό Προξενείο τον νεοσύστατο μη κερδοσκοπικό Οργανισμό «Chamber Music Hellas».

Ο Οργανισμός ιδρύθηκε το 2017, στη Νέα Υόρκη, από Έλληνες και Φιλέλληνες εγνωσμένου κύρους, με σκοπό να διοργανώνει φεστιβάλ κλασικής μουσικής δωματίου με εξέχοντες μουσικούς της αμερικανικής κλασσικής μουσικής σκηνής, σε περιοχές της Ελλάδας που παραμένουν ανεξερεύνητες τουριστικά.

Το 1ο Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, τον Ιούνιο του 2018, στην Θεσσαλία και ήδη προετοιμάζεται το δεύτερο.

Η πεποίθηση των ιδρυτών της CMH, κατά τα λεγόμενα του Προέδρου της και καταξιωμένου επιχειρηματία της Νέας Υόρκης στον θεματικό τουρισμό, κ. Βάσου Παπαγαπητού, είναι «να ενισχυθούν πολιτιστικά, εκπαιδευτικά και τουριστικά οι τοπικές κοινωνίες περιοχών της Ελλάδας που έχουν κρατήσει ανόθευτο πολιτιστικό χαρακτήρα».

Ταυτόχρονα, σκοπός του Οργανισμού είναι να παρακινήσει το ξένο ακροατήριο που αποτελείται από υψηλής στάθμης ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, να εξερευνήσει αυτά τα μοναδικά μέρη, αλλά και να αλληλεπιδράσει τόσο με τις τοπικές κοινότητες, όσο και με τους ίδιους τους μουσικούς της CMH.

Η γνωριμία με το φιλόμουσο κοινό της Νέας Υόρκης έγινε στο πλαίσιο κονσέρτου κλασικής μουσικής δωματίου που δόθηκε στους φιλόξενους χώρους της προξενικής κατοικίας στο Μανχάταν. Το πρόγραμμα περιελάμβανε συνθέσεις των Μότσαρτ, Μπραμς, των Ελλήνων Θεοδωράκη και Κωνσταντινίδη, καθώς και του καλλιτεχνικού διευθυντή του CMH και ενός εκ των διασημότερων εν ζωή Αμερικανών συνθετών κλασικής μουσικής κ. Lowell Liebermann.“H μουσική αναβαθμίζει τη ζωή, όχι μόνο των μεμονωμένων ακροατών, αλλά και ολόκληρων κοινοτήτων” είπε χαρακτηριστικά στον χαιρετισμό του ο κ. Παπαγαπητός.


Ο Γενικός Πρόξενος αφού εξέφρασε την χαρά και την τιμή του να υποδέχεται για πρώτη φορά ένα τέτοιο γεγονός στην προξενική κατοικία, ευχαρίστησε τον κ. Ανδρέα Δρακόπουλο Πρόεδρο του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για την υποστήριξή του, καθώς επίσης και τους Έλληνες επιχειρηματίες Μερκούριο Αγγελιάδη και Νίκο Μαυρέα για την χορηγία ποτών και εδεσμάτων μέσω των Kyma και Elaia Restaurantsκαι Nestor Imports.

Οι καλλιτέχνες που παρουσίασαν το εξαιρετικό πρόγραμμα ήταν οι: η κυρία Yoonah Kim, στο κλαρινέτο, η κυρία Chiu-Chen Liu στη βιόλα, ο κύριος Lowell Liebermann, στο πιάνο, η κυρία Blythe Gaissert, mezzo-soprano και ο κύριος William Hobbs στο πιάνο.

Η βραδιά έκλεισε με τις ευχαριστίες του Γενικού Πρόξενου κ. KωνσταντίνουΚούτρα προς τον καλλιτεχνικό διευθυντή της CMH Lowell Liebermann, γιατί στο ρεπερτόριό του συμπεριέλαβε κομμάτια του Μαουτχαουζεν του Μίκη Θεοδωράκη, τιμώντας έτσι την επέτειο μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτόματος της 27ης Ιανουαρίου

«Με Οικογένεια» του HECTOR MALOT

Αυτόν τον χειμώνα η παιδική σκηνή του θεάτρου “Χυτήριο”ανοίγει την αυλαία της με ένα κλασσικό παιδικό μυθιστόρημα που παρουσιάζεται για πρώτη φορά ως θεατρική παράσταση.

Πρόκειται για το  βραβευμένο έργο “ΜΕ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ” τoυ Hector Malot, ένα βιβλίο – ύμνος στην ανιδιοτελή αγάπη αλλά και στην δύναμη του ανθρώπου να επιτυγχάνει τους στόχους του παρ’ολες τις δυσκολίες και τις ατυχίες της ζωής. 

Το αριστούργημα του Hector Malot  “Με οικογένεια” ανοίγει παράθυρα στην ελπίδα και την επιμονή απέναντι στην αέναη μάχη του ανθρώπου για επιβίωση, όταν όλα γύρω του καταρρέουν.

Η φετινή πρόταση του θεάτρου “Χυτήριο” αποτελεί ένα πολύτιμο μάθημα ζωής της ανθρώπινης πίστης, διδάσκοντας με αξιοθαύμαστη απλότητα και δύναμη ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλείπει την προσπάθεια.

Είναι τo κλασσικό παιδικό μυθιστόρημα του Hector Malot που αγαπήθηκε σε όλον τον κόσμο από μικρούς και μεγάλους. Μια περιπέτεια και ένα μάθημα ζωής για όλες τις ηλικίες σε έναν υπέροχο Πολυχώρο Τέχνης στον Κεραμεικό. 

Στον ρόλο της Περρίν, η Σοφία Μανωλάκου! 

Μια περιπέτεια, γεμάτη χρώμα, τρυφερότητα, ευαισθησία και την αθωότητα των παιδικών μας χρόνων. Μια παράσταση για όλες τις ηλικίες!

Ταξιδέψτε μαζί τους στο πιο όμορφο μυθιστόρημα, που αγαπήθηκε σε όλον τον κόσμο από μικρούς και μεγάλους!



info :

Σκηνοθεσία: Αθανασία Καλογιάννη

Θεατρική διασκευή: Κωνσταντίνος Θάνος

 Μουσική – ενορχηστρώσεις-μουσική διδασκαλίαΣτάθης Μπίρμπας

 Στίχοι – μουσική: Γιώργος Μπανταδάκης , Σοφία Κουκουλά

 Σκηνογραφική επιμέλεια – video-art: Σάντυ Σιέμπου

Κινησιολογία: Βαγγέλης Πιτσιλός

Φωτισμός: Παναγιώτης Μανούσης

Φωτογραφίες: Στράτος Κουρλής 

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού 

                                   Διανομή

Ηθοποιοί: Σοφία Μανωλάκου, Σοφία Κουκουλά, Βίκυ Κουκουτσίδη,Φωτεινή Παπαδάκη και ο Κώστας Ζωγραφόπουλος

Τιμές εισιτηρίων

10 ευρώ φοιτητές, άνεργοι 8 ευρώ

Ειδικές τιμές για σχολεία και γκρουπ κατόπιν επικοινωνίας

Διάρκεια παράστασης

 90 λεπτά με διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων

www.viva.gr

Παραστάσεις

Έναρξη 21 Οκτωβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Κυριακή 11:30  & Πρωινές παραστάσεις για σχολείαγια καθημερινές παραστάσεις για σχολεία, επικοινωνείτε στα τηλ.: 2106616877 – 6944297666 – 6977662512

“Αδάμ & Εύα”: Η συνύπαρξη τους στον Κήπο της Εδέμ

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Αδάμ & Εύα” στο Studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Εύης Μητσοπούλου. Μια ιστορία βασισμένη στο κείμενο του Μαρκ Τουαίην “Ημερολόγια του Αδάμ και της Εύας”, η οποία έρχεται να ενσαρκώσει τους πρωτόπλαστους και να μας παρουσιάσει με αρκετά έξυπνο χιούμορ τη ζωή τους με τη μορφή ημερολογιακής καταγραφής.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Λίγα λόγια για το έργο

Φυσικά κι όλοι γνωρίζουμε την ιστορία του Αδάμ και της Εύας, από την αρχή της δημιουργίας του κόσμου, τη συνύπαρξη τους στον Κήπο της Εδέμ, μέχρι και την πτώση τους λόγω του προπατορικού αμαρτήματος.

Όμως πόσοι από εμάς έχουμε αναρωτηθεί πως ήταν η ζωή των δύο αυτών πρώτων ανθρώπων οι οποίοι δεν γνώριζαν τίποτα για τη διαφορά των φύλων, καθώς και για τον κόσμο που μας περιβάλλει;

Η παράσταση αυτή έρχεται, άλλοτε με χιούμορ κι άλλοτε με τρυφερότητα, να μας παρουσιάσει τη διαφορά των δύο φύλων, καθώς και την πρώτη εξερεύνηση του κόσμου που μας περιβάλλει.

Η Εύα παρουσιάζεται πιο ομιλητική από τον Αδάμ, ο οποίος συχνά αναρωτιέται πως γίνεται αυτό το πλάσμα να μιλάει συνεχώς, κι είναι εκείνη που αρχικά νιώθει την ανάγκη να δώσει ονόματα τόσο στους ίδιους, όσο και στα πράγματα που τους περιβάλλουν, κι έπειτα αρχίζει το παιχνίδι της παρατήρησης.

-Εμένα θα με λένε Εύα. Εσένα πως σε λένε;
– Άσε μας μαντάμ.
-Αδάμ! Αυτό είναι!

Προκείμενου να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης αρχίζουν να παρατηρούν τη ροή του νερού, τα ζώα, τα φυτά… Και φυσικά να κάνουν πειράματα! Διότι τίποτα δεν ισχύει στους νόμους της φύσης εάν δεν μπορεί να αποδειχθεί! Η περιέργεια του ανθρώπου για την εξερεύνηση και την οριοθέτηση του αγνώστου, είναι αυτή που οδήγησε και στην πτώση του Αδάμ και της Εύας από την Κήπο της Εδέμ… κι έπειτα ξεκινούν τα προβλήματα, καθώς πλέον έχει υπεισέρθει στη ζωή τους η έννοια του καλού, του κακού και του θανάτου.

 Όμως η ιστορία μας δεν τελειώνει εδώ, καθώς ο συγγραφέας Μαρκ Τουαίην, μεταφέρει τον Αδάμ και την Εύα και στο σήμερα, πιο συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη, θέλοντας να μας παρουσιάσει τόσο τη σύγχρονη εικόνα των ανθρώπων αυτών, καθώς και να καυτηριάσει τα σύγχρονα δρώμενα.

Γιατί ο άντρας και η γυναίκα, δύο πλάσματα τόσο διαφορετικά από κατασκευής τους, πρέπει να ζουν μαζί; Ο Τουαίην δεν αποπειράται να δώσει καμία απάντηση σ’ αυτό το αιώνιο ερώτημα, αντιθέτως το περιπλέκει φορτίζοντάς το με υπαρξιακές αγωνίες και κριτική στάση απέναντι στις «δομές εξουσίας».

Η παράσταση

Η Εύη Μητσοπούλου επιμελείται τόσο τη διασκευή και μετάφραση του κειμένου, όσο και τη σκηνοθεσία αυτής, καθώς ταυτόχρονα υποδύεται και το ρόλο της Εύας. Όσον αφορά τη σκηνοθεσία, η αλληλουχία των σκηνών είναι άρτια χωρίς να δυσχεραίνουν το θεατή να παρακολουθήσει την εξέλιξη της υπόθεσης του έργου.

Η ίδια ως Εύα ερμηνεύει με άρτια προφορά κι άρθρωση λόγου, με εκφραστικότητα κι επαγγελματισμό το ρόλο της. Αφελής, χαριτωμένη και συναισθηματική, όσο χρειάζεται, μας μεταφέρει μοναδικά μια Εύα με πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα κάθε γυναίκας ανεξαρτήτως εποχής.

Ο Δημοσθένης Φίλιππας, στο ρόλο του Αδάμ, με τις υποκριτικές του ικανότητες, την άρτια ερμηνεία και κινησιολογία του, μας χαρίζει άφθονες στιγμές γέλιου. Ερμηνεύει με επαγγελματισμό μία εικόνα καρικατούρα του άνδρα, ένα πλάσμα το οποίο αργεί να ωριμάσει εν συγκρίσει με τη γυναίκα, αλλά γοητευτικό συνάμα.

Τα δε σκηνικά της Αναστασίας Κουτουμάνου και της Αγγελικής Λατάνης, πλαισιώνουν αξιόλογα το κείμενο, παρόλο τις δυσκολίες του περιορισμένου χώρου που διαθέτουν.

Τα κουστούμια της Μαντώ Ψυχουντάκη, ευφάνταστα, ειδικά τα ολόσωμα κουστούμια που φορούν αρχικά ο Αδάμ και η Εύα κατά την παραμονή τους στον Κήπο της Εδέμ, πάνω στα οποία αναγράφονται οι τέλειες σωματικές αναλογίες του κάθε φύλου.

Συνολικά πρόκειται για ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες επί σκηνής, η οποία δεν πρόκειται να αφήσει κανένα θεατή να φύγει από το θέατρο χωρίς να γελάσει…

Ιδανική παράσταση για όσους θέλουν να δουν μια θεατρική παράσταση και να περάσουν όμορφα το βράδυ τους.

info παράστασης

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 (έως 19/2)

Θέατρο: Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, 210 6453330)

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια: Κανονικό : 10 ευρώ,/ Φοιτητικό, Άνεργοι, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών : 8 ευρώ / Ατέλειες : 5 ευρώ

Ο Λόρεν Μπες στην γκαλερί Artbox στην Ζυρίχη

Patricia Zenklusen, Aristea Panagiotakopoulou, Loren Bes

Γράφει η Αριστέα Παναγιωτακοπούλου

Όταν βρεθείτε στη Ζυρίχη, μην αμελήσετε να επισκεφτείτε την γκαλερί Artbox στην οδό Giessereistrasse, στον αριθμό 1. Όλο και κάποια ενδιαφέρουσα έκθεση θα φιλοξενεί. Πρόσφατα είχα την χαρά και την τύχη να παραβρεθώ στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του Λόρεν Μπες.

Δουλειά ονειρική, που σε παραπέμπει σε κάστρα μεσαιωνικά και σ΄εκείνη την εποχή, μ΄ένα φρέσκο, ανάλαφρο, διάφανο, ρομαντικό τρόπο, με παστέλ χρώματα. Ο μεσαίωνας είναι μια εποχή που μου δημιουργεί αποστροφή για την σκληρότητά της και το σκοτάδι της. Είναι η πρώτη φορά όμως που αυτά τα κάστρα μου φάνηκαν όμορφα, ανάλαφρα κι αισιόδοξα.

Ο Λόρεν εκθέτει τα έργα του σε διάφορα μέρη του κόσμου, παράλληλα με την δουλειά ως εικονογράφου παιδικών βιβλίων. Η αγάπη του για τα παιδιά και η διάθεσή του να μοιράζεται τον ώθησαν στη διδασκαλία.

Η γενικότερη   πηγή  έμπνευσης  του είναι η βιοποικιλότητα των εντόμων και φυτών καθώς  επίσης  και η μεσαιωνική αρχιτεκτονική  που βλέπει στην  γενέτειρά  του  Τάρν στην Νότια Γαλλία.  Όλα ξεκίνησαν εκεί… όπως γράφει στο site του.

O Λόρεν Μπές είναι ένας νέος καλλιτέχνης  που έχει σπουδάσει  στο Πανεπιστήμιο της Τουλούζης στην Γαλλία εφαρμοσμένες  τέχνες και στην συνέχεια πήρε το Master  του σε Εικαστικές  κι  Εφαρμοσμένες τέχνες.   

Για την έκθεσή του στην Ζυρίχη μας ανέφερε ότι προσπάθησε να φτιάξει μερικά καταφύγια στην μέση αυτού του απέραντου σύμπαντος , του  απρόβλεπτου κόσμου και του άγνωστου αυτού  χώρου. “Μου φαίνεται, είπε, πιο βολικό να βρίσκομαι  μοναχός  μου  μέσα σ΄ένα σπίτι, αντί να βρίσκομαι έξω. Με τα έργα σε αυτή την έκθεση ήθελα να εκφράσω  την ατμόσφαιρα που συνδέεται με αυτό το συναίσθημα.”

 Η αλήθεια είναι ότι αυτό το συναίσθημα και αυτή την ατμόσφαιρα, τουλάχιστον εμάς μας τα μετέφερε και για πρώτη φορά νοιώσαμε ζεστασιά και θαλπωρή βλέποντας μεσαιωνικά κάστρα.

Τα υλικά  που συνήθως χρησιμοποιεί είναι νερομπογιές και μελάνι. Στα έργα της συγκεκριμένης  έκθεσης χρησιμοποίησε  μία  μίξη ακρυλικού, μολυβιού και μελανιού όπως επίσης  και  ακρυλικού  σπρέυ. Τα έργα αυτής  της έκθεσης  στην  Ζυρίχη  είναι  διαφορετικά από τα έργα που έχει μέχρι σήμερα εκθέσει.

Ο καλλιτέχνης μας προσκάλεσε να επισκεφτούμε το site του και σας προτείνουμε να κάνετε και σεις το ίδιο.

Για  ν΄αγοράσει  κάποιος  έργα του Loren Bes – Λόρεν Μπες  μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του στο email του [email protected] είτε να μπει στο online shop του.

ARTBOX.GALLERY – Zürich

Loren Bes – Escapes,

Solo Exhibition ART APERO

Συριανό Καρναβάλι 2019: “Γεώργιος Σουρής”

Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης σας προσκαλεί στο Συριανό Καρναβάλι «Γεώργιος Σουρής 2019». Αποδράσετε από την καθημερινότητα για μια ακόμη χρονιά και ελάτε στη Σύρο να ζήσετε ένα μοναδικό ξεφάντωμα με αιγαιοπελαγίτικο αέρα!

Το πρόγραμμα του Συριανού Καρναβαλιού «Γεώργιος Σουρής 2019» συμπεριλαμβάνει πληθώρα εκδηλώσεων από τα σοκάκια του μεσαιωνικού οικισμού της Άνω Σύρου, απ’ όπου ξεκίνησε και εδραιώθηκε το Συριανό Καρναβάλι, με την αναβίωση του παραδοσιακού καρναβαλικού εθίμου τα «Ζεϊμπέκια», έως τις πλατείες της νεοκλασικής Ερμούπολης και τα χωριά της.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις συμμετοχής των καρναβαλικών ομάδων στο Συριανό Καρναβάλι «Γεώργιος Σουρής 2019» έχει ανοίξει και οι ενδιαφερόμενες καρναβαλικές ομάδες μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις συμμετοχής τους έως 15/02/2019 στον σύνδεσμο:
https://goo.gl/1iAsNc

Στο πλαίσιο του Συριανού Καρναβαλιού «Γεώργιος Σουρής 2019», το Animasyros, το Διεθνές Φεστιβάλ και Αγορά Κινουμένων Σχεδίων, επιστρέφει στη φυσική του έδρα για την πραγματοποίηση εργαστηρίων κινουμένων σχεδίων για το ΚΔΑΠ ΜΕΑ ΣΥΡΟΥ.

«Η Ψιλικατζού»: Υπέροχο Θέατρο με τους ανθρώπους

Γράφει η Αντιγόνη Κατσαδήμα

Η Ψιλικατζού είναι από τις παραστάσεις που δεν σου λανσάρονται για σοβαρό θέατρο. Και όμως, είναι από το πιο σοβαρό. Είναι από τις παραστάσεις που δεν μαρτυρούν, από τον τίτλο τους ακόμη, την αστεία πλευρά της ζωής. Και όμως, την εκφράζουν όσο καλύτερα γίνεται. Ως κωμικοτραγική, όπως έχει συμβεί, άλλωστε, και με όλα τα σπουδαία έργα.

Η εικόνα και η αίσθηση που αποκομίζεις από την Ψιλικατζού της Ντίνας σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, -με την Ελένη Ουζουνίδου στον ομώνυμο ρόλο της Ντίνας και την Άννα Ψαρρά, ως την αδελφή της, στο Vault– είναι αμφότερες αφοπλιστικές.

Το σκηνικό είναι το πιο καναρινί ψιλικατζίδικο, ενώ το πράσινο λαμέ φόρεμα της Ντίνας αποπνέει αύρα ξωτικού που έχει έρθει για να τα καταφέρει στη βιοπάλη. Συγκινείσαι, γελάς, παίρνεις το μήνυμα.

Ότι, εδώ, έχουμε να κάνουμε με ένα υπέροχο θέατρο που γίνεται από ανθρώπους και αφορά ανθρώπους. Ούτε να απορείς που θέλεις να ξέρεις τη συγγραφέα με το μικρό της όνομα. Είναι η Ντίνα που έπεσε στα χέρια της Ελένης Ουζουνίδου, έγινε περσόνα και πλέον μπορεί να ταξιδέψει στις πόλεις, χάρη στον ουσιαστικό συνδυασμό και συντονισμό δυνάμεων.

Στην παράσταση που διαρκεί μία ώρα και δέκα λεπτά, στη Μελενίκου 26, μοιράζεσαι έναν καναπέ με άλλους θεατές, ενώ έχεις κλείσει το κινητό σου, διότι αν είσαι και μπροστά και κοιτάς το viber, η πρωταγωνίστρια «μαλώνει», έρχεται λέγοντας τα λόγια της από πάνω σου και σε καρφώνει. (Και πολύ καλά κάνει, αν ενδιαφέρει η γνώμη μου).

Το έργο αρχίζει ελαφριά κατά τα φαινόμενα, με το προφίλ των πελατών που πηγαίνουν στο ψιλικατζίδικο. Εν συνεχεία, μεταφερόμαστε, από τα είδη προς πώληση, προς το κύριο θέμα του έργου, το οποίο δεν είναι άλλο από την προσπάθεια σύλληψης παιδιού και τις συνακόλουθες επίπονες καταστάσεις αποβολών και νέων δοκιμασιών.

Το θέμα, λοιπόν, της απόκτησης παιδιού με κόστος ψυχικό και έπειτα οικονομικό, είναι σοβαρό αλλά παρουσιάζεται θεατρικά ως ένθεμα αντί για μόνο του. Ανήκει στη θεματολογία της ζωής, όπως στο φυτολόγιο έχουμε διάφορα φυτά να διαφοροποιούν τις σελίδες του.

Μετά την παράσταση, σκέφτεσαι πως όλοι είμαστε γνώστες μιας ανάλογης ιστορίας πολλών εξωσωματικών, αν και δεν ανοίγουμε συζήτηση για τέτοια θέματα. Η γιορτή είναι γιορτή αλλά και το θέατρο θέατρο. Δίνεται η αφορμή και η ευκαιρία να ανοίξει η αυλαία για ένα σοβαρό θέμα που πολλά ζευγάρια έχουν αντιμετωπίσει ή αντιμετωπίζουν, ώστε να απενοχοποιηθεί η σιωπή για κάτι που είναι μέσα στη ζωή.

Στην προσέγγιση του Vault και του Δημήτρη Καρατζιά, η αδελφή λειτουργεί πολύ καλά σκηνοθετικά, διότι η ενέργεια του ρόλου της Ντίνας, προς το κοινό και προς το χαρακτήρα του έργου, λειτουργεί διττά. Ώστε, ο μονόλογος «σπάει» -εκτός του ότι και «τα σπάει»- και η αφήγηση γίνεται πιο ελκυστική στο θεατή.

Πολύ καλή είναι και η επιλογή του μαύρου για την αδελφή, στυλιστικά, ώστε να εκφράζεται και το άλλο «εγώ», το διακριτικό εσωτερικό πένθος αλλά και, πρακτικά, να μην προκαλείται κακοφωνία με το τονισμένο ήδη χρωματικά υπόλοιπο σκηνικό. Ταλαντούχα ηθοποιός είναι η Ελένη Ουζουνίδου, σε έναν ρόλο που βοηθάει να την ξεχωρίσεις και να περιμένεις και άλλα διαμαντάκια από αυτήν στο μέλλον.

Τρέξε να το δεις μέχρι 21/4.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Κωνσταντίνα Δελημήτρου

Δραματουργική επεξεργασία – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς

Πρωτότυπη μουσική – Τραγούδι παράστασης: Μάνος Αντωνιάδης

Σκηνικά: Καρατζιάς Δημήτρης – Μάνος Αντωνιάδης – Μάριος Βουτσινάς

Κοστούμια – Installation “Ψιλικά -Τσιγάρα”*: Μάριος Βουτσινάς

Βοηθός: Αναστασία Δάλμα

Κατασκευή Κοστουμιών: Γεωργία Σάντυ

Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός φωτιστή: Θοδωρής Μαργαρίτης

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer παράστασης : Στέφανος Κοσμίδης (https://www.facebook.com/ORKICREATIVE/ )

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=F2eya7iAAZ0

Υπεύθυνη Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: VAULT

Παίζουν: Ελένη Ουζουνίδου, Άννα Ψαρρά*Το Installation “Ψιλικά -Τσιγάρα” του Μάριου Βουτσινά, θα εκτίθεται στο Vault, ως μόνιμη εγκατάσταση για όλη τη διάρκεια των παραστασεων

“Επειδή αυτή ήταν αυτή κι εγώ ήμουν εγώ” – παράταση παραστάσεων

 Τι είναι πιο δύσκολο; Να πεις πρώτη φορά “σ’ αγαπώ” ή να πεις στον έρωτα της ζωής σου, ότι σιχαίνεσαι τα καινούρια του παπούτσια;

Στον έρωτα είναι όλα δύσκολα. Βγάζεις το στομάχι σου, το κάνεις σόλα των παπουτσιών σου και περπατάς ουρλιάζοντας σε κάθε βήμα. Αλλά περπατάς. Γιατί εν τέλει γι’ αυτόν τον πόνο έχεις γεννηθεί.

“Λέμε «εμείς» για μια ερωτική ιστορία, μολονότι η κάθε ερωτική ιστορία είναι τέσσερις. Μία που λέει ο ένας, μία που λέει ο άλλος, μία που λένε οι δυο τους και μία που λένε οι τρίτοι γι’ αυτούς. Μιλάμε επομένως για το «εμείς» του καθενός” (Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ)

Ένας άντρας και μια γυναίκα, συναντιούνται (τυχαία;) σε μια πτήση. Και κάπως έτσι ,ως συνήθως, αρχίζει άλλη μια ερωτική ιστορία. Ίδια με κάθε ερωτική ιστορία και μοναδική όπως κάθε ερωτική ιστορία. Από το πρώτο φιλί ως τον πρώτο καυγά και από τον ενθουσιασμό ως την απογοήτευση.

Η καινούρια παράσταση της ομάδας HashArt, αντλώντας υλικό από βιβλία, ταινίες, θεατρικά έργα, τραγούδια και τη ζωή πραγματεύεται σκέψεις και συναισθήματα που νιώθουμε συχνά, αλλά σπάνια κατανοούμε.

– This is (NOT) a love song.

Παίζουν: Γιώργος Ιωσηφίδης, Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Ελένη Κουταλώνη, Δημήτρης Μαγκλάρας.

Σκηνοθεσία: Κώστας Μπάρας.

Δραματουργική επεξεργασία: Ομάδα HashArt.

Σκηνικά-Κοστούμια : Γιώργος Λυντζέρης.

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης.

Επιμέλεια κίνησης: Φώτης Νικολάου.

Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης.

Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελική Γρηγοροπούλου.

info παράστασης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00.

Παπαγάλος (Ναυάρχου Νοταρά 15, Εξάρχεια)

Τηλέφωνα κρατήσεων: 6973897186, 6984521352.
(Απαραίτητη η κράτηση θέσεων)

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 10 €

Φοιτητικό, Άνω των 65: 7 €

ΑΜΕΑ, Άνεργοι, Ατέλεια: 5 €.

Η σελίδα της ομάδας στο fb:

HashArt theater group

Η σελίδα της παράστασης στο fb:

Επειδή αυτή ήταν αυτή κι εγώ ήμουν εγώ

HashArt theater group – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

– Η ομάδα HashArt theater group ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2015.
– 2016 – «Ο Γλάρος… αυτό ήθελα να πω». ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ (Εξάρχεια)

– ΠΑΤΡΑ – στο θέατρο ΜΠΑΡΙ (προσκεκλημένοι από το ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ) και στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ- θέατρο ΕΚΦΡΑΣΗ.

– Εναρκτήρια παράσταση στο ΒΟΒ festival 2017 – ΦΕΣΤΙΒΑΛ   ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260.
– Τον Οκτώβριο 2017 παίχτηκε στη Θεσσαλονίκη στα 52α          ΔΗΜΗΤΡΙΑ.

– 2018 – Tο καινούριο έργο του Άκη Δήμου “Μαζί σου για το τίποτα”, στο a small Argo full of art- θέατρο “ΑΡΓΩ”

– Απρίλης 2018 – “ΑλεξΆνδρα” Εθνικό Θέατρο-Πειραματική Σκηνή-1 Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών – “Δύο ή τρία πράγματα που δεν ξέρεις γι’ αυτήν”

Jean-Michel Basquiat: Η τέχνη στο δρόμο…

Basquiat - Downtown81

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Στην βιβλιογραφία ένας τυπικός ορισμός που δίνεται για το graffiti είναι: Κείμενο ή  ζωγραφική σε επιφάνειες που βρίσκονται σε δημόσιους χώρους (συνήθως σε τοίχους) με κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα. Στην πραγματικότητα οι street artists είναι καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν την τέχνη τους σαν μέσο έκφρασης, σαν ένα αιχμηρό και επίκαιρο σχόλιο απέναντι στη νοσηρή σύγχρονη πραγματικότητα.

Taki_183._New_York._70-an.

Το 1971 οι New York Times παρουσίασαν σε άρθρο τους έναν “ιδιαίτερο” καλλιτέχνη του Μανχάταν, ο οποίος υπέγραφε ως “ΤΑΚΙ 183”. Πίσω από την υπογραφή κρυβόταν ένας Ελληνοαμερικανός από την Ουάσιγκτον, με το όνομα Δημήτρης, που χρησιμοποίησε μία συντόμευση του ονόματός του και τον αριθμό της οδού όπου έμενε (183).

Samo is dead_J M Basquiat

Ουσιαστικά, η street art έκανε την εμφάνισή της στη δεκαετία του ’70 και από εκεί και μετά έφτασε και συνεχίζει δυναμικά μέχρι τις μέρες μας περνώντας μέσα από διάφορες φάσεις έκφρασης και εξέλιξης.

Jean-Michel-Basquiat_Street Art

Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά γνωστά ονόματα καλλιτεχνών που έχουν δραστηριοποιηθεί ή συνεχίζουν στο συγκεκριμένο χώρο,  πιστεύω όμως,  πως αξίζει τον κόπο να σταθούμε στον Jean Michel Basquiat (1960 – 1988), τον ανατρεπτικό καλλιτέχνη που κατάφερε να δημιουργήσει έναν μύθο γύρω από το όνομα και τη δουλειά του μιας και πέθανε μόλις στα 27 του, προλαβαίνοντας ωστόσο να ζήσει με υπερβολική ταχύτητα και ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να γεφυρώνει την σχέση μεταξύ street art και gallery art.

Jean-Michel-Basquiat-Bird-on-Money.-1981

Ο JM Basquiat ξεκίνησε to 1976 σε ηλικία 15 χρόνων μαζί με τον φίλο του Al Diaz street artist μια κοινή συνεργασία κάτω από το ψευδώνυμο SAMO που κράτησε περίπου 5 χρόνια. Η παρουσία τους ήταν κυρίως μέσα από μικρές, δεικτικές για την αμερικάνικη κουλτούρα, πνευματώδεις φράσεις του φανταστικού χαρακτήρα SAMO.

jean-michel-basquiat-boom-for-real-exhibition_1_Barbican Centre

“SAMO saves idiots”

“Plush safe he think; SAMO”

“SAMO as an end to playing art.”

“SAMO as an escape clause”

Η συνεργασία έληξε με τον Basquiat να γεμίζει τις γειτονιές του Soho με το graffiti “SAMO is dead”

Samo Graffiti

Η έμπνευση του, τόσο στα graffiti που έκανε στη συνέχεια όσο και στα έργα του προερχόταν από τις εικόνες του δρόμου : Βίαιες καθημερινές σκηνές, αλλά και φανταστικές που περιλαμβάνουν παιδιά, παρέα με ιστορικές φιγούρες και σύγχρονους ήρωες  σε μια έκφραση θυμού, απόγνωσης και προβληματισμού ενάντια στον κοινωνικό καταναγκασμό.

Χαρακτηριστικό της πρώιμης δουλειάς του υπήρξε ο “δανεισμός” στοιχείων από ήρωες του κινηματογράφου, όπως οι χαρακτήρες του Alfred Hitchcock ή από τηλεοπτικούς αστέρες και γνωστά κόμικς της εποχής.

Basquiat_Miami Art Basel 2016

Εκφραστής της σύχρονης τέχνης, αλλά και μιας αναρχικής και κάποιες φορές βίαιης κουλτούρας, καταγγέλει το star system και περνά μέσα από τα έργα του μηνύματα με πολιτικές, φυλετικές και οικονομικές αναφορές.

Δεν διστάζει να καταγγείλει ακόμα και το σύστημα που ανέδειξε τον ίδιο.

Εξάλλου, ακόμη και μετά τη γνωριμία και συνεργασία του με τον Andy Warhol συνεχίζει να ζει μια αντισυμβατική και νομαδική ζωή κάνοντας graffiti.

Το 1980 συμμετέχει σε μία ομαδική έκθεση που προσπαθεί να γεφυρώσει τη neo-pop κουλτούρα του κέντρου με εκείνη των μαύρων του Bronx και το graffiti. 

Στην επόμενη ομαδική έκθεση που συμμετέχει σαν street artist καταφέρνει και τραβά την προσοχή των ανθρώπων της τέχνης με ένα κολάζ που δημιουργεί σε έναν τοίχο και περιλαμβάνει είκοσι έργα του.

Ακολουθούν ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο και τελικά πεθαίνει από υπερβολική χρήση ναρκωτικών σε ηλικία 27 ετών.

Ο JeanMichel Basquiat θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους νεο-εξπρεσιονιστές ζωγράφους, αλλά και από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης. Ανέντακτος και παρορμητικός, κατάφερε να αφήσει πίσω του έργα αναγνωρίσιμα, επηρεασμένα από διάφορες κουλτούρες, αλλά και από την pop κουλτούρα της εποχής του. Κατάφερε να βάλει την street art μέσα στις γκαλερί και να την “επιβάλλει” στη σύγχρονη τέχνη.

Basquiat_Pluto

Πρώιμα σπάνια έργα του JM Basquiat, έργα ζωγραφικής, κολάζ και σχέδια, έργα που ελάχιστοι είχαν δει, φιλοξενήθηκαν στην  Miami Art Basel 2016, συνεχίζοντας να ταράζουν, ακόμη και σήμερα, τα νερά της σύγχρονης τέχνης. Τα έργα δημιουργήθηκαν τη περίοδο μεταξύ 1979 και 1981 και την έκθεση επιμελήθηκε ο Al Diaz, το “καλλιτεχνικό ήμισυ” του Basquiat των graffiti SAMO.

jean-michel-basquiat-boom-for-real-exhibition_Barbican Centre

Στις 21 Σεπτεμβρίου 2017, πραγματοποιήθηκε στο  Barbican Centre του Λονδίνου, η έκθεση “Basquiat: Boom for Real”, που περιελάμβανε περισσότερα από 100 έργα του, που συγκεντρώθηκαν ειδικά για τη συγκεκριμένη έκθεση και πολλά από αυτά παρουσιάσθηκαν για πρώτη φορά. Σημειώσεις, μαζί με ζωγραφική και μουσική αποτελούν τα προσωπικά ημερολόγια του Basquiat, του ποιητή της ζωγραφικής.

Λαμπρινή Μποβιάτσου: “Η απάντηση του καθρέφτη”

Η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζει τη ατομική έκθεση της διακεκριμένης εικαστικού Λαμπρινής Μποβιάτσου, με τίτλο «Λαμπρινή Μποβιάτσου – Η απάντηση του καθρέπτη» σε επιμέλεια του Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κατασκευών και εγκαταστάσεων και επικεντρώνεται στην τελευταία δημιουργική πενταετία της καλλιτέχνιδος με σύντομες αναφορές στο προηγούμενο εικαστικό της έργο.

Ο επιμελητής της έκθεσης Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης σημειώνει: «Στο εικαστικό έργο της Λαμπρινής Μποβιάτσου η αντανάκλαση του καθρέπτη αποτελεί τη μυσταγωγική είσοδο στον ψευδαισθητικό κόσμο που δημιουργεί η καλλιτέχνις για μετάβαση του θεατή από τον ιδιωτικό θεματικό της κόσμο στο συγκερασμένο παραισθητικό πεδίο των συλλογικών συμμετοχών και πολλαπλών ειδώλων. Είτε στη ζωγραφική της δημιουργία είτε στις γλυπτικές της κατασκευές, οι απαστράπτουσες επιφάνειες των κατόπτρων χειραγωγούν το φως κατακερματίζοντας τη συνέχεια των επιφανειών και καθώς υποσκάπτουν οριστικά την αλληλουχία των καρτεσιανών συντεταγμένων δημιουργούν ένα νέο χωροχρόνο ευρηματικής συνύπαρξης άυλου και υλικού κόσμου.

Η εσκεμμένη περιπλάνηση της Λαμπρινής στην εικονική πραγματικότητα  των κατόπτρων μεταστοιχειώνει την πρόθεσή της για ζωγραφική απεικόνιση ναρκισσιστικού βεληνεκούς σε συλλογική πρόσκληση επανατοποθέτησης των συντεταγμένων της μαζικής συνείδησης απέναντι στην ρέουσα πραγματικότητα που η καλλιτέχνις αντανακλά, πολλαπλασιάζει, μεγιστοποιεί και εντέλει παραμορφώνει στο ίχνος τής αυτο-εικόνας της».

Την έκθεση συνοδεύει πολυσέλιδος κατάλογος με πρόλογο από τον ιδρυτή της Πινακοθήκης, Γιώργο Ν. Βογιατζόγλου, κείμενο τεκμηρίωσης από τον επιμελητή της έκθεσης Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη και συμβολές από μελετητές του έργου της Λαμπρινής Μποβιάτσου.

Η Λαμπρινή Μποβιάτσου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975 και σπούδασε Ζωγραφική στην Accademia di Belle Arti di Roma. Ζει και εργάζεται στα Χανιά. Έχει παρουσιάσει το εικαστικό της έργο της σε 12 ατομικές εκθέσεις και σε περισσότερες από 90 ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου
Έκθεση: «Λαμπρινή Μποβιάτσου – Η απάντηση του καθρέπτη»
Επιμέλεια: Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης
Εγκαίνια: Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019, στις 20:00

Διάρκεια έκθεσης: 18 Φεβρουαρίου έως 6 Απριλίου 2019
Ώρες λειτουργίας: Πεμ.-Παρ. 11πμ-7μμ, Σαβ. 11πμ-3μμ
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Ελ.Βενιζέλου 63, Ν.Ιωνία, Τ:2102710472, Ε:[email protected] 

Ημερίδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

0
Η Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργανώνει ενημερωτική και απολογιστική ημερίδα με τίτλο «Αποτελέσματα της Πράξης Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Δυτικής...