“Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας” του Στάθη Πάνου

Η έκθεση διαρκεί έως την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025.

Η Gallery Art Prisma παρουσιάζει  την τρίτη ατομική έκθεση του ΣΤΑΘΗ ΠΑΝΟΥ έως τις 6 Ιανουαρίου 2025.

Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ Ευαγγελία Διαμαντοπούλου σχολιάζει την δουλειά του ΣΤΑΘΗ ΠΑΝΟΥ στον κατάλογο της έκθεσης

«Εικαστικές αφηγήσεις του άχρονου χρόνου στη ζωγραφική του Στάθη Πάνου συνιστούν έναν αδιάλειπτο διάλογο με την λευκή επιφάνεια, μία συνεχή διαδρομή αναζήτησης μορφών και αισθητικών ποιοτήτων. Η φόρμα, ο εικαστικός χώρος, η σύνθεση και, κυρίως, η δυναμική του χρώματος, είναι τα βασικά ζητήματα που καθορίζουν την καλλιτεχνική του δημιουργία, το «ποιείν».  

Η κρυφή γεωμετρία των έργων του αποκαλύπτει δίπολα, όπως η καμπυλότητα και η ευθυγράμμιση, η στατικότητα και η κίνηση, ο δισδιάστατος ή τρισδιάστατος χώρος. Οι τολμηροί συνδυασμοί των ψυχρών και των θερμών χρωμάτων, ο χρυσός βυζαντινός κάμπος και οι επιφάνειες με όψη οξειδωμένου χρυσού, αλλά και η χρωματική αφαίρεση, στην σχέση της με την φωτοσκίαση και την ροϊκότητα, κατέχουν έναν λειτουργικό ρόλο στην διαμόρφωση των συνθέσεών του.  

Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας
Στάθης Πάνου, Μάχη στο διάστημα, 80χ60 εκ

Στους πίνακές του η ανθρώπινη μορφή απεικονίζεται σε πρώτο πλάνο, στατική, σε δράση, σε περιδίνηση ή σε πτώση. Εγγράφεται σε διαφορετικό, κάθε φορά, χώρο. Αυτός είναι πότε το φυσικό ή μεταφυσικό και απόκοσμο τοπίο, πότε η αρχιτεκτονική ή η τεχνολογική κατασκευή, πότε  το χρωματικό βάθος. Οι αφηγηματικές σκηνές μας μεταφέρουν σε περιβάλλοντα ρεαλιστικά και οικεία και συγχρόνως ανοίκεια και μη ερμηνεύσιμα.

Παράλληλα, μαρτυρούν μία βαθιά γνώση της ιστορίας της τέχνης και την διαλεκτική σχέση του καλλιτέχνη με έργα-σταθμούς του παρελθόντος. Επαναφέρουν στην μνήμη μας τελετουργικές σκηνές τοιχογραφιών της Πομπηίας, αναγεννησιακές μυθολογικές απεικονίσεις, στα φαντάσματα του Γκόγια, στις μελαγχολικές γυναίκες των Προραφαηλιτών, στον επέκεινα κόσμο του Μπλέικ, στα πορτρέτα-τοπία του Ανρί Ρουσώ, στα σώματα-σάρκες του Μπέικον.  

Ωστόσο, τα έργα του Στάθη Πάνου, με μέτρο πάντα το ανθρώπινο δράμα, προβάλλουν μία μετα-ζωγραφική σκηνοθεσία: οι χρωματικές του προσλαμβάνουσες, από την λεγόμενη μεγάλη ζωγραφική του παρελθόντος, μετουσιώνονται σε πρωτότυπες χρωματικές συνθέσεις, το ανθρώπινο σώμα μεταλλάσσεται σε μία μετα-ανθρώπινη φιγούρα και ο εικαστικός του χώρος συναντά τις μετα-μηχανές της σύγχρονης τεχνολογίας. Μέσω αυτής της ζωγραφικής «συμπύκνωσης» – σύμφωνα με τον φροϋδικό όρο -, και με τίτλους ρεαλιστικά παραπλανητικούς, ο Πάνου δημιουργεί ένα ζωγραφικό κολλάζ και μας ταξιδεύει στην αχρονία του χρόνου». 

Ένα εικαστικό ταξίδι στον κόσμο του Στάθη Πάνου 

Ευαγγελία Διαμαντοπούλου
Α
ναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ 

Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας
Στάθης Πάνου, Δίνη, 80χ60 εκ

Who is Who

Ο Στάθης Πάνου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977, όπου ζει και εργάζεται και σήμερα. Αποφοίτησε από την Α.Σ.Κ.Τ. το 2013. Έχει επίσης παρακολουθήσει μαθήματα στην Ακαδημία καλών τεχνών της Ρώμης, στο Πανεπιστήμιο του Kingston της Αγγλίας και στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης NYU. Η έκθεσηΣτη σωστή πλευρά της δυστοπίαςστην Art Prisma Gallery είναι η τρίτη ατομική του έκθεση. 

Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας
Στάθης Πάνου, Εργοστασιακές ρυθμίσεις

Info

Διάρκεια έκθεσης Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας
Έως Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025

Ώρες λειτουργίας 
Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή 10.30-15.00 και 18.00 – 21.00
Τετάρτη – Σάββατο 10.30 – 15.00 

Από 17/12 έως 31/12  11.00-20.00
Κλειστά: 8,9,15,16,25,26 Δεκέμβρη/1,2 Γενάρη

Gallery Art Prisma
Κουντουριώτου 187, Πειραιάς 185 35
21 0429 6790, 6906409125
www.galleryartprisma.gr

Στη σωστή πλευρά της δυστοπίας
Στάθης Πάνου,Κασσάνδρα, 100χ70 εκ
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αυθεντικές όψεις της Μονμάρτης από τον Μορίς Ουτριλό

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.  Ο Μορίς Ουτριλό / Maurice Utrillo γεννήθηκε το 1883 στην Μονμάρτρη του Παρισιού. Ήταν ο γιος της...

Γιάννης Μετζικώφ: Το βλέμμα είναι η δύναμη μιας άηχης γλώσσας. Κανένας άνθρωπος δεν γλίτωσε από το βλέμμα του έρωτα και της αγάπης.

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Με αφορμή τη νέα του έκθεση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το artviews συνάντησε τον...

Λορέττα Γαΐτη: Εάν δεν φροντίζεις το έργο ενός καλλιτέχνη είναι σαν να πεθαίνει για δεύτερη φορά

Γράφει η Μαργαρίτα Καρδαχάκη - Ιστορικός Τέχνης Επιμέλεια συνέντευξης: Ζέτα Τζιώτη  Πριν από μερικές ημέρες οι πόρτες της Γκαλερί Σκουφά άνοιξαν στην καρδιά του Κολωνακίου για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this