“Stand up tragedy” στο θέατρο Σταθμός

Φιγούρες – ρόλοι που εκπροσωπούν όσα επηρεάζουν και δυναστεύουν τη ζωή μας εμφανίζονται επί σκηνής. Ακούμε τη σκέψη και τα επιχειρήματά τους. Ένα σιωπηλό πρόσωπο τους ακολουθεί επί ποδός και τους ενσαρκώνει. Στο τέλος, παύει να σαρκάζει, να ειρωνεύεται και να μιμείται και μιλάει εκ βαθέων. Οι τίτλοι των κειμένων: Block Delete, Τσιμέντο Yes, Το κλαρίνο, Μις χαμόγελο, Γενέθλια. Θέματα: Η κοινωνία του θεάματος που καλά κρατεί ότι κι αν συμβαίνει γύρω μας, η κατάφαση στην αλόγιστη ανάπτυξη, η «φιλανθρωπία», ο ψυχισμός του σύγχρονου ανθρώπου και το αιώνιο αίτημα για ανάταση και νόημα.


Σκηνοθετικό σημείωμα Μάρτης 2020

Η πρώτη μας συνεργασία με την Κάτια πάνω στη μορφή του καμπαρέ ξεκίνησε το 2004 στο Θέατρο Τέχνης με το Τράνζιτ. Ήταν μια προσέγγιση του κόσμου που ζει στο περιθώριο και που προσπαθεί να βρει τη δική του φωνή. Μετά ακολούθησε η δεύτερη παράσταση το 2006 με το έργο «Του Δρόμου» που συγγράψαμε σχεδόν όλοι οι συντελεστές της παράστασης. Ένα πικρό σχόλιο με καταιγισμό από ενσταντανέ της καθημερινότητας. Τώρα σχεδόν το σύνολο των κειμένων γράφτηκε από την Κάτια Γέρου, καθώς η σύλληψη της ιδέας ήταν δική της. Σκηνοθετικά η μεγάλη δυσκολία, και ταυτόχρονα γοητεία είναι ότι δεν πρόκειται για ενσταντανέ αλλά για μεγάλους μονολόγους. Ναι, καμπαρέ είναι αλλά με δομή θεατρική. Ένα πρόσωπο ενσαρκώνει όλους τους ρόλους με συνέπεια σταδιακά αυτοί οι όχι και τόσο ελκυστικοί τύποι που ενσαρκώνει, να κινδυνεύει να το απορροφήσουν. Και φυσικά κάποια στιγμή αντιδρά με τον τρόπο του. Με το δικό του μοναδικό όπλο, την τέχνη του.

«Αυτόν τον άνθρωπο, που παρακολουθεί κι εξαρτάται από τη δική μου πεσιμιστική κατάσταση, στο τέλος τον βάζω να υμνεί τη ζωή. Η φράση που επαναλαμβάνει είναι ‘πεθαίνω να ζω’»

Απόσπασμα από συνέντευξη στη Μάνια Ζούση, στην εφημερίδα avgi.gr

«Ο χαρακτήρας που μου προκαλεί θλίψη είναι μια γυναίκα, μάλλον μικροαστή, που μιλάει στο τηλέφωνο με τη φίλη της. Τα θέματά της και ο τρόπος που παθιάζεται με αυτά σε κάνουν να θες να της φωνάξεις: Σταμάτα πια, έλεος! Στο τέλος κάτι συμβαίνει που της δίνει πίσω το ανθρώπινό της πρόσωπο, το ωραίο της πρόσωπο. Γιατί το ανθρώπινο πρόσωπο είναι πάντα ωραίο όταν βγαίνουν οι μάσκες της ανοησίας, της απάθειας ή της υστερίας που μας φοράει η σύγχρονη, παγκοσμιοποιημένη μας ζωή. »

Απόσπασμα από συνέντευξη στη Χρίστινα Λάσκαρη, στην εφημερίδα freesunday.gr

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενα – Ερμηνεία: Κάτια Γέρου

Σκηνοθεσία: Κυριάκος Κατζουράκης

Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

Σκηνικός  χώρος: Νίκος Πολίτης

Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου

Κίνηση: Μυρτώ Γράψα

Βοηθός  Σκηνοθέτη: Νίκος Νίκας (Κείμενο «Μις χαμόγελο»: Ευγενία Μαραγκού)

Φωτογραφία: Άννα Μαρία Μαυρογεώργη, Φοίβος Σαμαρτζής

Επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Παραστάσεις : Από τις 2 Νοεμβρίου, και για όλο τον Νοέμβριο, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 20:30.

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων:

Σταθμός: Κανονικό: 15, Φοιτητικό: 12, Μειωμένο, Ανέργων, ΑΜΕΑ, άνω των 65 και Ομαδικό (8 άτομα και πάνω): 10, Ατέλεια: 5,

Μικρός Σταθμός: 10 | Μειωμένο (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, Ανέργων) & Ομαδικό (8 άτομα και πάνω): 8| Ατέλεια: 5

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: https://www.viva.gr/tickets/theater/standuptragedy/

Θέατρο Σταθμός

Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο Αθήνα (πλησίον του ΜΕΤΡΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ)

Τ. 210 52 30 267

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this