Αρχική Blog Σελίδα 537

Λαμπερή εκδήλωση για καλό σκοπό στο εντυπωσιακότερο μπαλκόνι! (pics)

Με την ευκαιρία της Διεθνούς Βράβευσης του ξενοδοχείου St. George Lycabettus στην Ελβετία στα World Luxury Travel Awards, η Lifeline Hellas πραγματοποίησε εκδήλωση στα μπαλκόνια του, υπό την αιγίδα και παρουσία της ΑΒΥ πρίγκιπα Αλέξανδρου & πριγκίπισσας Αικατερίνης με σκοπό τη στήριξη των μονάδων Εντατικής Θεραπείας Νεογνών των Κρατικών νοσοκομείων.

Ειρήνη Βασιλοπούλου, Πρίγκιπας Αλέξανδρος, Σίσσυ Παυλοπούλου, Πριγκίπισσα Αικατερίνη.

Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη εκθείασε το έργο της Lifeline Hellas την οποία παρακολουθεί από την ίδρυση της και επεσήμανε πόσο σημαντικό από τουριστικής άποψης είναι το βραβείο αυτό (του St.George Lycabettus) να είναι Ελληνικό!

VIEW with a VISION ανέφερε η Έμη Τρίκαρδου που είχε την επιμέλεια της εκδήλωσης και την μοναδική καλοκαιρινή διακόσμηση με ασημένια κοχύλια, ανάλογο με το Θαλασσινό Μενού που σερβιρίστηκε και που αυτό απέπνεε Ελλάδα.

Ο Τενόρος Ευάγγελος Γιαμούρης μάγεψε τους παρευρισκόμενους με τις ερμηνείες του. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η σύζυγος του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Σίσσυ Παυλοπούλου, o γιος της Πριγκίπισσας Αικατερίνης, David Andrews μαζί με τη σύζυγο του Δρ. Άντζι Μαργαρίτη και την μητέρα της Δρ. Φανή Μαργαρίτη, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας των ΗΠΑ Deborah L.Wince – Smith, η Γέλη Αγγελοπούλου, η Λίζα Έβερτ, ο κ. Τσομόκος (Delphi Economics) ο επίτιμος πρόεδρος του σωματείου, Ιωάννης Τρίκαρδος η Αλεξία Στέλλα Μάντζαρη με την μητέρα της Νένα Παπαμανωλοπούλου και πολλοί άλλοι.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες AS Marine, Medical Anti-Aging Center, Artemide, Beat be spoke events & services, Βίκος, Evritos, Estee Lauder, Domaine Glinavos.

Αλεξία Στέλλα Μάντζαρη, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Τόνια Βασιλοπούλου, Νάντια Χαλαμανδάρη.
Κατερίνα Γκαμηλιάρη, Λίζα Έβερτ.
David Andrews, Ναλίτα Καρρέρ, Δρ. Άντζυ Μαργαρίτη, Αγγελική Αγγελίδη.
Diana Gligorijevic, Συμεών Τσομώκος.
Δρ. Άλκηστις Πρίνου-Μπουκουβάλα, Δρ. Ζήσης Μπουκουβάλας.
Παναγής Τρίκαρδος, Deborah L. Wince – Smith, Έμη Τρίκαρδου, Απόστολος Τρίκαρδος.
Δρ. Γιώργος Παπαβασιλείου, Δρ. Φώφη Καμποσιώρα, Γέλη Αγγελοπούλου.

 

 

Οι καλοκαιρινές εμφανίσεις της Ζωής Τηγανούρια

Η συνθέτις & βιρτουόζος του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια, ξεκινάει τις καλοκαιρινές της εμφανίσεις, με το γνωστό πολυ-Πολιτισμικό χαρακτήρα που την κάνει να ξεχωρίζει όλα αυτά τα χρόνια, χαρίζοντας μας μοναδικές μουσικές στιγμές.

Η περιοδεία ανοίγει με τη συναυλία της στο Ζάππειο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων “SummERTime” της ΕΡΤ, σε ζωντανή τηλεοπτική και ραδιοφωνική αναμετάδοση από την ΕΡΤ2, το Δεύτερο Πρόγραμμα, 19 Περιφερειακούς Ρ/Σ της ΕΡΤ σε όλη την Ελλάδα, τη Φωνή της Ελλάδας στο εξωτερικό και φυσικά, στο Web TV της ΕΡΤ.

Συνεχίζοντας, θα εμφανιστεί σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας, με το εκπληκτικό μουσικό σύνολο που την πλαισιώνει, εντυπωσιακούς ανερχόμενους ερμηνευτές και όμορφες χορογραφίες.

Κλείνοντας την καλοκαιρινή της περιοδεία, θα βρούμε τη συνθέτη & βιρτουόζο του ακορντεόν στο Θέατρο Κολωνού, να παρουσιάζει έργα της με τη σύμπραξη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ελευθέριου Καλκάνη.

Πρόγραμμα συναυλιών:

  • 20 Ιουλίου: Ζάππειο (Εκδηλώσεις SummERTime της ΕΡΤ
  • 22 Ιουλίου: Κορωπί (Θέατρο Δεξαμενής – Φεστιβάλ “Σφήττεια 2018”)
  • 10 Αυγούστου: Διδυμοτείχο (Βυζαντινό Κάστρο)
  • 11 Αυγούστου: Αλεξανδρούπολη (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας – Πλατανότοπος Μαΐστρου)
  • 12 Αυγούστου: Σαμοθράκη (Παλαιόπολη)
  • 18 Αυγούστου: Νάξος (Κεντρική Πλατεία Χώρας)
  • 21 Αυγούστου: Φλώρινα (Εκδηλώσεις Δήμου “Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2018”)
  • 2 Σεπτεμβρίου: Ν. Ηράκλειο (Ηράκλεια 2018: Η Γυναίκα είναι Τέχνη)
  • 7 Σεπτεμβρίου: Κομοτηνή (Φεστιβάλ Μπύρας)
  • 9 Σεπτεμβρίου: Θέατρο Κολωνού με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων
  • 22 Σεπτεμβρίου: Δράμα (Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους)

* Το πρόγραμμα ενδέχεται να τροποποιηθεί καθώς επίκεινται ανακοινώσεις ημερομηνιών και για άλλες πόλεις όπως Σπάρτη, Καλλιθέα, Μέγαρα, Γλυφάδα, Δομοκό, Μοσχάτο, Σαρωνίδα, κ.ά.

Μόνικα Βερροιοπούλου: Το παιχνίδι των σκιών…

Μόνικα Βερροιοπούλου

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η γκαλερί Αργώ πρόσφατα φιλοξένησε στο χώρο της την εικαστικό Μόνικα Βερροιοπούλου που ταξίδεψε από το Ηνωμένο Βασίλειο για να μας παρουσιάσει τη δουλειά της με τίτλο «Σκιές». Η εικαστικός, μαθήτρια και σύζυγος του πρωτοποριακού για την εποχή του Michael Buhler, έχοντας μελετήσει αρχαία ελληνικά κείμενα, απεικονίζει σκιές εμπνευσμένες κυρίως από την Ιλιάδα του Ομήρου και από την Πολιτεία του Πλάτωνα.

Η καλλιτέχνις με επιμονή σκηνοθετεί ανθρώπινες φιγούρες, δράσεις και αντικείμενα σε υποβλητικό τόνο. Τοποθετεί τις σκιές στον καμβά άλλοτε με ξεκάθαρα όρια, άλλοτε μπερδεμένες. Τελειομανής καθώς είναι, δουλεύει με προσήλωση και εμμονή τα άυλα αυτά σχήματα που δηλώνουν την ανθρώπινη παρουσία με το παιχνίδισμα του φωτός. Συναντήσαμε την καλλιτέχνιδα στον χώρο της γκαλερί και μας μίλησε με πάθος για τη δουλειά της.

– Με τι θεματικές έχετε καταπιαστεί στη δουλειά σας;

Είχα καταπιαστεί κυρίως με νεκρές φύσεις, τοπία και προσωπογραφίες. Μου αρέσει επίσης να δουλεύω το «γυμνό» κυρίως με κάρβουνο αλλά και με πηλό. Όμως, οι σκιές είναι η εμμονή μου. Στις περισσότερες ζωγραφιές μου από τα παλιά υπήρχε κάπου μια σκιά. Με το πέρασμα του χρόνου η σκιά με συνεπήρε και έγινε το κύριο θέμα της δουλειάς μου.

– Τι τεχνικές και υλικά χρησιμοποιείτε;

Μου αρέσει να δουλεύω το λάδι σε καμβά αλλά ιδιαίτερα σε ξύλο. Κάποιες φορές πειραματίζομαι με το ξύλο και κολλάω κομμάτια από χαρτόνι μαζί με άμμο ή με κατακάθι από τον καφέ που ατελείωτα πίνω. Η άλλη τεχνική που χρησιμοποιώ είναι κάρβουνο σε χαρτί.

– Από ποιους καλλιτέχνες πιστεύετε ότι έχετε δεχτεί επιρροές;

Οι σπουδές μου έδωσαν την ευκαιρία να μελετήσω πολλούς καλλιτέχνες και σχολές και να δεχτώ επιρροές. Δεν μπορώ να προσδιορίσω απόλυτα από πού έχω επηρεαστεί, αλλά μπορώ να πω ότι η λιτότητα που διασχίζει την κυκλαδική, αρχαϊκή και βυζαντινή τέχνη πάντα με ενδιαφέρει, καθώς και η θαυματουργή απόδοση του φωτός και του σκοταδιού των αγαπημένων μου ζωγράφων Caravaggio, Rembrandt, Vermeer.

– Έχετε μια εμμονή με τις «Σκιές», καθώς είναι μια θεματική που δουλεύετε περίπου 20 χρόνια. Πώς ξεκινήσατε να δουλεύετε πάνω σ’ αυτό;

Από μικρή αγαπούσα τα αρχαία ελληνικά κείμενα και μέσα από αυτά ξεπήδησε η ιδέα της ανθρώπινης σκιάς, που έγινε το κύριο θέμα της δουλειάς μου. Συγκεκριμένα, η σκιά του Πατρόκλου στο όνειρο του Αχιλλέα στην Ιλιάδα με τις σκιές στον Άδη της Οδύσσειας ήταν η πρώτη μου έμπνευση. Οι φυλακισμένοι επίσης, μέσα στη σπηλιά από την Πολιτεία του Πλάτωνα, που θεωρούσαν πραγματικότητα τις σκιές των όσων συνέβαιναν έξω, στιγμάτισαν την έμπνευση αυτή. Από αυτές τις σκιές ξεκίνησε η ιδέα της δουλειάς μου εδώ και περίπου 20 χρόνια.

“η σκιά του Πατρόκλου στο όνειρο του Αχιλλέα στην Ιλιάδα με τις σκιές στον Άδη της Οδύσσειας ήταν η πρώτη μου έμπνευση”

– Θα μπορούσε κάποιος να διακρίνει μια μοναχικότητα στα έργα σας και ένα ζυγισμένο παιχνίδισμα του φωτός. Εσείς εκφράζετε κάτι τέτοιο στη ζωγραφική σας;

Νομίζω ότι στα έργα ο καθένας βλέπει κάτι διαφορετικό που ο καλλιτέχνης ίσως να μην το διακρίνει ή να μην το έχει αισθανθεί. Όσον αφορά στο ζυγισμένο παιχνίδισμα του φωτός, ναι, αυτό το ζύγισμα είναι που με συνεπαίρνει με τα καμιά φορά καθορισμένα, καμμιά φορά ακαθόριστα και μπερδεμένα σχήματα των σκιών πάνω στις διαφορετικές επιφάνειες.

– Τελικά, τι σημαίνει για σας ο κόσμος των σκιών;

Δεν μπορώ να ορίσω τον κόσμο αυτό. Επειδή μεγάλωσα στην ηλιόλουστη Ελλάδα, οι σκιές ήταν ένα μέρος της ζωής μου. Όσον αφορά στη δουλειά μου, οι σκιές που με ενδιαφέρουν είναι κυρίως οι ανθρώπινες. Ίσως τα άυλα αυτά σχήματα να δηλώνουν μια ανθρώπινη παρουσία και ένα φως.

Σπουδάσατε στο City and Guilds of London School of Art με δάσκαλο τον μετέπειτα σύζυγό σας Michael Buhler. Πόσο σας επηρέασε αυτό στην τέχνη σας;

Ο Michael ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος και ένας πολύ ιδιαίτερος και πρωτότυπος καλλιτέχνης, όπως φαίνεται και στο βιβλίο που εκδόθηκε για εκείνον πριν μερικά χρόνια με τίτλο «From there to here: The art of Michael Buhler». Ήταν επίσης ένας πολύ αγαπητός και υποστηρικτικός δάσκαλος. Με βοήθησε στη δουλειά μου ατελείωτα και πάντα ενεθάρρυνε τις ιδέες μου. Συγχρόνως, με έμαθε να είμαι αυστηρή και να μη χαρίζομαι στον εαυτό μου. Το ίδιο έκανε και με την κόρη μας, Αλεξάνδρα, που και εκείνη ζωγραφίζει. Το αγαπημένο της θέμα είναι οι νεκρές φύσεις με δυνατά σχήματα και έντονα χρώματα.

– Ζείτε και εργάζεστε μόνιμα στην Αγγλία. Πιστεύετε ότι είναι ευκολότερο για έναν καλλιτέχνη να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό;

“Στο εξωτερικό, οι καλλιτέχνες είναι πάρα πολλοί και ο ανταγωνισμός τεράστιος. Πρέπει να παλέψει κάποιος πολύ σκληρά και να έχει και πολλή τύχη για να ξεχωρίσει και να διακριθεί το έργο του”

Νομίζω ότι για να οδηγηθούμε σε κάποιο συμπέρασμα, θα πρέπει να έχουμε γνώση και των δύο κόσμων. Στο εξωτερικό, οι καλλιτέχνες είναι πάρα πολλοί και ο ανταγωνισμός τεράστιος. Πρέπει να παλέψει κάποιος πολύ σκληρά και να έχει και πολλή τύχη για να ξεχωρίσει και να διακριθεί το έργο του. Οι πωλήσεις είναι φυσικά παντού δύσκολες. Έχοντας μια άποψη για την ελληνική πραγματικότητα θεωρώ ότι εδώ τα πράγματα είναι πιο βατά και είναι πιο εφικτό για τον καλλιτέχνη να γίνει γνωστός και να διακριθεί.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αποφάσισα μετά από πολλά χρόνια να μετακομίσω στο ιστορικό Hastings της Νοτιοανατολικής Αγγλίας. Ένα μέρος που με εμπνέει πολύ γιατί είναι ένα γραφικό ψαροχώρι. Πιστεύω ότι εκεί θα συνεχίσω το θέμα των σκιών σε σχέση με το καινούργιο μου περιβάλλον. Ευτυχώς! Λέγεται ότι είναι από τα πιο φωτεινά μέρη της Αγγλίας!

 

*Πηγή: Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “axianews”

Εικαστικό project “On The Road” στην Γκαλερί Cube στην Πάτρα

Moi et Moi_Liana Zoza & Dimitris kasdaglis_

 

Ο καλοκαιρινός επίλογος, φέτος, για την Γκαλερί Cube, θα είναι το project On The Road. Ο τίτλος του εικαστικού project, είναι δανεισμένος από το μυθικό πιά, βιβλίο του Jack Kerouac, On The Road, που εκτός από το ότι, στις μέρες μας, περιλαμβάνεται στη λίστα με τα βιβλία που θα έπρεπε σίγουρα να διαβάσει κάποιος, πριν πεθάνει, αποτελεί το απόλυτο στίγμα της Beat Generation.

H Λιάνα Ζωζά, επιμελήτρια του project On The Road, γράφει: “Το On the Road, είναι το δεύτερο βιβλίο του Kerouac και αυτό που τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό, όχ μόνο για τον εναλλακτικό τρόπο γραφής του, αλλά και για τον μύθο που υπάρχει γύρω από τη συγγραφή του, όπως το ότι ολοκληρώθηκε σε διάστημα τριών εβδομάδων και κάτω από την επίδραση της αμφεταμίνης μπενζεντρίνης. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση μιας και το βιβλίο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 1948 και η πρώτη του εκδοχή ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 1951 με τη μορφή ενός δακτυλογραφημένου ρολού μήκους 36 μέτρων.


Alexandros-Maganiotis_Guardian_Angel_60-x-40-cm_Mixed-Media-Collage

Παράλληλα, ξεκινά τα περίφημα ταξίδια του, από τα οποία συλλέγει εμπειρίες και γράφει ασταμάτητα καινούρια μυθιστορήματα, αλλά και ποίηση. Στα βιβλία του, οι χαρακτήρες είναι βιωματικοί και πολλά από τα στοιχεία που χρησιμοποιεί είναι αυτοβιογραφικά σε συνδυασμό με φανταστικές διηγήσεις. Στόχος του, εκτός από την απόρριψη του τυπικού τρόπου γραφής και έκφρασης, είναι η πνευματική αναζήτηση, η εξερεύνηση των ορίων της ελευθερίας του ανθρώπου, η κοινωνική δικαιοσύνη, η σεξουαλική απελευθέρωση και η ανάδειξη πολλών μέχρι τότε θεμάτων ταμπού, όπως η θρησκεία, ο σεβασμός στη φύση και τους ιθαγενείς, η ομοφυλοφιλία και η χρήση ναρκωτικών ουσιών. Δεν επιζητούσε απλά αναγνώστες ή θεατές των ταξιδιών του. Επεδίωκε να δημιουργήσει ελεύθερους ανθρώπους που θα έβγαιναν στο δρόμο και θα ταξίδευαν μαζί του. Εξάλλου, όπως ο ίδιος έλεγε: “Ίσως αυτό να είναι η ζωή. Ένα κλείσιμο του ματιού στα αστέρια.”.

Death on a Pale Horse (?) c.1825-30 Joseph Mallord William Turner 1775-1851 Accepted by the nation as part of the Turner Bequest 1856 http://www.tate.org.uk/art/work/N05504

Οι εικαστικοί που συναντιούνται και συνομιλούν μέσα από το project On The Road, δημιουργούν τις σύγχρονες εικόνες τους, παίρνοντας σαν ερέθισμα τα “ταξίδια – όνειρα” του Kerouac, πραγματικά ή φανταστικά. Τα έργα δεν έχουν στόχο να εικονογραφήσουν ένα βιβλίο, αλλά να βάλουν το θεατή τους, σε μια διαδικασία αναζήτησης χωρίς περιορισμούς και κατευθύνσεις, όπως, ο ήρωας του βιβλίου, Sal Paradise: “… the only people for me are the mad ones, the ones who are mad to live, mad to talk, mad to be saved, desirous of everything at the same time, the ones who never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like fabulous yellow roman candles exploding like spiders across the stars and in the middle you see the blue centerlight pop and everybody goes “Awww!”.”

Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Achraf Baznani, Ant Hamlyn, Brendan Kelly, Radu Nastasia, Νίκος Βατόπουλος, Λιάνα Ζωζά & Δημήτρης Κάσδαγλης (Moi et Moi), Άννα Καρατζά, Βασίλης Καρακατσάνης, Χρήστος Κουτσούκης, Ανδρέας Λυμπεράτος, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Σοφία Κυριακού, Ανδρέας Νικολάου, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, Βασιλική Πανταζή, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Ξενοφών Παπαευθυμίου, Σοφία Παρασκευοπούλου, Κωνσταντίνος Πάτσης, Βιργινία Φιλιππούση, Βούλα Φερεντίνου.


Nikos-Vatopoulos_To-Galazio-Agori_65-x-81-cm_Fotografiko-collage
Radu Nastasia_Postcode_Seven Forty Seven_pr

Διάρκεια έκθεσης: 13 Ιουλίου – 1 Σεπτεμβρίου 2018

Γκαλερί Cube

Μιαούλη 39, 26222 Πάτρα ▪ τηλ. 2611110069

Διάρκεια έκθεσης: 13 Ιουλίου – 1 Σεπτεμβρίου 2018

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή

Vassiliki Pantazi, ON THE ROAD, 55 x 50 cm, Mxed Media on canvas_pr

10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00

Τετάρτη – Σάββατο 10.00 – 14.00

Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Xenofon Papaefthimiou_ON THE ROAD_Mixed media collage_pr
Voula-Ferentinou-On-The-Road-70-x-50-cm-Mixed-Media-Collage

Μαρία Κτιστοπούλου: «Η φύση είναι ο μεγάλος μας δάσκαλος»

ΜΑΡΙΑ ΚΤΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Η Μαρία Κτιστοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητές τους Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη, Μαρτίνο Γαβαθά και Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.

Τιμήθηκε με τρεις κρατικές υποτροφίες από το Ι.Κ.Υ. Αποφοίτησε με άριστα το 1990. Επίσης, σπούδασε Γραφικές Τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο (Α.Τ.Ι.)

Έργα της περιλαμβάνονται στις εξής συλλογές: Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα – Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, Κηφισιά – Μουσείο Βορρέ, Παιανία – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Φλώρινας – Μουσείο Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη (Teriade), Βαρειά Μυτιλήνης – Δημοτική Πινακοθήκη Ερμούπολης Σύρου – Πινακοθήκη Κομοτηνής — Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ Μετσόβο Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστου & Σοφίας Μοσχανδρέου, Μεσολόγγι – Συλλογή Βλάσση Φρυσίρα, Συλλογή Aντώνη και Άζιας Xατζηϊωάννου και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Διοργάνωσε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις. Έλαβε μέρος σε περισσότερες από διακόσιες (200) ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης, εκπροσώπησε την Ελλάδα σε Διεθνείς Μπιενάλε.

To 2007 κυκλοφόρησε βιβλίο με τίτλο “ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ” σχετικά με το έργο της από τις εκδόσεις ΑΔΑΜ. Παράλληλα με τη ζωγραφική, εργάστηκε ως creative art director στο διεθνές διαφημιστικό δίκτυο Lowe Alector (1988-1999).

Διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο για καταχώρηση της διαφημιστικής καμπάνιας για τη SOYA, στο τέταρτο φεστιβάλ ελληνικής διαφήμισης στην Αθήνα.

Δίδαξε Ελεύθερο Σχέδιο και Χρώμα στη σχολή ΑΚΤΟ Αrt & Design (1988-1994).

Ασχολήθηκε με την προετοιμασία υποψηφίων για τις Aνώτατες Σχολές Kαλών Τεχνών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, στο Εργαστήρι προετοιμασίας του Αδριανού Σωτήρη (2000-2006).

Συμμετείχε στην έκθεση “ART EN CAPITAL salon des independants” στο GRAND PALAIS Παρισι.

Πραγματοποίησε την πρώτη της Αναδρομική Έκθεση στην Πινακοθήκη Κυκλάδων στη Σύρο, τον Ιούλιο του 2011. Συμμετείχε στην ART ATHINA 2017 και 2018.

Η νέα της δουλειά στη Ρόδο

Η νέα της έκθεση, με τίτλο «Χώμα και Νερό» θα γίνει στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης της Ρόδου, με τις τέσσερις Πινακοθήκες που βρίσκεται στην Μεσαιωνική πόλη, πιο γνωστή ως «Παλαιό Συσσίτιο» από την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου 2018.

 

Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη: «Ταχύτητα και υπερβατικές εικόνες»

Μίνα Παπαθεοδώρου Βαλυράκη

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Μίνα Βαλυράκη, ζωγράφος της κίνησης και της έντασης εκφράζει στους πίνακές της την παθιασμένη εικαστική της ιδιοσυγκρασία αρπάζοντας την ιδέα του αρχικού ερεθίσματος και μεταφέροντάς την στον καμβά. Με τον τρόπο αυτό κατορθώνει να μεταδώσει την αίσθηση που αγγίζει τις υποκειμενικές διαδρομές του θεατή.

Και καθώς η τέχνη δένει αρμονικά με τη μόδα και την αγάπη για την ταχύτητα, η καλλιτέχνις παρουσιάζει στους αναγνώστες μας και μεταξωτά μαντίλια «Silk Scarves – Mina PV + TDS». Άλλη μια δουλειά της εικαστικού που μεταφέρει το ταλέντο της σε μετάξι και παρουσιάζει τα ζωγραφικά της έργα σε εντυπωσιακά κομψά γυναικεία μαντίλια υψηλής ποιότητας.

Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη είναι μέλος της Ακαδημίας των Sports στις Η.Π.Α (United States Sports Academy) στο τομέα των Τεχνών και διδάσκει ανά διαστήματα.

– Εκφράζεστε δημιουργώντας φιγούρες σε κίνηση. Στα έργα σας διαφαίνεται η ένταση, η διάθεσή σας να «σπάσετε» τα όρια και το πάθος για την πορεία προς τη νίκη. Θα θέλατε να το σχολιάσετε;

Δύο είναι οι συνιστώσες που χαρακτηρίζουν τη δουλειά μου. Η χειρονομιακή άνεση στο χρώμα και η σιγουριά μου σε ό,τι έχει να κάνει με τη σύνθεση. Αυτά τα δύο στοιχεία σε συνδυασμό με τα εξωτερικά ερεθίσματα και τις εσωτερικές μου διεργασίες έχουν ως αποτέλεσμα αυτό που εσείς ονομάζετε «πάθος» και συνέπεια αυτών είναι η κατάργηση των στεγανών και η ροπή στην ελευθερία.

“Δύο είναι οι συνιστώσες που χαρακτηρίζουν τη δουλειΑ μου. Η χειρονομιακή άνεση στο χρώμα και η σιγουριά μου σε ό,τι έχει να κάνει με τη σύνθεση”

– Έχετε αναφέρει σε άλλες συνεντεύξεις σας και αντιλαμβανόμαστε και εμείς από κάποια έργα σας ότι εμπνέεστε από τους εικαστικούς της Αναγέννησης. Πώς προέκυψε αυτό και ποιον δάσκαλο της Αναγέννησης ξεχωρίζετε;

Η διαμονή μου στη Φλωρεντία, από την εποχή του διδακτορικού μου μέχρι σήμερα, είναι μία συνεχής μελέτη στην αποκρυπτογράφηση των δασκάλων της Αναγέννησης. Έχω μελετήσει ενδελεχώς τον Andrea del Sarto – Maestro Fiorentino απ’ όπου γεννήθηκε η σειρά των έργων μου «Μυστικός Δείπνος», τον Sandro Botticelli από τη μελέτη του οποίου προέκυψαν «οι Άγγελοι». Επίσης, δάσκαλοί μου από την περίοδο της φλωρεντινής Αναγέννησης είναι Filippino Lippi και o Pierodella Francesca.

– Το πάθος σας για την ταχύτατα και τα αγωνίσματα είναι φανερό. Έχετε παλαιότερα βραβευτεί ως Sport Artist of the Year. Τι σημαίνει αυτό για σας;

Ήταν ιδιαίτερα τιμητική για μένα η παγκόσμια διάκριση το 2002 από την USSA United States Sports Academy που αποτέλεσε τεράστια αναγνώριση της δουλειάς μου με επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα σε κίνηση καθώς και του αγωνιστικού μονοθέσιου Formula1. Μετά από αυτή τη διάκριση ήρθαν και άλλες όπως η «Guirlande D’ Honeur» στο Μιλάνο, η «Mention D’ Honeur» του FICTS στο Μιλάνο, με ανώτατη διάκριση αυτή της IOC –της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής– το 2014 με το βραβείο «Arts and sports award» που απονεμήθηκε για πρώτη φορά σε καλλιτέχνη.

– Μιλήστε μας για τη θεματολογία των έργων σας στην τελευταία σας έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο».

-Στον Εικαστικό Κύκλο Σιαντή παρουσιάσα θεματολογία «Γέφυρες» – τα έργα σε επιφάνειες αλουμινίου και οι κατασκευές. Συμβολικά έχουμε τη γεφύρωση δύο κόσμων, δύο πολιτισμών, δύο ηπείρων . Τα installations που θα παρουσιαστούν στην έκθεση, η σειρά penetrabile είναι ένας συνδυασμός μεγάλων ζωγραφικών έργων με την κατασκευή που αφήνει τον θεατή να «διαπεράσει τα σύρματα» και να ανακαλύψει το έργο. Η «Διαπερατότητα» είναι το ζητούμενο σε αυτή τη σύνθεση, εξ ου και ο όρος «Penetrabile».

– Σας αγγίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη μας; Θα μπορούσε αυτό να σας εμπνεύσει;

Η προστασία του περιβάλλοντος και η κλιματική αλλαγή είναι δύο θέματα που με απασχολούν τόσο ώστε να μπω περισσότερο με την παρατήρηση και την αγωνία στη ζωή των δασών και των θαλασσών. Δουλεύω τα δάση ως θεματολογία τα τελευταία χρόνια, με διαφορετικές προσλαμβάνουσες κάθε φορά, με τον δικό μου τρόπο έκφρασης, με διαφορετική σημειολογία.

– Οι Έλληνες καλλιτέχνες παρουσιάζουν αγοραστικό ενδιαφέρον σε εκθέσεις και δημοπρασίες στο εξωτερικό;

Ο καλλιτέχνης και το έργο του παρουσιάζει αγοραστικό ενδιαφέρον εκεί που τον αναγνωρίζουν και τον πιστεύουν σαν αξία και σαν σημείο αναφοράς στην τέχνη, καθώς και στην αγορά της τέχνης διαχρονικά και όχι περιστασιακά. Αυτό μπορεί να συμβαίνει οπουδήποτε, είτε στη χώρα του είτε εκτός συνόρων.

“Ο καλλιτέχνης και το έργο του παρουσιάζει αγοραστικό ενδιαφέρον εκεί που τον αναγνωρίζουν και τον πιστεύουν σαν αξία και σαν σημείο αναφοράς στην τέχνη, καθώς και στην αγορά της τέχνης διαχρονικά και όχι περιστασιακά”

– Παρουσιάζετε εξαιρετικές δημιουργίες σε μαντήλια. Θα σκεφτόσασταν να ασχοληθείτε πιο συστηματικά και με τον χώρο της μόδας;

Τα μαντήλια αυτά είναι πολύ προσεγμένα από υψηλής ποιότητας μετάξι. Είναι από τις δημιουργίες που αγαπώ πολύ γιατί συνδυάζουν την τέχνη με τη μόδα. Η φίρμα τους είναι MINA P V +TDS και τυπώνονται στο Como σε εξειδικευμένο manu facturer, τον οποίο χρησιμοποιούν όλα τα γνωστά brands Hermès, Emilio Pucci. Διατίθενται σε όλη την Αμερική από τον producer – owner της TDS JamesHazen.

Με ενδιαφέρει το εφηρμοσμένο στην τέχνη. Είχε ενδιαφέρον η εφαρμογή της δουλειάς μου σε εξαιρετικής ποιότητας υλικά και design, που έχουν να κάνουν με τη μόδα, όπως οι τεράστιες μεταξωτές εσάρπες, τα μαντήλια και τα pochettes. Η συνεργασία TDS + MINA P V αποτέλεσε πρόκληση για μένα και θα συνεχιστεί με μελλοντικές συνεργασίες με γνωστούς οίκους του εξωτερικού.

* Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί στην εφημερίδα “axianews”

Ο Θωμάς Τουρναβίτης στο Artisanal Mykonos

Το Artisanal Mykonos, φιλοξενεί για τη καλοκαιρινή σεζόν, μια σειρά επιλεγμένων έργων από το atelier του σύγχρονου Έλληνα ζωγράφου, Θωμά Τουρναβίτη, με τίτλο “Faces in a Face”.

Στο έργο του Θωμά Τουρναβίτη, πορτρέτα ανθρώπων λουσμένα στο φώς του ηλίου και με την αίσθηση της κίνησης αέναα παρούσα, συγκεντρωμένες στιγμές και τόποι, έθιμα και ηθικοί κώδικες, δημιουργούν συνθέσεις οικείες από το τραπέζι σας έως τον εξωτερικό του διάκοσμο.

Η ιστορικός τέχνης, Αννίτα Πατσουράκη αναφέρει «Η ζωγραφική τέχνη του Θωμά Τουρναβίτη κατευθύνεται από διδαχές θεωρητικής και τεχνικής παιδείας, εμπνευσμένες από ιδανικά και διαχρονικές ηθικές αξίες. Ακολουθώντας βήματα και χνάρια πίστης, σε όσα διδάχθηκε, καταγράφει με συνοπτικό περιεχόμενο τις συνθέσεις του τιμώντας γεγονότα και πρόσωπα. Κοινωνικά επεισόδια, συμβάντα σε εξέλιξη και χαρακτήρες της πόλης συνυπάρχουν με νοσταλγία, σε μία ατμόσφαιρα οικία και συγχρόνως οικουμενική.

Η περιγραφική λιτότητα του έργου του, αναβιώνει εικόνες της παράδοσης-ιστορίας και με τόλμη αποτυπώνει μία νέα ελληνιστική γραφή. Με στοχασμό, αυτογνωσία και έντονη εσωτερική αναζήτηση, ο ζωγράφος καθοδηγεί την παιδική του μνήμη-βιώματα για την ανάπλαση και δημιουργία μιας νέας σχολής».

Ο Βαγγέλης Γερασίμου και ο Φώτης Σεργουλόπουλος του Artisanal με τον καλλιτέχνη, Θωμά Τουρναβίτη και τον Παναγιώτη Σωπιάδη του Bill & Coo

 

 

Artisanal Mykonos |

Thomas Tournavitis solo exhibition entitled “Faces in a Face”

address :TOURLIANIS ST.,MATOGIANNI, MYKONOS,84600,GREECE RESERVATIONS T: +30 2289 026217

OPENNING HOURS

all summer season-until 15th Septemper 2018

Mon – Sun 19:00am – 04:00pm

 

 

 

 

Στάθης Βατανίδης: “Στα έργα μου λέω μικρές ιστορίες” (vid)

Συνέντευξη στην Ιωάννα Θεοδώρου

Παραγωγή: Viewmax media

“Εμείς τα ανθρώπινα πλάσματα έχουμε την ανάγκη να εκφραστούμε, σαν να θέλουμε να πολεμήσουμε τον θάνατο ή να θέλουμε να αφήσουμε το αποτύπωμά μας”, αναφέρει μεταξύ άλλων ο καλλιτέχνης Στάθης Βατανίδης σε μια συνέντευξη με εικόνα και ήχο εφ’ όλης της ύλης, που σας μεταδίδει το rtvs, λίγο πριν την έκθεσή του στη γκαλερί Σαπφώ. 

Η Σύρος πιστή στο ραντεβού της με την 7η τέχνη!

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, «Σύρος Πολιτισμός 2018», πραγματοποιείται το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF), από τις 17 έως τις 22 Ιουλίου 2018, στον Θερινό Κινηματογράφο «Παλλάς», στην Πλατεία Μιαούλη, στον Χειμερινό Κινηματογράφο «Παλλάς», στο Αμφιθέατρο Άνω Σύρου, στον Άγιο Αθανάσιο, στο Λατομείο «Μάνος Ελευθερίου», στον Ντράιβ-ιν στην Ντελαγκράτσια, στην Παραλία Κόμητο, στα Ναυπηγεία Ταρσανάς.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) ιδρύθηκε το 2013 και ενσωματώνει μια διευρυμένη όψη του κινηματογράφου στο μοναδικό σκηνικό του νησιού. Μία εβδομάδα γεμάτη προβολές, περφόρμανς, εργαστήρια και πάρτι αναδεικνύει την πολιτισμική κληρονομιά του νησιού, επανενεργοποιώντας απρόσμενες τοποθεσίες, όπως τα ναυπηγεία, έρημα χωράφια, ένα παλιό λατομείο, παραλίες…

Mε το θέμα της φετινής διοργάνωσης: το «Is It Real? (Είναι αλήθεια);» το SIFF προσκαλεί το κοινό σε μια εξερεύνηση της κατασκευής της πραγματικότητας σε όλα τα πεδία του κινηματογράφου, με ταινίες από όλα τα είδη και τις χρονικές περιόδους, περφόρμανς διευρυμένου κινηματογράφου, προβολές συνοδεία ζωντανής μουσικής, μαζί με κλασικές ταινίες βωβού κινηματογράφου και εργαστήρια-μάστερκλας ξεχωριστών καλλιτεχνών και εκλεκτών καλεσμένων.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφτείτε τη σελίδα: www.syrosfilmfestival.org.

SIFF Εισιτήριο: 3 ευρώ

SIFF Κάρτα: 15 ευρώ

 

To street art του Mr. Brainwash στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στη Μύκονο

Έργο του καλλιτέχνη του street art Mr. Brainwash

Η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στη Μύκονο παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μια σειρά νέων έργων του παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη του street art Mr. Brainwash.

Ο Mr. Brainwash είναι μια προκλητική φιγούρα στον κόσμο του street art, γνωστός για τη χρήση εμβληματικών εικόνων από τη δημοφιλή κουλτούρα και την ιστορία της τέχνης. Ο καλλιτέχνης μεταβάλλει ευφυώς την εικόνα ή το γενικό της πλαίσιο, σατιρίζοντας τον τόνο του αρχικού υλικού. Το έργο του στηρίζεται στην ιδέα ότι στην τέχνη οτιδήποτε είναι δυνατό να συμβεί: “Η τέχνη δεν έχει τοίχους. Δεν έχει κανόνες. Ο καθένας μπορεί να είναι καλλιτέχνης “, λέει. “Δεν υπάρχει εγχειρίδιο.”

Έργο του καλλιτέχνη του street art Mr. Brainwash

Η φήμη του Mr. Brainwash αρχικά εκτοξεύτηκε όταν εμφανίστηκε στο υποψήφιο για Όσκαρ, ντοκιμαντέρ του Banksy, «Exit Through the GiftShop» και θεωρείται ένας από τους λίγους καλλιτέχνες του ‘street art’, των οποίων το έργο έχει ανέλθει στο επίπεδο συλλογής και επένδυσης στην τέχνη.

Mr. Brainwash είναι το ψευδώνυμο του σκηνοθέτη και του καλλιτέχνη Thierry Guetta, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γαλλία και εδρεύει στο Λος Άντζελες. Ο Mr. Brainwash διευρύνει τα όρια της ποπ κουλτούρας περισσότερο από μια δεκαετία, παρουσιάζοντας το έργο του στο δρόμο, σε γκαλερί και στην οθόνη.

Ο Mr. Brainwash έβαλε στην άκρη την κάμερα και βγήκε στους δρόμους το 2006 με σχέδια και αφίσες από αγαπημένα είδωλα και γρήγορα έγινε μια φημισμένη φιγούρα στην ακμάζουσα καλλιτεχνική σκηνή του ‘street art’. Πλέον, ο Mr. Brainwash έχει φέρει την τέχνη του σε έξι ηπείρους και έχει προσελκύσει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στις τεράστιες ατομικές του εκθέσεις. Έχει δημιουργήσει εξώφυλλα, καμπάνιες, μουσικά βίντεο και εγκαταστάσεις για διάφορες από τις πιο διάσημες προσωπικότητες και γνωστές μάρκες όπως η Madonna, ο Michael Jackson, ο Λευκός Οίκος, η Coca Cola, η Hublot, η Mercedes, το Product Red και πολλά άλλα.

Η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts ιδρύθηκε από τον κ. Βαγγέλη Καπόπουλο το 2004 και εκπροσωπεί πολλούς σημαντικούς Έλληνες και διεθνείς σύγχρονους καλλιτέχνες. Μέσα σε δεκατέσσερα χρόνια η Καπόπουλος Fine Arts έχει εξελιχθεί σε ένα δίκτυο από γκαλερί με εννέα εκθεσιακούς χώρους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Πάτμο, Σπέτσες, Κρήτη και Κύπρο.

Έργο του καλλιτέχνη του street art Mr. Brainwash

 

INFO

Διάρκεια έκθεσης ως τις 26 Ιουλίου.

Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: 11.00-15.00, 19.00-1.00.

Kapopoulos Fine Arts: Ενόπλων Δυνάμεων 15, κεντρικό Ματογιάννι, Μύκονος, τηλ. 22890 27005.

mykonos@kapopoulosart.gr

www.kapopoulosart.gr